Auteur |
Bericht |
cabrio wim
|
Re: Porsche 911 Targa, 3.2 Carrera uit 1985
@Vonk, niet lelijk of verkeerd bedoeld, maar kijk nu eens naar Richard zijn Porsche (Verkocht) en die van jou die voor hetzelfde bedrag te koop staat. Zou het voor mij ook niet moeilijk zijn voor de keuze te maken. Dus wil je hem verkopen, haal dan de wrap eraf, want dit geeft voor de meeste mensen het idee dat er wat van gebreken onder kan zitten, hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar is mijn idee. En als je hem houd, maak hem dan origineel, en maak er geen BdB van.
|
10 aug 2011 20:58 |
|
|
bully
|
Inruilen op een 996 is dan wsl de makkelijkste optie..............
|
10 aug 2011 21:13 |
|
|
cabrio wim
|
Maar de minst rendabele denk ik.
|
10 aug 2011 21:16 |
|
|
porschenot
ex 993 ex 996
|
neem ff pauze en bedenk wat je nu echt wil gaan doen voordat je een verkeerde beslissing neemt
|
10 aug 2011 21:53 |
|
|
erwin996
M140i
|
Als je 'm wat sneller kwijt wil, dan zou ik 14.000 euro vragen. Met alle respect, maar de auto ziet er niet uit. Althans, ziet er wel uit, maar als een gebakje.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
10 aug 2011 22:05 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ik zou 'm naast die Jungle Jim zetten - voor de kids om mee en in te spelen Serieus - wat hier al aangegeven wordt .. met de huidige uitstraling niet makkelijk te verkopen - en ik denk ook niet voor (veel) minder geld. Keuze maken - en mss wel je verlies nemen door 'm in te ruilen op 'n andere 911, maar dan met tiptronic ... of gewoon blijven rijden, het linker been wat trainen en de auto geheel naar jouw wens maken (op de automaat na dan) .. Succes met de overpeinzingen
|
10 aug 2011 22:23 |
|
|
JorisLoet
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986Zürich
|
"If you do what you allways do, you will get what you allways got" Ik zie niets dat de (hoge) vraagprijs rechtvaardigt. - Amerikaanse import - Hoge kilometerstand (revisie, maar door wie, hoe en wat...?) - Niet de originele kleur - Geen origineel interieur - Geen historie - Mat wrap is geliefder bij boy racers dan bij liefhebbers van klassieke sportauto's Dat maakt het niet een slechte auto, maar het maakt het wel een auto die niet in een hogere prijsklasse zit. Ik denk dat 20 ook nog een behoorlijke uitdaging is. Je moet er maar even over nadenken wat je wilt. Inleveren op je vraagprijs of blijven rijden. Maar zoals het klinkt ben je op zoek naar iets heel anders, dus ik zou zo iets hebben weg ermee maar. Ik denk dat het lastig zal zijn er meer dan 16 a 17 voor te krijgen. Ik hoop natuurlijk voor je dat het veel meer is, maar ik denk dat je voor 20 ook nog wel een tijdje bezig bent voordat je iemand hebt... Succes
_________________________________________ There is no try - just do or do not!
|
10 aug 2011 22:24 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Amen. Huidige prijs is echt een grap en vraag me ook waarom iemand hem voor die prijs in consignatie neemt.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
10 aug 2011 22:32 |
|
|
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Voor dat Vonk hem kocht heb ik er een proefrit in gemaakt en AKK op laten doen. Zoals Vonk zelf al aangeeft heeft hij er eea. aan laten doen en dat schrijft hij ook eerder in dit draadje. Waar de meesten het hier wel over eens zijn en ik ook, is dat die matte wrap veel mensen afschrikt. Het maakt van in de kern een mooie targa een beetje vreemd geval. De lak eronder is niet je-dat, voor een handige harry is het een leuk project om zelf te ontmantelen en opnieuw te laten spuiten. Dus wil je er vanaf dan ontkom je er niet aan om serieus te zakken in prijs.
Een wel gemeend advies, ga vooral niet allerlei bob de bouwer toer op. Dat kost geld en het ding wordt omgekeerd evenredig minder waard. Kijk maar eens op marktplaats naar de prijzen van verbouwde SC of 3.2 naar 964s. Als je dat toch wilt, dan denk ik dat het heel verstandig is om voor jezelf het besluit vooraf te nemen het ding nog minstens 10 jaar te houden. Anders is het straks nog eens 5000 uitgegeven, voor een auto die hooguit 14-15 waard is.
|
10 aug 2011 23:33 |
|
|
horn
PF #57
|
wrap eraf halen en inruilen op een 964 targa.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
11 aug 2011 6:38 |
|
|
Vincent Vega
P 944 MK II,
P 993 C2,
Audi TT,
VW T2
|
Ik heb op Marktplaats die auto al eens gezien, maar de reden dat ik hem net interessant vind is precies de punten die jij opnoemt. Gezien het andere aanbod van rond de 17.000,- met volledig originele 911jes denk ik ook dat je er echt niet meer voor gaat krijgen, tenzij je m volledig in originele staat terug gaat brengen dan wat meer maar 25K? Daar heb je een volledig Nederlandse met alle historie al voor.
_________________________________________ *vrop*vrop*
|
12 aug 2011 9:54 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Istie nou nog steeds niet verkocht?!
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
13 aug 2011 14:01 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
En dat terwijl er de afgelopen weken al 2 Carrera 3.2's op dit forum verkocht zijn
|
13 aug 2011 16:31 |
|
|
vonk
|
Prijs gaat naar 22 op Marktplaats, mag voor 20 weg. Misschien moet ik nog wel lager als ik het zo lees en misschien blijf ik hem wel rijden ...
Wordt vervolgd hopelijk!
Gr. Jurgen.
|
13 aug 2011 17:01 |
|
|
erwin996
M140i
|
Je zette veel te hoog in. Als je te hoog inzet, krijg je meestal het deksel op je neus. En krijg je uiteindelijk (veel) minder dan wanneer je de auto realistisch in de markt zet.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
13 aug 2011 17:45 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Re: Porsche 911 Targa, 3.2 Carrera uit 1985, GEWIJZIGDE PRIJ
Ook ik ben vorig jaar een tijd lang op zoek geweest naar een leuke 911.Ik heb er in totaal zo'n 7 gezien.Altijd het zelfde verhaal van een veel te blije eigenaar.Het is de optelsom van vraagprijs en kosten.En die overstegen vaak de 25 mille. Maar ja,het is een 911 !! Nou en ?? Voor 25 mille verlang ik een smetteloze 3.2 met max 100K op de klok en een kloppend onderhoudsverleden (en de boekjes !) Proefrit kun je vergeten.Alléén ter afsluiting van de verkoop evt. na aankoopkeuring.Droom maar fijn verder.Ik neem die dikke envelop met muntjes toch weer mee naar huis.
P.S.:Over vette prijsstijgingen gesproken.De hier overbekende Moosgroene Porsche 911 Turbo uit 1986 met kenteken LP-GT-73 staat nu bij Porschecenter in Leusden.Hij staat ook op Marktplaats geadverteerd.Prijs ? 49750 euro ! Ja ,u leest het goed........... Prettige Zondag nog.
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
14 aug 2011 10:36 |
|
|
porsche964
|
@rob944: beetje zuur verhaal. Heb toch hele andere ervaringen. Verschillende 3.2tjes gezien, eigenaren heel aardig en eentje gaf me bij aankomst gelijk de sleutels, dat heb ik geweigerd omdat ik geen rondje wilde rijden zondar dat hij er zelf bij was. Bij anderen rondjes om auto gelopen, zaken bekeken en toen ging eigenaar rijden. Voor mij ideaal kon ik gelijk zien hoe hij hem warm reed. Daarna mocht ik in alle gevallen ook stukkie sturen. Niks aan de hand.
En je idee dat je voor 25k een smetteloze 3.2 vindt met minder dan 100k op de teller kan vinden, zou ik rond gaan kijken wat die dingen tegenwoordig doen, 10 jaar geleden misschien, nu kan je dat echt vergeten.
|
14 aug 2011 10:49 |
|
|
horn
PF #57
|
dat is net wat te ver naar mijn mening. maar wel pas proefrijden als al het andere klopt: historie, uitvoering, staat, prijsrange etc. maar voordat ik hem zou gaan laten keuren (a raison van 200-250 euri van mijn geld) zou ik toch echt wel een stukkie willen rijden.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 aug 2011 11:34 |
|
|
erwin996
M140i
|
Omdat je niet weet hoe een bepaalde auto rijdt, en je überhaupt niet weet of het rijgedrag van de auto je aanstaat?
|
14 aug 2011 11:54 |
|
|
Blijco
997 Carrera S 3.8Ede
|
Psies, bij de SC ook een keer "echt" geinteresseerde kopers gehad, man en vrouw. Beide vonden ze de kleur niet mooi en zagen dan ook gelijk van de koop af. Heel goed, maar toen zei z'n vrouw tegen hem "ga er eens mee rijden dan weet je gelijk hoe een SC aanvoelt" Ik heb hun toen vriendelijk laten weten dat ze dat maar moesten doen bij een auto die wel de goede kleur had. Zelf ga ik ook pas met een auto proefrijden als alles geregeld is, prijs en noem het maar op. Als dan blijkt dat de auto niet rijdt zoals ik denk dat die moet rijden laat ik dat weten en dan kan ik alsnog beslissen of ik wel of niet tot aankoop besluit over te gaan.
_________________________________________ The difference between men and boys.....
The speed of their toys !!
|
14 aug 2011 12:03 |
|
|
porsche964
|
+1 Blijco. Huiswerk doen en dan gaan proefrijden. Ik merkte vooral als je rustig de tijd neemt, boekjes bekijkt, vragen stelt en dus oprechte interesse toont voor niemand een bezwaar is dat je een proefrit wilt. Als je afspreekt en 1e wat je vraagt is een proefrit, dan kan ik me goed voorstellen dat iemand daar niet zo'n trek in heeft. Zou ik zelf ook niet hebben.
Back on topic: succes met verkoop.
|
14 aug 2011 13:03 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Misschien kunnen we een topicje afsplitsen, dan blijft zijn verkooptopic schoon
|
14 aug 2011 13:20 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
Nou Sorry.Ik ben de beroertste niet,en kan best het e.e.a zelf.Maar een roestblaasje van 2 cm onder de voorruit,bleek gewoon een totaal verrotte parafaan te zijn.Mooie fuchsen bleken te kloppen,maar die nieuwe banden bleken gewoon kaal.Het half lederen interieur blijkt vaak een "Porsche-design"interieur te zijn.Niks geen leer,maar vinyl.En als je een beschadigde lendensteun vervangt,gebruik dan dezelfde kleur materiaal. Ook een defecte airco wordt weggewuifd.: Je hebt toch ARKO (Alle Ramen Kunnen Open) en een schuifdak ? Is dit nog een R12 of moet 'ie omgebouwd worden naar R134a ? Toch een kostenpost van 2500 euro.Ook die 2 grote "pitten" in de voorruit niet vermeld."Zit niet in het zichtsveld,dus geen APK-afkeur".Ook roestblaasjes op het achterscherm t.o.v. de regengoten werden mooi verzwegen.'Tis immers een auto van 25 jaar oud.........Yeah,right ! Geen proefrit ? Wat heb je te verbergen ? Spoort de auto niet lekker of maakt die bijgeluiden tijdens het rijden ? Of loopt de motor niet lekker ? En de versnellingsbak,is die wel helmaal lekker ? Allemaal dingen die je pas merkt bij een proefrit. Ik heb auto's gezien die mooi leken,waar bij een nadere inspectie toch voor een 8 tot 10 mille in moest aan reparaties.De handen uit de mauwen is niet erg.Maar 20 mille verlangen voor een "rot werkhok met een kwart miljoen km op de klok" en/of een vaag onderhoudsverleden gaat echt te ver. Ik vond geen van de auto's het waard om een aankoopkeuring te laten doen.Op een auto heb ik een bod gedaan,wat met veel hoongelach afgewimpeld werd. Mijn tijd komt nog. "Buying a Porsche 911 requiers an iron patience,and a steady hand" (Quote:Quentin Wilson toen die nog bij Topgear was).
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
14 aug 2011 19:45 |
|
|
vonk
|
Ok ladies, graag terug naar de oorspronkelijke discussie ajb ...
|
14 aug 2011 20:02 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
|
14 aug 2011 20:15 |
|
|