Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 22:10

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Speakers vervangen van Porsche 928 S4 1989 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Speakers vervangen van Porsche 928 S4 1989
Hallo iedereen, de geluidskwaliteit van de speakers is behoorlijk slecht, vooral van de bas bij iets hogere volume. Ik wil van mijn Porsche in ieder geval de basspeakers vervangen. En eventueel ook de andere speakers vervangen.
Heeft hier iemand al ervaring mee? Ik heb namelijk nog de volgende vragen.

Hoe krijg je de roosters van de basspeakers los? De ene kant lukt wel, omdat deze rooster al een kleine scheurtje heeft, maar de ander kant laat met geen mogelijkheid los. Ik wil niet dat deze ook scheurt.

Zijn er nog verschillende merken/soorten speakers die ingebouwd kunnen worden?

Is het verstandig om er een andere versterker in te zetten?

Hoe zijn de andere speakers te vervangen? (Kreeg ik ook met geen mogelijkheid los)

De radio/Cd-speler die er nu in zit is een Kenwood KDC-W4044U. De ontvangst van de radio is ook slecht, is dit makkelijk te verbeteren?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

26 aug 2011 15:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Speakers vervangen van Porsche 928 S4 1989
Even een fotootje ter illustratie:

Afbeelding

27 aug 2011 13:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Niemand die ervaring heeft met het vervangen v.d. speakers van een Porsche 928?

Ik heb nu 2 roosters los kunnen halen, maar van de andere 6 zou ik niet weten hoe die vervangen moeten worden.

Afbeelding

Afbeelding

En nog een link naar Youtube, duidelijk te horen dat andere speakers in moeten. Is het dan verstandig om alleen de kapotte speakers te vervangen of meteen allles?

http://www.youtube.com/user/Daandeel#p/ ... P23Yrzo0bU

02 sep 2011 9:08
Profiel
PorscheForum Rakker
911 carrera coupe (1985)
Omg. Utrecht
Volgens mij zitten de roosters gewoon in de buitenring geklemd en moet je ze er zo uit kunnen trekken. Voorzichtig met bijvoorbeeld een priem in één van de bovenste gaatjes van het rooster en dan naar voren trekken. Soms is er een soort kleefmiddel gebruikt.

Als je alleen de kapotte speakers vervangt, doe dit dan wel paars gewijs. Dus als bijv. linksvoor stuk is, vervang dan ook rechtsvoor voor eenzelfde soort nieuwe speaker.

Succes,
Kees.

02 sep 2011 21:24
Profiel
Noem je dat muziek. :roll: :lol:

Maar succes met het vinden van goede boxen. :wink:

03 sep 2011 7:53
PorscheForum Rakker
@ Dunkelblau / Kees
Ik ben van plan om op dit moment alleen beide basspeakers te vervangen, de andere speakers kunnen denk ik wel nog even mee, maar alvast bedankt voor de tip!

@ carbio wim
Hahaha, tja maar smaken verschillen, tenslotte niet iedereen luistert naar Radio 4! :wink:
In het filmpje is tenminste duidelijk te horen dat de normale tonen nog goed klinken, maar de bastonen juist niet.

Ben gisteren bij een speciaalzaak geweest en die kunnen de basspeakers inbouwen voor 59 euro (basspeakers) en 1,5 uur werk (90 euro arbeid), totaal ongeveer 150 euro. Als ik het goed vertel moeten de oude speakers worden uitgezaagd en de nwe speaker er ingezet worden om er voor te zorgen dat het goed in het interieur en rooster past. Er zit ook nog wat elektronica aan de oude speakers, waarvan er kabels verder doorlopen naar de 2 andere speakers achterin. Deze elektronica moet dan worden vastgekit in de ruimte bij de basspeakers, omdat de elektronica niet op de nieuwe speakers passen.

Foto's ter verduidelijking volgen hopelijk vanavond.

Is 150 euro een redelijk bedrag voor de nieuwe speakers + het inbouwen? Speakers zijn van het merk Kenwood, tpye/model weet ik niet, maar zal gewoon standaard zijn.

03 sep 2011 11:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Hier zijn de foto's van de gedeeltelijke losgemaakte speakers;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

03 sep 2011 20:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik ben vorige week bij een andere zaak geweest waar ze elektronica inbouwen bij auto's. Zij zeggen dat de speakers in principe goed zijn, maar dat alleen de schuimranden vervangen moeten worden, of in mijn geval, er nieuwe schuimranden op moeten. De oude zijn na 22 jaar uitgedroogd en verpulverd.

Binnenkort ga ik via http://www.speakerrepairshop.nl een nieuw setje foamranden bestellen, zodra ik weet welke maat ik moet hebben.

11 sep 2011 21:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Korte handleiding refoamen v.d. speakers;

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Oude foamranden verwijderen met schroevendraaier en aceton. Zo goed mogelijk schoonmaken!!

Afbeelding
De juiste maten opmeten.

Afbeelding
Afbeelding
Foamringen en speakers lijmen.

Afbeelding
Iets van gewicht erop zetten wat precies op de randen valt en dan een paar uur laten drogen.

Normaal gesproken moet de speaker tussentijds gecentreerd worden, maar dat is niet mogelijk vanwege de dikke speakerrand.

De volgende dag de speakers gemonteerd en het geluid is er een stuk beter op geworden.

Ter vergelijking, hier een link naar Youtube met dit keer de repareerde speakers, het verschil is duidelijk te horen.
http://www.youtube.com/watch?v=Chyrz2b3maI

Sorry Cabrio Wim, voor de slechte muzieksmaak. :mrgreen:

23 sep 2011 13:41
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]