Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:46

Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Ontwikkeling (gebruikte) porsche prijzen komende 6-12 mnd. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Ontwikkeling (gebruikte)auto prijzen de komende 6-12 maanden
Ik vroeg mij af wat jullie gedachtes hier over waren mbt de huidige economische problemen (europese schulden, huizenmarkt etc) en het feit dat er eind dit jaar / begin volgend jaar een aantal nieuwe modellen op de markt komen. Opzich lijkt het mij verstandiger om nu nog te wachten zeker als je niets in te ruilen hebt?! Welke ruimte zou er nu gemiddeld inzitten bij de onderhandeling op een gebruikte auto?

Het valt mij op dat je op het moment zonder al teveel moeite 10% krijgt op een auto tot 5 jaar oud iig.
Dat is dan wel veranderd de afgelopen jaren. In 2007 was dit nog niet het geval :)

05 aug 2011 16:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Ontwikkeling (gebruikte)auto prijzen de komende 6-12 maa
Ging altijd al voor de 10% zonder inruil. Dat het nu wellicht wat makkelijker gaat geloof ik direct gezien de huidige markt.

05 aug 2011 20:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Ontwikkeling (gebruikte) porsche prijzen komende 6-12 mnd.
Ik vroeg mij af wat jullie gedachtes hier over waren mbt de huidige economische problemen (europese schulden, huizenmarkt etc) en het feit dat er eind dit jaar / begin volgend jaar een aantal nieuwe modellen (911, cayman, boxster) op de markt komen. Opzich lijkt het mij verstandiger om nu nog te wachten zeker als je niets in te ruilen hebt?! Welke ruimte zou er nu gemiddeld inzitten bij de onderhandeling op een gebruikte auto?

Het valt mij op dat je op het moment zonder al teveel moeite 10% krijgt op een auto tot 5 jaar oud iig.
Dat is dan wel veranderd de afgelopen jaren. In 2007 was dit nog niet het geval :)

Iemand ook al enig idee wat de prijzen van de nieuwe 991 gaan worden of wanneer die bekend zijn? De nieuwe M5 is maar liefst 25k goedkoper dan zijn voorganger las ik laatst!

06 aug 2011 11:16
Profiel
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Bericht Re: Ontwikkeling (gebruikte) porsche prijzen komende 6-12 mn
He, een glazen bol topic. Gebruik even de zoek functie. Zijn al diverse draadjes over geweest, bijv:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=32064
en http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=32184

06 aug 2011 12:06
Profiel
M140i
Ik zou gewoon nu een Porsche kopen als je er een wil hebben. De marktprijs zal volgend jaar niet enorm verschillen. Je moet alleen even goed weten wat een auto écht waard is. Sommige auto's worden te duur aangeboden.

06 aug 2011 12:42
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
Elferhenkie schreef:
@Pat: Wat dacht je van dit topic dan? viewtopic.php?f=17&t=32521 :wink: :mrgreen: :mrgreen:

(is trouwens ander topic dan deze :!: )

Deja vu?

06 aug 2011 14:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Het onderwerp ik blijkbaar naar een ander draadje verplaatst omdat het niet over Porsche zou gaan, maar dat ging het (uiteraard) wel. :)

erwin996 schreef:
Ik zou gewoon nu een Porsche kopen als je er een wil hebben. De marktprijs zal volgend jaar niet enorm verschillen. Je moet alleen even goed weten wat een auto écht waard is. Sommige auto's worden te duur aangeboden.

Niet zeuren, maar rijden..zit wat in :)
Ik heb alleen geen haast. Heb niets in te ruilen en wil een auto hebben die ik minimaal een jaar of 5 ga rijden. In de praktijk wordt het dan een auto tot max. 3 jaar oud, niet teveel kilometers (max 50000) met PDK en gezien dit nog vrij prijzige auto's zijn op het moment ben ik wat voorzichtig om nu direct een auto aan te schaffen. Zou toch jammer zijn dat die 10k in prijs zakken begin volgend jaar omdat de nieuwe 991 aanslaat en/of 15k goedkoper is ten opzichte van de huidige 997.... dacht ik...

