Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 10:29

Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Bruikbaarheid 996 cabrio als daily driver 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Bruikbaarheid 996 cabrio als daily driver
Dat wilde ik ook maar ivm dagelijks gebruik en buiten [in de regen staan] voor mij geen optie. :wink:

21 aug 2011 15:18
Profiel
Moderator
PF #57
911gt2 schreef:
Dan ruil ik mijn kever over 15 jaar wel in voor een echte 911 of 356.

Dus de 996 is een tussenoplossing tot je een echte 911 kan kopen... :popcorn: :^:

21 aug 2011 16:12
Profiel
PorscheForum Rakker
de 996 was een leuke oplossing geweest om twee dingen te combineren, mijn P voorkeur en de wens van mijn vrouw om eens wat leuks te rijden. Ikzelf zou nooit een 996 cabrio uitzoeken, coupe misschien wel, maar cabrio zeker niet.

Mijn hart ligt voor eigen keuze's wat meer in de vroege P geschiedenis (alles tot aan impact).

Evengoed had ik de 996 wel heel leuk gevonden. Maar erg realistisch wordt het allemaal niet. :roll:

21 aug 2011 18:03
Profiel
M140i
911gt2 schreef:
Maar ik vraag me af wat onderhoud gaat doen als je een 996 dagelijks in gaat zetten. Er zullen toch regelmatig korte ritten mee gemaakt worden

Ik denk dat motoren van auto's bij goed gebruik (van een koude motor) gewoon 20 jaar probleemloos moeten kunnen rijden. Rijd je elk jaar 5.000km gedurende 20 jaar, dan moet je na 20 jaar en 100.000km rekening houden met wat grotere onkosten (revisie). Rijd je elk jaar 60.000km, dan moet je na 20 jaar en 1.200.000 km rekening houden met wat grotere onkosten.

http://link.marktplaats.nl/475699061

:salut:

21 aug 2011 18:26
Profiel
981 Boxster GTS
911gt2 schreef:
De 996 was een leuke oplossing geweest om twee dingen te combineren, mijn P voorkeur en de wens van mijn vrouw om eens wat leuks te rijden. Evengoed had ik de 996 wel heel leuk gevonden.

Gewoon doen, je leeft tenslotte maar 1x en geld kan je tenslotte toch niet meenemen naar het hiernamaals (voor zover ik weet :wink: )

Neem de kosten en afschrijving gewoon voor lief, zeker als een 996 cabrio jullie compromis is, en geniet van het plezier dat een Porsche je kan geven.

Maar . . . let wel, als je eens een Porsche in je bezit hebt is er geen weg meer terug :roll: :wink: en wordt het: Op naar de volgende

En dat kan in jouw geval wel eens een mooie klassieker zijn :thumleft:

23 aug 2011 10:08
Profiel
PorscheForum Rookie
Prima te doen 996 als daily driver. Drie jaar gedaan, korte en langere ritten door elkaar. Super veel plezier van gehad. En, ja, misschien niet echt de budgetoplossing maar met huidige prijzen van 996 en een beetje geluk (onderhoud/reparaties) toch redelijk betaalbaar. Ik zeg als je van lekker sturen, remmen etc, houdt gewoon doen. Blijft gewoon een heerlijke auto om te rijden, en echt niet alleen maar heel hard. M.i. 996 is echt ondergewaardeerd vanwege koplampen en (vermeende) motorproblemen. Voor Porsche liefhebbers die niet het budget of de wil hebben om EUR 50+ uit te geven aan 997, een absolute steel. Just go for it.

08 sep 2011 19:51
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T (hotrod R) 1970 en 912 SWB uit 1967 en ex 996 Cabrio tip. / ex 911 3.0 SC / ex 912 SWB 1966
Zuidlaren
pat996 schreef:
Prima te doen 996 als daily driver. Drie jaar gedaan, korte en langere ritten door elkaar. Super veel plezier van gehad. En, ja, misschien niet echt de budgetoplossing maar met huidige prijzen van 996 en een beetje geluk (onderhoud/reparaties) toch redelijk betaalbaar. Ik zeg als je van lekker sturen, remmen etc, houdt gewoon doen. Blijft gewoon een heerlijke auto om te rijden, en echt niet alleen maar heel hard. M.i. 996 is echt ondergewaardeerd vanwege koplampen en (vermeende) motorproblemen. Voor Porsche liefhebbers die niet het budget of de wil hebben om EUR 50+ uit te geven aan 997, een absolute steel. Just go for it.

+1

08 sep 2011 21:04
Profiel
PorscheForum Rakker
987.2 Cayman S
Roosendaal
sluit me aan bij pat996 en Krimson, niks mis met de 996!

09 sep 2011 8:56
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3