Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 10:29



Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
996 (Motor)trilling rond 1800rpm 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 996 (Motor)trilling rond 1800rpm
Ik heb sinds 2 maanden en 996 targa uit 2002 (en rijdt fantastisch!).
Nu heeft de auto alleen sinds kort een trilling/vibratie rond de 1800rpm. Het begint ligt rond de 1700 en stopt bij 1900 rpm. Het maakt niet uit of de auto in versnelling is of neutraal. Het lijkt heel langzaam iets meer te worden. Ik weet dat het een moeilijke vraag is, maar iemand enig idee? Motorsteun, uitlaat of iets ergers?


29 jul 2011 11:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een Violet Chromaflaire 996 Carrera 4 Millennium Edition. Nummer 752/911
Bericht Re: (Motor)trilling rond 1800rpm
Heeft mevrouw Peer soms tegen een stoeprandje gereden?


29 jul 2011 14:04
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: (Motor)trilling rond 1800rpm
:cheers:
Nee, mevrouw Peer heeft niet tegen een stoeprand gereden. Overigens zou dat niet verklaren waarom bij stationair de auto ook een vibratie heeft.
De vibratie is niet terug te voeren op een onbalans in de banden/velgen.


29 jul 2011 14:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een Violet Chromaflaire 996 Carrera 4 Millennium Edition. Nummer 752/911
Bericht Re: (Motor)trilling rond 1800rpm
Kon het niet laten, sorry! Uitlaatsysteem of motorophanging?


29 jul 2011 15:39
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: (Motor)trilling rond 1800rpm
Ik kan wel wat hebben (mevrouw Peer zal de opmerking minder waarderen :-)).
Begrijp ik het goed dat je inderdaad denkt aan resonantie?


29 jul 2011 16:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een Violet Chromaflaire 996 Carrera 4 Millennium Edition. Nummer 752/911
Bericht Re: (Motor)trilling rond 1800rpm
Lijkt me wel logisch als je het ook hebt als je stil staat. Dat sluit, wat mij betreft, alle draaiende en wil gerelateerde zaken uit. op de motor etc die wel draait dan natuurlijk. Zo specifiek bij een bepaald toerental klink erg als iets dat mee resoneert. Of anders de hitteschildjes? Kun je niet iemand bij dat toerental laten luisteren buiten de auto?

Sterkte ermee!


29 jul 2011 17:18
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: (Motor)trilling rond 1800rpm
Dank! Ik vraag mevrouw Peer wel even plaats te nemen in de auto terwijl ik onder de auto lig...


29 jul 2011 17:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een Violet Chromaflaire 996 Carrera 4 Millennium Edition. Nummer 752/911
Bericht Re: (Motor)trilling rond 1800rpm
hahha als ze nog wil na mijn eerste post! Strekte en geluk ermee gewenst....


29 jul 2011 17:34
Profiel
PorscheForum Rakker
resto
Nijmegen
Bericht Re: (Motor)trilling rond 1800rpm
Hoi, is het een handgeschakelde of automaat?
_________________________________________
996 c2 tip

Www.auto-resto.nl


29 jul 2011 19:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: (Motor)trilling rond 1800rpm
Het is een handgeschakelde.


29 jul 2011 21:27
Profiel
PorscheForum Rakker
resto
Nijmegen
Bericht Re: (Motor)trilling rond 1800rpm
Dan zou het best wel eens je vliegwiel kunnen zijn. Het duall mass vliegwiel veroorzaakt trillingen als deze versleten raakt.
Als dit het geval is heeft je motor er van te leiden.
_________________________________________
996 c2 tip

Www.auto-resto.nl


29 jul 2011 22:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een Violet Chromaflaire 996 Carrera 4 Millennium Edition. Nummer 752/911
Bericht Re: (Motor)trilling rond 1800rpm
Kijk aan die Resto heb je wel iets!


30 jul 2011 20:52
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: (Motor)trilling rond 1800rpm
Dank voor de suggesties. Ik heb dit weekend even onder de auto gelegen en merkt wel dat er een resonantie zit in het uitlaatsysteem. Ik laat dit wel eerst even checken. Ik ben niet technisch onderlegd, maar ik heb niet echt de symptomen van een versleten vliegwiel. De koppeling is perfect en de trilling zit echt alleen rond de 1800 toeren. Het maakt niet uit of de auto in versnelling is of stilstaat en in neutraal is, rond de 1800 toeren is er een lichte vibratie. Als ik gas geef hoor ik ook achter bij de uitlaat iets trillen.


01 aug 2011 18:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 Targa
Bericht Re: (Motor)trilling rond 1800rpm
quinten.peer schreef:
De koppeling is perfect en de trilling zit echt alleen rond de 1800 toeren. Het maakt niet uit of de auto in versnelling is of stilstaat en in neutraal is, rond de 1800 toeren is er een lichte vibratie. Als ik gas geef hoor ik ook achter bij de uitlaat iets trillen.

Ophanging van de uitlaat of een gebroken krukas. :mrgreen:
_________________________________________
Black Cars Look Better In The Shade


01 aug 2011 18:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: (Motor)trilling rond 1800rpm
Het vliegwiel zit tov de koppeling aan de motorkant. (indien zonder KERS :D )
Dus als in het neutraal ook is zou het ook mogelijk kunnen zijn dat het het vliegwiel is zoals resto reeds schreef.

Mvg,
_________________________________________
997S


01 aug 2011 18:39
Profiel
PorscheForum Rakker
resto
Nijmegen
Bericht Re: (Motor)trilling rond 1800rpm
Je kunt er ook een 'gewoon' vliegwiel voor krijgen by the way.
_________________________________________
996 c2 tip

Www.auto-resto.nl


01 aug 2011 19:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: (Motor)trilling rond 1800rpm
Klinkt als betaalbaar (ophanging uitlaat), duurder en erg duur...
In ieder geval teruggebracht naar een aantal punten. Ik ga maar even de specialist vragen er naar te kijken...


01 aug 2011 20:19
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: (Motor)trilling rond 1800rpm
Ben bij de specialist geweest en die constateerde dat de houder van de kentekenplaat wel erg los zat. Hij heeft deze vast gemaakt met extra popnagels aan de bumper en het lijkt grotendeels opgelost te zijn. Waarschijnlijk zit er nog iets niet helemaal vast (nog een hele lichte vibratie die bijna niet is waar te nemen), maar ik heb nu gezien dat zoiets kleins een groot deel van de klachten kan veroorzaken! Hij zet de auto binnenkort nog even op de brug om de uilaat ook te checken.


02 aug 2011 16:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: (Motor)trilling rond 1800rpm
quinten.peer schreef:
Nu heeft de auto alleen sinds kort een trilling/vibratie rond de 1800rpm. Het begint ligt rond de 1700 en stopt bij 1900 rpm. Het maakt niet uit of de auto in versnelling is of neutraal. Het lijkt heel langzaam iets meer te worden. :lol: :lol: Ben bij de specialist geweest en die constateerde dat de houder van de kentekenplaat wel erg los zat. Hij heeft deze vast gemaakt met extra popnagels aan de bumper en het lijkt grotendeels opgelost te zijn...

:popcorn:


02 aug 2011 17:04
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: (Motor)trilling rond 1800rpm
Update. Het leek erop dat het even wat beter was, maar de vibratie rond de 1800rpm is minder, maar er lijkt nu meer vibratie te zijn bij stationair draaien. Ik heb nu een afspraak gemaakt bij Carrec in Soesterberg. Zij zijn gespecialiseerd in motoren en aandrijflijnen. Kijken wat daar uit kan komen. Zij hadden het telefonisch over vliegwiel, uitlaat, motorsteun of lek inlaatspruitstuk. Ik ben benieuwd.... Hopelijk is het iets relatief klein...


05 aug 2011 13:13
Profiel
PorscheForum Rakker
resto
Nijmegen
Bericht Re: 996 (Motor)trilling rond 1800rpm
Als het je vliegwiel is zou ik er een laten monteren uit een stuk. geen duall mass. Goedkoper en blijft wel heel.
_________________________________________
996 c2 tip

Www.auto-resto.nl


05 aug 2011 19:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 996 (Motor)trilling rond 1800rpm
Interessante opmerking. Ik weet uiteraard nog niet of het vliegwiel inderdaad het probleem is, maar als dat zo is dan zal ik dat zeker overwegen. Hoe kom je er overigens bij dat het goedkoper is? Het wiel zelf of de afschrijving over tijd door minder problemen? Ik zag dat een dual mass vliegwiel van LUK rond de EUR 650 zit en een originele prosche (ook LUK?) rond de EUR 950. Wat zou je adviseren als een single mass vliegwiel? En heeft het ook hogere algehele slijtage tot gevolg? Kortom, heeft het alleen voordelen of ook nadelen (anders dan bijgeluiden bij ontkoppelde motor).


08 aug 2011 11:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 996 (Motor)trilling rond 1800rpm
Dual mass is stiller:

http://www.youtube.com/watch?v=ZvYuZB7Z ... re=related

Mvg,
_________________________________________
997S


08 aug 2011 12:04
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: 996 (Motor)trilling rond 1800rpm
OK, maar ik lees op een hoop fora dat het een no-brainer upgrade is tenzij je inderdaad niet tegen de rattel kan die het veroorzaakt in neutraal?


08 aug 2011 13:22
Profiel
PorscheForum Rakker
resto
Nijmegen
Bericht Re: 996 (Motor)trilling rond 1800rpm
luk zal een prima vervanger zijn maar montage van een alu singe mass vliegwiel levert wat extra lol op.
De motor pakt een stuk vlotter op en trekt vlotter door.
Dat duall mass gebeuren levert alleen wat comfort op maar kost energie.(en ellende)
Een single aluminium vliegwiel kost 700,-
_________________________________________
996 c2 tip

Www.auto-resto.nl


08 aug 2011 18:22
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.