Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 7:43

Antwoord op onderwerp  [ 152 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Wie heeft er een beetje kijk op een LED tv? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Wie heeft er een beetje kijk op een LED tv?
B&O maakt op dit moment gebruik van Panasonic techniek voor hun plasma
schermen .Er is een leuk scherm op komst 80 of 85 inch Prijs 55000 uries :mrgreen:

27 jul 2011 17:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
roenkie schreef:
Je geeft zelf het antwoord al, de Loewe kan het wel. Schotel op dak en afscheid nemen van Ziggo op het moment dat je de Sony vaarwel zegt :popcorn:
SCHOTEL? Uhm, nee, denk het niet nee ;) (is overigens niet voor mij, ik heb immers (nog) geen Loewe ;) )

27 jul 2011 23:06
Profiel Facebook 
981 Boxster GTS
TIP: Als je kiest voor een tv met CI+ module (ZIGGO), kijk dan ter plekke hoe je door de zenders heen kunt scrollen (zappen).

Ik heb vorig jaar een Sharp Aquos LED 46" tv gekocht met een Ziggo CI+ module en het initialiseren en vervolgens zappen gaat verrekte langzaam.
Plus dat het zender menu onhandig ingedeeld is, erg kleine letters en geen meerdere "bladzijden" naast elkaar zoals bij bijvoorbeeld de Humax decoder.
De tv zelf, beeldkwaliteit e.d., is verder top.

Mijn oude Sony Bravia KDL40-V2000 is naar de slaapkamer, met Humax decoder, verhuisd en ik moet zeggen, die "zapt" veel lekkerder.

Verder natuurlijk de Logitech Harmony One AB en een zelfgebouwde mediacenter met 2 Tb aan HD gemonteerd en wireless internet, gekoppeld aan een 5.1 theatre set.

28 jul 2011 12:17
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Iedereen dank voor reacties over B&O (en Loewe). Vooralsnog ben ik er niet over uit en lijkt prijs/prestatie wat uit verhouding. Prijs mag hoog zijn maar dan mag je naast mooi design ook laatste technologie verwachten lijkt me...

28 jul 2011 16:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster 986 '99 zwart, zwart
Zwolle
Samsung led 3d tv met chromen rand en chromen poot. Staat bij mij op een design kast mooi te wezen. Het 3d is leuk om je beozek te imponeren en meer niet. Ik heb deze tv gekocht voor het superbe uiterlijk en de meer dan uitstekende beeldkwaliteit. Is de voorloper van de tv van de topic starter.

Ik heb daarop een dreambox aangesloten. Ik betaal 100 euro per jaar voor 250 kanalen zoals Film1, Film2, etc. Sport golf kanaal, alle nederlandse voetbal kanalen, diverse natuur kanalen :ba: , en dat zonder schotel. Kastje kost in aanschaf 500 euro. Heb het trouwens niet zelf aangesloten.

28 jul 2011 18:14
Profiel WWW
‘64 Kever
*kuch*... Dat (dreambox) is op zijn zachtst gezegd niet helemaal legaal.... En derhalve niet welkom op het PF :idea:

28 jul 2011 22:51
Profiel Facebook 
Nu via Groupon deze te koop:

SAMSUNG UE46D5720

http://www.groupon.nl/deals/landelijke-deal/40-of-46-inch-samsung-led-tv-full-hd-met-wifi/601383?nlp=&CID=NL_CRM_1_0_0_213&a=1646

Wat zeggen de kenners?

01 aug 2011 9:12
Profiel
3.2S
010
Samsung maakt goede toestellen. Ik blijf deze adviseren. LG 55 inch voor 900 euries.
http://www.kieskeurig.nl/lcd_tv/lg/55le5300/897130/

01 aug 2011 9:46
Profiel WWW
Cayman S
Hans wat me verbaasd is dat niemand vraagt wat je precies wilt.
Je gaf al aan dat de TV groot moet zijn omdat je vrouw problemen krijgt met lezen van de ondertiteling. Heb je nog verdere eisen?

Het grote voordeel van een TV op dit moment kopen is dat op moment je deze thuis ophangt en aanzet het beeld gewoon erg goed is.

Zelf ben ik nog steeds een hele grote voorstander van Plasma (waarom is al eerder geschreven door andere) en dan zeker de G serie van Panasonic of de VT indien je 3D wilt kijken.

René

01 aug 2011 10:53
Profiel
3.2S
010
molen934 schreef:
Wou een verse tv kopen en dacht ik ben zo klaar :scratch:
Nou je ziet door het bomen het bos niet meer.
Keek voor een grote tv 55 inch en je ziet heel wat aanbiedingen maar als je gaat kijken kom je een stuk duurder uit.
Ze lieten de nieuwste Samsung zien met een zeer klein randje om het scherm en werkelijk met alles erop en eraan 3 D en je kon op het internet en noem maar op, maar wel 3K :!:
Wat zal ik doen maar gewoon aanschaffen of een ouder type nemen, wat is wijs :?:

Volgens mij staat het hier uitstekend verwoord. Geen Plasma wel 55 inch LED en niet de hoofdprijs. Ik snap wel dat iedereen zijn eigen TV wil aanbevelen, maar het is niet waar Hans om vraagt.

01 aug 2011 11:11
Profiel WWW
Cayman S
Jij leest dingen welke ik niet zie.
Het enige wat Hans aan spec's beschrijft is dat hij keek voor een 55" scherm.
En volgens mij ben jij zowat de enige die al meerdere keren heeft aangegeven dat hij voor de LG moet gaan die jij hebt en ook evt. voor je moeder wilt kopen!!!!

Heb zelf een panasonic plasma van 6 en eentje van 3 jaar oud en toen was de G of VT serie er nog niet. Dus ik ben zeer zeker niet mijn eigen TV aan het aanprijzen.

Hoop niet dat we hier een zelfde discussie krijgen als er is tussen IOS en Android.

René

01 aug 2011 12:26
Profiel
MY00 schreef:
Hoop niet dat we hier een zelfde discussie krijgen als er is tussen IOS en Android.

Wat is er dan voor discussie?

01 aug 2011 13:01
Profiel
3.2S
010
Die race is al gelopen. Blij dat jij ook blij bent met je 300 watt verbruik van de Plasma.

01 aug 2011 13:12
Profiel WWW
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Volg alles mannen en ga vanmiddag ff op pad :thumleft:

01 aug 2011 13:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland

Iets minder beeld en iets dikker randje dan de genoemde d8000 maar ook goedkoper, kort samengevat: mooi ding.

01 aug 2011 18:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
MY00 schreef:
Jij leest dingen welke ik niet zie.
Het enige wat Hans aan spec's beschrijft is dat hij keek voor een 55" scherm.
En volgens mij ben jij zowat de enige die al meerdere keren heeft aangegeven dat hij voor de LG moet gaan die jij hebt en ook evt. voor je moeder wilt kopen!!!!

Heb zelf een panasonic plasma van 6 en eentje van 3 jaar oud en toen was de G of VT serie er nog niet. Dus ik ben zeer zeker niet mijn eigen TV aan het aanprijzen.

Heb Hans aangegeven dat hij voor vragen welkom is, dus dat beantwoord je eerdere post dat hem niet gevraagd is wat hij wil. Ik verkoop tv's dus ben redelijk objectief en op de hoogte wbt plasma/lcd. Voor getwijfeld wordt aan de objectiviteit... Hans zit ver buiten mijn gebied dus probeer er zeker niet beter van te worden maar help een mede forummer graag. De door jouw genoemde discussie zie ik trwns niet in dit draadje, enkel mensen die de TS willen helpen op basis van de info die ze hebben.

Hans, nog wat moois gezien vanmiddag?

01 aug 2011 18:13
Profiel
Cayman S
Je hebt idd aangegeven dat Hans met vragen bij jou terecht kan. Vind het ook erg mooi dat mensen graag advies geven aan een medeforum lid. Maar het is makkelijker om een goed advies te geven als men weet wat de koper precies wilt.

Verder deelt niet iedere verkoper jouw mening. Wat mbt slecht inkijkhoek en clouding van de samsung serie?

Verder had ik ook aangegeven dat de mensen meestal erg tevreden zijn over het aangekochte toestel op het moment dat men deze thuis installeert en aanzet. Men heeft dan geen vergelijk meer met andere toestellen en met een digitaal signaal erop is het beeld dan meer dan naar verwachting.

Maar idd Hans heb je iets naar tevredenheid gevonden?

René

01 aug 2011 19:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
Clouding is een gevolg van de EDGE-LED techniek die gebruikt wordt door veel van de LED fabrikanten en is vooral storend is bij hele grote maten in de lagere prijsklassen (kan voor Hans dus een issue zijn als hij het advies van Barolo volgt). Net als voor de meeste televisies geldt ook bij de Samsung dat hij uit de doos enorm slecht staat ingesteld. Na het afregelen knapt het beeld een stuk op en zeker bij de duurdere modellen (met local dimming) zijn die effecten nagenoeg niet waar te nemen. Ik zeg hiermee niet dat het de perfecte tv is maar wel dat de prijs/kwaliteits verhouding dik in orde is. De kijkhoek is echt geen probleem meer met de hedendaagse modellen.

