Auteur |
Bericht |
911gt2
|
996 cabrio 3.6 met hard-top tot ong 35K.
Hallo, Wij zijn op zoek naar een 996 cabrio. Bij voorkeur -en om duidelijke redenen- een 3.6. Kilometerstand tot 100.000 km. Hardtop is een pré. Voorkeurskleuren in deze volgorde; Wit, Zwart, Antraciet... de rest kan wel, maar dan moet er echt een wrappie op Interieur kleur is niet heel doorslaggevend, staat van het interieur weer wel. Bak maakt niet zoveel uit. Handschakelen is leuk, maar automaat is ook prima (ik heb niet de illusie dat ik sneller en of beter kan schakelen dan een automaat). Geen VS import Budget, tot ongeveer 35.000. Dat moet te doen zijn volgens mij! Tips (ook over TUV, import, dealers etc) zijn welkom!
_________________________________________ "If one does not fail at times, then one has not challenged himself." Ferdinand Porsche
Laatst bijgewerkt door 911gt2 op 01 aug 2011 0:17, in totaal 2 keer bewerkt.
|
30 jul 2011 17:17 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
30 jul 2011 18:03 |
|
|
911gt2
|
Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong
Laat ik het anders zeggen, de 3.6 is eigenlijk de enige optie tenzij er een hele nette 3.4 is die aan alle andere voorwaarden voldoet. Sowieso liever geen us import. wilde eens een auto kopen uit de us, maar moest nog ingevoerd worden. Welke km stand wil je er op hebben was de eerste vraag... dus dat vind ik altijd moeilijk! Anyway de witte die jij aangaf had ik inderdaad ook gevonden, maar daar moet nog wel even bpm bij! Plus dat ik van deze foto's niet heel warm wordt van binnen. Maar dank je voor het meedenken wordt zeker gewaardeerd!
_________________________________________ "If one does not fail at times, then one has not challenged himself." Ferdinand Porsche
|
30 jul 2011 18:25 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong
De eerste is een 3.6
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
30 jul 2011 19:26 |
|
|
911gt2
|
Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong
Klopt maar ook vs import.
_________________________________________ "If one does not fail at times, then one has not challenged himself." Ferdinand Porsche
|
30 jul 2011 21:00 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong
al op mobile.de gekeken?
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
30 jul 2011 23:25 |
|
|
911gt2
|
Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong
Ja en op autoscout en deze trekt me wel.
_________________________________________ "If one does not fail at times, then one has not challenged himself." Ferdinand Porsche
|
31 jul 2011 8:27 |
|
|
tedjo
996Nijmegen
|
Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong
Ziet er keurig uit! Daar komt echter ook nog BPM bovenop toch?
|
31 jul 2011 8:37 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong
Die is zeker mooi... heb ook geen idee hoeveel bpm je nog zou moeten aftikken. [img] http://pic.autoscout24.net/images/522/830/0198830522001.jpg[/img]
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
31 jul 2011 11:00 |
|
|
bully
|
Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong
Staat geen tuv bij? Amerikaan ofzo?
|
31 jul 2011 12:40 |
|
|
911gt2
|
Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong
Ow dat weet ik dan weer niet... BPM is volgens autoweek 4586 euro... Hoe vind ik dat over TUV?
_________________________________________ "If one does not fail at times, then one has not challenged himself." Ferdinand Porsche
|
31 jul 2011 16:58 |
|
|
bully
|
Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong
Even Tel.: +49 (0)177 / 2382438 bellen en vragen waar de auto vandaan komt.
|
31 jul 2011 17:02 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong
Kilometerstand slechts een fractie er boven, verder voldoet hij mijns inziens aan alle wensen/eisen: Zwarte 996 Cabrio met hardtop (bij Hofstee in Huizen).
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
31 jul 2011 17:52 |
|
|
bully
|
Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong
Zonder hardtop maar bij de dealer klik
|
31 jul 2011 18:19 |
|
|
resto
restoNijmegen
|
Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong
Die zwarte op autoscout heeft kolbenfresser, is dat geen cilinders schade?
_________________________________________ 996 c2 tip
Www.auto-resto.nl
|
31 jul 2011 19:27 |
|
|
911gt2
|
Re: 996 cabrio 3.6 (evt 3.4 met duidelijk historie) tot ong
Je hebt gelijkVerder merk ik aan mezelf dat ik eigenlijk gewoon niet voor een 3.4 wil gaan. Hoe goed hij ook is.... Blijkbaar is de angst voor een gevoelige IMS Lager, en de ander gevormde koplampen me meer waard dan ik aanvankelijk dacht.
_________________________________________ "If one does not fail at times, then one has not challenged himself." Ferdinand Porsche
|
01 aug 2011 0:16 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
Re: 996 cabrio 3.6 met hard-top tot ong 35K.
vergeet niet het dashboardkastje, bekerhouders en het mooier afgewerkt interieur (met meer leer als die opties zijn aangekruist)..
|
01 aug 2011 9:39 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Re: 996 cabrio 3.6 met hard-top tot ong 35K.
http://link.marktplaats.nl/46994960593dkm, met hardtop, turbo interieur etc voor 34k
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
01 aug 2011 11:36 |
|
|
resto
restoNijmegen
|
Re: 996 cabrio 3.6 met hard-top tot ong 35K.
jippie maar hoe groter de cilinderinhoud word hoe meer problemen, nieuwer zegt ook niets. De 997 heeft ook grote kans op cilinderschade. De vroege 3.4's hebben alleen meer kans op cilinderkopschade(scheuren) doordat deze motoren andere koppakkingen hebben dan de 3.6 3.8. Bij de 3.4 regelen de koppakkingen de koelwaterstroom naar de cilinders dmv grote en kleine gaten in de pakking, de ene cilinder word warmer dan de andere. Bij de 3.6 (die in de 997 niet die in de 996) doen ze dat niet meer en komt er dus meer koelwater bij alle cilnders waardoor sommige cilinders koeler blijven en andere juist weer te warm worden(=meer kans op cilinderschade). Ik heb liever een gescheurde kop dan cilinderschade. De boring van een 3.6 is weeer groter dan die van de 3.4 dus begin ik zelf het gevoel te krijgen dat de 3.4 zo slecht nog niet was.Zeker nu je de ene na de andere ad leest van 997's waar al een nieuwe motor in zit.... Het schaamrood zou porsche op de kaken moeten staan.... Als ik jou was zou ik lekker een niet te dure 3.4 aanschaffen en een potje maken voor een eventuele reparatie.
_________________________________________ 996 c2 tip
Www.auto-resto.nl
|
01 aug 2011 12:25 |
|
|
Carrera80
Carrera 3.2 uit 84
|
Re: 996 cabrio 3.6 met hard-top tot ong 35K.
Daar zit ook wel weer wat in..
|
01 aug 2011 13:15 |
|
|
PEC
ex boxster
|
Re: 996 cabrio 3.6 met hard-top tot ong 35K.
|
01 aug 2011 13:40 |
|
|
resto
restoNijmegen
|
Re: 996 cabrio 3.6 met hard-top tot ong 35K.
Omdat het natuurlijk super auto's zijn
_________________________________________ 996 c2 tip
Www.auto-resto.nl
|
01 aug 2011 14:13 |
|
|
911gt2
|
Re: 996 cabrio 3.6 met hard-top tot ong 35K.
Ik snap je bericht niet en dan vooral de zin waarin je je eigen pleidooi ontkracht Dat is dan toch de reden om de 3.6 (996) te kopen?
_________________________________________ "If one does not fail at times, then one has not challenged himself." Ferdinand Porsche
|
02 aug 2011 22:02 |
|
|
resto
restoNijmegen
|
Re: 996 cabrio 3.6 met hard-top tot ong 35K.
Met de door jou geciteerde zin bedoel ik dat de koppakkingen in de 996 met 3,6 dus niet dezelfde zijn als in 3,6 motor van de 997. Pas bij de 997 zijn ze overgegaan naar koppakkingen die per cilinder evenveel koelwater de doorlaten. De pakkingen voor de à bank en b bank zijn dan identiek terwijl je ze bij de oudere motoren in de 996 niet mag verwisselen ivm de verschillen in koelwater gaten. Een 3.6 heeft een dus grotere boring produceerd meer hitte en zal dus ook meer kans maken op scheuren in cilinders. omdat ze erachter kwamen dat de cilinders dus onder te hoge temperaturen moesten functioneren (schade aan cilinders)hebben ze dus die veranderingen aan de koppakkingen aangebracht (3.6 997) helaas werkt dat niet zo goed als gehoopt..
_________________________________________ 996 c2 tip
Www.auto-resto.nl
|
03 aug 2011 0:32 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: 996 cabrio 3.6 met hard-top tot ong 35K.
Ik blijf nog maar even in mijn luchtkoeler rijden denk ik...
|
03 aug 2011 14:18 |
|
|