Als dat met de 3.2 is zit dat wel goed, ( een 964 haalt 270 of meer op de teller) echter kan een gasklep ook te ver open gaan waardoor de gaskabel constant te strak staat bij volgas intrappen van je pedaal.
Gaskabel afstelling controleren:
Volgas laten trappen en vasthouden ( met de motor uit
)
Kijken of de gasklep idd. iets verder kan. Je moet de gasklep nog 1 tot 3 millimeter verder open kunnen doen.
Verwaccht geen of nauwelijks verschil als dit bijvoorbeeld 5 tot 8 millimeter blijkt te zijn. Het enigste is dat dan de vollast schakelaar misschien net niet bediend word en daardoor de computer niet weet dat je hard wil gaan en daardoor niet de ontsteking en inspuiting daarop afstemt.
Bij de 911 t/m 3.2 stel je de maximale stand van de gasklep in door de stand van de kunstof bout achter het pedaal iets te verstellen.
Bij de 964 door onder de auto bij gedemonteerde onderbeplating een kunstof moer te verstellen die in de gaskabel zit ter hoogte van de versnellingsbaksteun.
Als de gasklep tegen de aanslag aankomt moet je de gaskabel wat verstellen of bij de oudere 911 de kunstof bout wat uitdraaien totdat je de benodigde 1 millimeter ( of heel iets meer) weer voorhanden is.