Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:28

Antwoord op onderwerp  [ 458 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 19  Volgende
Bompa's Brute Beleggingscorner v/h Beurs ..... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex 924 ex 911 3.2 ex 964 ex 997 audi a5 cabrio/bmw x5 op zoek 964/993(S)
Bericht Re: Bompa's Brute Beleggingscorner v/h Beurs .....
@Maarten; Achter je toetsenbordje kun je de meneer uithangen maar ik lust jou rauw vriend. :idea:

09 aug 2011 11:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Tuurlijk. En waarom dan precies?

09 aug 2011 11:52
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
spanning is hier al net zo als op de beurs :|

09 aug 2011 11:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
@maarten;Je kent me niet goed dat merk ik wel maar ik hou jou eens even in het snotje. :mrgreen:

Mijn ordertjes staan er al weer in. :idea:

09 aug 2011 11:57
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Als jij daar blij van wordt dan moet je dat vooral doen! Veel plezier 8)

09 aug 2011 12:00
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
bompa schreef:
@Maarten; je weet wat je kunt he, Bucklerl.l :salut:

Beetje overtrokken reactie, niet :?:

Graag weer ON Topic :!:

09 aug 2011 12:05
Profiel WWW Facebook 
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
inderdaad zeg, dompa onwaardig.. :wink: :mrgreen:
wat een bloedbad.. ben blij dat er een vlucht komt in stenen :mrgreen:

09 aug 2011 12:26
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik snap niet waarom al die beleggers zo in paniek zijn.
Volgens de spaanse minister van financiën Elena Salgado heeft Spanje geen financiële hulp nodig en als zij het zegt moeten we daar maar op vertrouwen, toch?

:lol: :lol: :lol:

09 aug 2011 12:36
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
:shock:
Olaf schreef:
Graag weer ON Topic :!:

Sterker nog: dergelijke dreigementen worden hier niet getolereerd.
Een volgend bericht van gelijke strekking zal dan ook (voorlopig?) het laatste bericht worden van degene die het post! :idea:

09 aug 2011 12:49
Profiel
Moderator
911 Carrera S
gast schreef:
Ik had graag iets gevonden over de aandelen koers van Buckler

... heet tegenwoordig Lingens Blond :idea: :wink:

09 aug 2011 14:34
Profiel WWW Facebook 
964 C2
Buckler was toch 0% alcohol, Lingens Blond heeft 2% :?

Maar goed, geen belegger in bier.
Ben niet van de koop- en verkooppaniek. Maar het ligt er maar aan met welk doel en voor wat voor termijn je aandelen en obligaties aanschaft. Nu zo'n 30 jaar er mee bezig en nee, ik verkoop niet zomaar als de boel even op z'n kop staat en de wereld paniek is. Als we zogenaamd allemaal in de toekomst zouden kunnen kijken, waren we allemaal multimiljonair.
Gebruik je verstand en doe geen snelle aankopen. Natuurlijk is laag instappen momenteel aantrekkelijk. Maar koop en verkoop kost ook het één en ander en als je de tijd hebt, dan gewoon rustig in en uitademen. Heb er nog geen nacht van wakker gelegen en nog nooit een aanzienlijk verlies geleden. Heb van de winsten erg leuke dingen kunnen doen en ga dat ook tot ver na m'n pensioen doen.
Maar ga echt niet happen op iedere lage stand nu:
1. je er in verdiepen iedere dag tot in details kost nogal wat tijd
2. het je eigen maken van dit "vak"(is het voor veel mensen natuurlijk ook, maar voor mij vrijetijdsbesteding), kost ook jaren
3. rust in de bovenkamer is ook erg prettig
4. wil je echt beleggen, in aandelen, obligaties of "steentjes" voer dan eens een degelijk gesprek met iemand die er verstand van heeft en die er verder geen belang bij heeft(w.b. een baan in de financiële wereld)

Natuurlijk zijn er mensen die nu in de stress zitten....maar waarom, hebben zij destijds de juiste keuze gemaakt?

