Auteur |
Bericht |
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Zilveren 911 te water
ja daar heb je wel een punt maar de motor wel volledig onder water, noem dat maar geen zware schade
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
15 aug 2011 21:02 |
|
|
porschefabian
Projectleider
|
Re: Zilveren 911 te water
maar de motor wel volledig onder water, noem dat maar geen zware schade [/quote] Zie mijn postje hier net boven..jouw post
_________________________________________ zijn er andere merken dan??
|
15 aug 2011 21:07 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Zilveren 911 te water
duidelijk
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
15 aug 2011 21:14 |
|
|
Bassen
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85Leiden
|
Re: Zilveren 911 te water
Ik boel te zeggen dat Do waarschijnlijk 10 of meer zelf heeft moeten betalen, meende dat de auto gegund was voor 12 ofzo!
_________________________________________ Ben jij soms nieuw(s) hier?
|
16 aug 2011 20:24 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Re: Zilveren 911 te water
Auto heeft pas nog een grote beurt gehad en is van binnen en van buiten gewassen
|
16 aug 2011 20:30 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Zilveren 911 te water
Als de 911 écht goed is opgeknapt, dan valt de vraagprijs best mee toch? Wie (ver)oordeelt hier nadat hij de 911 in huidige staat goed heeft bekeken?
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
17 aug 2011 10:50 |
|
|
Bassen
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85Leiden
|
Re: Zilveren 911 te water
Nou wat ik bijzonder vind is dat taxatie voor het ongeluk even hoog lag/ligt als de vraagprijs nu :S
_________________________________________ Ben jij soms nieuw(s) hier?
|
17 aug 2011 15:03 |
|
|
Bassen
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85Leiden
|
Re: Zilveren 911 te water
Do heeft de auto niet rechtstreeks van mij maar via een tussen persoon.
_________________________________________ Ben jij soms nieuw(s) hier?
|
17 aug 2011 17:15 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: Zilveren 911 te water
Eigenlijk volg ik het probleem niet zo goed . . .
Een Porscherijder raakt van de weg af en komt te water. Gelukkig goed verzekerd en de verzekering gaat uitkeren, dan heeft de eigenaar 2 mogelijkheden: 1. Behoud van het, met alle respect "wrak" en een aanvullend bedrag met de mogelijkheid de P zelf (of door derden) weer te laten herstellen. 2. Volledige uitkering (al dan niet naar tevredenheid, maar dit is niet de discussie) en op zoek gaan naar een andere Porsche. Het "wrak" gaat dan naar een opkoper.
De opkoper kan vervolgens het "wrak" zelf gaan herstellen of doorverkopen.
Het "wrak" wordt doorverkocht (al dan niet met winst, maar ook dit is niet meer relevant) aan een volgende.
Deze ziet er wel brood in, hersteld de Porsche en biedt deze te koop aan. What's wrong??
Het enige discutabele in het geheel is het (mogelijke) feit dat deze verkoper de historie verzwijgt. Het is niet zo dat een potentiele koper onderzoeksplicht heeft, maar iedereen zal hem/haar een AKK aanraden en wellicht is hij/zij gis genoeg om zich van te voren zich in de materie in te lezen, via ons forum bijvoorbeeld.
