Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 19:59

Antwoord op onderwerp  [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Ex-huurauto (911 2S) kopen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Ex-huurauto (911 2S) kopen?
Hallo.

Ik ben een aantal auto´s op een rijtje aan het zetten om volgende week in Duitsland te gaan bekijken. Het betreffen allemaal Carrera S auto´s tot 2 jaar oud. Nu zit er een scherp geprijsde C2S bij. Dit blijkt echter een huurauto te zijn geweest van Hertz. Nu is mijn vraag.
Is dit iets wat jullie zouden overwegen om te kopen ook al de auto er optisch 100% uitziet? Het betreffen ook allemaal auto van een Officiele Porsche dealer. De auto heeft PDK, is van begin 2010 en heeft 18000km gelopen.

Alle tips en hulp worden zeer gewaardeerd.

Bvd

12 aug 2011 16:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Ex-huurauto (911 2S) kopen?
Hoe rij je zelf met een gehuurde porsche of ferrari?............. :wink:

12 aug 2011 17:10
Profiel
3.2S
010
Als je hoge kosten voor (extra) onderhoud geen probleem vindt, gewoon doen.

12 aug 2011 17:37
Profiel WWW
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Ik heb al een paar mensen gezien die voor eigen gebruik een 911 hadden, en geloof mij die wil je zelf ook niet.
Er zijn zelfs mensen die het een pré vinden om bijvoorbeeld de oude auto van b.v. Walter rohl? of Niki Lauda te rijden :drive: .
Bij Avis of welke verhuur maatschappij dan ook de auto zal echt wel zijn beurtjes hebben gehad. Deze Porsche zal niet zoveel anders zijn behandeld als de man die een Porsche least zonder het gevoel van.......

12 aug 2011 17:45
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Goede AKK en je weet wat je kan verwachten. Huren kan best stevig mee gereden zijn, maar anderzijds een huurder heeft vaak een hoog eigen risico dus is ook wel weer voorzichtig. Net als een nieuwe eigenaar.

12 aug 2011 18:12
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
bully schreef:
Hoe rij je zelf met een gehuurde porsche of ferrari?............. :wink:

+1

zou ik zelf nooit doen

12 aug 2011 18:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Ik zou hem lekker laten staan, gevolgen van het rij gedrag van al die huurders haal je er denk ik met een AKK niet uit.
Persoonlijk denk ik dan gelijk aan lekker aan het gas hangen met een koude motor, voor de rest zal een huurder er best normaal mee omgaan ivm eigenrisico.

Van 1e eigenaar zegt ook niet allles, maar hier zoek je het wel mee op :roll:

12 aug 2011 19:00
Profiel
Omg. Amsterdam
+1... huurauto, wordt zo 1,2,3 niet warm gereden maar gelijk volgas de Autobahn opgeknald... mijn gevoel zou zijn 'lekker laten staan' ;)

12 aug 2011 19:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Don't be gentle it's just a rental... :roll:

Ik zou het niet doen dus... Koud trappen, hoog in de toeren, laat in de remmen :scratch:

12 aug 2011 20:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Bedankt allen....volgens mij niet zo heel slim dus :)
Mijn schoonvader attendeerde mij ook al een op het belang van een motor goed warmrijden en dat was inderdaad al iets wat door mijn hoofd schoot. Maar aan de andere kant weet je dat bijna nooit...zijn genoeg mensen ook die denken ik "rag" hem 18 maanden af tot dat ik hem weer inruil? Overigens altijd een AKK doen ook als die bij een P dealer vandaan komt? Excuseer mijn domme vragen hoor....ik houd van mooi auto´s. Ben alleen niet gehinderd door enige kennis ervan :)

Overigens ga ik er wel vanuit dat een dergelijk auto met 2 jaar P approved garantie komt...dan nog niet?

12 aug 2011 20:10
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Als hij tot 2 jaar oud is valt hij toch gewoon onder de fabrieks garantie?

12 aug 2011 21:02
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
ja en dan maar hopen dat het racen door huurders met koude motor er binnen deze garantieperiode eruit komt....... is wel een hele grote gok

12 aug 2011 21:33
Profiel
PorscheForum Rakker
NIET DOEN! Heb zelf ervaring gehad met een Z4 (3.0) uit de lease. Deze (~65000 km) op het nippertje niet gekocht, rookte als een ketter. Verrot gedraaid door de vorige eigenaar, heb contact gehad met de man >>> vertelde altijd indien mogelijk volgas van het parkeerterrein hup de snelweg op! Wel goed onderhouden, schoon, had weinig visuele slijtage. Maar jaaa het motortje! Groet Frans!

12 aug 2011 21:45
Profiel
Moderator
PF #57
ik zou nooit een ex huurbak kopen. en een ex-leaser alleen als ik de berijder zou kennen (en zijn rijgedrag). hoewel ik best netjes met mijn leasers om ga, zou ik zelfs mijn eigen ex-leasers niet kopen :twisted:

12 aug 2011 22:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986
Zürich
Het hangt af van de prijs.

Denk dat de techniek van een nieuwe 911 een hoop kan hebben en wat kan er nou helemaal mis gaan in 18.000 kilometer? Indien de prijs er maar is kun je het best overwegen. Restwaarde zal hier echter ook rekening mee houden, dus gewoon even de afweging maken.

Ik zou mijn eigen lease bak trouwens ook niet kopen :mrgreen:

12 aug 2011 22:50
Profiel
Moderator
PF #57
JorisLoet schreef:
en wat kan er nou helemaal mis gaan in 18.000 kilometer?

Stel: hij is 18000 km in de verhuur geweest bij Hertz lokatie Nurburg Ring :idea: :twisted:

12 aug 2011 23:02
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
de meesten gaan gelijk weer van het slechtste uit. Het ding goed bekijken, en bij positieve indruk, laten keuren. Als er mee geraced is komt dat echt wel boven, dan is er na 18 veel slijtage te zien.

12 aug 2011 23:04
Profiel
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Zoveel mensen die hun dd driver afraggen , en dan hun dd/Porsche verkopen omdat ze een afgestempeld service boekje hebben.
Auto kopen nieuw of gebruikt is ook geluk hebben.

12 aug 2011 23:12
Profiel
Moderator
PF #57
porsche964 schreef:
de meesten gaan gelijk weer van het slechtste uit. Het ding goed bekijken, en bij positieve indruk, laten keuren. Als er mee geraced is komt dat echt wel boven, dan is er na 18 veel slijtage te zien.

tja, tuurlijk kan het meevallen. maar de kans dat het gaat tegenvallen is wel substantieel groter bij een auto die 18000 km met vele verschillende berijders heeft gemaakt. en ik geloof echt niet dat alles uit een akk komt. wie betaalt bepaalt, ik zou het risico niet nemen.

13 aug 2011 0:26
Profiel
chelsea schreef:
Zoveel mensen die hun dd driver afraggen

Was vanavond nog wezen stappen iemand met een lamborgini diablo, ik hoef de auto niet voor weinig :mrgreen:

13 aug 2011 0:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Waarom neem je bijvoorbeeld niet voor je bezoek aan Duitsland contact op met Hertz ? Zij kunnen je vertellen voor welk gebruik/doel de auto in de verhuur (en ook de periode per huurder :wink: ) is geweest.

13 aug 2011 1:06
Profiel
Moderator
PF #57
heb net 3 weken een Nissan Cashcow gehuurd bij Avis in Johannesburg. No way dat zij jou kunnen vertellen met welk doel ik die auto gehuurd heb of hoe ik ermee omgegaan ben... :wink:

13 aug 2011 1:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Hertz verhuurt ook langer dan 3 weken, Horn. En ér bestaan ook daadwerkelijk nog huurders (lees; ondernemingen) die met een ander doel een Cashcow inzetten. Zoals bijvoorbeeld voorloopauto en shortlease.

@Flippers, eerst vragen ... dan (be)oordelen.

13 aug 2011 1:31
Profiel
Moderator
PF #57
begrijp ik. maar een 911 als voorloopauto of shortlease bij Hertz? Heb ooit eea (niet met Porsche) uit moeten zoeken en de verhuurders kwamen niet echt als interessante partijen uit de bus. maar wat je zegt is waar. Je kan Hertz bellen. Of ze je het echte verhaal zullen vertellen, blijft de vraag. En of het interessant is, is o.a. afhankelijk van hoe scherp de prijs is. Maar ik ben het toch wel met je eens dat als Flippers echt geinteresseerd is in die ex-huurbak, een telefoontje aan Hertz je de kop niet gaat kosten...

oja, met Cashcow bedoelde ik een Qashqai :wink:

13 aug 2011 1:34
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
bij een AKK wordt de motor niet uit elkaar gehaald, terwijl daar wellicht de meeste slijtage zal zitten. je krijgt dat dus nooit boven water. misschien dat andere onderdelen je al wel een indruk kunnen geven maar het is en blijft een gok. Als de prijs echt significant lager is dan gemiddeld dan is het wellicht een ingecalculeerd risico wat je neemt. mijn enige overweging zou zijn om zo'n auto te kopen is als de prijs superlaag is en je de rest 'reserveert' voor onvoorziene reparaties. maar dan nog..... :scratch:

13 aug 2011 10:30
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 46 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende