Auteur |
Bericht |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: Moeite met de waarde van (oude) Porsche's
... ben toch echt overtuigd dat de repro 356 Speedsters met kever-spul gebouwd worden  maar natuurlijk kan je het laten customizen 
|
01 sep 2011 16:03 |
|
 |
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
01 sep 2011 16:11 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
@Olaf: Wat betreft techniek lees ik dan ook wel eens wat over 2-liter motoren met idd zo'n 140 PK. Onderstel kun je toch ook naar wens laten samenstellen?! Het zou mij in het geval van een speedster replica zuiver om het uiterlijk gaan. Dat ouwe kever-onderdelen minder zijn dan die van Porsche wil ik nog wel geloven.
|
01 sep 2011 16:43 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Nieuwe ook  Een kant en klare (nieuwe) 356 Speedster repro kopen kost je om en nabij de 27K €uro ... en dan is er nog niets gecustomized  zou zelf ondanks de (betere?) looks dan (toch) op zoek gaan naar een knappe 356 Coupe' 
|
01 sep 2011 16:48 |
|
 |
Ewout
|
Voorlopig ben ik toch weer even blut dus blijft het bij plaatjes kijken op dit forum  Cabrio is toch wel een must voor mij trouwens. Speedster replica zou een derde auto worden, dus echt alleen voor de mooie/droge dagen.
Laatst bijgewerkt door Ewout op 01 sep 2011 16:55, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 sep 2011 16:53 |
|
 |
$TEEF
|
ach, lekker belangrijk, er is ergens een lijstje van hoeveel er onderling uigewisseld kan worden tussen een 356 en kever en dat was een aardig hoog percentage kan ik me herinneren..
je kiest hier toch tussen appels en peren, maar je kan er net zoveel lol mee hebben, naar mijn mening. Ook al zijn die replica's "nieuw", vragen ze best wat aandacht om goed afgeleverd te krijgen.. ze worden vaak door dronken mexicanen in elkaar gehengst dus dat vraagt nog wel wat handige harry's om hier goed te krijgen kan ik melden..
tsja en een 356 coupe en een speedster replica zijn natuurlijk twee totaal verschillende autootjes..
Laatst bijgewerkt door $TEEF op 01 sep 2011 16:56, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 sep 2011 16:55 |
|
 |
Ewout
|
Handige harry's heb je hier wel op dit forum 
|
01 sep 2011 16:56 |
|
 |
$TEEF
|
ik ken er wel een uit aalsmeer, is volgens mij het opperhoofd 
|
01 sep 2011 16:58 |
|
 |
cabrio wim
|
Geen enkel probleem, mijn type 4 motor krijgt straks in de Karmann Ghia minimaal 150. Past inderdaad meer dat ze denken. Maar mag dan blijkbaar niet omdat het z.g geen Porsche is. En deze modellen bestaan technisch voor het grootste deel uit kever onderdelen. 
|
01 sep 2011 17:26 |
|
 |
JorisLoet
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986Zürich
|
Nu kopen. Ze gaan alleen nog maar hoger in prijs. En bedenk. Aanschafwaarde + onderhouds- en verbeteringskosten > waarde + plezier = winst Speel zelf met de gedachte een 356 lijk te kopen nu, zolang dat nog tegen een beetje behapbare prijzen kan en hem weg te zetten totdat de middelen het toelaten hem AAA op te knappen. Maarzal nu al lastig worden. Wellicht gaan ze nog een beetje dalen als de generatie geboren tussen 1940 en 1960 er niet meer in kan rijden. Ben benieuwd watde pre - war karren gaan doen de komende jaren. De echte exoten zullen hun waarde houden, maar als de generatie die er mee is opgegroeid niet meer onder ons is verwacht ik dat de prijzenstabiel worden danwel dalen. Exotenvoor verzamelaars daargelaten is de klassieke auto markt relatief eenvoudig. Je neemt een jongetje van 8. Telt daar 25 a 35 jaar bij op en dat zijn de auto's die stijgen. Verklaart m.i. de absurd gestegen 3.2 prijzen de laatste jaren. Get one while you still can!
_________________________________________ There is no try - just do or do not!
|
01 sep 2011 21:32 |
|
 |
Ewout
|
Dus de 964-prijzen gaan binnenkort door het dak?! 
|
01 sep 2011 23:52 |
|
 |
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
Ja,nu heb je die ouwe l*llengeneratie wel wakker geschud 
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
02 sep 2011 0:02 |
|
 |
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Wat een ongefundeerde onzin! Dat is ons ook verteld in 2005 over de huizenmarkt; Kon niet misgaan, want de vraag naar woningen gaat alleen maar omhoog... Right, kijk nu in 2011 eens; als wij ons huis in H'sum kwijt willen moeten we bijleggen Wie kan vooruit kijken? Wat als ze binnenkort in NL invoeren dat je met oude vervuilende auto's niet meer bepaalde steden of regio's in mag? Wat als je straks met je vieze oude klassiekers kapitalen moet gaan betalen aan CO2 belasting? Wat als er straks weer ergens oorlog uitbreekt en de olie 3x zo duur wordt? Dus als de situatie zo blijft als ie nu is, dan kan het zijn dat de prijzen omhoog gaan, maar het kan ook zijn dat de vraag omlaag gaat; Wij (of i.i.g ik) wilde een pre-impact 911je omdat ik vroeger zo'n poster op m'n slaapkamer had. Voor de nieuwe generatie kopers zijn dat de 959, 964 turbo en 993. Wie zegt dus dat het zeker is dat de prijzen alleen nog maar stijgen? Daarbij, mensen rekenen zich snel rijk. Ik heb in 2005 mijn 911je gekocht voor iets over de 20K, er inmiddels minstens 10K ingestoken om hem rijdend te houden en in goede conditie te houden. Als ik de huidige prijzen in NL bekijk zou ie nu ongeveer 30K moeten opleveren. Waar hebben we het dan over? Anywaste, als ik had willen investeren, had ik m'n geld beter in goud kunnen stoppen  Maar heb ik er spijt van dat ik in 2005 m'n spaargeld heb gestopt in ene klassieker? Absoluut niet! Dus, afweging moet echt niet op financiele gronden maar op emotionele gemaakt worden. My 2 aussie cents
|
02 sep 2011 1:55 |
|
 |
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Als je nog een paar gruipstuivers hebt liggen en een 356 wil . klik
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
02 sep 2011 2:02 |
|
 |
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Heb je deze link al eens rustig bekeken. Ook dit heeft met investeren te maken. Als ze de restauratie van oude auto's doen heeft dat naast emotie ook een investeringseffect op de markt.
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
02 sep 2011 4:43 |
|
 |
Subdriver
Curaçao
|
Voor die paar grijpstuivers krijg je er wel een set handgeknoopte Perzische vloerkleedjes met Porsche logo bij! Koopje toch? 
|
02 sep 2011 5:19 |
|
 |
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
02 sep 2011 7:28 |
|
 |
JorisLoet
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986Zürich
|
@ Patrick911. Dat is al het geval in Duitsland en het is die markt met name die de prijzen op dit moment opdrijft. Dat is geen ongefundeerde onzin. Dat is een feit. Daarnaast neb je nog al die andere markten... Chjna is bijvoorbeeld nog niet echt wakker voor klassiekers en ook dat gaat komen.
_________________________________________ There is no try - just do or do not!
|
02 sep 2011 21:52 |
|
 |
erik911E
|
Mijn persoonlijke ervaring in de wereld van oldtimers is , dat de vraagprijs en wat er werkelijk uiteindelijk voor betaald wordt dikwijls hemelsbreed uit elkaar liggen. De gek maar vragen wat hij wil maar de andere gek betaald ook maar wat hij uiteindelijk wil... En als je zelf aan het restaureren gaat , je (bijna) nooit je geïnvesteerde bedrag ervoor terug krijgt en dan zwijg ik nog over de vele uren en "verborgen" kosten van zo een project. Ik zelf hou van iedere oldtimer die ik gerestaureerd heb een nauwkeurige kostenlijst bij , met zelfs de vele kleinere uitgaven ervan zoals spuitbussen ontvetter plakband enz... en als je eerlijk bent tov van je eigen portemonnee (= geldbeugel vd ned.vrienden) en niet wat je tegen je vrouw zegt wat het gekost heeft , sta je versteld ervan wat een goede restauratie je uiteindelijk gekost heeft en dat deze nooit terugverdiend kan worden bij verkoop ervan , de uitzonderingen nagelaten maar die zijn zéér zeldzaam.... maar al bij al is het een hobby en het is het sleutelwerk wat me plezier geeft en de grote voldoening als er eentje af is = onbetaalbaar ....
|
03 sep 2011 10:24 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Gebaseerd op? Vaak kun je in dat soort landen niet eens klassiekers importeren....
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
03 sep 2011 14:29 |
|
 |
Ewout
|
Let maar op, binnen twee, drie jaar betaal je voor een 964 cabrio zo'n 60K. Wie slim is koopt nu alvast de mijne voor 45K. Voor forummers kan daar nog wel 2K vanaf. Iemand?
|
03 sep 2011 15:50 |
|
 |
erwin996
M140i
|
Klinkt goed, kan ik vanmiddag nog komen kijken?
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
03 sep 2011 15:52 |
|
 |
Ewout
|
Tuurlijk, als je hem koopt krijg je nog koffie met gebak ook 
|
03 sep 2011 15:59 |
|
 |
erwin996
M140i
|
Thanks, check je PB! 
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
03 sep 2011 16:07 |
|
 |
Koen Carrera
996 C4S
Ex.996 C2
Ex.996 GT3
Ex.964 C2
Ex.996 C2Leusden
|
Die van mij mag je voor nog minder hebben!
Maar dan wel echt, ga 'm nl verkopen
|
03 sep 2011 19:16 |
|
|