Auteur |
Bericht |
John P.
ex 944turbo ex 930 turbo ex 944 ex 944 S2 nu 968 Drechtsteden
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Spontane inschakeling van de verwarming in de 968. Direct maar even in het 968 hoekje, daar zit veel specifieke 968 kennis. Vorige week sloeg onderweg ( rijksweg) in mijn 968 ineens de verwarming vol aan, alsof je de knop op max. warmte zet. Draaien aan de temp.klima knop had geen enkel effect. Accu min pool losmaken en na een kwartier weer aansluiten ( resetten) ook niet. Het was buiten +/- 22 graden, dus had ik geen behoefte aan hitte binnen. Kleppen achter dashbord schuifknoppen werken. type 968, targa, 1992 , geen airco. Verliest geen koelvloeistof. Voorlopig heb ik het kleine handeltje, vooraan de motor terug gedrukt en vastgezet, in het zwarte ronde cilindertje, waarmee ik de toevoer afsluit van de koelvloeistof naar de metalen buis boven het uitlaatspruitstuk naar het schutbord waar denk ik de kachel achter zit. De kachel geeft nu geen tot minder warmte . Iemand een idee wat de oorzaak is en wat er aan te doen ? Zelf denk ik aan de temp-klima schakelaar op het dashbord of aan het zwarte ronde cilindertje , waar bij het indrukken van het hendeltje wel een klein beetje koelvloeistof uit kwam , lek ?, evtentueel een relais ? zekering heizung is heel. Graag jullie gewaardeerde reactie. Groet John P.
|
08 aug 2011 9:52 |
|
|
Jaap911
968CS - 1995Tijnje
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Lijkt mij inderdaad de temperatuur sensor/thermostaat in het dashboard...... (onderdeel: 944 624 013 00 á 124,00 euro bij de dealer)
|
08 aug 2011 10:10 |
|
|
TonD
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
M.i. geen electronisch probleem. Als je geen AC hebt, heb je volgens mij helemaal geen thermostaat -voor de verwarming, natuurlijk wel voor de koeling van de motor. Denk eerder aan een defecte HCV (heater control valve, dat kraantje waar je het over had): kan lek zijn maar controleer ook eens of het vacuumslangetje nog op z'n plek zit en heel is.
Volgens mij vallen die dingen (HCV) meestal helemaal uit elkaar zodat je al je koelvloeistof kwijt bent (zelf gehad en van anderen vergelijkbare verhalen gehoord) dus denk eerder dat vacuumslangetje er af is geschoten.
Succes er mee.
Meeting, anyone?
_________________________________________ 997 S X51. Ex: Boxster S, 968, 944, 924
|
08 aug 2011 15:13 |
|
|
Peter968
Cayman 981SMaasdam
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Meeting, anyone?[/quote] Ben gister even naar circuit zandvoort geweest en bij de DNRT races wezen kijken. Harry ook heel kort gesproken trouwens. (mn dochter was gelijk fan van hem met zijn roze auto ) Misschien leuk bij een volgende race eens met een clubje die kant op te gaan? Altijd leuk om daar wat rond te neuzen naar mijn mening... Hoor wel of er animo voor is.
|
08 aug 2011 22:23 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
t was idd kort dat we elkaar gesproken hebben, leuk dat je er was
verder zijn 'onze' volgende races op 10 en 11 sept, is een HARC weekeinde (grand prix classic) waar kaarten voor geregeld/gekocht moeten worden.
is een leuk evenement waar veel klassieke wagens rijden
_________________________________________ _____________________ racen? > http://www.raceforfun.nl RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
|
08 aug 2011 23:41 |
|
|
dapatch
'77 924 Weltmeister (3x),
'87 924 S,
'87 944 S,
'89 944 S2 Cabriolet,
'93 968,
'93 968 Cabriolet,
'93 968 Club Sport,
'94 968 Club Sport M030,
‘13 981 Boxster
'21 982 GT4
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Alle 968s hebben elektronisch geregelde verwarming en dus een thermostaat (enige uitzondering is de CS zonder A/C). Het kan zijn dat de regelunit defect is maar ik denk eerder dat een van de plastic clips achter het dashboard afgebroken is. Zie: http://www.kronowit.com/porsches/944-heater-fix.htmlen http://www.clarks-garage.com/shop-manual/hvac-01.htmIk heb er vorige week zelf nog een paar gehaald. Ze kosten net geen Euro p/s.
|
08 aug 2011 23:47 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
als het clipje kapot is geeft de kachel bij helemaal uit geen warme lucht is mijn ervaring, maar desondanks heb ik de clipjes op voorraad
_________________________________________ _____________________ racen? > http://www.raceforfun.nl RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
|
09 aug 2011 0:13 |
|
|
dapatch
'77 924 Weltmeister (3x),
'87 924 S,
'87 944 S,
'89 944 S2 Cabriolet,
'93 968,
'93 968 Cabriolet,
'93 968 Club Sport,
'94 968 Club Sport M030,
‘13 981 Boxster
'21 982 GT4
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Bij mijn auto stond ie vast op maximaal warm blazen.
|
09 aug 2011 9:15 |
|
|
TonD
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Lijkt me wel weer eens leuk. Ben al niet meer op Zandvoort geweest sinds de Ferrari-Porsche challenge midden jaren 90. (Inderdaad, ik was toen 12 ).
_________________________________________ 997 S X51. Ex: Boxster S, 968, 944, 924
|
09 aug 2011 16:58 |
|
|
John P.
ex 944turbo ex 930 turbo ex 944 ex 944 S2 nu 968 Drechtsteden
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Bedankt voor ale reacties. Vandaag gelegenheid gehad om n.a.v. jullie reacties een aantal zaken na te lopen. De tip van dapatch bracht duidelijkheid, vooral dankzij de duidelijke aanwijzingen via de door hem opgegeven internet sites. Het regelstangetje lag los in het halve cupje, het andere klemgedeelte was afgebroken. Ik heb het over de unit naast het gaspedaal achter de kunststof kap, die zit bij mij overigens maar met 2 schroeven vast, ik kon er redelijk makkelijk bij, maar ben ook niet zo fors gebouwd. Het blijkt dat bij veel Duitse auto's als veiligheid de kachel op volle warmte gaat om bevriezing te vookomen. Staat ook op die sites van dapatch.
Porsche356sc heb jij voor mij 2 clipjes ( van witte kunststof), je hebt ze op voorraad schreef je. Ik stuur je nog een pb-tje.
Groeten en nogmaals bedankt. John P.
|
11 aug 2011 20:27 |
|
|
John P.
ex 944turbo ex 930 turbo ex 944 ex 944 S2 nu 968 Drechtsteden
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Opgelost Verwarming vol op warm/heet. Gisteren het nieuwe kunststof cupje geplaatst. Daarna het stangetje aangetrokken , zodat de klep dicht staat, en het geribbelde deel van het stangetje in het cupje gedrukt en metalen klemmetje erop. Motor gestart met de thermostaatknop op koud en het bleef koud, daarna de knop op warmer gedraaid, schakelt in na licht klikje en ja hoor via het stangetje werd de klep geopend en er werd warme lucht naar binnen geblazen, daarna weer op koud gedraaid en de klep werd weer gesloten en weer koele lucht binnen. Als laatste de afdekkap weer geplaatst. Zoals Ed China in Wheeler Deelers zou zeggen: Job done. Leuk programma overigens in technisch opzicht, bedrijfseconomisch wat minder arbeidsloon kennen ze daar kennelijk niet. Ook zonder A.C. heb je in een 968 een thermostaatknop voor de verwarming, volgens een deskundige stroomt er continue warm koelwater door de kachelunit, met de thermostaatknop regel je de temperatuur binnen. Uiteraard wel afhankelijk van de buitentemperatuur immers geen airco. Groeten John P.
|
19 aug 2011 19:06 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
mooi, opnaar de koffie
_________________________________________ _____________________ racen? > http://www.raceforfun.nl RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
|
20 aug 2011 18:59 |
|
|
martijn141
968 cabrioletUtrecht
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Hulpvraag vanuit Napels: Nadat alle kampeerspullen weer strak in de bomvolle achterbak zaten, wil de achterklep niet meer open.
Het gaat om een 968 cabrio. Zowel met de sleutel als schakelaar geen 'klik' geluid. Sleutel kan 180 graden draaien maar klep gaat niet open.
Ik ben van plan morgen naar de dealer in napels te gaan, maar geen zin om de wagen daar te laten staan voor n paar dagen ofzo.
Iemand tips om dat ding open te krijgen? Of om de achterstoel toch plat te kunnen leggen? Thanks!
|
21 aug 2011 10:28 |
|
|
John P.
ex 944turbo ex 930 turbo ex 944 ex 944 S2 nu 968 Drechtsteden
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Kun je er niets over vinden in je instructieboekje ?? Er moet in ieder geval bij de coupe uitvoering, een staalkabeltje achterin zitten waarmee je hem handmatig, helaas wel van binnenuit , kunt ontgrendelen. Ik neem aan dat dat kabeltje ook in de cabrio uitvoering zit. Wel staat in mijn instructieboekje op pag 56 dat bij een cabrio der Heckdeckel nur in Zündschlossstellung 2 geöffnet werden. En op pag.18 dat om de rugleuning naar voren te kunnen klappen : de entsprechende Zugknopf im Kofferraum gezogen werden. Maar ja dan moet je ook de achterklep al open hebben. Er er staat bij dat je bij het neerklappen van de achterbankleuning je cabriokap omhoog moet hebben. Helaas heb ik geen verdere info. Succes John P.
|
21 aug 2011 10:58 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
_________________________________________ _____________________ racen? > http://www.raceforfun.nl RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
|
21 aug 2011 12:29 |
|
|
martijn141
968 cabrioletUtrecht
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Thanks! Het boekje zegt, noodontgrendeling is alleen voor coupe:( Alle zekeringen zijn ok. Ik heb hier iets gevonden over noodontgrendeling voor n cabrio, daar ga ik straks naar op zoek, is miss alleen voor US: Danke, habe die Notentriegelung gefunden, in der tat bei der linken Tür hinter einer Abdeckung! En Dabei habe ich die Notentriegelung für die Kofferraumklappe hinter dem Belüftungsgitter im linken Türausschnitt geortet. (war ein US-Modell) http://www.pff.de/porsche/board104-pors ... -mehr-auf/En hier iets over preventief zelf zorgen voor een noodontgrendeling: Da es beim Cabrio fast unmöglich ist an den Heckschlossmechanismus heranzukommen denke ich das dieser zusätzliche Draht sehr sinnvoll sein kann. Nach Prüfung im Ersatzteilkatalog beim 968 fand ich sogar die Ersatzteilnummern 96451252100 für die Motorhaube(9,02€) 94151219710 für den Heckdeckel am Cabrio(18,73€) und bestellte es dann gleich im PZ.
|
21 aug 2011 16:29 |
|
|
martijn141
968 cabrioletUtrecht
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Dit forum is niet handig te gebruiken met n iphone. Zit een draad achter t ventilatierooster aan bestuurderskant.
|
21 aug 2011 17:16 |
|
|
John P.
ex 944turbo ex 930 turbo ex 944 ex 944 S2 nu 968 Drechtsteden
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Aan de foto's te zien is het het toch nog goed gekomen. Von Porsche hatte man etwas mehr vernüftiges und einfacher Lösung erwartet. In ieder geval hebben we weer wat geleerd via dit P-forum Groet John P.
|
24 aug 2011 19:39 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
veel eenvoudiger kan toch niet ? en euh, kruip jij bij je coupé (met volle koffer) liever via de achterzetels naar achter (dus eerst koffer leeg halen via de achterbank), om dan daar helemaal achteraan, achter het tapijt naar het noodkabeltje te zoeken ? Ze hadden het beter bij de coupés ook aan de deur gestoken, veel handiger (als je weet dat het er zit, tenminste ).
|
24 aug 2011 20:49 |
|
|
John P.
ex 944turbo ex 930 turbo ex 944 ex 944 S2 nu 968 Drechtsteden
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Juist Kristof als je weet dat het er zit. In een coupé weet je dat het er zit, als je het instructiboekje leest.
|
25 aug 2011 9:29 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Mijn 968 is (helaas) te koop.
Bouwjaar 1994 194000 km nachtblauw metallic
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
27 aug 2011 12:55 |
|
|
TonD
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Slechte tijd om je 968 te moeten verkopen, sterkte (met de verkoop en met het gemis)!
_________________________________________ 997 S X51. Ex: Boxster S, 968, 944, 924
|
29 aug 2011 15:12 |
|
|
Paris
968, bj. 1994
Ex. 924S / 924 (3x)Amersfoort
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Vraagje...
Onlangs ging mijn olielampje branden. Bij het controleren van de olie stond deze echter nog op het maximum. Ook de oliedruk is dik in orde (2.8 bij 900 rpm en 4.5 bij 3000 rpm, beide bij warme motor). De motor temp. blijft tussen het dikke witte blokje en het eerste witte smalle streepje zitten (tegen het streepje aan)... Ik had besloten dat ik mijn reis dan toch maar gewoon ging afmaken (dik 200 km)... Is mijn oliedruk sensor defect? Of stiekem toch iets problematischer?
Op dit moment is het lampje overigens weer uit en blijft uit....
Greetz
|
03 sep 2011 19:17 |
|
|
TonD
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Olie zou ik niet durven zeggen. Bij mij is 'ie 1x gaan branden en toen zat de olie inderdaad op het minimum. Maar wat een lage watertemperatuur! Nu moet ik zeggen dat die van mij ook kouder liep voor nieuwe waterpomp en thermostaat? Snap ik niet helemaal. Vandaag met het warme weer zit 'ie tegen het 2e streep aan. Blijft verder wel ten alle tijden onder het maximum (het zogenaamde 'rood'), dus maak me niet veel zorgen. Vreemd vind ik het wel.
_________________________________________ 997 S X51. Ex: Boxster S, 968, 944, 924
|
03 sep 2011 23:10 |
|
|
DeRRis
Porsche 911 1986
Porsche 911T 1972Uddel
|
Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Heren, het is al weer een tijd geleden dat ik gepost heb. Tot gisteren stond de CS met kapotte versnellingsbak op de oprit. Maar gelukkig niet langer meer. Met het zonnetje hoog in de lucht heb ik gisteren op assteuntjes de bak vervangen voor de bak die ik heb gekocht van dapatch. Wat een k-klus Ten eerste wilde de bouten die door de ophangbeugel en de bak gaan niet bewegen. Met geen mogenlijkheid kreeg ik deze los. De oplossing was om het gehele rubber te demonteren. Na wat gesteun en gekreun had ik hem er eindelijk onderuit. Toen begon pas de lol, het plaatsen van de "nieuwe"bak. Op je rug en de bak op een garage krik......... Het heeft me meer dan een uur gekost om de bak op z'n plek te krijgen. Toen hij éénmaal zat was het voor de rest zo voor elkaar. Toen ik alles vast had was het tijd om te starten. En toen was de accu zo dood als een pier Na een nacht aan de druppel-lader ging vanochtend de sleutel rond en sloeg hij direct aan na een kleine drie maanden stil te hebben gestaan De remschijven waren bruin dus echt zin om voor of achteruit te gaan had m'n p niet. Maar met een beetje gas kon hij van z'n plek. Eerst voorzichtig een blokje om en toen de snelweg op en wat slinger weggetjes. De bak is stil en schakelt heerlijk Wat is het fijn om weer een rijdende 968 te hebben
_________________________________________ Mooi Spul
|
04 sep 2011 19:33 |
|
|