Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Kap bevestiging Boxster S
Hoorde laatst een rammel achter de stoel van de bijrijder. Ik dacht al dat het uit de kap kwam. Toen de kap deels in laten klappen waardoor je meer kunt zien. De onderkant van de achterzijde van de stoffen kap wordt vastgehouden door twee ijzeren kabels. Één van de kabels zat los, aan de kapzijde. Om die te bevestigen is niet zo eenvoudig. Het moertje zit in een soort van kogeltje en draait daar in. Met een steeksleutel 7 kun je hem wel een slag draaien maar dan is het weer moeilijk om de vlakke zijde van dat boutje te vinden(geen goed zicht onder de kap). Heeft iemand een oplossing?
En wat kan ik het beste op het rubber doen tegen het kraken?
_________________________________________ Last Rat standing
18 jul 2011 19:34
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Re: Kap bevestiging Boxster S
de kabeltjes moeten met de kap in service stand relatief simpel terug aan te brengen zijn. Je maakt deze ook los bij de onderhoudsbeurt om bij de bovenkant van het motorblok te komen. en tegen het krakend geluid, afkomstig van het rubber dat tegen de daklijn schuurt, gebruik ik silicionenvet. GEEN siliconenspray à la WD-biep, want dit laat onherroepelijk visogen achter op je lak.
Laatst bijgewerkt door dpRide op 18 jul 2011 20:56, in totaal 1 keer bewerkt.
18 jul 2011 20:07
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
Noord Holland
Normaal gesproken zullen ze aan de onderkant worden losgemaakt denk ik?
Misschien is dan de bovenkant ook eenvoudiger te bevestigen.
En silliconenvet gewoon verkrijgbaar bij Halfords?
18 jul 2011 20:10
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
deze 2 kabels worden inderdaad onderaan losgemaakt (fig 3) ... en siliconenvet is in elke autospeciaalzaak verkrijgbaar
18 jul 2011 20:54
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
Noord Holland
OK thnx, ga van de week eens kijken of ik niet beter die kabels onder eerst los kan maken en dan boven weer vast en dan onder weer vast. Zo onder die rand is het lastig om ze aan de bovenkant goed vast te draaien.
Bedankt voor de tips Deepee
18 jul 2011 21:04
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
Noord Holland
Deepee het is gelukt, de boel zit weer vast en de kap zit weer zoals het hoort. Ongemerkt zat hij toch een beetje los. Die kabels spannen hem aan als het ware.
Nu alleen nog silliconenvet vinden. Tot nu toe nog niet gevonden.
20 jul 2011 20:56
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
Noord Holland
silliconenvet gevonden bij de Gamma
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum