Auteur |
Bericht |
Jesse - 912
|
Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter motor
Hoi Forumleden, Vind dit wel een interessante project-911: http://www.matchingnumbers.nl/1967-pors ... den-green/1967 SWB originele 2.0 liter motor. Aardig project, bijzondere kleur (de originele kleur). VIN: 308463 | Motor: 912023 | Bak: 1081115 (dit klopt niet helemaal met http://www.elferhelfer.de/fzident/fzident64-67.htm maar Porsche heeft bevestigd dat motor en chassis bij elkaar horen). Dit is de originele kleur: Wie heeft een indicatie als je dit goed project goed aanpakt, wat zo'n oud elfje dan waard is? Met andere woorden, als zo'n project je totaal 30k kost, kun je 'm dan nog break even kwijt mocht je dat willen? Graag jullie mening! Groet, Jesse PS als iemand nog een RSK replica zoekt, ik ben wat in prijs gezakt: http://www.thegallerybrummen.nl/nl_NL/a ... tails.html
|
02 aug 2011 21:38 |
|
|
Semjon
Porsche 911 2.0 1965
Porsche 924 2.0 1976
Porsche 928 4.5 1979
Porsche 968 3.0 1993Groningen
|
Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo
Een vroege 911, en al helemaal een SWB goed en grondig restaureren kost altijd meer dan hij zal opbrengen. Dus wil je deze kopen, restaureren en lekker van genieten = doen! Wil je deze kopen, restaureren en vrij snel weer verkopen = geld verliezen.
Let wel, er is verschil tussen opknappen, restaureren en goed restaureren.
_________________________________________ If you're not confused you're not paying attention
|
03 aug 2011 11:16 |
|
|
Jesse - 912
|
Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo
Dan zou het tegen goed restaureren aankomen. Alles kaal, lassen en nieuw plaatwerk waar nodig. Alles helemaal strak maken, onderdelen opnieuw poedercoaten, gangbaar maken enzovoorts. Lijkt me echt een mooie klus!
|
03 aug 2011 13:17 |
|
|
Semjon
Porsche 911 2.0 1965
Porsche 924 2.0 1976
Porsche 928 4.5 1979
Porsche 968 3.0 1993Groningen
|
Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo
Is ook echt een hele mooie klus maar uitgangspunt bij dit soort auto's is; het is altijd meer werk dan je denkt en het is altijd duurder dan gepland. Maar als je het goed doet is het ook echt de moeite waard!
_________________________________________ If you're not confused you're not paying attention
|
03 aug 2011 13:46 |
|
|
Jesse - 912
|
Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo
Helemaal mee eens. Je loopt er wel aardig op leeg, maar je moet het ook wat uitsmeren over de maanden en niet gisteren klaar willen zijn.
Heb jij enig idee wat deze opties betekenen (via PON binnengehaald):
|
03 aug 2011 22:49 |
|
|
Semjon
Porsche 911 2.0 1965
Porsche 924 2.0 1976
Porsche 928 4.5 1979
Porsche 968 3.0 1993Groningen
|
Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo
Bumper rozetten met rubberen strip voor en achter antenne + luidspreker (electrische antenne zit links, handmatig zit rechts) mistlampen (waarschijnlijk Hella 139) verchroomde velgen (lemmerz waarschijnlijk) houten stuur (kostbaar) Leuke opties in combinatie met een zeldzame kleur
_________________________________________ If you're not confused you're not paying attention
|
03 aug 2011 23:59 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo
Hella 139 pas vanaf modeljaar 69 daarvoor was het Hella 128.
Als je alles goed en origineel wilt doen , heb je naast een emmer geld ook veel geduld en kennis nodig.
Denk je dit allemaal te bezitten: Go for it!!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
04 aug 2011 0:37 |
|
|
Semjon
Porsche 911 2.0 1965
Porsche 924 2.0 1976
Porsche 928 4.5 1979
Porsche 968 3.0 1993Groningen
|
Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo
Je hebt helemaal gelijk mbt de Hella's!
Als je een dergelijk project gaat aanpakken dan is het handig diverse boeken aan te schaffen zoals het werkplaatshandboek van Porsche en de restorers guide to authenticity van B. Johnson
_________________________________________ If you're not confused you're not paying attention
|
04 aug 2011 11:41 |
|
|
Jesse - 912
|
Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo
Motivatie is er zeker, enige kennis en ervaring (eerdere 912E restauratie). Heb het boek besteld. Hoe kom ik aan een (digitaal) werkplaatshandboek van zo'n vroege elf?
|
04 aug 2011 18:55 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
04 aug 2011 19:50 |
|
|
Jesse - 912
|
Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo
antenne + luidspreker (electrische antenne zit links, handmatig zit rechts)
Zit bij de bestuurderskant, dus electrisch neem ik aan?
|
04 aug 2011 20:28 |
|
|
5kip741
|
Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo
Wel even originele achterschermen erop zetten, anders wordt het sowieso niets. Een nieuw stuurtje (1.500 euro), correcte fuchs en stoelen. Dan moet je ook nog even een originele radio scoren.
Lijkt me helemaal geen fantastische restauratie-basis. Jesse > is het een idee om de rsk erop inruilen?
|
04 aug 2011 23:02 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo
Elektrische antenne zit rechts (passagierskant), handbediende links(bestuurderskant), dit heeft te maken met de vulpijp van de benzinetank heb ik altijd begrepen.
De fuchsen lijken me imitatie, maar misschien met een betere foto beter te zeggen.
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
04 aug 2011 23:15 |
|
|
Jesse - 912
|
Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo
Fuchen kun je niet veel mee inderdaad, interieur is van een SC, dus dat dient ingeruild te worden voor een origineel interieur.
De optielijst geeft aan stalen verchroomde velgen (verchr. Lochescheibenrader) geen Fuchen dus. Originele achterspatborden inlassen stond inderdaad op de lijst evenals een houten stuur.
RSK inruilen is helaas geen optie.
@ 5kip741, jij zegt niet doen?
|
05 aug 2011 0:06 |
|
|
porsche@911
|
Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo
Even voor mijn begrip ... Brummen naar Almelo is 64 kilometers in een reistijd van een uur.
Heb je al de moeite genomen om de 67-er "in real life" te bekijken ? Lees daarover namelijk niets. Indien je dat wél hebt gedaan is wellicht raadzaam daarover wat te schrijven. Indien niet ... dan wordt het wel een heel hypothetisch geheel. Neem aan dat de auto gewoon in Almelo staat.
|
05 aug 2011 0:55 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo
Wel doen, niet doen??? Is natuurlijk erg afhankelijk van de prijs van dit project, je totale budget en wat je ermee wilt!! Een SC interieur brengt bij lange na niet op wat een knap origineel interieur voor een vroege 911 moet kosten (zelfs al doe je veel zelf), maar als je voor een R Gruppe look gaat, volstaan 2 tijdsconforme kuipen, 5 puntsgordels en een rolkooi (bij elkaar ook niet goedkoop).
Dan hebben we alleen het interieur nog maar besproken....
Je zal zelf moeten bepalen wat je wilt met de auto en of de prijs daarbij past!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
05 aug 2011 8:56 |
|
|
5kip741
|
Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo
Jesse,
Ben het met Felix eens. Het ligt eraan wat je uiteindelijk wilt rijden, voor een R-gruppe lijkt het me uitermate geschikte basis. Meer dan 12.500 euro zou ik echt zeker niet betalen. Ik zou als MN een bod van 10k serieus overwegen.
Lijkt me weer eentje waar flink verlies op geleden gaat worden. Gelukkig bied MN niet meer die laatste twee 912 hokken aan (gevalletje brandschade en 'ongelaste' orginele 912 met eerste lak > dus geheel overspuiten, ziet er niet uit en opvallend met 'nieuwe' geplaatste overzet dorpel).
Het is verder wel een leuke kleur natuurlijk.
|
05 aug 2011 13:58 |
|
|
Jesse - 912
|
Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo
Uiteraard ga ik eerst kijken, maar ik wacht even tot een specialistische plaatwerker ook tijd heeft. Hij kan goed beoordelen of nieuwe achterschermen inlassen goed kan, hoe hard de bodem is en hoeveel (plaat)werk deze auto totaal nodig heeft. R Gruppe heeft iets bruuts, maar ik hou meer van de originele lijnen en details. @5kip741, Jij zou dus max. 10k bieden zo vanaf de foto's beoordeeld? (weet overigens niet welke 2 912's je bedoelt). Nog wat foto's van de onderkant:
|
06 aug 2011 16:48 |
|
|
Jesse - 912
|
Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo
Heb niet echt goede foto's vd velgen, maar zie:
|
06 aug 2011 17:09 |
|
|
cabrio wim
|
Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo
En dat is veel Jesse, want dit is maar toppie van de ijsberg.
|
06 aug 2011 17:33 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo
Na de foto's van die bodemplaat gezien te hebben denk ik RUN FORREST RUN.
Gaat echt een enorme bak werk inzitten, alleen al het helemaal strippen en laten stralen of een zuurbad in, en dan de kale carroserie weer herstellen en laten spuiten kost een vermogen, dan moet je alles nog gaan opbouwen en aankleden met de orig. delen waarvan er veel ontbreken!!!
Een grote MONEYPIT!!
En de Fuchsen zijn imitatie, horen volgens de lieferschein Lemmerz velgen onder en die zijn ook niet te geef!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
06 aug 2011 20:20 |
|
|
Jesse - 912
|
Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo
Zie hier alle foto's, heb ze maar even geupload in Picasa. https://picasaweb.google.com/1116142446 ... directlinkAls de bodem en de rest van het plaatwerk op orde is, heb dit sowieso nodig (los van motor/bak/electriciteit): 4 x stalen Lemmerz velgen 2 x Hella 128 mistlampen 1 x voor raamrubber 1 x achter raamrubbel 2 x deurrubber 2 x rubber tussen voorwielkast en parafan 1 x rubber kofferruimte (voorkant) 2 x rubber zij-achterraam 1 x rubber tussen voorbumper en auto 1 x antenne 1 x spiegel 1 x grill (chroom, voor 1967, zie http://image.europeancarweb.com/f/33029 ... r_side.jpg) 2 x rubber achterlichtbakken 1 x acherlichtglaasje (bestuurders kant) 2 x rubber voor deurhandgreep (nog met de ronde vorm van de deurknop http://i.ebayimg.com/05/!BT6gZgCWk~$%28 ... !~~_12.JPG ) 2 x rubber chroom koplampen 2 x chromen ruitensproeiers 2 x interieurverlichting schakelaar (in de deurpost, met rubbertje) 1 x houten stuur (zie: http://image.europeancarweb.com/f/28839 ... _wheel.jpg) 1 x aluminimum strip van het dashboard 2 x bumperrozetten voor met de rubberen strip Wordt een duur verhaal dan..
|
06 aug 2011 20:53 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo
Je vergeet nog het nieuwe interieur, banden, remslangen, blokken en schijven, schokbrekers, fusee en stuurkogels etc. en het poedercoaten van veel delen.
Als je de auto helemaal leeg hebt en de carroserie staat er helemaal nieuw bij, ga je daar niet allemaal ouwe meuk op schroeven......
Vraag anders eens aan Martijn op het 912 forum wat zoiets kost, die is bijna klaar na een paar jaar werk, en die weet wat het heeft gekost.
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
06 aug 2011 22:22 |
|
|
5kip741
|
Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo
Ik zou nooit ongezien een bod doen. Maar mijn prijs-schatting is gewoon gebaseerd op een niet 100% compleet restauratie-project. Als ik de foto's bekijk denk ik dat de basis niet echt goed is. Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen, maar er zijn natuurlijk mensen die een uitdaging nodig hebben. Neem aan dat je niet alles zelf kunt doen (bv plaatwerk/spuiten).
Even een ruwe opsomming: Auto 10.000 Plaatwerk 5.000 Stralen 1.500 Spuiten 8.000 Onderdelen 7.000 (waarvan al : stuur 1.500, Fuchs velgen 1.500, nieuwe achtergrill 1.000, stoelen 500 eur) Interieur 2.000 Motorrevisie 15.000 (incl. nieuwe set zuigers/cilinders 5.000 euro) Carburateurrevisie 1.800 Overig werk 5.000
Het uit en in elkaar zetten doe je in het plaatje zelf (motor breng je compleet weg, plaatwerk en spuiten laat je dan ook doen). Dan zit ik al op een 55.000 euro en dan is de ervaring dat het altijd tegenvalt en veel duurder wordt. Vanaf foto's lijkt me dat alles aangepakt moet worden.
Het is altijd goedkoper om een hele goede klassieke 911 te kopen. Semjon weet heel goed wat een totale restauratie kosten. Misschien kan je hem ook nog een pb vragen.
|
06 aug 2011 23:25 |
|
|
Jesse - 912
|
Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo
15.000 euro voor een motor revisie? Dat is wel echt extreem duur. Misschien nog een idee om daarvoor een technische AKK te doen?
@ Felix, die veel besproken lieferschein Lemmerz velgen zijn toch goedkoper dan de Fuchen? Jij een idee wat ze kosten?
Lijkt me al met al toch minder interessant project worden als ik dit allemaal lees zo.
|
07 aug 2011 11:36 |
|
|