Auteur |
Bericht |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
15 jun 2011 0:17 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Die heb ik. Dit is toch het wartel waar het slangetje aan komt vanaf de blusser? Of heb ik het mis...
|
15 jun 2011 0:22 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
effe gegoogled... is dus "period correct" Maar platkop boutjes werkt natuurlijk ook
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
15 jun 2011 0:24 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Nee, dat is de nozzle (sproeikop/verstuiver) Wartels en tubing hebben ze ook... http://www.autosportcompany.nl/interieu ... horen.html
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
15 jun 2011 0:27 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Ahh ... ik zie het! Was gisteravond al wat laat voor me kennelijk. Bedankt Jeroen.
|
15 jun 2011 8:59 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Formule Vee Auspuff
Auspuff! Een 4 in 1 uitlaatsysteem brengt het hoogste rendement en vermogen. Voor mooi moeten de buizen dan wel allemaal dezelfde lengte hebben. Vrijwel onmogelijk natuurlijk maar ik probeer zo dicht bij mogelijk te komen. De uitlaatsteun is gemaakt en de linker voorpijp heb ik ook klaar. De collector zit met veren vast aan de steun die op de bak vastzit. Het achterste stuk gaat er nog vanaf en er komt nog een demper op. Je moet overal langs, over, onderdoor dus het is best een klus om alle stukjes zo goed en strak mogelijk tegen elkaar te krijgen en door te lassen. Hierdoor heb je aan de binnenkant ook het minste oponthoud van uitlaatgassen. De voorste pijp bestaat al uit 5 stukken... de pic's:
|
09 jul 2011 23:05 |
|
|
frederico
carrera 911 C2/964
Volvo P1800S
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300 naar 1965 reglement
Mooi,dat er nog mensen zijn zoals jij die zoiets (willen) kunnen bouwen.... Dit wordt een klassieke racer, en deze horen op de race baan nog veel succes met dit gaaf project.
|
09 jul 2011 23:28 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300: AUSPUFF
|
10 jul 2011 21:15 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300: AUSPUFF
Wat een waanzinnig gaaf project is dit toch! Hulde!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
10 jul 2011 21:40 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300: AUSPUFF
nice collector!
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
15 jul 2011 0:50 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
De bouw van een Formule Vee 1300
Aanstaand weekeind, 7 augustus, wordt er op Zandvoort geraced met de historische Formule Vee's. Wil je deze leuke auto's eens live zien dan is dit het moment..... Er worden op Zondag twee heats gereden en alle auto's kunnen worden bekeken.
Laatst bijgewerkt door roondejong op 18 sep 2011 18:54, in totaal 1 keer bewerkt.
|
04 aug 2011 14:15 |
|
|
cabrio wim
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300: AUSPUFF
Was je draadje door omstandigheden even uit het oog verloren, maar gaat vooruit zie ik. Morgen voor het eerst sinds 6 weken begin ik ook weer aan mijn kraam.
|
04 aug 2011 20:54 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 356 Speedster Replica
Ex Porsche 964 C4
Porsche 356 OUTLAW under construction.Achterveld
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300: AUSPUFF
Mooie kerkorgel bochten Ronald
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
|
04 aug 2011 21:23 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300: AUSPUFF
zag deze afgelopen vrijdag op een parkeerplaats bij een winkelcentrumpje
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
13 aug 2011 20:31 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300: AUSPUFF
Ah .. was je ook in Middelharnis? Mijn auto is met aanpassingen afgeleid van de tekening van de Blauwe Vee die op de hoek stond.
|
13 aug 2011 21:13 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300: AUSPUFF
Vrijdag met Bram en de Buurman naar de GP van Middelharnis geweest. Een gecombineerd evenement met een circuitje in het centrum van Middelburg. Karts, racescooters, klassieke motoren, klassieke sports cars, klassieke monoposto's en moderne supercars. Bram kwam trots naar huis met een handtekening van Coronel en Gijs van Lennep die zich afvroeg of Bram volgend jaar met zijn kart kwam rijden .... nu is het hek van de dam. Vervolgens in de Vee van Ruud plaatsgenomen en toen wist hij zeker dat pap er vast nog wel een kon bouwen. Vandaag dus maar de uitlaatpijpen afgemaakt. Nu nog een absorptie demper zien te scoren en dan is dat ook klaar. Even geen hittebestendige lak op voorraad dus voorlopig maar even in de Fertan gezet.
|
14 aug 2011 23:03 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300: AUSPUFF
Hoeveel inch moet die absorptiedemper zijn? Ik heb nog een kort rvs exemplaar liggen met aansluitingen van 76mm waar ik je wellicht blij mee zou kunnen maken.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
15 aug 2011 8:29 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300: AUSPUFF
Hoi Marc, dat zou geweldig zijn maar de lengte is bepalender (uitlaat mag niet te ver uit de auto steken) als de diameter. Weet je toevallig hoe lang deze demper is? Dan kan ik even meten ... hoor graag!
|
16 aug 2011 21:09 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
De bouw van een Formule Vee 1300
Laatst bijgewerkt door roondejong op 19 sep 2011 13:34, in totaal 1 keer bewerkt.
|
21 aug 2011 18:26 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300: AUSPUFF
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
21 aug 2011 18:34 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300: REMMEN
Perfect! Dat zou net gaan.
Laatst bijgewerkt door roondejong op 06 sep 2011 19:50, in totaal 1 keer bewerkt.
|
21 aug 2011 20:54 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
De bouw van een Formule Vee 1300: REMMEN
|
04 sep 2011 20:06 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Formule Vee 1300
|
18 sep 2011 18:51 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300
|
04 okt 2011 20:33 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: De bouw van een Formule Vee 1300
Zo vandaag even naar de staalboer geweest en wat platen aluminium laten knippen voor de bodem en andere zaken. Vandaag heb ik het brandschot gemaakt tussen de motor en de brandstoftank. Zaak is om de ruimtes rondom alle stangen, leidingen en kabels natuurlijk zo klein mogelijk te maken. Verder loopt het chassis schuin uit dus dat kan niet uit een stuk netjes in het chassis komen. mal gemaakt van een te koop bord van een collega die hem (helaas voor hem) niet meer nodig heeft. Rechterzijde van het brandschot met doorvoer voor schakelstang, gaskabel, koppelingskabel en benzineleiding. En de linkerzijde zit er ook in. Verbinding in het midden opgelost met een verzet te persen in het midden. Straks lekker sterk. Beetje PU kit en een paar popnagels en klaar. Kijken of alles past dus even de tank ervoor en een oude stoel uit m'n schakelkart erin. Prima! Ook de ontluchtingsslang zit op de plaats die ik bedacht had. Deze wordt met de anti terugslagklep in de rollbar gevoerd tot helemaal boven in de bar.
|
08 okt 2011 18:48 |
|
|