Hello,
Zelf heb ik een pcm2.1, maar ik denk dat het op de overige pcm's ook wel een probleem kan zijn, dus iedereen kan zijn bevindingen of (mogelijke) oplossingen posten.
Midden september zou ik samen met mijn vrouw een rit door Oostenrijk, Italië,Zwitserland, Duitsland maken. Natuurlijk als Porsche-rijder heb ik de landkaart en documentatie al eens deftig onder handen genomen. Bijgevolg wil ik langs de mooie routes rijden. (Dollemieten, Stelvio, Jögnnerpass,...)
Nu probeer ik de navigatie van de psm te gebruiken en deze laat me mateloos in de steek. Ik kan routse plannen maar krijg geen uitdraai van welke route hij nu werkelijk plant. Steeds geeft hij het aankomstuur en -afstand van de eerste bestemming aan, verdere informatie krijg ik niet.
De mogelijke oplossing is via het vizier, de wegen aan te duiden op de kaart (scherm pcm) en dan hopen dat ie het juist doet.
Om deze werkwijze eerst eens uit te proberen ga ik vrijdag al eens een rit in de Belgische ardennen rijden. Nu heb ik eergisteren deze ardennen-rit in de pcm ingevoerd, jawel 2,5 uur in beslag genomen met sleutel in contact --> wagen startte niet meer. Het steeds inzoomen en verplaatsen van de kaart nam het meeste tijd in beslag.
Wat ook spijtig is dat men bij elke route maar 8 bestemmingen kan invoeren. Wat er op wijst dat men voor één enkele rit verschillende rouplanningen moet aanmaken. Als men dan nog een plaats extra wil toevoegen, indien er reeds 8 bestemmingen ingevoerd zijn moet men er eerst één verwijderen. Bijgevolg moeten de volgende routes ook aangepast worden.
--> Dus nog meer routes met enkel 5 bestemmingen zou mogelijk zijn maar... het is erg onpraktisch zoveel rouplanningen te hebben voor één enkele rit.
Help, please send me an helicopter. Ik zie het echt niet zitten om onze trip in te geven op deze manier. 't zou wel eens een uur of 8 in beslag kunnen nemen met een aangesloten batterijlader. (motor laten draaien zou ook kunnen
)
Alvast bedankt voor jullie inbreng,