Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 9:55

Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Bruikbaarheid 996 cabrio als daily driver 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Bruikbaarheid 996 cabrio als daily driver
Ja maar wellicht wel met een stuurslot OID.

Ik laat me niet uit het veld slaan :wink:

11 aug 2011 16:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Ik ken je budget niet (ga je voor een late 2004/2005 996 of een vroege?) maar als het een late is ga ik mee met het idee van sebastian. Neem een iets oudere 996 voor het weekend en van het bespaarde bedrag een klein karretje voor de "verplichte" kilometers waarbij rijbeleving en fun op de laatste plaats komt (parkeren tussen de slaande deuren bij de supermarkt, die 3 km naar school etc etc). Volgens mij verdien je dat op de langere termijn gewoon terug met onderhoud en verbruik. Zulke korte afstandjes zijn voor geen enkele motor goed maar bij een Porsche zou ik dat al helemaal laten (niet vanwege de betrouwbaarheid maar de prijs van mogelijke reparaties).

Handbak of automaat welke in in aanschaf veiliger? In principe de automaat aangezien die geen misshifts/over revs toelaat maar de gemiddelde cabrio is vaak rustig bereden. Je kunt daarnaast altijd de computer op ueberdreher (nu nog de nederlandse term?) laten uitlezen bij een handbak. Problemen met de automaat zullen zich op hun beurt duurder laten betalen maar volgens mij is die TT redelijk betrouwbaar (heb zelf geen ervaring ermee). Maar volgens mij is dat allemaal bijzaak...100% garantie krijg je toch nooit. Liever een kloppend onderhoudsboekje.

911gt2 schreef:
Wat voor stoeltje gebruik jij? Porsche prince?

Die Porsche stoeltjes moet je je niets van aantrekken, het zijn volgens mij gewoon Römer stoeltjes die je in de reguliere handel goedkoper krijgt. De zit van de cabrio staat achter rechter maar als je het zitvlak uitbouwt (is niet te gek moeilijk) heb je wat meer speelruimte. Wel even kijken of je de gordels nog goed gespannen krijgt dan.

11 aug 2011 18:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
981 Boxster GTS
Apolo2 schreef:
Je kunt daarnaast altijd de computer op ueberdreher (nu nog de nederlandse term?) laten uitlezen bij een handbak.

Overtoeren :salut:

11 aug 2011 20:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Ja we gaan meer en meer voor de genoemde opties hier. Er moet toch in ieder geval tijdelijk een nieuw autootje komen om in ieder geval mobiel te blijven en de 996 kan dan inderdaad als fun auto ingezet worden. Wellicht dan 's winters gewoon stil te zetten binnen, een half jaar wegenbelasting van een 996 kun je een heel jaar een koektrommel voor rijden 8)

Balen dat mijn duits zo slecht is, want ik heb wel een mooie kandidaat gevonden net ver over de grens bij Nijmegen.

11 aug 2011 20:46
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
911gt2 schreef:
Balen dat mijn duits zo slecht is, want ik heb wel een mooie kandidaat gevonden net ver over de grens bij Nijmegen.

He, dat had de mijne kunnen zijn, maar iets te veel aangedreven wielen :wink: .

11 aug 2011 20:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
911gt2 schreef:

Simpel: Schönes Auto aber können wir über den Preis reden? 31000,- ist kein Schnäppchen Preis! Sie können froh sein das Auto los zu werden. Es herrscht Krisenzeit!! Griechenland Bankrott, Italien Bankrott, Spanien Bankrott! Und bald Sie auch!!! 25.000,- jetzt oder nie! :popcorn:

Overigens...als met de auto naar PZ Münster (daar is hij in onderhoud) gaat voor bijv. een aankoopkeuring ben ik er van overtuigd dat ze je er wel doorheen slepen met NL's. Ik heb goede ervaringen opgedaan aldaar. Oeps vergis me...was niet Münster maar Moers waar ik eens klant heb gespeeld....ligt ook bij Nijmegen maar lager

Nine-eleven schreef:
Overtoeren :salut:
Wa's da voor dialect? :flush:

;-)

Laatst bijgewerkt door Apolo2 op 12 aug 2011 13:15, in totaal 1 keer bewerkt.

11 aug 2011 20:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Subaru Impreza WRX
Grunn
911gt2 schreef:
Ja maar wellicht wel met een stuurslot OID.

Ik laat me niet uit het veld slaan :wink:

Bij ons ging de verzekeraar zeuren dat de 997 Mk1, cabrio, in de garage moest staan tijdens de nachten.. (nee woon niet in de Bijlmer o.i.d.)

Of is dat een gevalletje wat niet weet wat niet deert?

11 aug 2011 23:15
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T (hotrod R) 1970 en 912 SWB uit 1967 en ex 996 Cabrio tip. / ex 911 3.0 SC / ex 912 SWB 1966
Zuidlaren
Ik sluit me aan bij Apollo. klein koekblik ernaast nemen. verder zou ik gewoon een iets oudere 996 (MK1 model) nemen met tiptronic en 2 wielaangedreven i.p.v. 4 (heb je net even wat meer kofferruimte en 2 wielaandrijving heeft mijn voorkeur) scheelt veel geld en zoals gezegd zijn meeste cabrio's rustiger bereden en gaat tipje niet zo snel stuk. Ik heb er in ieder geval nog nooit problemen mee gehad.

16 aug 2011 15:41
Profiel
PorscheForum Rakker
miniatuur 911 :-(
raerd
en als t niet bevalt kan je m altijd nog voor 20 bij mij kwijt hahaha

19 aug 2011 12:10
Profiel
Moderator
PF #57
Porsche is de leukste. Maar met kleine kinderen die zelf hun stoeltje niet kunnen dichtklikken en/of gordel losmaken, wordt je niet gelukkig. Niet van een 2-deurs, niet van een cabrio. Dus hoe lekker je vrouw er ook uit ziet in een 911, functioneel is het niet.
Koop een oude gebruikte Zafira ofzo. Genoeg ruimte voor alle shit, genoeg handige monteurs die buiten de garages om je auto kunnen onderhouden. 5 deuren dus geen vroegtijdige rugproblemen. En dan een 911 voor de lol erbij. Succes!

Cabrio kan natuurlijk altijd wel, ook met kids... 8)

Afbeelding Afbeelding

19 aug 2011 13:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Durf ik het hier te zeggen? :roll:

Als alternatief (op basis van al jullie adviezen) zijn we ook naar de RCZ gaan kijken. Zelfde prijsklasse, maar beter inzetbaar als DD :oops:

En eerlijk is eerlijk de RCZ is een geduchte concurrent tov een 996. Zeker in onze situatie, enige grote minpunt is dat hij niet open kan, maar zo'n mooi dak wil je ook niet verstoppen.

Wordt vervolgt!

21 aug 2011 7:49
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Maar vergeet je dan niet de hogere afschrijving van die P(eugeot)?
Ik heb een oude Spacewagon 2.4 automaat voor de kids en voetbal. Probleemloze auto en geen afschrijvng meer en slechts WA verzekerd.
Alleen de wegenbelasting kost wat extra's ...
En voor m'n schatje een Daihatsjoe-tje (waar overigens 4 volwasen nog redelijk in kunnen zitten!)
Advies: vergeet die RCZ :popcorn:

21 aug 2011 8:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Ik moest eerlijk gezegd voor de afkorting RCZ even googelen :oops:

Persoonlijk zou ik dat niet doen, voor mij is Peugeot wat design betreft een x aantal jaren terug een weg is ingeslagen die ik niet kan waarderen. Eigenlijk zijn ze gewoon van het pad af, Rare neusjes met dikke konten en o ja er moeten nog ergens spiegels op die doen we dan maar daar.....maar dat is mijn mening.

(Voor mijn vrouw heb ik ook een peuget 107 maar puur omdat het bijna niets kost, niet omdat ik hem mooi vindt 8) )

Ik geloof ook niet dat het een concurrerend model is voor de 996.

een gebruikt belasting vrij boodschappen karretje, en voor het weekend een leuke porsche :wink:

21 aug 2011 9:05
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
arjan schreef:
een gebruikt belasting vrij boodschappen karretje, en voor het weekend een leuke porsche :wink:

hoeft niet perse belastingvrij te zijn, zo'n boodschappenkarretje kost echt niets. als je daardoor de P stil kan laten staan verdiend deze auto zich sowieso dubbel en dwars terug en niet te vergeten: je geniet nog meer van je P als je er in het weekend weer eens een toertje in maakt!

21 aug 2011 9:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb zelf ook nog een project (Kevertje) dus dan hebben we straks 4 auto's...

Ik of vooral mijn vrouw moet nog effe wennen aan het idee om de hele week voor paal te rijden in een koekblik om in het weekend de 996 te kunnen rijden. ergens kopt dat niet :roll:

Voor mij is dat hetzelfde als een iPhone hoesje, lelijke oplossing om iets mooi te houden wat verder niemand echt gaat zien :scratch:

21 aug 2011 10:21
Profiel
Moderator
PF #57
advies: ga eens een ochtend op de school van je kinderen kijken. dan zal je zien dat iedere moeder 'voor paal' rijdt... hier in bilthoven is het best goed voor elkaar qua boodschappen auto's voor moeders maar behalve wat sufs etc rijden er weinig moeders in spannende auto's. functionaliteit rules. espace, zafira's en andere hockeyteambusjes zie je een stuk vaker dan rcz's of porsches. dus of je dan voor paal rijdt? :scratch:

Bij ons op school rijden twee moeders respectievelijk in een afgetrapte volvo 240 estate en een nog afgetraptere mercedes W160. Kost geen drol en ik vind het persoonlijk dus echt wat hebben. Oja, en ruimte zat... :idea: Tenzij de RCZ jullie hart gestolen heeft - dan zou ik dat gewoon doen. Maar niet als 'next best thing' ...

21 aug 2011 10:27
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
De afschrijving op die RCZ is enorm. Dus qua gebruik en onderhoud klinkt het interessant, maar als je alles bij elkaar optelt sta je onder aan de streep nog steeds met lege handen.

Kijk dan bijvoorbeeld naar een Audi TT coupe met een 1.8T motor of iets dergelijks...

21 aug 2011 10:31
Profiel
Citaat:
Zelfde prijsklasse, maar beter inzetbaar als DD
Hoezo? Een auto is een auto. Mooie 996 cabrio schrijf je weinig op af.

21 aug 2011 11:59
Profiel
M140i
bully schreef:
Mooie 996 cabrio schrijf je weinig op af.

Mooie 996 cabrio gaat gewoon naar de 24K na verloop van tijd, zoals ook schitterende 964 cabrio's voor 24K worden aangeboden. Als je nu voor 40K een 996 cabrio koopt, schrijf je nog wel wat af.

Wat betreft die RCZ, schrijf die maar helemaal af!

21 aug 2011 12:47
Profiel
PorscheForum Rakker
sandelow schreef:
De afschrijving op die RCZ is enorm. Dus qua gebruik en onderhoud klinkt het interessant, maar als je alles bij elkaar optelt sta je onder aan de streep nog steeds met lege handen.

Kijk dan bijvoorbeeld naar een Audi TT coupe met een 1.8T motor of iets dergelijks...

Waar baseer je dat op?

en sorry, maar een TT vind ik echt een bouwvakkersauto :lol:

Wat mij opvalt is dat iedereen hier dus zegt een 996 moet je kopen maar niet gebruiken want dan wordt hij duur in onderhoud. Dus neem je er een auto bij om dat te compenseren waarvoor je dan weer zoveel kosten maakt dat het onderhoud van de 996 daar ook een aantal jaren mee gedekt zou zijn.

Koop je een RCZ dan schrijft die ook af, veel meer nog dan een 996 en een tweede auto samen blijkbaar :?: (hoewel ik daar graag een bron van zou zien). Ik kan me niet voorstellen dat P de 996 ontwikkelt heeft als weekend cruiser. Maar blijkbaar is dat eigenlijk het enige dat hij echt kan. Als dat zo is denk ik niet dat een 996 voor ons geschikt is. Natuurlijk rijden we in het weekend regelmatig naar leuke bestemmingen, maar als dat twee keer per maand is is het veel. Ritjes naar familie, vrienden etc zijn vooral functioneel en hebben een hoge mate van snelweg km's in zich. Leuk voor het blok van de 996 veel minder leuk om te rijden :drive: .

Dank voor al jullie adviezen zo ver, maar ik denk inderdaad dat het niet slim is om nu voor een 996 te gaan. Ik zoek gewoon een leuke bruikbare tweede auto (dus niet tweede en derde) tot 35K

Dan ruil ik mijn kever over 15 jaar wel in voor een echte 911 of 356.

21 aug 2011 13:17
Profiel
Joh dat beetje duurder onderhoud streep je weer weg aan de lol die je hebt en wat minder afschrijving.
Citaat:
voor een 996 te gaan. Dan ruil ik mijn kever over 15 jaar wel in voor een echte 911 of 356.
Eigenlijk wil je dus geen 996. :mrgreen:

21 aug 2011 13:29
Profiel
PorscheForum Rakker
bully schreef:
Joh dat beetje duurder onderhoud streep je weer weg aan de lol die je hebt en wat minder afschrijving.
Citaat:
voor een 996 te gaan. Dan ruil ik mijn kever over 15 jaar wel in voor een echte 911 of 356.
Eigenlijk wil je dus geen 996. :mrgreen:
Als ik alleen mocht kiezen zou ik nooit een 996 kopen nee en al helemaal geen cabrio :wink:

Geef mijn maar een 356B of een 911 (dus een van voor 73)

21 aug 2011 14:37
Profiel
Dat wilde ik ook maar ivm dagelijks gebruik en buiten [in de regen staan] voor mij geen optie. :wink:

21 aug 2011 15:18
Profiel
Moderator
PF #57
911gt2 schreef:
Dan ruil ik mijn kever over 15 jaar wel in voor een echte 911 of 356.

Dus de 996 is een tussenoplossing tot je een echte 911 kan kopen... :popcorn: :^:

21 aug 2011 16:12
Profiel
PorscheForum Rakker
de 996 was een leuke oplossing geweest om twee dingen te combineren, mijn P voorkeur en de wens van mijn vrouw om eens wat leuks te rijden. Ikzelf zou nooit een 996 cabrio uitzoeken, coupe misschien wel, maar cabrio zeker niet.

Mijn hart ligt voor eigen keuze's wat meer in de vroege P geschiedenis (alles tot aan impact).

Evengoed had ik de 996 wel heel leuk gevonden. Maar erg realistisch wordt het allemaal niet. :roll:

21 aug 2011 18:03
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende