Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 17:45

Antwoord op onderwerp  [ 854 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 35  Volgende
De nieuwe 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: De nieuwe 911
Lees in topgear mag dat de Co2 uitstoot van de nieuwe Carrera zo rond de 200 gram p/k ligt. Dat gaat ook leuk schelen in de slurptax denk ik?

20 aug 2011 18:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
991 gt2 uitvoering dan gelijk maar :mrgreen:

Afbeelding

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

20 aug 2011 18:36
Profiel WWW Facebook 
Lada
Helemaal in het zuiden.
Nice :thumleft:

Images of the 2012 Porsche 911 (991 Series) have been leaked and posted online before any official announcement from Porsche.
http://www.9magazine.com/2012-porsche-911-991-series-images-leaked.html

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

20 aug 2011 19:21
Profiel
M140i
Zicht_op_oneindig schreef:
10cm breder dan een 996?

:roll:

Zal ik toch moeten verhuizen indien ik wil ruilen.
Garage wordt dan te smal.

+1

996 :arrow: 177 cm breed
991 :arrow: 187 cm breed

Het wordt tijd dat parkeerplaatsen eens 10 cm breder worden gemaakt, het wordt zo steeds lastiger gemaakt om te parkeren (ook al gaat het thuis wel goed) :scratch: Wat ik al zei, geen goede ontwikkeling :(

Jozef schreef:
Dus beste Porsche manager: een echte 911:
- heeft sobere achterlichten die relatief laag geplaatst zijn, anders nemen we wel een Corvette;
- heeft een handbak met 6 versnellingen (en geen traploze 12-bak met te veel koppelingen, die via software met tussengasjes laat klinken alsof je zelf goed schakelt, want dan hadden we wel zo'n Datsun GTRXS enz. gekocht), een ook geen 7-bak om Greenpeace te vriend te houden

+ 1 :thumleft: (en wat het laatste betreft, een tiptronic moet ook zo spoedig mogelijk weer worden ingevoerd, rijdt veel soepeler dan een PDK, vergelijk de nieuwe 8-traps tiptronic in de nieuwe Audi A8)

20 aug 2011 19:30
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
vergelijking tussen een A8 en een Carrera :?: :popcorn:

Flippers schreef:
Lees in topgear mag dat de Co2 uitstoot van de nieuwe Carrera zo rond de 200 gram p/k ligt. Dat gaat ook leuk schelen in de slurptax denk ik?

de basis versie nu 230 gr. met PDK
tarief ~ € 200/gr dus zou 6000 lager zijn aan BPM

20 aug 2011 19:47
Profiel
M140i
Paul II schreef:
vergelijking tussen een A8 en een Carrera :?

De 911 (964/993/996/997) had altijd precies dezelfde tiptronic als die je kon vinden in Audi's. Dus die vergelijking is helemaal niet gek, en het zou ook helemaal niet gek zijn als Porsche weer een tiptronic gaat aanbieden :idea: Ik vergelijk een 911 ook helemaal niet met een A8, ik geef alleen maar aan dat een tiptronic tegenwoordig zeer verfijnd is en fijn rijdt, en zelfs nog beter dan de tiptronics in de vroegere Porsches (964/993/996/997). Volgens mij reageer je een beetje teveel op de automatische piloot Paul :popcorn: Laat je hersens eens wat schakelwerk doen :cheesy:

20 aug 2011 20:03
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C4 cabrio (1994)
Het Gooi
Apolo2 schreef:
Ja het heeft me ook totaal verrast, 'k heb nog geen technische specificaties gelezen maar ik ben benieuwd hoeveel ground effect ze weten te realiseren met die brede sideskirts. Wellicht hebben ze zo de staartlastigheid helemaal kunnen opheffen! Ook mooi op de foto's van het dashboard te zien dat dit waarschijnlijk al een hybride versie is (krijgt blijkbaar zoals de Carrera twee enkele uitlaten) te zien aan het " enrgiestroomschema" net boven de stuurnaaf. Alleen de Sportchrono lijkt me wat onhandig zitten zo achter het stuur maar er zal wel over nagedacht zijn :thumleft:

@Apolo2 Heb even met Stuttgart gebeld (op zaterdag wordt daar gewoon gewerkt en niet gezeurd) en je conclusie over de sideskirts is correct. Inderdaad bedoeld om de staartlastigheid op te heffen. Verder kreeg ik te horen dat deze nieuwe op de Nordschleife boven 300 km/u te ver uit zijn veren kwam bij sommige hobbels, dus de veren hebben ze nu maar helemaal weggelaten. Het geniale zit vaak in de eenvoud. Bijkomend voordeel is dat hij nu ook scherper instuurt.

De foto van het interieur waar je de hand op hebt weten te leggen blijkt een Sonderkundenwunsch o.i.d. te zijn van Porsche Exclusive. De lichtgele lak op de A-stijl doorlopend tot op de vloer kost 7.000 extra, maar dan heb je ook iets bijzonders. De chromen achterbumper lijkt zwaar maar is i.s.m. Chinezen uit verchroomd rijstepapier gemaakt om het gewicht aan de achterzijde laag te houden. Knap. Tot slot vertelde men dat de lichte houtstrip op het dashboard uit hetzelfde cederhout is gemaakt als de pookknop van de Carrera GT. Scheelde weer een paar gram, en dat voel je bij het aanremmen natuurlijk. :thumleft:

20 aug 2011 20:10
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
erwin996 schreef:
Paul II schreef:
vergelijking tussen een A8 en een Carrera :?

De 911 (964/993/996/997) had altijd precies dezelfde tiptronic als die je kon vinden in Audi's. Dus die vergelijking is helemaal niet gek, en het zou ook helemaal niet gek zijn als Porsche weer een tiptronic gaat aanbieden :idea: Ik vergelijk een 911 ook helemaal niet met een A8, ik geef alleen maar aan dat een tiptronic tegenwoordig zeer verfijnd is en fijn rijdt, en zelfs nog beter dan de tiptronics in de vroegere Porsches (964/993/996/997). Volgens mij reageer je een beetje teveel op de automatische piloot Paul :popcorn: Laat je hersens eens wat schakelwerk doen :cheesy:

type auto lijkt mij nogal verschillend, daarom vergelijking voor mijn grijze massa vreemd 8)

en het is helemaal super dat jij blij bent met je Tip, maar recente postings hier over dat onderwerp geven aan dat weinigen het met je eens zijn dat de PDK automaat minder is :P

20 aug 2011 20:27
Profiel
M140i
Paul II schreef:
type auto lijkt mij nogal verschillend, daarom vergelijking voor mijn grijze massa vreemd 8)

Het gaat ook niet om de auto, maar om de tiptronic :idea: Die is tegenwoordig nóg beter dan vroeger, en daarom lijkt mij een tiptronic van de nieuwste generatie in de nieuwe 991 een fijn aggregaat. En de combinatie Porsche en tiptronic is helemaal niet vreemd (voor jou kennelijk wel), Porsche heeft zo'n 18 jaar tiptronics geleverd.

Paul II schreef:
en het is helemaal super dat jij blij bent met je Tip, maar recente postings hier over dat onderwerp geven aan dat weinigen het met je eens zijn dat de PDK automaat minder is :P

Dat weinigen het met mij eens zijn, is nog maar de vraag, nu niemand heeft gereden met een recente 911 met een tiptronic van de nieuwste generatie (simpelweg omdat die combinatie er (helaas) niet is). Wat daar verder van zij, met anderen heb ik niets te maken, ik geef alleen mijn eigen mening en hoef helemaal geen bevestiging van anderen te hebben bij mijn keuzes en opinies. Overigens heb ik ook bijzonder weinig op met het argument in een discussie "en ik ben niet de enige die het zegt!", ik oordeel liever zelf :salut:

20 aug 2011 20:54
Profiel
PorscheForum Rakker
11-je
Ik ben benieuwd hoe het interieur er in het zwart uitziet.
Vind de kleur keuze voor de intro foto's vreemd daar Zwart toch de meest populaire kleur is.
Hoop dat het er in zwart wat sportiever uit ziet......

22 aug 2011 11:07
Profiel
Meestal zijn introductie foto's juist met opvallende, afwijkende kleuren.
Bij de MKII was dat o.a. dat rare robijnrood :mrgreen:

De lichte interieuren zijn ook niet mijn kop thee 8)

Kleur wijzerplaten was zilver of zwart (standaard) bij de 997, lijkt nu op een combinatie van beide...

22 aug 2011 12:43
Profiel
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Dit teasertje al voorbij gekomen?

http://www.youtube.com/watch?v=FL48J9QF ... r_embedded

There are no old Porsches, only new owners.

22 aug 2011 13:41
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Ik denk dat de lichte interieur kleuren vaak gebruikt worden, omdat de auto daar veel ruimer door lijkt. Audi en BMW gebruiken ook vaak lichte interieurs in hun folders.

22 aug 2011 14:01
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
RS-R schreef:
Ik vind hem prachtig, zeker in het zilver.

Afbeelding

Me too! Lekker dik, maar toch rond en laag.

22 aug 2011 14:07
Profiel
PorscheForum Rakker
1989 911 Carrera 2 (964)
Baarn, NL
de vanaf prijs is ook bekend, begint bij 112.000

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/10411022/__Porsche_911_geprijsd__.html?p=1,2

23 aug 2011 10:30
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
http://www.porsche.com/germany/aboutporsche/pressreleases/?pool=germany&id=2011-08-23

mmm ik ga maar eens terugkomen op mijn eerste uitspraak... misschien toch wel mooi...

Afbeelding

Afbeelding

23 aug 2011 11:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche: Nine Eight Seven 'Silver Stallion'
Overijssel
:D nice.
Een beetje Aston Martin staartlichten.

https://my.porsche.com/international/mi ... 9_991_FBp2

23 aug 2011 14:54
Profiel
HansA schreef:
de vanaf prijs is ook bekend, begint bij 112.000

precies staat er:
"... iets meer dan 112.000"

en in de tabel met exacte prijzen
"De exacte vanafprijs bedraagt 112.911 euro"

voor de televaag is 1000 Euro - "iets minder" :wink: - niks

3400 lager dan de huidige 116.300 basisprijs
had hier boven 6000 geschat op basis van opgegeven CO2 waarden

23 aug 2011 15:01
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2 carrera
Capelle aan den IJssel
grotere fotos op www.autoblog.nl

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

23 aug 2011 17:05
Profiel
PorscheForum Rakker
11-je
RB911 schreef:
Ik ben benieuwd hoe het interieur er in het zwart uitziet.
Vind de kleur keuze voor de intro foto's vreemd daar Zwart toch de meest populaire kleur is.
Hoop dat het er in zwart wat sportiever uit ziet......

Afbeelding

Is een oude proto foto, maar dat zwart is dan nog meer mijn ding.

23 aug 2011 17:24
Profiel
PorscheForum Rakker
11-je
Voor de liefhebber een grijze impressie;
Afbeelding

23 aug 2011 17:26
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Gevalletje tiefer breiter luxer.

23 aug 2011 17:27
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Gister onderweg naar Zurich op de A5 net voor Karlsruhe een zwarte 911 in m'n spiegel. Even naar rechts, 911 er voorbij. Het was een cabrio. Maar achterlichten kwamen me wat vreemd voor. Even verder kon ik aanhaken en tot m'n verrassing idd achterlampen en koplampen voorzien van stickers. Ook achter de portieren aan de zijkanten stickers (luchtinlaten). Dacht nog even aan de turbo maar dat leek me wat vroeg (cabrio).

23 aug 2011 18:49
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
zag nieuwe model net via Autoweek nog eens voorbij komen: erg geslaagd toch wel! Interieur erg mooi, wel een beetje GT-luxe qua uitstraling (ik ben dan ook een eenvoudige 3.2 gewend 8) ). Wat ik erg mooi vind, zo op het eerste gezicht, is de gestrektheid van de koets. Ik herinner mij van de 'evolutie' plaatjes, met de modellen vanaf 1963 tot ruim 2005 op een rijtje, dat de achterzijde steeds boller wordt. Door de verlenging van de koets is die bolling optisch weggewerkt, waardoor per saldo een sportievere en exclusievere lijn. Vind ik althans. Maarreh, ook in mijn garagebox uit de jaren 50 zou ik de 991 vrees ik niet langer naar binnen kunnen rijden. Maar ik zie er naar uit het nieuwe model live te mogen bewonderen op de weg.

24 aug 2011 15:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Caymanera ...

25 aug 2011 22:55
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 854 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 35  Volgende