Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:37

Antwoord op onderwerp  [ 854 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 35  Volgende
De nieuwe 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Bericht Re: De nieuwe 911
Ondertussen natuurlijk al genoeg van de nieuwe 911 gezien dus dit is geen echte verassing meer maar het blijft gewoon een mooie evolutie. Het interieur oogt idd meer als een GT maar een Carrera is dat misschien ook wel een beetje geworden. Het snelle werk moet de GT3 leveren.

Zet maar voor de deur zou ik zeggen!

17 aug 2011 21:16
Profiel
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Gibt es hier nog Leute die mithilfen gehen om het laken eraf te trekken (Hal 3 klikko).
Oftewel, wie gaat er een dagje naar Frankfurt?
Of wie is er wel eens geweest naar voorgaande edities? Is het de moeite?

17 aug 2011 21:25
Profiel
PorscheForum Rakker
En hier is de achterkant:

Afbeelding

17 aug 2011 22:47
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C4 cabrio (1994)
Het Gooi
You may call me oldfashioned, maar ...... Wat zijn jullie allemaal mild. Ik sla dit model over want ik vind het helemaal niks :( Groot, ingewikkelde voorkant, vergezochte achterkant, mist de kenmerkende eenvoud, zou ook een Audi kunnen zijn. Toen de 997 uitkwam, was ik direct verliefd op de voorkant. Zo herkenbaar 911. Maar dit krijg je als je geen zelfstandig familiebedrijf meer bent, maar eigendom van een multinational waar veel vergaderd wordt. Beste ontwerpers: de onderlijn van de achterste zijruiten hoort horizontaal te lopen bij een 911, dus ook bij een 991! En altijd weer die grotere vrachtwagenwielen met een reepje rubber erom. Hallo ......, het is geen verlaagde Civic, een 911 heeft zichtbare banden!

PanamELF Coupe, lijkt me een toepasselijkere naam als je de binnenkant ziet. Waar gaat dit heen? Diesel, trekhaak, Variomatic, beestje aan de spiegel, kralenmat op de stoel, caravan erachter? Wat mij betreft graag weer back to basics. Zouden die ontwerpers het boek van Peter Morgan kennen? Staat precies in hoe het hoort.

Het goede nieuws natuurlijk is dat onze echte 911's nu op slag meer waard worden :D

17 aug 2011 23:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Westervoort
Vind de middenconsole vreselijk, maar en profile vind ik 'm mooier geworden. Ook de kont met die smalle achterlichten (ook al is dat wat Aston Martin) vind ik lekker dik. Ben benieuwd hoe hij er irl uit ziet.

18 aug 2011 0:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 964 C4 1989
Het is geen 964, maar vind m eigenlijk best wel mooi.
Interieur naar mijn smaak iets minder, deze velgen houd ik ook niet zo van.

18 aug 2011 6:26
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Heb niet zoveel kritiek als Jozef, maar kan wel ver met hem meegaan :salut:
Je zal als Porsche toch mee moeten gaan met de tijd (lees milieu etc) en je kan toch niet achterover blijven leunen op de oude 911 :idea:
Ook ik heb moeite met de middenconsole, dat hoeft van mij niet.

Pat69 vraagt of iemand wel eens naar de beurs in Frankfurt is geweest, ja ikke en het was zo ENORM druk dat ik eruit ben gegaan.
Moet wel toegeven het was op een zaterdag maar het was het spreekwoordelijke haringen in een ton, was met vrouw en zoon en die kunnen het zich nog goed herrinneren :oops:
Maare wat de 991 betreft ben wel nieuwsgierig hoe hij er uiteindelijk uit gaat zien, en ook niet onbelangrijk gaat hij naar de 2 ton (beetje aangekleed) :?:

18 aug 2011 7:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik vind de achterkant echt niet het van het, wat het juist is dat ik minder vind is moeillijk te zeggen.

Teveel letters, zonder letters misschien beter?
Minder hoge achterlichten?
De veranderde achterruit?
De gebroken lijn van de motorkap?
De uitsparing voor de nummerplaat?

Verder zijn de wielen wel echt groot geworden. (te? dat weet ik eigenlijk niet :lol: )

Dat een beetje wennen kan helpen heb ik bij Mercedes al meerdere keren gezien. :bang:
Mvg,

18 aug 2011 7:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Inderdaad vind ik dit nieuwe ontwerp ook een beetje te gezocht.
Te veel Audi, te ingewikkeld.

Mijn lijstje blijft: 901, 997, 964...

18 aug 2011 8:15
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Ik wacht even af om commentaar te geven. Dit is 1 interieur kleur, met andere kleurstelling of andere accenten kon het wel eens heel anders overkomen. Idem met de rubbers waar hij nu op de foto staat. Die badges aan de achterkant kunnen er ook nog af.

Verder Wie is er handig met photoshop? Er zijn talloze fotos waarop alle generaties onder elkaar af zijn gebeeld, waarop mooi de evolutie en de groei van het model is te zien, wie o wie is er handig om de 991 daar aan toe te voegen?

Afbeelding

18 aug 2011 8:32
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Zicht_op_oneindig schreef:
Dat een beetje wennen kan helpen heb ik bij Mercedes al meerdere keren gezien. :bang:
Mvg,

Ben ik deels met je eens, maar meest is de klik er direct van ja dat is hem :idea:
Had ik bv bij de eerste A4 en bij een 3 serie.
Vind/vond de E serie van Mercedes ook niet echt fraai, maar dat is een kwestie van smaak
De tijd zal het leren :!:

18 aug 2011 8:44
Profiel
PorscheForum Rakker
996 GT3
Heinsberg (D)
Zoals bijna altijd bij nieuwe modellen laat de 991 zich noch makelijker "bewegen".
De S versie gaat als de bliksem. Rondetijd Nordschleife 7 min 40 sec.. Dat is dezelfde tijd als de 997 GT3 MK 2! Tevens 15 seconden sneller als de vorige, 997 S MK 2.

Waar gaat dat naar toe?!

Ben

18 aug 2011 9:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Volgens RS magazine zou de 991S een ronde Nurburgring in 7min37 afleggen 13sec sneller dan 997S.

Maar wie zit er achter het stuur?

Het geeft wel een indicatie over het vertrouwen, feedback, handelbaarheid, vermogen dat de 991 geeft.

Welke voordelen heeft een langere wielbasis?
Ik denk dat de rechtuitstabiliteit, acceleratie-grip, snelle bochten (lange) er goed op vooruitgaan. Zou het kunnen dat men in kortere bochten sneller op het gas zou kunnen gaan?

Hoe breed worden de rubbers nu?

Qua prestaties had ik wel verwacht dat ze gaan verbeteren, maar het oog wil ook wat! en dan zou ik toch niet nagakeken willen worden als en mooie Audi A5.

Mvg,

18 aug 2011 9:25
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
veel breder zullen de banden niet zijn, denk standaard 19"

want (standaard) 15 op 3.2, 16 op 964, 17 op 993, 18 op 996, 18 op 997

18 aug 2011 9:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
porsche964 schreef:
Verder Wie is er handig met photoshop? Er zijn talloze fotos waarop alle generaties onder elkaar af zijn gebeeld, waarop mooi de evolutie en de groei van het model is te zien, wie o wie is er handig om de 991 daar aan toe te voegen?

Minstens zo spannend zou het zijn om de publieke reacties op elke nieuwe 911 op een rij te zetten...waar de 911 steeds groter wordt zul je zien dat de eerste reacties altijd verdeeld zijn en na een tijdje toch iedereen het model omarmd.

@Jozef: ik denk dat de huidige 911 nog maar weinig tot geen invloed heeft ondervonden van VAG. Overigens zal zodra de integratie van Porsche in VAG gereed is waarschijnlijk Porsche de sportieve tak gaan leiden (ten onvrede van Audi die dat nu doen).

18 aug 2011 11:01
Profiel
PorscheForum Rakker
996 GT3
Heinsberg (D)
Ik weet dat de banden voor van 235 naar 245 gaan, achter blijft 305. 19 Inch natuurlijk.

18 aug 2011 11:41
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Ik las hier ergens dat de Porsches al bij Volkswagen gelast worden...Zou een immense stupiditeit zijn.

18 aug 2011 11:47
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Tja, eerste indruk is OK, niet super, maar de ervaring leert dat ik dat met heel veel nieuwe auto's heb, die ik daarna mooi vind. Daarnaast: vd 911 serie ben ik alleen vd 996 niet zo onder de indruk, dus de kans is niet heel groot dat ik uiteindelijk hetzelfde zal zeggen over de 991. Waarschijnlijk dus gewoon een gave auto! 8)

18 aug 2011 11:49
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
...ben ik dan de enige? Vind bijna alles geslaagd aan deze auto op de foto's. Vind ook de achterkant mooi. Breed en aggressief met die smalle achterlichten. Alleen "Porsche 911 CarreraS" op de achterkant? That's too much. CarreraS was genoeg geweest.

18 aug 2011 11:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Recessie-golf

Herorganisatie is al begonnen: lassen bij VW.

Alhoewel ik denk dat ze bij VW ook kunnen lassen.

18 aug 2011 11:56
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
MS964 schreef:
. Daarnaast: vd 911 serie ben ik alleen vd 996 niet zo onder de indruk,

Dus die heb je toen maar aangeschaft :wink:

18 aug 2011 12:54
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
:mrgreen: (goeie)

Ik vind hem (net als Jeroen) ook heel erg geslaagd. Denk dat ik hem op de IAA maar eens "live" van dichtbij ga bekijken.

18 aug 2011 13:11
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Ik wist dat 'ie ging komen. :D Ik vind de 996 als gt3 en turbo wel mooi, door de dikkere achterkant en andere belijningen is het ontwerp, wat mij betreft, meer in evenwicht. Vandaar.

18 aug 2011 13:23
Profiel
Moderator
PF #57
wolf schreef:
Mon dieu wat een interieur. Heel sportief :roll:

Spartaans bijna... :lol:

18 aug 2011 14:10
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Als in Yab-Yum :mrgreen:
Allemaal voor de chinese markt...

18 aug 2011 14:20
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 854 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 35  Volgende