Natuurlijk verschillen verkopers onderling van mening, helaas zijn niet alle verkopers even goed geinformeerd/gekwalificeerd maar dat is een heel andere discussie. De producten zijn overal te koop dus het vertrouwen in de verkoper/winkel is doorslaggevend bij de aankoop. Een tv kopen is wat mij betreft niet veel moeilijker dan de maat vaststellen, het budget bepalen en kijken welke merken/typen de voorkeur hebben. Vervolgens in de winkel kijken of je de verschillen ziet en of je de meerprijs voor de betere beeldkwaliteit of extra functionaliteit over hebt.

01 aug 2011 20:55
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Kheb me maar ff verwend, net een Samsung 8000 aangeschaft :cheers:
Komt vogende week aan en heb gelijk een verse surround erbij genomen en hij sluit alles voor me aan :!:
Wou een Bose maar die had hij niet en toen een nieuwste Philips met 3D, lijkt me ook niet verkeerd :mrgreen:
We wachten maar af.

03 aug 2011 17:41
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Gefeliciteerd, Hans. Lijkt me een uitstekende keuze :!:
Nu nog even wachten....en dan veel kijkplezier gewenst :cheers: :cheers:

:salut: Wout

03 aug 2011 18:08
Profiel Facebook 
Cayman S
Van harte, veel kijk plezier gewenst.

René

03 aug 2011 18:27
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
molen934 schreef:
Kheb me maar ff verwend, net een Samsung 8000 aangeschaft :cheers:

Mooi ding hans :thumleft:
Heeft ook mijn voorkeur voor zover.Na de vakantie ga ik me er verder in verdiepen.

04 aug 2011 7:59
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Ik wilde het topic van Molen934 niet vervuilen, maar ik ben op het moment ook op zoek naar een tv... :roll:

Ik ben me al een tijdje aan het verdiepen in wat ik nou precies wil en hoe groot de nieuwe tv moet zijn/worden.

De conclusie is dat ik gewoon een goed beeld wil, dat er goed geluid uit moet komen (zonder dat ik de tv op allerlei surround-systems moet aansluiten om een beetje geluid te krijgen), dat de tv toch wel minimaal 42" moet zijn én dat ik eigenlijk niet meer dan € 1.000,00 aan die tv wil besteden.

Meer wensen heb ik -eigenlijk- niet. Er hoeft wat mij betreft dus geen internet-tv op te zitten, picture-in-picture, en al dat soort ongein. Het is leuk als het erop zit, maar ik weet dat ik er in de praktijk toch niets mee ga doen...

Ik ben al bij de Mediamarkt, Saturn en BCC geweest en ik heb een aantal tv's bekeken, de beelden vergeleken en de geluidskwaliteit beoordeeld. Tjongejonge wat zit daar een verschil tussen! En het viel me op dat de duurste tv's lang niet het mooiste beeld hadden, of het beste geluid. Soms was het beeld geweldig, maar het geluid bedroevend (blikkerig) en als het geluid weer oké was, viel het beeld me weer geregeld tegen...

Na alle pro's en contra's afgewogen te hebben, is dit een van m'n favorieten:

Afbeelding

het is de Philips 46pfl7605H

Het beeld is goed, het geluid is goed, en het ambilight (niet iets waar ik nadrukkelijk naar op zoek was) geeft wel een mooie extra dimensie aan het tv kijken. Bovendien ziet de tv er zelf ook mooi uit (ook al 'ie uit staat; het is niet zo'n zwart 'gat', maar door de geborstelde aluminium rand ziet de tv er ook nog strak uit).

Wat vinden de mannen van dit toestel?

Laatst bijgewerkt door Black Betty op 04 aug 2011 9:58, in totaal 1 keer bewerkt.

04 aug 2011 9:48
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Ambilight is voor vrouwen... :wink:

Maar meer serieus: in de winkel is het lastig om t.v.'s te beoordelen. Ze staan doorgaans op een setting om zoveel mogelijk indruk te maken op de passant, maar (vrijwel) niemand zou in de huiskamer met die setting willen werken. Je moet dus wel zorgen dat je de juiste setting te zien krijgt.

04 aug 2011 9:57
Profiel
3.2S
010
Voor 1000 euries heb je een goede 55 inch. Ik zou er geen euro meer voor betalen en over 3 jaar koop ik weer een nieuwe voor 1000, maar dan een 70 inch. Ik snap niet waarom Hans er wel 3000 voor betaald heeft.

04 aug 2011 10:32
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 152 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende