Auteur |
Bericht |
Flippers
|
Re: De nieuwe 911
Lees in topgear mag dat de Co2 uitstoot van de nieuwe Carrera zo rond de 200 gram p/k ligt. Dat gaat ook leuk schelen in de slurptax denk ik?
|
20 aug 2011 18:36 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: De nieuwe 911
991 gt2 uitvoering dan gelijk maar
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
20 aug 2011 18:36 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: De nieuwe 911
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
20 aug 2011 19:21 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: De nieuwe 911
+1 996 177 cm breed 991 187 cm breed Het wordt tijd dat parkeerplaatsen eens 10 cm breder worden gemaakt, het wordt zo steeds lastiger gemaakt om te parkeren (ook al gaat het thuis wel goed) Wat ik al zei, geen goede ontwikkeling + 1 (en wat het laatste betreft, een tiptronic moet ook zo spoedig mogelijk weer worden ingevoerd, rijdt veel soepeler dan een PDK, vergelijk de nieuwe 8-traps tiptronic in de nieuwe Audi A8)
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
20 aug 2011 19:30 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: De nieuwe 911
vergelijking tussen een A8 en een Carrera de basis versie nu 230 gr. met PDK tarief ~ € 200/gr dus zou 6000 lager zijn aan BPM
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
20 aug 2011 19:47 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: De nieuwe 911
De 911 (964/993/996/997) had altijd precies dezelfde tiptronic als die je kon vinden in Audi's. Dus die vergelijking is helemaal niet gek, en het zou ook helemaal niet gek zijn als Porsche weer een tiptronic gaat aanbieden Ik vergelijk een 911 ook helemaal niet met een A8, ik geef alleen maar aan dat een tiptronic tegenwoordig zeer verfijnd is en fijn rijdt, en zelfs nog beter dan de tiptronics in de vroegere Porsches (964/993/996/997). Volgens mij reageer je een beetje teveel op de automatische piloot Paul Laat je hersens eens wat schakelwerk doen
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
20 aug 2011 20:03 |
|
|
Jozef
993 C4 cabrio (1994)Het Gooi
|
Re: De nieuwe 911
@Apolo2 Heb even met Stuttgart gebeld (op zaterdag wordt daar gewoon gewerkt en niet gezeurd) en je conclusie over de sideskirts is correct. Inderdaad bedoeld om de staartlastigheid op te heffen. Verder kreeg ik te horen dat deze nieuwe op de Nordschleife boven 300 km/u te ver uit zijn veren kwam bij sommige hobbels, dus de veren hebben ze nu maar helemaal weggelaten. Het geniale zit vaak in de eenvoud. Bijkomend voordeel is dat hij nu ook scherper instuurt. De foto van het interieur waar je de hand op hebt weten te leggen blijkt een Sonderkundenwunsch o.i.d. te zijn van Porsche Exclusive. De lichtgele lak op de A-stijl doorlopend tot op de vloer kost 7.000 extra, maar dan heb je ook iets bijzonders. De chromen achterbumper lijkt zwaar maar is i.s.m. Chinezen uit verchroomd rijstepapier gemaakt om het gewicht aan de achterzijde laag te houden. Knap. Tot slot vertelde men dat de lichte houtstrip op het dashboard uit hetzelfde cederhout is gemaakt als de pookknop van de Carrera GT. Scheelde weer een paar gram, en dat voel je bij het aanremmen natuurlijk.
|
20 aug 2011 20:10 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: De nieuwe 911
type auto lijkt mij nogal verschillend, daarom vergelijking voor mijn grijze massa vreemd en het is helemaal super dat jij blij bent met je Tip, maar recente postings hier over dat onderwerp geven aan dat weinigen het met je eens zijn dat de PDK automaat minder is
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
20 aug 2011 20:27 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: De nieuwe 911
Het gaat ook niet om de auto, maar om de tiptronic Die is tegenwoordig nóg beter dan vroeger, en daarom lijkt mij een tiptronic van de nieuwste generatie in de nieuwe 991 een fijn aggregaat. En de combinatie Porsche en tiptronic is helemaal niet vreemd (voor jou kennelijk wel), Porsche heeft zo'n 18 jaar tiptronics geleverd. Dat weinigen het met mij eens zijn, is nog maar de vraag, nu niemand heeft gereden met een recente 911 met een tiptronic van de nieuwste generatie (simpelweg omdat die combinatie er (helaas) niet is). Wat daar verder van zij, met anderen heb ik niets te maken, ik geef alleen mijn eigen mening en hoef helemaal geen bevestiging van anderen te hebben bij mijn keuzes en opinies. Overigens heb ik ook bijzonder weinig op met het argument in een discussie "en ik ben niet de enige die het zegt!", ik oordeel liever zelf
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
20 aug 2011 20:54 |
|
|
RB911
11-je
|
Re: De nieuwe 911
Ik ben benieuwd hoe het interieur er in het zwart uitziet. Vind de kleur keuze voor de intro foto's vreemd daar Zwart toch de meest populaire kleur is. Hoop dat het er in zwart wat sportiever uit ziet......
|
22 aug 2011 11:07 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: De nieuwe 911
Meestal zijn introductie foto's juist met opvallende, afwijkende kleuren. Bij de MKII was dat o.a. dat rare robijnrood De lichte interieuren zijn ook niet mijn kop thee Kleur wijzerplaten was zilver of zwart (standaard) bij de 997, lijkt nu op een combinatie van beide...
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
22 aug 2011 12:43 |
|
|
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Re: De nieuwe 911
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
22 aug 2011 13:41 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: De nieuwe 911
Ik denk dat de lichte interieur kleuren vaak gebruikt worden, omdat de auto daar veel ruimer door lijkt. Audi en BMW gebruiken ook vaak lichte interieurs in hun folders.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
22 aug 2011 14:01 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: De nieuwe 911
Me too! Lekker dik, maar toch rond en laag.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
22 aug 2011 14:07 |
|
|
HansA
1989 911 Carrera 2 (964)Baarn, NL
|
Re: De nieuwe 911
_________________________________________ Life's too short to drive boring cars.....
|
23 aug 2011 10:30 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: De nieuwe 911
http://www.porsche.com/germany/aboutporsche/pressreleases/?pool=germany&id=2011-08-23mmm ik ga maar eens terugkomen op mijn eerste uitspraak... misschien toch wel mooi...
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
23 aug 2011 11:57 |
|
|
VMP_P987
Porsche:
Nine Eight Seven 'Silver Stallion'Overijssel
|
Re: De nieuwe 911
_________________________________________ VMP
|
23 aug 2011 14:54 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: De nieuwe 911
precies staat er: "... iets meer dan 112.000" en in de tabel met exacte prijzen "De exacte vanafprijs bedraagt 112.911 euro" voor de televaag is 1000 Euro - "iets minder" - niks 3400 lager dan de huidige 116.300 basisprijs had hier boven 6000 geschat op basis van opgegeven CO2 waarden
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
23 aug 2011 15:01 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Re: De nieuwe 911
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
23 aug 2011 17:05 |
|
|
RB911
11-je
|
Re: De nieuwe 911
Is een oude proto foto, maar dat zwart is dan nog meer mijn ding.
|
23 aug 2011 17:24 |
|
|
RB911
11-je
|
Re: De nieuwe 911
Voor de liefhebber een grijze impressie;
|
23 aug 2011 17:26 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: De nieuwe 911
Gevalletje tiefer breiter luxer.
_________________________________________ oud is beter
|
23 aug 2011 17:27 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: De nieuwe 911
Gister onderweg naar Zurich op de A5 net voor Karlsruhe een zwarte 911 in m'n spiegel. Even naar rechts, 911 er voorbij. Het was een cabrio. Maar achterlichten kwamen me wat vreemd voor. Even verder kon ik aanhaken en tot m'n verrassing idd achterlampen en koplampen voorzien van stickers. Ook achter de portieren aan de zijkanten stickers (luchtinlaten). Dacht nog even aan de turbo maar dat leek me wat vroeg (cabrio).
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
23 aug 2011 18:49 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
Re: De nieuwe 911
zag nieuwe model net via Autoweek nog eens voorbij komen: erg geslaagd toch wel! Interieur erg mooi, wel een beetje GT-luxe qua uitstraling (ik ben dan ook een eenvoudige 3.2 gewend ). Wat ik erg mooi vind, zo op het eerste gezicht, is de gestrektheid van de koets. Ik herinner mij van de 'evolutie' plaatjes, met de modellen vanaf 1963 tot ruim 2005 op een rijtje, dat de achterzijde steeds boller wordt. Door de verlenging van de koets is die bolling optisch weggewerkt, waardoor per saldo een sportievere en exclusievere lijn. Vind ik althans. Maarreh, ook in mijn garagebox uit de jaren 50 zou ik de 991 vrees ik niet langer naar binnen kunnen rijden. Maar ik zie er naar uit het nieuwe model live te mogen bewonderen op de weg.
|
24 aug 2011 15:20 |
|
|
porsche@911
|
Re: De nieuwe 911
Caymanera ...
|
25 aug 2011 22:55 |
|
|