Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
Ik kwam deze tegen twee dagen geleden voor 100 euro. Ik denk - in de gaten houden - kijken of hij iemand opvalt...
Een werkende 1941 Rolex - nog 6 dagen te gaan en nu al op 2230 euro...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 apr 2005 18:58 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
en voordat je die weer netjes hebt....
_________________________________________ Got coffee?
|
26 apr 2005 19:05 |
|
|
horn
PF #57
|
Dat is nou juist de uitdaging. Maar die gaat voor 5K en dat vind ik echt te gortig. Nog wel wat anderen in My Ebay zitten...
Vandaag even de Breitling laten repareren (voor het eerst sinds 6 jaar). Een wijzertje van een chronograafklokje was losgeschoten en was klem komen te zitten onder de kleine wijzer.
Open laten maken, wijzertje laten monteren, grote wijzers weer laten stellen, twee kleine vlekjes van de wijzerplaat laten halen, loopwerk even schoongeblazen en het glas (kunststof) laten polijsten - breitling juwelier en vakman (met liefde voor het vak) - uur OH'en en 10 euro afrekenen
Hij had zelf overigens deze om...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
26 apr 2005 19:35 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
|
geen geld, goede service iig
dat is die montbriljant dattora toch?
ben zelf die leonidas aan het (laten) restaureren, gaat helemaal uit elkaar, nieuwe veertjes spul erin etc etc
kost me zo'n 250 euro
|
26 apr 2005 19:38 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Harald, Soest of Baarn, de vakman met liefde?
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
27 apr 2005 0:22 |
|
|
horn
PF #57
|
Utrecht, van Zijp - winkelcentrum Overvecht (nooit verwacht)
Laatst bijgewerkt door horn op 27 apr 2005 18:33, in totaal 1 keer bewerkt.
|
27 apr 2005 6:07 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Over het algemeen is mijn waardering voor juwelierszaken goed tot zeer goed te noemen(en ik heb er wat gezien ).
Ik moet zeggen dat ik ooit maar 1x slecht geholpen ben bij een juwelier, toevallig ook in Utrecht.
Bij aankoop van deze
werd ik bij de eerste juwelier absoluut niet serieus genomen (zegt dat iets over de juwelier of over mij ).
Ik kocht daarna binnen vijf minuten het klokje bij de "buren" (Siebel)waar ik perfect geholpen werd. Ik heb zelfs nog een bos bloemen meegenomen voor de verkoopster toen ik het klokje ophaalde de volgende dag.
Vorig jaar werd ik in Haarlem ook uitermate goed en vakkundig geholpen bij de aankoop van mijn laatste horloge, dit was bij "de juweliersshop"
Ik was niet helemaal tevreden over het klokje en kreeg zonder discussie een nieuwe.
En inderdaad Harald, Van Zijp heb ik van een maatje van me ook al veel goeds over gehoord.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
27 apr 2005 11:57 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
|
http://www.collectorstime.com/
schijnt goed te zijn, de prijzen in ieder geval
|
29 apr 2005 20:43 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
_________________________________________ t beste maar weer...
|
29 apr 2005 20:50 |
|
|
John
Cayenne
|
http://www.allwatches.nl/
Heb ik onderussen ook twee klokkies gekocht.
Goeie betrouwbare vent, altijd leuke handel, is wel bij hem thuis, dus geen winkel.
Lekker dichtbij voor mij (Den Hoorn).
Verder ook zeer tevreden over :
http://www.steinermaastricht.nl
Leuke winkel, helaas helaas (of gelukkig) te ver weg, is wel gevoelig voor het woord Porsche, dat levert korting op.
Maar goede service.
Verder Schaep en Citroen, nou nee, das helemaal niks, te duur, te pats, te weinig leuke dingen.
En korting, daar hebben ze nog nooit van gehoord, en das wat wij als Porschisten eigenlijk wel willen hebben.
|
29 apr 2005 20:52 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Klopt!
En tikt niet
Althans, de `nieuwe` versie, zoals ik hem heb niet.
|
29 apr 2005 20:56 |
|
|
Henk
PF # 136
|
|
29 apr 2005 20:59 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
|
hoe bedoel je
|
29 apr 2005 22:19 |
|
|
FMSGT3
996 GT3Soest
|
Henk,
Ik heb o.a. een cartier roadster, maar die tikt m.i. wel.., toch?
|
29 apr 2005 22:22 |
|
|
Henk
PF # 136
|
De Santos, is sinds een aantal jaren uitgevoerd met een quartz uurwerk en hoor je absoluut niet tikken.
De Roadster daarentegen is volgens mij voorzien van een automatisch uurwerk en zal waarschijnlijk wel tikken
|
29 apr 2005 22:44 |
|
|
horn
PF #57
|
Sh*t, deze gisterenavond gemist op 1 euro (zal je altijd zien ). Huis vol mensen kon dus moeilijk gaan zitten bieden. Heb een half uur voor afloop nog gauw even een bod gedaan, maar dat heeft dus de winnaar op het eind met een eurootje overboden...
Geen 1940 Omega voor mij deze keer (bandje overigens - zou ik meteen vervangen hebben)
|
01 mei 2005 6:38 |
|
|
John
Cayenne
|
Nou ben ik geen Omega fan, maar die je dus net ff miste was wel een mooi klokkie.
Ken wel zien wat het uiteindelijk gaat worden heh , wacht maar nog ff en het is vaderdag.
Horn triple P.
Rijden in een P.
Golfen in P.
Om zijn pols een IWCP
|
01 mei 2005 8:57 |
|
|
horn
PF #57
|
Vanavond toch nog gescoord - een 1937 Heuer Pilotenklokkie.
Ben er erg blij mee...
|
01 mei 2005 22:50 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Gefeliciteerd, ziet er fraai uit!
|
01 mei 2005 22:55 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ik heb hier nog een in nieuwstaat verkerende 18k rosé-doublé Cornavin (oud Zwitsers merk, gebruikte destijds dezelfde kalibers als Rolex),
(deze lijkt erop, maar die ik heb, heeft datumaanduiding op 3-uur en een mooi gestileerde 3, 6, 9 en 12 op de wijzerplaat...
Ik heb nog een Delray Super:Amerikaans, zeer zeldzaam (probeer er maar eens een plaatje van te vinden op internet) en erg mooi; heel dun uurwerk) die eveneens in nieuwstaat verkeert.
En een Oris (met het bekende Oris-kruis over de wijzerplaat). De Oris heeft lichte aanslag op de wijzerplaat, maar niets ernstigs en is van staal...
Alle klokjes zijn van begin jaren '50 en lopen als nieuw: mechanisch, geen automaat...
Interesse?
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
01 mei 2005 23:58 |
|
|
horn
PF #57
|
ben voorlopig weer even voorzien met de heuer en de breitling. thx
|
02 mei 2005 0:11 |
|
|
John
Cayenne
|
Helaas niet, ben niet zo'n rakker die gek is van het antieke werk.
BTW,
Die Heuer is een lekker klokkie zeg, wel ff een pic plaatsen als je hem hebt, en dan wel na de poetsbeurt en met een fraai bandje erop.
|
02 mei 2005 7:46 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
|
mooie klok horn
en zoals john zegt, ben heel benieuwd naar de foto's
waar komt hij vandaan?
|
02 mei 2005 9:08 |
|
|
horn
PF #57
|
Oostenrijk.
Heb nu deze 1898er IWC nog in de wishlist staan, maar eigenlijk is het wel genoeg...
|
02 mei 2005 18:53 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
|
@horn
leuke site om wat meer over je aanwinst te weten te komen
http://www.onthedash.com/Guide/_Chronographs/
|
03 mei 2005 9:46 |
|
|