06 aug 2011 22:07
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Als je het geld hebt, kopen en rijden. Als je het geld niet hebt, wachten totdat je het hebt en (ga naar begin van dit bericht).

Als je de laagste prijs wilt, heel lang blijven wachten.

06 aug 2011 23:12
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
De 991 zal in S uitvoering niet veel goedkoper worden omdat de motor, lees CO2 uitstoot, niet veel zal veranderen.

Voor de basis/niet-S kan het wel schelen omdat de motor wordt gedownsized van 3.6 naar 3.4.
Stel 10 - 15 gr. CO2 minder à 200 Euro, dus 2000 - 3000 lagere BPM.

06 aug 2011 23:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik denk niet dat de 991 goedkoper gaat zijn. Er is sprake van een KERS-syteem evenals het elektrisch sturen dat men nog niet zou opmerken, een totaal nieuw interieur, enz.. (ZF was zowat het beste) Een totaal nieuw concept al heeft hij veel weg van de 997. Het zou me verwonderen moest goedkoper worden.

Mvg,

06 aug 2011 23:33
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Dit is altijd een beetje een lastige discussie. Er is namelijk altijd een reden om te wachten; de economie, de introductie van een nieuw model, je spaarpot of een andere reden.

Het plezier begint gelijk na de aankoop. Waarom wachten? Als ik de specs lees waaraan de auto moet voldoen, 3 jr, max 50k km's en PDK zit je toch al in het hoge segment en zal je dus de financiën ervoor hebben. Kijk wat je mooi vindt, ga keihard onderhandelen en daarna genieten.

Zie de aankoop niet als een economische activiteit, want dan is de gelegenheid er nooit.

Als een 997 met de genoemde specificaties nu te duur is, neem je er een van 2005, met tip of handbak voor €50k na onderhandelen.

succes met de zoektocht in ieder geval!

06 aug 2011 23:40
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Ontwikkeling (gebruikte)auto prijzen de komende 6-12 maa
Flippers schreef:

Eigen ervaring :?: of .. :?:

Iemand die nu daadwerkelijk (goed) kan voorspellen wat de gebruikte auto-markt de komende maanden gaat doen, is spek-koper :popcorn:

07 aug 2011 11:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Zoals Paul II als schijft zal de nieuwe 911 niet veel verschillen in prijs van de oude. De BMW M5 met V10 scoorde een enorme CO2 uitstoot die fors afrekende in schijf 3 van de BPM (125gr), de nieuwe duikt volgens mij volledig onder schijf 3. De 911 zit maar voor enkele grammen in schijf 3 (9gr). Dus daar valt niet heel veel van te verwachten. Accecoires worden in 2012 wel weer goedkoper door het lagere vaste BPM tarief.

Met de intro van de 991 hoef je niet meteen lagere prijzen voor de 997 te verwachten want ten eerste duurt het nog wel ruim een half jaar voordat de eerste 991's mondjesmaat op de weg zijn en vervolgens zal het nog wel even duren voordat genoeg 997's zijn ingeruild om vraag en aanbod uit balans te brengen. Zolang je geen nieuwe kunt betalen blijft de keuze beperkt tot een gebruikte 997 die te krijgen moet zijn voor een prijs 25-30% lager dan een nieuwe na 1 jaar. Daarbij denk ik dat de vraag bij ocassions van nu ongeveer 3 jaar oud gaan concentreren op de facelift modellen (frisser model, PDK, betere motoren, etc) waardoor de vraag daar relatief zal toenemen.
Reken er daarbij op dat de laatste "crisis" jaren minder 997's zijn verkocht.

Kortom, ik zou de kaarten niet gaan zetten op forse prijsdalingen na de intro van de 911.

07 aug 2011 12:38
Profiel
PorscheForum Rakker
ter info: http://www.nieuweautoprijzen.nl

Als deze informatie correct gaat dit dus wel aanzienlijk uitmaken. Tel daar de 40gram winst op qua uitstoot en we zitten toch met een prijsverschil van 20k of meer?

22 aug 2011 10:18
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ]