Auteur |
Bericht |
DutchmanPhotos
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Heel gaaf project..!!
Toevallig heb 'k sinds een paar dagen ook een 912 met 6 cylinder op het oog.. Tijdens een gesprek over de betreffende auto met een vriend van me, kwam hij met het argument over de taxatie.... Hij zit nogal diep in de Mopar wereld (early B-body auto's etc.), en vergeleek het een beetje met het ombouwen van een Satellite naar een Roadrunner.. Hoe denken jullie hier over...? Kijk, het zal altijd een 912 blijven op papier, maar als deze super dik is opgebouwd met een 6 cilinder en diverse mooie modificaties kan een taxateur hier toch niet al te veel over gaan zeuren of wel...? Zijn er eigenlijk taxateurs die zich meer op het Porsche gebeuren concentreren? Het is / wordt natuurlijk ook een hot rod, en als je die wil verkopen zul je er toch altijd een liefhebber voor moeten vinden... Maar goed, een auto die aan de hoge kant getaxeerd is is altijd goed / leuk toch..?
|
13 aug 2011 19:01 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Liever een (goed gebouwde) 912 HotRod dan een standaard 911
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
13 aug 2011 19:21 |
|
|
DutchmanPhotos
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Haha Jeroen.. Jij denkt ongeveer hetzelfde als ik... Alle auto's en motorfietsen die 'k tot nu toe heb gehad waren verbouwd..
|
14 aug 2011 7:09 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Voor de premie niet, vor de uitkering (als je tenminste op taxatiewaarde uitgekeerd krijgt ) wel... Gewoon doen wat jezelf wilt. Go for it! Er zijn idd taxateurs, oa Wolter Gratema, die zich in Porsche gespecialiseerd heben. Die kunnen jouw potentiele project echt wel op waarde schatten. Check het '73 ombouwproject van Olaf maar eens
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 aug 2011 8:27 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: 1969 project R op mijn manier
M'n Formule Vee schiet op, iemand toevallig nog een kale body van een 912 in de tuin liggen waar hij graag van af wil?
Bij het bouwen van zo'n auto is de combinatie van gebruikte materialen, vakmanschap en visueel kloppend maken van het plaatje cruciaal. Dan gaan deze auto's straks ook qua prijs echt wel door het dak. Kijk maar naar de R-gruppe auto's, verre van origineel maar zoooooooooooooo leuk! Verzekeren dus op vervangingswaarde. Gewoon goed documenteren.
|
17 aug 2011 23:47 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Als je een dergelijke auto gaat bouwen, dan kun je het beste beginnen met een rollend chassis. Gezien de totale kosten van een goed uitgevoerd project, kun je dan net zo goed een 911 nemen, dat is een kleine extra investering op het totale project dat z'n waarde gewoon houd. Voor een paar duizend euro een goede 'hotrod' bouwen gaat echt niet volgens mij. (Been there done that.....almost)
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
18 aug 2011 13:06 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Dat paar duizend Euro: helemaal mee eens! Kan ook nooit wat worden dan. Maar waarom moet je uitgaan van een 911 als je zoals ik wellicht helemaal geen 6 cilinder wil hebben in de auto die je voor ogen hebt? Voor mij zou er, afgezien van de deuren en kleppen, voorpoten en ophanging, stuurinrichting en achtertorsievering dan ook helemaal niets op of aan hoeven te zitten. Dat bespaard veel geld dat op een andere manier leuk kan worden aangewend. Een geheel kale 356 A of B koets zou ook volstaan .... als je die wel in de tuin hebt liggen.
|
18 aug 2011 14:13 |
|
|
911_2.2T
911S Targa - 1973
911R Hotrod - 1972Houten
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Maar de discussie was toch juist de waarde van een 912 met een 6 cilinder motor? Als je er gewoon een 4 cilinder in laat (al dan niet gekieteld) dan is dat prima.
_________________________________________ 911 Targa 2.4S - In restauratie 911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L
|
18 aug 2011 14:32 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Jullie hebben er in iedergeval flink de vaart in Overigens een beetje jammer dat jullie hier niet je eigen topic hebben - en we van al dat moois moeten genieten in WM z'n topic
|
18 aug 2011 16:57 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Waarde vindt ik eigenlijk niet zo belangrijk ... moet vooral leuk zijn. Het lijkt me wel grappig om met een 4 cilinder de rest van de stalen bumper elfjes voor te kunnen blijven .... Wat dat betreft heeft het type 4 914 blok wel mogelijkheden!
|
22 aug 2011 21:58 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 1969 project R op mijn manier
'n dikke type 4 is zeker niet verkeerd of ff door sparen: http://www.advanceperformanceeng.com/
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
22 aug 2011 23:15 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Laat ik toevallig een heeeel leuke type 4 hebben liggen voor m'n volgende Outlaw... Het zou mooi zijn als hij in een 356 BT6 kon maar een 912 is ook goed.
|
22 aug 2011 23:29 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Doe ik nu al anderhalf jaar, geeft heel veel plezier....met een geprepareerd 912 blokje! Was laatst bij AMT DYNO, daar stond op de dyno een type4 van 2.7 liter te draaien met bijna 200 PK en een mooi pak koppel. Is gebouwd voor in een beach buggy.....moet niet gekker worden!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
23 aug 2011 8:58 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Er rijdt in de Keverscene een witte 1303 rond met een 2,2 l turbo die (dyno gemeten) 385 pk-tjes afgeeft wanneer er naar gevraagd wordt.
Ik weet niet wat er aan vermogen uit jouw 912 motor komt maar de inhoudsvergroting die voor vermogen zorgt is daar uiteindelijk zeer beperkt. Eigenlijk ben je met een 356 of 912 blok vrij snel uitgepraat wat dat aangaat.
|
23 aug 2011 10:21 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Wouter, je draadje is behoorlijk ge-hijacked
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
23 aug 2011 12:37 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Gezellig hoor maarreh ik heb wat minder vertrouwen in die 4 cylinder type 4 blokjes met veel pk-tjes en ga dus toch voor de 6 cylinder (zal ook wel een beetje emotie zijn).
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
23 aug 2011 16:29 |
|
|
Niels
|
Re: 1969 project R op mijn manier
ontopic,
Zijn er meldenswaardige vorderingen?
|
23 aug 2011 16:32 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
11 jan 2012 21:40 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 1969 project R op mijn manier
.. moet dat licht-grijze-heuveltje er in of er uit
|
11 jan 2012 21:45 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Er in! Geeft gelijk mooi weer hoe van Kessel zijn waar aflevert...... te triest voor woorden werkelijk.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
11 jan 2012 21:47 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Auto was toch een tikje slechter dan verwacht?
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
11 jan 2012 23:58 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Nee, helemaal niet. Hoezo?
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
12 jan 2012 0:02 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Mooi dat je weer door kan. Maar waarom maak je dat stukje tunnel niet zelf? Moet toch niet zo moeilijk zijn lijkt mij. Of wil je specifiek ook de looks van binnen realiseren?
|
12 jan 2012 0:30 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Dan begrijp ik deze opmerking niet:
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
12 jan 2012 8:17 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: 1969 project R op mijn manier
Het tunneltje wat er in zit is in prima staat maar te klein voor mijn beoogde versnellingsbak, vandaar het nieuwe deel.
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
12 jan 2012 8:56 |
|
|