Auteur |
Bericht |
koebel
993 targa, ex 964 targaN-Brabant
|
 krullende voorbumper 993
De platen die de hoeken van de voorbumper vormen krullen om. Het is aan beide zijden van de auto en per plaat op beide hoekpunten. Zie foto. Het lijkt erop dat de kunststof vanwege ouderdom aan het vervormen is... Vraag 1: is dit een bekende kwaal? Vraag 2: weet iemand of dit eenvoudig op te lossen is met vervangingsdelen (& spuiten?  Thx!
_________________________________________ air supremacy
|
01 aug 2011 13:18 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
 Re: krullende voorbumper 993
tja niet zo mooi nee. Voor ik er nieuwe op zou zetten zou je misschien eerst kunnen proberen ze warm te maken en dan wat terug te vouwen. Geen idee of dat mogelijk is maar als je ze toch gaat vervangen.....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
01 aug 2011 15:41 |
|
 |
Sandman
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupeAan de Maas
|
Zat ik ook al aan te denken. Met de hetelucht fohn warm maken en opnieuw vastzetten.Uiteraard wel uitkijken met de lak, indien je met de fohn aan de slag gaat  Heb geen 993, dus weet niet hoe de bevestiging is. Maar het is idd een raar gezicht die omgekrulde hoeken.
_________________________________________ Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.
|
01 aug 2011 16:11 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Blijkbaar is de bekleding voor uit meerdere delen opgebouwd.
Zou geheel demonteren en eens kijken of aan de achterzijde geen bevestigingsdelen ontbreken. Alleen van buiten verwarmen en terugdrukken lijkt me een wishfull thinking oplossing.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
01 aug 2011 16:29 |
|
 |
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
 A
niet enkel genezen maar ook remediëren: maw de vervorming is wss het gevolg van verhitting langs de binnenzijde. er zitten op die plaats langs beide zijden ventilatoren. Eén voor olie en één voor de AC dacht ik. dus als je de bumper demonteert om de schade te herstellen, meteen ook de werking van beide fans checken. 
|
01 aug 2011 18:04 |
|
 |
sanendave
BMW 335i Cabrio
Ex Audi S4 Cabrio
Ex 993 c2
Ex 964 c2 CabrioRotterdam
|
Volgens mij bekende kwaal; op te lossen door onzichtbaar (aan binnenzijde) een schroefje te zetten (heb ik van horen zeggen). Kunststof onderdelen van 993 vervormen meer door ouderdom (bv achterspoiler gaat na verloop van tijd ook wat boller staan).
|
01 aug 2011 21:53 |
|
 |
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Of nieuwe, gelijk sportievere, bumperdelen (RS, Aeropakket, RS Clubsport, GT2 o.i.d.) monteren. De onderste delen zijn idd losse delen en derhalve vervangbaar. Zoiets (in dit geval extreem, kan ook minder  ) dus: 
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
02 aug 2011 21:14 |
|
 |
koebel
|
Vervangen door gevleugelde exemplaren is niet zo mijn smaak. Het betreft een targa die verder nog helemaal er zo bijstaat zoals hij de fabriek is uitgekomen, dus dat wil ik zo houden..... Voor wat betreft de optie van verwarmen en opnieuw vastzetten, daar heb ik zo mijn bedenkingen bij. Het zal wel uitdraaien op goede ruildelen of nieuwe delen....
Als iemand nog goede delen heeft liggen dan hoor ik het graag.
|
03 aug 2011 9:15 |
|
 |
koebel
|
heb net de PDF doorgewerkt maar ik kan de onderdeelnummers van de hoekstukken niet vinden. Is er iemand dit dit wel weet?
BVD!
|
10 okt 2011 18:43 |
|
 |
ppua
964C2 '91 AmethistRegio Arnhem
|
bijrijders zijde: 99350552201 bestuurders zijde: 99350552101
|