Auteur |
Bericht |
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
aankooptips 944 turbo
ik ga morgen naar een 944 turbo kijken uit 85 (voor een maat van me) heeft er iemand tips waar op te letten?
ik ben zelf niet zo bekend met dit model...
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
24 jun 2011 17:52 |
|
|
m.vanderweerd
porsche 924 targa 1981arnhem
|
Re: aankooptips 944 turbo
transaxle. distributie turbo km-stand wat vaak gebeurt met 44-jes is roesten in de wielkasten. koppeling. voor de rest de standaard zaken..
veel succes !
|
24 jun 2011 23:47 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Re: aankooptips 944 turbo
ditributie is heel belangrijk ! zou minstens elke 100.000 km moeten vervangen worden (op 70.000 is beter), samen met spanrollen en best ook de waterpomp (gezien je dan ook makkelijkst bij de pomp kan als je toch al aan de rest bezig bent). Als hier geen bewijs van kan worden geleverd, zou dat het eerste moeten zijn dat je laat doen zodra je de auto koopt en is dus een minderwaarde voor de auto. Weet niet direct wat het kost voor een 944. Zijn vooral nogal wat werkuren.
|
25 jun 2011 20:44 |
|
|
rse
porsche 944S2
|
Re: aankooptips 944 turbo
Inderdaad bovenstaande zaken, maar let ook op zaken als lekkages (van bijv een stuurbekrachtigingsslang, en belangrijker pakkingen van het blok). Heb zelf ook een turbo gehad en als er goedkoop slangetje vervangen moet worden, moet de helft uit elkaar....het ligt nogal vol in het vooronder. Laat dus op de brug de beschermplaat onder het blok even losmaken om te kijken of er oliesporen te zien zijn aan slangen en/ of pakkingen.
Olieverbruik is ook iets om een indruk van te krijgen of naar te vragen. Veel turbo's zijn volgens mij rond de 250k (en als er lomp mee is gereden al veel eerder) toe aan een revisie van danwel blok, danwel turbo. Koppeling, distributie (incl balansasriemen, als die breken slopen ze je ook je distributie!!!) zijn dure, maar noodzakelijke ingrepen elke 50k of 4-5 jaar (riemen dan, he). Indien niet aantoonbaar vervangen, als eis bij de verkoop bedingen of een heel scherpe prijs bedingen. Mijn turbo was in de basis geen verkeerde auto maar heeft toch zo'n 6000 euro aan onderhoud gekost in 4 jaar tijd. En daar zat geen revisie bij! Wel bovenmgenoemde zaken.
_________________________________________ Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2
|
26 jun 2011 19:43 |
|
|
Peer!
944 S2Krimpen aan den IJssel
|
Re: aankooptips 944 turbo
Hi Hermen , We hoeven niet meer op pad naar een Turbo... Het wordt een S2! Voorlopig rijden we nog wel even rond zoekend naar een geschikte S2
_________________________________________ Air Cooled is Cool !
|
05 jul 2011 9:07 |
|
|
rse
porsche 944S2
|
Re: aankooptips 944 turbo
Vanwaar de "switch"?? Ik heb zowel een turbo gehad als een S2. Beide geweldig maar heel andere karakteristiek. Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms toch wel heimwee begin te krijgen naar mijn oude turbootje. Voor een stoplichtsprint moet je hem niet hebben want de tot 3500rpm gebeurt er niet veel, maar die schop in je rug daarna is toch wel verslavend....... Mijn S2 is nu wel op het niveau waar ik hem wil hebben, maar daar heb ik toch wel e.e.a. aan aangepast voordat ik tevreden was (vermogen naar 240-pk met chip en andere in/ uitlaat, 100 kilo gewicht eruit...). Ik heb hem destijds gekocht vanwege de uitmuntende staat van de auto (mijn turbo begon wat gaar te worden), maar de 944 turbo blijft een uitzonderlijke auto vind ik. En als je ooit nog eens een auto van onder de 15K met 300+pk wil hebben is dat relatief eenvoudig te bereiken. Kortom: voordat ik een 997 aanschaf komt er dit jaar waarschijnlijk ook een 944 turbo bij/ terug
_________________________________________ Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2
|
05 jul 2011 22:31 |
|
|
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
Re: aankooptips 944 turbo
|
06 jul 2011 17:40 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Re: aankooptips 944 turbo
Dat is iig een hele nette, die heb ik wel eens gezien! volgens mij ken jij hem ook Ruud
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
06 jul 2011 18:23 |
|
|
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
Re: aankooptips 944 turbo
dat is hem. volgende week komt de 928,doe er misschien niet verstandig aan maar dat zien we dan wel weer.
|
06 jul 2011 18:52 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Re: aankooptips 944 turbo
Doe eens wat foto's in een van je kennismakings of showroomtopics van je nieuwe aanwinst Ruud. Ben benieuwd, Martijn.........
On topic, heerlijke auto's die S2's veel succes met de zoektocht en die link van Ruud is de moeite van het bekijken waard.
_________________________________________ Ik bleef ook niet lekker zitten met Truus de Witte
|
06 jul 2011 21:19 |
|
|
Peer!
944 S2Krimpen aan den IJssel
|
Re: aankooptips 944 turbo
Ik heb de advertentie bekeken en gereageerd. Ik krijg alleen geen gevoel bij de verkoper zeker als het om de motor gaat. Dan zit ik misschien straks net zo bij als dat ik nu bij zit... Met een 944 waar de zuigerveren zijn versleten. Ik zoek verder naar een S2 met een goede Basis Wordt vervolgd
_________________________________________ Air Cooled is Cool !
Laatst bijgewerkt door Peer! op 09 jul 2011 13:09, in totaal 1 keer bewerkt.
|
07 jul 2011 22:22 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
Re: aankooptips 944 turbo
mag het ook een cabrio zijn?
_________________________________________ _____________________ racen? > http://www.raceforfun.nl RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...
|
07 jul 2011 23:51 |
|
|
Peer!
944 S2Krimpen aan den IJssel
|
Re: aankooptips 944 turbo
Het liefst een Coupe...Turbo of S2
_________________________________________ Air Cooled is Cool !
|
08 jul 2011 12:37 |
|
|
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
Re: aankooptips 944 turbo
| | | | Peer! schreef: Ik heb de advertentie bekeken en gereageerd. Ik krijg alleen geen gevoel bij de verkoper zeker als het om de motor gaat. Dan zit ik straks net zo bij als dat ik nu bij zit... Met een 944 waar de zuigerveren zijn versleten. Ik zoek verder naar een S2 met een goede Basis Wordt vervolgd | | | | |
de 944S2 is in perfecte staat van onderhoud.verbruikt geen olie en rookt niet.
|
08 jul 2011 18:42 |
|
|
Peer!
944 S2Krimpen aan den IJssel
|
Re: aankooptips 944 turbo
Zoals belooft kom ik bij je auto kijken
_________________________________________ Air Cooled is Cool !
|
09 jul 2011 17:37 |
|
|
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
Re: aankooptips 944 turbo
geen interesse meer?
|
24 jul 2011 15:34 |
|
|
rse
porsche 944S2
|
Re: aankooptips 944 turbo
Zojuist besloten dat er een mooie S2 te koop komt. Heb van de week wat meer tijd om een goede advertentie op het forum te maken. Alvast wat globale info: 140.000 km koppeling bij 106.000 vervangen; distributie bij 120.000 vervangen in 2007; glijplaatjes ketting nagezien in 2008; olieverbruik 1 liter > 15.000 km (tussen de jaarbeurten, 6000km gereden, geen verbruik waarneembaar) Tal van extra's: RVS uitlaat, verantwoord getuned op rollenbank van 218 (had ie standaard) naar 236pk. originele porsche 17"cup2, etc etc Originele interieur nog beschikbaar ipv race-kuipen. Witte knipperlichten. Strosek splitter en side-skirts twv 1500 euro... Hij is wel hard toe aan nieuwe achterbanden (255/R17), voorbanden vorig jaar vernieuwd. 6000km mee gereden. Prijs: 10.750,- http://www.porscheforum.nl/album/album_pic.php?pic_id=51978http://www.porscheforum.nl/album/album_pic.php?pic_id=51980http://www.porscheforum.nl/album/album_pic.php?pic_id=51979http://www.porscheforum.nl/album/album_pic.php?pic_id=51981Zoals gezegd: gaat weg ivm 997 op termijn. Ik wil mijn handen vrij hebben om te zoeken in Duitsland etc. Geen gedoe met inruil enzo..
_________________________________________ Indisch rode 944S2, 1991
http://home.tiscali.nl/porsche944s2
|
25 jul 2011 22:07 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Re: aankooptips 944 turbo
S2 heeft volgens het boekje (afhankelijk van de geografische bestemming) 208 tot 211 PK. Rollenbankmetingen gaan uit van een standaard percentage verlies in de aandrijftrein. Met die afwijking in het achterhoofd zit jouw S2 mooi op spec
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
28 jul 2011 21:31 |
|
|
dapatch
'77 924 Weltmeister (3x),
'87 924 S,
'87 944 S,
'89 944 S2 Cabriolet,
'93 968,
'93 968 Cabriolet,
'93 968 Club Sport,
'94 968 Club Sport M030,
‘13 981 Boxster
'21 982 GT4
|
Re: aankooptips 944 turbo
Niet de geografische bestemming maar het type pk (DIN vs SAE) maakt het verschil. 211 pk dus.
|
28 jul 2011 22:23 |
|
|
Peer!
944 S2Krimpen aan den IJssel
|
Re: aankooptips 944 turbo
Ik ben dr uit.... tis een S2 geworden en ik hem al 2 weken !
_________________________________________ Air Cooled is Cool !
|
31 aug 2011 21:22 |
|
|
bully
|
Re: aankooptips 944 turbo
Schiet dan eens op met die foto's
|
31 aug 2011 22:04 |
|
|