Re: richting aangever relais
Hoi Anton, zie dat je mij niet kent: "het moet netjes of niet"
Het wordt dus wel super netjes, professioneel, 100% verantwoord etc
Samengevat verwacht ik dat je het met een originele aanpassing helemaal kunt vergeten in een 964.
Gaat om electronica, die een commando kan oppikken en dan gedurende een bepaalde periode een knipperlichtrelais aanstuurt.
Zit dus zeker niet in een 'dom' relais.
De betreffende BMW is net uit de periode dat dit feature bij BMW in het programma kwam.
Blijkt dat de Licht Schalt Zentrale, een electronica box achter de lichtschakelaar, in de laatste jaren van de productie voorzien is van de intelligentie van deze Komfortschaltung van de Blinkers, zoals jij en ik zoeken
Kon dus die regelunit kopen of voor 10 % van de prijs een goed over na gedacht printplaatje met doosje kopen.
Gekozen voor het laatste; toevallig net vandaag de schakelaar gedemonteerd - professioneel met juiste gereedschap
- om eens te bekijken hoe ik dit netjes volgens BMW kwaliteit ga aansluiten.
Tijdens de inventarisatie kwam ik er nog achter dat zelfs de aansturing van L en R niet zo simpel is als je zou verwachten
Er is geen draadje voor L en een andere voor R - in deze echte sportwagen van BMW Motorsport
- maar slechts 1 draad met een verschillende weerstand in de richtingaanwijsschakelaar. De hoogte van de weerstand wordt herkend door de electronica om te bepalen of L of R wordt 'geknipperd'