Auteur |
Bericht |
Paxtom
|
mijn boxster maakt een vreemd geluid, wat kan het zijn?
We zijn sinds maart een trotse bezitter van een porsche boxster van 1999. In heel goede staat. Maar sinds vorige weekend maakt de wagen een vreemd geluid vanaf 50km/h.
Volgens ons komt het van achteraan de wagen, maar niet de motor. De motor draait correct en geen vreemd geluid. Eerst dachten we dat het de uitlaat was, maar deze reeds op de brug bij mijn vader gezet en die leek nog in goeie staat. Maakt lawaai zoals een uitlaat die stuk is, een geluid die de motor overtreft.
Is het normaal de aan de rooster bij de filter die aan de zijkant van de wagens staan, de ene warm aanvoelt en de andere niet als je de wagen afzet? De wagen trekt nog normaal op, geen verlies. Iemand raad? Heeft de boxster bepaalde ziektes?
|
21 jul 2011 20:13 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Re: mijn boxster maakt een vreemd geluid, wat kan het zijn?
wellicht zou het wat makkelijker zijn als je het geluid cq wanneer het precies optreed wat beter omschreef. ik maak ook wel eens een raar geluid en ik mankeer niks.
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
21 jul 2011 20:17 |
|
|
bully
|
Gauw naar de boxsterdokter. Misschien een aandrijfaslager.
|
21 jul 2011 20:36 |
|
|
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
is het geluid consistent met het toerental van de motor of met de wielrotatie? is het lawaai zoals metaal op metaal? heb je een manuele versnellingsbak of een tiptronic? de stralingswarmte langs de ventilatieroosters aan de zijkant van de auto is verschillend links en rechts. rechts zal warm aanvoelen en links minder (air intake), da's normaal.
|
21 jul 2011 20:43 |
|
|
Paxtom
|
Iedereen al bedankt voor de info
Het gaat om een manuele versnellingsbak. Het geluid kan je omschrijven als lawaai van een gat in de uitlaat. het geluid komt boven het geluid van de motor. Als de motor draait en je staat in stilstand, hoor je niks. Het is enkel als je aan het rijden bent. Kan het geluid van de banden komen? deze zijn bijna te vervangen? het geluid treed pas op rond de 50km/h. Het geluid wordt niet scherper als je sneller rijd, het is een constant geluid.
|
21 jul 2011 21:16 |
|
|
porsche@911
|
Resonerend hitteschild uitlaat ?
|
21 jul 2011 23:33 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Aan de ene kant van de auto zuigt hij lucht aan en aan de andere kant van de auto blaast hij de warmte naar buiten, dus dat is niet vreemd.
Het geluid is inderdaad lastiger. Het kan ook zijn dat er in de uitlaat wat kapot is, wat niet zichtbaar is op de brug.
Wel vreemd dat het pas vanaf 50 km/h is en niet stilstaand zich voordoet. Zou het nog een wiellager kunnen zijn? Maar dan moet het heftiger worden naarmate je harder rijdt.
Een andere optie is dat je achterbanden gecupt zijn, dat betekent dat ze niet mooi rond zijn (door slijtage) en dat geeft een roffel.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
21 jul 2011 23:42 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
gecupte achterbanden of versleten wiel lager.
zo omschrijf jij het.
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
21 jul 2011 23:43 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Heb dit eens gehad door versleten motor steunen. Als het constant is boven een bepaalde snelheid zou dit wel eens de boosdoener kunnen zijn.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
22 jul 2011 0:05 |
|
|
porsche@911
|
Versleten motorsteunen doen m.i. een motor kantelen en maken geen lawaai bij constante snelheid. Zelfde geldt voor wiellagers. Gecupte banden (hoogteslag) zie je al snel op de brug (zo al niet aan het profiel) en idd een roffel. Gok nog steeds op hitteschild.
|
22 jul 2011 0:25 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Dat zegt 'ie niet. Bij stilstand geen geluid, vanaf ca 50km constant. Boven de 50 dus ook. Maakt overigens echt wel lawaai bij constante snelheid maar blijft redelijk constant bij acceleratie.
Hitteschild is eveneens een mogelijkheid.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
22 jul 2011 0:51 |
|
|
Paxtom
|
Hey iedereen,
Het zijn de lagers van het rechterachterwiel die moet vervangen worden. Aan iedereen bedankt om mee te zoeken naar het probleem.
Greets Paxtom
|
22 jul 2011 22:20 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Uitgedroogde en verharde Wieldragersteun-rubbers.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
22 jul 2011 22:32 |
|
|
bully
|
Hitteschild, wiellagers enz, kan van alles zijn............
|
23 jul 2011 0:00 |
|
|
PEC
ex boxster
|
en ja, de Boxster heeft bepaalde ziektes, euro injectie er in en rijden maar weer.
|
23 jul 2011 11:06 |
|
|
Duncan
ex Boxster
ex 996 Targa 3.6
nu 997 C4SHeiloo
|
Komt bij boxsters vaak voor. Mijn vorige boxster had het ook. Je zoek je wezenloos.
|
23 jul 2011 12:30 |
|
|
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
De oorzaak is al genoemd....
|
23 jul 2011 18:00 |
|
|
bully
|
Dus Bassie heeft de ijskast gewonnen
|
23 jul 2011 18:14 |
|
|
-bassie-
924 80 wit EX. 924 80 roodAmersfoort
|
Zijn geluiden die op m'n werk vaak voor komen. Misschien dat dat wel mee telt. En meestal heeft de klant het over een brommend geluid vanaf een bepaalde snelheid.
_________________________________________ Www.924forum.nl Het 924 forum van nederland
|
23 jul 2011 21:24 |
|
|