09 aug 2011 17:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Dow Jones plus 4%, Aex Future bijna 294, Analyse DFT Roelof Jan van den Akker/ ING de bodem gezien op 265/270 ik ben het vaak niet met hem eens maar zijn analyse snijdt wel hout. ik ben er vandaag vol in gegaan op 265/270.

Hallo Dingle, Ja Dangle; Waar is Flim Flam? :mrgreen:

10 aug 2011 0:21
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Sigrid schreef:
wil je echt beleggen, in aandelen, obligaties of "steentjes" voer dan eens een degelijk gesprek met iemand die er verstand van heeft en die er verder geen belang bij heeft(w.b. een baan in de financiële wereld)

Voor alle duidelijkheid, ik beleg zelf ook heel redelijk (zowel wat betreft inzet en opbrengst), maar gezien het bovenstaande, waarom blijven die "experts" als ze er zoveel verstand van hebben vaak alleen maar advies geven en gaan ze niet zelf groots beleggen.....meestal kunnen ze precies achteraf uitleggen waarom het anders is gelopen en zolang een aap dezelfde/betere resultaten behaald als de experts blijft de hele beurs een emotioneel gebeuren met weining relatie tot bedrijfsresultaten....desalniettemin doe ik vrolijk mee want van sparen wordt ook niemand rijk en weet je zeker dat je aan het eind van het jaar niks verdiend hebt....

10 aug 2011 7:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
$TEEF schreef:
inderdaad zeg, dompa onwaardig.. :wink: :mrgreen:
wat een bloedbad.. ben blij dat er een vlucht komt in stenen :mrgreen:

Die vlucht in stenen is wat overtrokken maar een positieve grondhouding is er wel degelijk in met name compact duurzaam spul.
Nu nog banken die iets meer willen financieren als drijvende spijkers en dan zal het beekje wel weer langzaam gaan stromen.

10 aug 2011 8:45
Profiel
964 C2
@Marcel: er zijn toch echt wel "experts" die zelf beleggen hoor.Maar de adviseurs in dienst van bijvoorbeeld een bank, zijn niet in eerste instantie mensen die zelf over gled beschikken maar alleen over "kennis".

10 aug 2011 9:06
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Beleggen kan je al met 'n paar euro :idea:

Als die adviseur echt zoveel verstand van zaken heeft, mag je verwachten dat hij (hoe dan ook) ergens ingestapt is, of z'n werkgever moet dat verbieden.
Zelfstandige adviseurs verdienen overigens genoeg met de aankoop (en of verkoop) van hun klanten-pakketjes :popcorn:

MI is het belangrijk dat je dit soort spelletjes alleen speelt met geld dat je niet (direct) nodig hebt - en waar je het verlies van kunt nemen als het echt fout gaat
:arrow: jammergenoeg zie ik nog steeds mensen onderuit gaan die met geleend geld spelen, op het verkeerde paar wedden en/of in paniek verkopen :|

Marcel schreef:
van sparen wordt ook niemand rijk en weet je zeker dat je aan het eind van het jaar niks verdiend hebt....

.. niks meer aan toe te voegen .. and still enjoying the game 8)

10 aug 2011 9:25
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Het gaat toch om de combinatie van paard & jockey, dus paar? :scratch: :^:

Marcel schreef:
....desalniettemin doe ik vrolijk mee want van sparen wordt ook niemand rijk en weet je zeker dat je aan het eind van het jaar niks verdiend hebt....

Zeker in het geval dat de inflatie hoger blijkt te zijn dan de ontvangen rente. :|

Olaf schreef:
MI is het belangrijk dat je dit soort spelletjes alleen speelt met geld dat je niet (direct) nodig hebt - en waar je het verlies van kunt nemen als het echt fout gaat

:thumleft:

10 aug 2011 10:30
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Tja, verder down of hebben we het dieptepunt gehad? Zelf heb ik mijn bescheiden portefeuille al een tijdje geleden grotendeels afgebouwd, omdat ik bang was dat het verder zou dalen. Zoals hier destijds ook al gepost (geen zin om al die blz terug te bladeren) trouwens. Afgelopen twee weken nog verder afgebouwd, nu bijna helemaal los. Ik stap nog ff niet in, mij te onzeker, ik verwacht nog wel wat dalingen.

Succes en wijsheid dames en heren! :salut:

10 aug 2011 11:26
Profiel
Rabobank geeft "Buy" advies voor Logica...

10 aug 2011 11:28
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Om maar even mezelf te citeren:
Maarten schreef:
Ooit, toen ik in de dealingroom werkte, is mij geleerd dat je beursguru's alleen moet geloven als ze voorspellingen doen vanaf het achterdek van hun jacht in Zuid Frankrijk. De rest brabbelt maar wat want als ze echt wisten dan zaten ze niet bij een bank/belegger/etc.

Adviezen van banken moet je nooit geloven.

10 aug 2011 11:42
Profiel
964 C2
Olaf schreef:
Beleggen kan je al met 'n paar euro :idea:

Als die adviseur echt zoveel verstand van zaken heeft, mag je verwachten dat hij (hoe dan ook) ergens ingestapt is, of z'n werkgever moet dat verbieden.
Zelfstandige adviseurs verdienen overigens genoeg met de aankoop (en of verkoop) van hun klanten-pakketjes :popcorn:

Tuurlijk kan je met een paar euro ook beleggen, ben ook met een paar gulden op m'n 16de begonnen.
En zelfstandige adviseurs zullen naast de ver- en aankoopopbrengsten gemiddeld ook wel het één en ander beleggen.

Olaf schreef:
:arrow: jammergenoeg zie ik nog steeds mensen onderuit gaan die met geleend geld spelen, op het verkeerde paar wedden en/of in paniek verkopen

Persoonlijk speel ik dit spelletje ook niet met geld dat ik niet zou kunnen missen en het verlies zou ik dan ook kunnen dragen. Maar dat verlies heb ik in die 30 jaar niet geleden. En ik speel het spel, zou het eigenlijk geen spel willen noemen vanwege de werkelijkheid van verlies die er aan hangt, omdat ik het leuk vind en het mij persoonlijk altijd genoeg oplevert. Kan er ook een dikke P voor kopen, maar geen behoefte daaraan momenteel en hoe waardevast die is, is ook altijd de vraag.
Met geleend geld zou ik het niet in mijn hoofd halen om dit soort zaken te doen. Ik heb makkelijk praten, dat weet ik, maar ik leen nergens geld voor, alleen voor m'n huis. Als ik het verder niet kan betalen koop ik het niet, maar ja, dat is wellicht een ouderwetse gedachtegang.

@ Maarten.....hoezo, bankadviezen moet je nooit geloven. Spreken die dan alleen in hun eigen "straatje" als het om adviezen gaat.
Ik heb andere ervaringen.

10 aug 2011 11:54
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Heb jij een betrouwbare bank!? :shock:
Ben ik wel benieuwd welke :wink:

10 aug 2011 15:51
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Sigrid schreef:
@ Maarten.....hoezo, bankadviezen moet je nooit geloven. Spreken die dan alleen in hun eigen "straatje" als het om adviezen gaat.
Ik heb andere ervaringen.

Ze zullen het best eens juist hebben maar aandelen advies van een bank heeft een heel hoog wc eend karakter. Als een analist van een bank een sell advies geeft voor een bedrijf dat een grote klant is dan wordt dat niet echt gewaardeerd.

10 aug 2011 16:09
Profiel
964 C2
@Ewout, per pb wil ik je dat wel melden hoor :wink: En betrouwbaar, tot nu toe zeker.
@Maarten: heb inderdaad minder ervaring met verkoopadviezen namens een bank, meer met aankoopadviezen.......maar let uiteraard wel op wat die adviezen zijn en eventuele belangenverstrengelingen. Tot nu toe geen last van(als ik ver genoeg achter de schermen kan kijken :wink: ).
Maar beleggen doe je als mens toch op een manier die je zelf het meest prettig vind.

10 aug 2011 16:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Wat een hamlappen is het hier geworden in dit topic. Als je problemen hebt met je bank of adviseur dien dan daar een klacht in. Hier gaat het over beleggen ansich :!:

10 aug 2011 19:50
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 458 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 19  Volgende