Re: Invoer USA early 911 of 356
Goedemorgen heren,
'K kom weer effe terug op het invoer topic... Ben er weer effe druk mee bezig en het komt steeds dichterbij dat er daadwerkelijk wat gaat gebeuren... Maar, toch nog effe een vraag over de invoerkosten..
Zojuist heb 'k gebeld met het RDW, de belastingdienst (autobelastingen) en de douane...
BPM is sowieso niet van toepassing. BTW is 19% over de aankoopprijs van het voertuig en de transportkosten.
Nou wordt er in de quote hierboven gezegd dat de 10% invoer ook niet van toepassing is op een voertuig van 30 jaar of ouder, maar bij de douane verteld men mij heel wat anders.
Die kerel bij de douane verteld mij dat de 10% invoer NIET van toepassing is MITS:
- De auto vrij zeldzaam is (verzamelaarsobject)
- Niet voor het oorspronkelijke doel wordt gebruikt
- Niet in de gewone handel te koop is
- Het voertuig een hogere waarde heeft
- Geen modificaties aan het chassis, remmen, etc. heeft ondergaan
Dat was in het kort... De pagina van de douane waar dit op staat krijg ik helaas niet geopend.... Maar goed.. De auto is zeldzaam... Je kunt 'm niet in een gewone garage kopen (daar sprak de douane man over)... Volgens die beste man zat hij toch ook wel in een hogere waarde want een 2e hands auto vond hij een auto van 1000 euro... Maar dat laatste punt.... Geen modificaties aan 't chassis, remmen, enzovoort... Stel dat ik een auto wil importeren met een rolkooi, een Elephant onderstel, en remmen van een later model 911, moet 'k dan daarom die 10% invoer betalen, of bedoeld die douane "veel grotere ingrepen" als de door mij genoemde dingen...?
Wie heeft er recent nog een oude 911 geimporteerd en kan mij hier meer duidelijkheid over geven..?
Thanks!