En misschien moeten wij, maar wellicht is dit niet goed realiseerbaar, een vast topic hebben waar Porsches met een aantoonbare dubieuze "historie" worden vermeld.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
23 aug 2011 10:37 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: Zilveren 911 te water
Helemaal mee eens, er is een hele bedrijfstak die zo zijn brood verdient,en terecht. Er zijn bedrijven die de schadeauto's op een degelijke manier herstellen en er zijn er die maar wat beunen!! Prijsverschil tussen de 2 alternatieven is groot en daarmee ook het verschil in de latere opbrengst....dus vooral in crisistijd met teruglopende verkopen en opbrengsten zal er snel naar beunen of de Polen route uitgeweken worden. Indien deze auto echter op een degelijke manier hersteld is zie ik het hele probleem niet, ik denk dat de meeste Porsches vroeg of laat wel een tik hebben opgelopen!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
23 aug 2011 13:21 |
|
|
Bassen
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85Leiden
|
Re: Zilveren 911 te water
@Nine-eleven,
Voor de duidelijkheid, dit is/was mijn auto. De verzekering heeft toen de tijd mij niet de gelegenheid gegeven de auto te houden omdat deze total loss zou zijn, nu staat de auto echter gewoon weer te koop en komt de kilometerstand van de auto in de advertentie niet overeen met de werkelijke kilometerstand. De verkoper heb ik ook een aantal vragen gesteld via de mail echter negeert hij mijn mail en dus ja, heb ik er niet zoveel vertrouwen in.
_________________________________________ Ben jij soms nieuw(s) hier?
|
23 aug 2011 15:20 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: Zilveren 911 te water
Dat heb ik idd uit het topic begrepen. Misschien is het een (overigens niet zo'n nette) policy van jouw verzekeraar, want het is altijd één van de mogelijkheden. Per slot van rekening is het jouw auto en jij bepaald. Ik begrijp jouw frustratie, het was nu eenmaal jouw Porsche, maar bij dergelijke schades komt de Porsche na verloop van tijd gewoon weer op de weg. Het is voor schadebedrijven, handelaren en figuren met minder correcte bedoelingen nu eenmaal interessant om "dure" sportwagens weer rijdend te maken en te verkopen. Als je netjes zou denken, dan zou het kunnen zijn dat de km teller defect was en deze, eventueel met de andere tellers, is vervangen. Een verkopende partij zou dit wel moeten melden natuurlijk. Het ligt helaas voor de hand dat jouw Porsche in handen van een malafide verkoper/handelaar is terechtgekomen en deze met e.e.a. niet zo nauw neemt. Ik begrijp jouw frustratie in deze, maar helaas is het wel een gepasseerd station. Het enige wat jij/wij(forum) kunnen doen is een eventuele koper, indien deze zich meld, nader te informeren. Overigens is een "aangepaste" km teller makkelijk te herkennen, teller uitnemen en: 1. Productiedata vergelijken, het zou n.l. heel toevallig zijn dat een andere teller een gelijke productiedatum heeft. 2. Felsranden bekijken, zijn deze "beschadigd" dan is de teller om wat voor reden dan ook geopend geweest.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
23 aug 2011 16:56 |
|
|
Tilt!
|
Re: Zilveren 911 te water
Ach komaan? Gelooft er nu echt iemand nog die kilometertellers van die oudjes?? Op magische wijze zijn die allemaal (of bijna allemaal) onder de 200.000 km, en dit voor auto's van 20 of 30 jaar oud? Precies of er wordt alleen echt gereden met de 996'jes? Sorry, I'm not buying it.
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
23 aug 2011 22:30 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: Zilveren 911 te water
Kilometerstanden is natuurlijk een andere zaak, maar kan wel degelijk. Denk dat de meeste oudjes er voor "erbij" zijn, en heel weinig draaien. Ik rij zelf ook op die manier veels te weinig met de P, denk aan krap 10K in drie jaar tijd , en zal daarin niet de enige zijn.
|
24 aug 2011 13:13 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Zilveren 911 te water
Genoeg oudjes te vinden met km-standen tussen de 200K en 300K. Dit betekent ongeveer 10 K per jaar en dat komt aardig overeen met mijn eigen km's (10-12K per jaar). Bij mij zijn het overigens ook alleen hobby kilometers. Ik ken overigens ook meerdere forummers die minder dan 5 K per jaar rijden dus Jurgen is niet de enige die zich moet schamen
|
24 aug 2011 13:24 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Zilveren 911 te water
Sommige wel. Sommige niet.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
24 aug 2011 13:30 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Zilveren 911 te water
Je zou voor de gein de gemiddelde km stand van alle in NL te koop staande 997's van 3-5 jaar oud eens moeten uitrekenen en dan over 10 jaar dat nog eens doen voor dan 13-15 jaar oude. Ik denk dat je een mooi Ferris Buellertje zal zien.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
24 aug 2011 15:30 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Re: Zilveren 911 te water
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
27 aug 2011 20:56 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Zilveren 911 te water
..... en dit is ook een PF'er ooit overkomen
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
27 aug 2011 21:17 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Zilveren 911 te water
Ik vind t een beetje een dubbel verhaal. Halverwege de discussie is er nog hoop op dat de auto niet total loss is en hersteld wordt maar "dat de schattingen al naar de EUR 22k gaan". De auto is toch economisch totall loss verklaard. Hoe komt dat ? Omdat reparatie tegen een uurtarief van EUR 100 Euro + de kosten van nieuwe onderdelen hoger uit zou vallen dan de waarde in het economische verkeer. Mijn conclusie: eigenaar had m het liefste weer gerepareerd gezien maar dat was niet rendabel. Dus wordt keurig schadeloos gesteld conform polis en taxatie.
Stel nu dat een goede sleutelaar zonder dure overhead en met goede gebruikte onderdelen van DO, de auto weer goed op poten krijgt. Er is toch niks mis mee om een beschadigd voorscherm van 25 jaar oud te vervangen door een strak schadevrij voorscherm van 25 jaar oud ? Dan kan het op zich weer een prima auto zijn die zn geld waard is ? Dat is toch niet anders dan wanneer hij net NIET totall loss zou zijn verklaard ?
Ik heb de hele kop van mijn 3.2 ook geheel gedemonteerd gehad om roest te saneren en het zit er allemaal weer helemaal toppietop op hoor; in eigen vrije tijd en met beperkte investering aan nieuwe / deels gebruikte onderdelen. Met een dik uurtarief + overhead had dat ook nooit rendabel geweest.
Degene die de auto nu heeft staan wordt verweten dat de auto is opgeknapt. Maar elders klaagt Bassen zelf over de verzekeraar dat hij niet de gelegenheid heeft gehad om precies datzelfde te kunnenn doen.
Allemaal de emotie van de auto waar je gek, trots en zuinig op was denk ik. Een ook mee eens: als ik m net gekocht zou hebben en m dan hier zo in de sloot zou zien liggen, da's niet leuk.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
05 jan 2012 16:02 |
|
|
AvM
Noord-Limburg
|
Re: Zilveren 911 te water
Oude koe uit de sloot dus, letterlijk. Nog bekend waar ie uiteindelijk naar toe is gegaan?
_________________________________________ 993 Carrera 2 1995 (verkocht)
|
05 jan 2012 16:34 |
|
|
bully
|
Re: Zilveren 911 te water
|
05 jan 2012 16:39 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Re: Zilveren 911 te water
_________________________________________ Got coffee?
|
05 jan 2012 16:39 |
|
|
Erik997S
|
Re: Zilveren 911 te water
Leuke anekdote, om hem te verkopen: De motor is kurkdroog , lekt dus geen olie, krukaskeerring vervangen, evenals het treklager. Koppelingsset is in 2009 vervangen. De kleur is Meteor Grey, een kleurstelling die niet vaak voorkomt. Wat een hint! een verkoper met humor!
_________________________________________ 997S
|
05 jan 2012 16:59 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Re: Zilveren 911 te water
ja en nu wordt ie herkend aan het nummerbord, maar als dat nou niet het geval was? ik dacht dat als ie total loss was dat de auto dan ook opnieuw ingeschreven moest worden, maw nieuw kenteken? zou er toch flink de balen van hebben als ik er later achter kwam dat deze P heeft gezwommen
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
05 jan 2012 17:15 |
|
|