Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:28

Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter motor 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Project: Porsche 911 1967 SWB met originele 2.0 liter mo
Auto wordt nu aangeboden voor 13.800,- euro. Was dat niet een aantal weken geleden bijna 10k meer?

15.000 is echt niet extreem voor een goede complete revisie, hoor. Mijn complete revisie heeft aanzienlijk meer gekost.
Die velgen kosten 450-500 euro en dan nog even opknappen en voor 150 euro kapjes, maar volgens mij je gaat het nu op de kleine euro's proberen van dit project een koopje te maken. Er naar toe rekenen op papier kan natuurlijk altijd, maar ik denk dat het je achteraf enorm gaat tegenvallen.

Of wil je de auto oplappen om met winst te verkopen? Dan hebben we het natuurlijk heel ergens anders over. (zie ook semjons eerste reactie)

07 aug 2011 11:48
Profiel
PorscheForum Rookie
Vergelijk de auto hier eens mee. Veel completer, misschien/waarschijnlijk net zo slecht.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1

07 aug 2011 12:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Als ik Jesse was, stond ik al in Moerkapelle!! :mrgreen:

07 aug 2011 12:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Zuidwest Brabant
Hoi Jesse

Zoals porsche@911 al zegt...zou je zelf eerst eens niet gaan kijken
en je wat minder zorgen maken over een stuur of rubbertje!!!

Heb alle foto,s eens bekeken en vind het een mooi project,krijg er
bijna zelf als zin in :D

Mvg Danny

07 aug 2011 13:21
Profiel
PorscheForum Rookie
Hallo,
Deze Porsche wordt door mij aangeboden! Zoals jullie gezien hebben probeer ik een beetje mijn weg te vinden in het klassieke Porsche land en dat gaat met vallen en opstaan. Paar zeer slechte autos gehad en deze met verlies verkocht maar aldoende leert men. Van dit forum en het 912 forum ook tips en opbouwende kritiek gehad en daar doe ik zeker wat mee! Deze SWB is een mooi project omdat de motor origineel is en hij een unieke kleur heeft vandaar dat ik hem heb aangekocht.
De auto heeft absoluut een paar slechte plekken maar de bodem, kokerbalken, A spijlen zijn hard! Doordat de Unterbodem Schutz overal afblakert ziet het er erg dramatisch uit. Ook de kokerbalken zien er dramatisch uit omdat ook hier deze beschermlaag los laat en omdat er nogal veel rode lak opzit! Ik heb op diverse plaatsen deze beschermlaag eraf gekrabd en eronder zit hard staal. Natuurlijk is dit een fors project en moet er veel geld in maar het gaat me te ver om te zeggen dat dit een kansloos project is en dat hij is doorgerot wat absoluut niet het geval is. Pas als je zelf de auto persoonlijk hebt gezien en er onder hebt gelegen kun je deze conclusie trekken! De auto is inderdaad eerst duurder geweest maar omdat het herstellen van de achterschermen veel duurder uitpakt dan ik in eerste instantie dacht en omdat het blijkt dat de originele versnellingsbak er niet meer onder zit, is de prijs verlaagd.
Groeten Ernst

07 aug 2011 15:24
Profiel
PorscheForum Rookie
felix bahama 912 schreef:
Als ik Jesse was, stond ik al in Moerkapelle!! :mrgreen:

Het is dat ik het geld niet heb, anders was ik zelf gaan kijken.

07 aug 2011 17:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Vrienden, stop met dromen,tegen die tijd dat je die auto er zó bij hebt staan ben je minstens 100k kwijt !!

Afbeelding

voor de helft van dit bedrag koop je bij VSOC een super 911E
( ik heb helaas geen aandelen daar )

911 E 1969 Sunroof
Rare and superb 911 E modelyear 1969 with electric sunroof! Porsche made this two litre model with mechanical injection only in very few numbers. It is more refined to drive than a 2.0 S and has more torque so is a very good candidate for nice drives or for serious rallywork. This particular car came from the dry states of America and has been nicely restored by the private mechanics of one of our Belgian customers. A nice fotodocumentation is available. The interior has been retrimmed in leather and the mechanics have been serviced. The car has seen only limited use since it was finished. The panel fit and paintwork is excellent. The car runs and drives nicely and the gearbox shifts very well. It features hydraulic chain tensioners to the engine. The car has an S package (door sills trim and instruments), 5 speed sports gearbox and more importantly the much asked for electric sliding roof! A very nice example of the immortal 911 and a rare 911 E. Belgium registration documents. (or Dutch papers if neccesary). Porsche factory cardex shows it has matching engine and chassisnumber and has been delivered in Silver with black leather to Santa Monica California!

07 aug 2011 19:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb de David uit Moerkapelle gemaild. Heeft ook nog wat roest herstelwerk nodig:

Bijlage:
1.JPG
1.JPG [ 138.78 KiB | 3907 keer bekeken ]

Bijlage:
2.JPG
2.JPG [ 82.77 KiB | 3907 keer bekeken ]

Bijlage:
3.JPG
3.JPG [ 63.22 KiB | 3907 keer bekeken ]

Zie ook: https://skydrive.live.com/?cid=6bce8bcf ... &sc=photos

Het gaat mij er zeker niet om een optische restauratie te doen en dan proberen met winst door te verkopen. Zoals ik eerder aangaf wil ik de tijd nemen en de auto terugbrengen naar originele staat. Je kunt dan in grote lijnen rekenen of een heel precieze begroting maken met daarbij een post 'onvoorzien'. Dat laatste heb ik geprobeerd en ik denk dat als er nog 30K in de auto moet na aanschaf, dat het dan gewoonweg te duur wordt.

Neemt niet weg dat ik deze zeer vroege 911's fantastisch mooi vind, zo ook die in Moerkapelle. Misschien kan ik de auto kopen en de restauratie heel rustig doen, het hoeft niet binnen een paar maanden klaar.

07 aug 2011 20:56
Profiel
PorscheForum Rakker
30 k zit je al snel op ben ik bang. Hoef je nog niet eens echt veel te doen.

Laatst bijgewerkt door Niels op 08 aug 2011 18:38, in totaal 1 keer bewerkt.

08 aug 2011 16:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
+1. Dit lijkt mij een project waar je per definitie geld op verliest.

08 aug 2011 18:04
Profiel
PorscheForum Rakker
1988 911 Carrera 3.2 Voor meer foto's: @911_hermes
Jesse, als je budget hebt om over te gaan tot aanschaf plus budget om de revisie te beginnen. (het wordt nl altijd veel duurder, je wil niet weten wat ik al in mijn 912 gestopt heb) en je wil redelijk snel rijden zou ik een "kant en klare" kopen.

Kijk eens hier, http://www.witmerodijk.nl/index.php/cars/car/686/

ze hadden ook een vipergrun, ben bang dat die net verkocht is.

Wil je niet gelijk rijden, ga ervan uit dat je zowat alles moet doen en onder de 30k niet klaar bent :cry:

Succes met de keuze.
Ex 2004 997 Carrera S

08 aug 2011 20:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Die zijn niet kant en klaar. Altij akk doen dus.

08 aug 2011 21:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Dank voor alle tips! Wat ik niet genoeg benadrukt heb, is dat ik het restaureren van zo'n auto leuker vind dan het hebben of rijden (nou ja rijden en restaureren even leuk :thumleft: )

Ik heb hiervoor een 912E gerestaureerd: https://picasaweb.google.com/1116142446 ... estauratie

Dus ik weet wel iets van dit soort auto's, maar qua kosten kun je een 'E' en een vroege 911 weer niet vergelijken. Ik ga binnenkort eens kijken in Almelo, met een plaatwerker!

09 aug 2011 23:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Leuke 912, herken ook de 3 soc rally van de foto's, ik was die met die rode Porsche.

912 en 911 zijn niet zo veel verschillend als je denkt. Het blok is het verschil. Prijzige zaken naast carrosserie zijn zaken als tellers, stoelen voor een swb. Ophanging is hoe dan ook niet goedkoop als je het volledig goed doet. Goed carrosserie werk is overigens ook niet zo gemakkelijk als het lijkt. Na het spuiten ziet alles er vaak een paar jaar goed uit. Als het goed gedaan is, blijft het er altijd goed uitzien.

10 aug 2011 8:58
Profiel
PorscheForum Rakker
He Niels,

Zaten wij dan niet bij elkaar aan tafel, waarbij je je nog je motorruimte liet zien na het diner? Grappig dat we elkaar hier weer treffen, en mijn god wat was ik verkeerd gereden met die Rally. Getuige deze foto in de middle of no where:

Afbeelding

10 aug 2011 11:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Yep.

Wij hadden gek genoeg wel aardig gescoord. Jaar erna was dramatisch qua score, wel gezellig. Navi was meer bezig met keettrappen dan rijden.

Gr

Niels

10 aug 2011 11:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Klinkt goed! Zou zo weer meedoen, leuke sfeer en veel te moeilijke rit. Echter staat de RSK bij the Gallery:

Afbeelding De 912E heb ik niet meer.

Heb je nog dingen gedaan aan je elf?

10 aug 2011 11:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Yep,

Blok spuugt geen vuur meer uit de uitlaat en complete ophanging is rs als nieuw met s klauwen. Gaandeweg nog olieleidingen raceremblokken etc etc. Net ff rondje naar louwman museum gereden met mijn zoon. Echt lachen door de sijtwende tunnel.

10 aug 2011 15:45
Profiel
PorscheForum Rakker
En van de 37-YB-10 heb je afscheid genomen ?

10 aug 2011 21:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Ja klopt, die heb ik geruild tegen de RSK 718. Toen de RSK helemaal technisch in orde gebracht en veel moeite gedaan een Nederlandse APK te krijgen. Deze staat nu te koop bij The Gallery. Ben nu echt klaar voor 6 zeer oude cilinders. :mrgreen:

11 aug 2011 19:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Niels schreef:
Yep,

Blok spuugt geen vuur meer uit de uitlaat en complete ophanging is rs als nieuw met s klauwen. Gaandeweg nog olieleidingen raceremblokken etc etc. Net ff rondje naar louwman museum gereden met mijn zoon. Echt lachen door de sijtwende tunnel.

Klinkt goed Niels, hoop verbeterd dus! Heb je nog een recent plaatje vd wagen?

11 aug 2011 21:37
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E Targa (1970) 911 2.2T Coupe (1970) 911 2.5 S/T (1972) Audi quattro (1980)
Den Haag
Ah, gelet op je ervaring met dit soort projecten zou ik me niet zo snel meer laten afschrikken. Je weet inmiddels wel dat restauraties altijd duurder uitvallen dan je vooraf inschat. Daarentegen is een SWB met originele 2 liter motor een pareltje.

Das Prinzip quattro ist ganz einfach: Vier Räder haften besser als zwei...

11 aug 2011 21:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Jesse - 912 schreef:

Klinkt goed Niels, hoop verbeterd dus! Heb je nog een recent plaatje vd wagen?

Afbeelding

Zoiets

11 aug 2011 22:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Kun je er volgende keer effe een NSFW melding bij zetten 8) :cheers:

11 aug 2011 22:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Wha's dah?

11 aug 2011 23:01
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 54 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende