Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 9:27

Antwoord op onderwerp  [ 152 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Wie heeft er een beetje kijk op een LED tv? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht Re: Wie heeft er een beetje kijk op een LED tv?
molen934 schreef:
Kheb me maar ff verwend, net een Samsung 8000 aangeschaft :cheers:

Mooi ding hans :thumleft:
Heeft ook mijn voorkeur voor zover.Na de vakantie ga ik me er verder in verdiepen.

04 aug 2011 7:59
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Ik wilde het topic van Molen934 niet vervuilen, maar ik ben op het moment ook op zoek naar een tv... :roll:

Ik ben me al een tijdje aan het verdiepen in wat ik nou precies wil en hoe groot de nieuwe tv moet zijn/worden.

De conclusie is dat ik gewoon een goed beeld wil, dat er goed geluid uit moet komen (zonder dat ik de tv op allerlei surround-systems moet aansluiten om een beetje geluid te krijgen), dat de tv toch wel minimaal 42" moet zijn én dat ik eigenlijk niet meer dan € 1.000,00 aan die tv wil besteden.

Meer wensen heb ik -eigenlijk- niet. Er hoeft wat mij betreft dus geen internet-tv op te zitten, picture-in-picture, en al dat soort ongein. Het is leuk als het erop zit, maar ik weet dat ik er in de praktijk toch niets mee ga doen...

Ik ben al bij de Mediamarkt, Saturn en BCC geweest en ik heb een aantal tv's bekeken, de beelden vergeleken en de geluidskwaliteit beoordeeld. Tjongejonge wat zit daar een verschil tussen! En het viel me op dat de duurste tv's lang niet het mooiste beeld hadden, of het beste geluid. Soms was het beeld geweldig, maar het geluid bedroevend (blikkerig) en als het geluid weer oké was, viel het beeld me weer geregeld tegen...

Na alle pro's en contra's afgewogen te hebben, is dit een van m'n favorieten:

Afbeelding

het is de Philips 46pfl7605H

Het beeld is goed, het geluid is goed, en het ambilight (niet iets waar ik nadrukkelijk naar op zoek was) geeft wel een mooie extra dimensie aan het tv kijken. Bovendien ziet de tv er zelf ook mooi uit (ook al 'ie uit staat; het is niet zo'n zwart 'gat', maar door de geborstelde aluminium rand ziet de tv er ook nog strak uit).

Wat vinden de mannen van dit toestel?

Laatst bijgewerkt door Black Betty op 04 aug 2011 9:58, in totaal 1 keer bewerkt.

04 aug 2011 9:48
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Ambilight is voor vrouwen... :wink:

Maar meer serieus: in de winkel is het lastig om t.v.'s te beoordelen. Ze staan doorgaans op een setting om zoveel mogelijk indruk te maken op de passant, maar (vrijwel) niemand zou in de huiskamer met die setting willen werken. Je moet dus wel zorgen dat je de juiste setting te zien krijgt.

04 aug 2011 9:57
Profiel
3.2S
010
Voor 1000 euries heb je een goede 55 inch. Ik zou er geen euro meer voor betalen en over 3 jaar koop ik weer een nieuwe voor 1000, maar dan een 70 inch. Ik snap niet waarom Hans er wel 3000 voor betaald heeft.

04 aug 2011 10:32
Profiel WWW
Vinkeveen
Ik heb nu een 42 inch plasma en ik heb 'last' van inbranden. Links en rechts boven in de hoek is -vooral bij donker beeld- duidelijk een en ander zichtbaar. Daar baal ik stevig van en ik vind het bovendien hartstikke storend.

Volgens mij zijn alleen plasma-tv's met een beetje goede (beeld)kwaliteit onder de € 1000,00 in de grootte boven de zeg 46" te koop en ik zit niet te wachten op weer 'ingebrande hoeken'...

04 aug 2011 10:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 3.2
Leiderdorp
Devils son schreef:

Inderdaad......heb 'm ook :!: :D

04 aug 2011 11:10
Profiel Facebook 
Mijn vriendin ook... :wink:

04 aug 2011 11:12
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
barolo schreef:
Ik snap niet waarom Hans er wel 3000 voor betaald heeft.

Ach Barolo ben weer wat ouder en je kan niets meenemen.
Vond hem gewoon (echt) mooi en dacht waarom niet :?:
Kocht mijn 911 in 2005 en daar schrijf ik nauwelijks iets van af, dussssss.
Dat zal trouwens bij de volgende 911 wel over zijn :oops: :cry:
Maar dat is pas over een paar maandjes :drive:

04 aug 2011 13:19
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
barolo schreef:
Voor 1000 euries heb je een goede 55 inch. Ik zou er geen euro meer voor betalen en over 3 jaar koop ik weer een nieuwe voor 1000, maar dan een 70 inch. Ik snap niet waarom Hans er wel 3000 voor betaald heeft.

Ik snap niet dat jij er vanuit gaat dat de ruimte waar jij de tv plaatst met de jaren groeit...

04 aug 2011 14:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Devils son schreef:

Maar meer serieus: in de winkel is het lastig om t.v.'s te beoordelen. Ze staan doorgaans op een setting om zoveel mogelijk indruk te maken op de passant, maar (vrijwel) niemand zou in de huiskamer met die setting willen werken. Je moet dus wel zorgen dat je de juiste setting te zien krijgt.

Je hebt helemaal gelijk al is dit wel lastig te realiseren, in een winkel heb je vaak veel omgevingslicht terwijl je 's avonds thuis in een setting met veel minder licht kijkt. In de winkel staan veel tv's ingesteld om de aandacht te trekken dus max. contrast, veel helderheid en knallende kleuren. Als je de tv thuis in die settings laat staan is het kijken veel vermoeiender dan wanneer je hem even goed afsteld.

04 aug 2011 18:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
barolo schreef:

Dat begrijp ik nu juist helemaal, die 993 was ook niet goedkoop maar daardoor geniet hij nu al jaren van een topauto en heeft hij niet de behoefte om naar 6 maanden weer iets anders te kopen. Voor 1000 euro koop je geen tv in die maat die zo plat is met een miniem randje en een erg goed beeld. Daarnaast heeft ieder mens andere voorkeuren en is de keuze van een ander niet meteen 'lastig te snappen' als die anders is dan je eigen voorkeur toch? Wat ik nog vergeten was toe te voegen: veel plezier met je nieuwe speeltje Hans :!:

04 aug 2011 18:57
Profiel
Haarlem e/o
Dankjewel "Roenkie", benerblijmee :cheers:

04 aug 2011 19:25
Profiel
‘64 Kever
Samsung 8000 :thumleft: Mooi ding Hans! Enne, dat surround, was dat nou wel nodig? :cheesy:

04 aug 2011 19:33
Profiel Facebook 
Cayman S
@Roenkie,

Ik bedoelde het onderstaande probleem:

Afbeelding

Blijkbaar zijn er of enkele toestellen (of allemaal maar "zien" de meeste het niet) die dit probleem vertonen.
Heb dit probleem nu al een paar keer voorbij zien komen.
Onderstaand wordt het probleem beschreven:

Ik zag hier en daar wel wat backlight bleeding, maar was bereid om dat voor lief te nemen.

Gisteren avond (in het donker) de tv nogmaals bekeken en met een backlight setting van 8 en ik ben helemaal niet tevreden met het scherm.

Helaas heeft mijn tv de clouding en backlight bleeding problemen en ga ik maandag contact opnemen of ze een ander exemplaar willen op sturen.

Is hier een verklaring voor en kun jij deze toelichten?

Bij voorbaat dank voor de info.

René

06 aug 2011 18:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
Ik begreep wat je bedoelde Rene, zal mijn reactie wat proberen te verduidelijken. Laat ik beginnen met een stukje context: het probleem zou zich bij verschillende modellen (ook van oudere generaties) schermen van o.a. Samsung voordoen. Wij verkopen vooral de duurde series van dit merk en over de jaren heen heb ik nog geen enkele tv met dit probleem hoeven terug sturen. Dit wil niet zeggen dat het niet bestaat maar wel dat het niet heel regelmatig voorkomt. De mensen die tevreden zijn en genieten van hun TV melden dit minder vaak op internet dan de mensen die een slechte ervaring hebben, dan zijn we toch eerder geneigd om de pen of het toetsenbord ter hand te nemen.

Het effect wat je op jouw foto ziet kan meerdere oorzaken hebben:

Een deel van het effect is te verklaren door de EDGE-LED techniek die Samsung gebruikt. Die EDGE-LED techniek gebruikt LEDjes aan de rand van het scherm om het LCD-paneel te verlichten. Omdat de LEDs alleen aan de randen zitten worden een soort van spiegels gebruikt om het hele scherm egaal te verlichten. Hoe groter de TV hoe lastiger het is om het hele scherm egaal verlicht te krijgen waardoor je dus plaatsen op het beeld krijgt die helderder of donkerder zijn omdat ze simpelweg niet goed verlicht worden door de LED's. Om grote maten tegen zeer lage prijzen aan te bieden worden de kwaliteitseisen wat minder streng en neemt het percentage defects toe.

Ten tweede wilde ik aangeven dat de instellingen bijdragen aan de mate waarin deze effecten te zien zijn. Het spreekt voor zich dat een tv van slechte kwaliteit die slecht is afgesteld de meeste problemen geeft. Als de tv in winkelinstellingen direct uit de doos in een donkere ruimte geplaatst wordt zullen de effecten als ze zich voordoen zeer goed waarneembaar zijn. Stel je de tv vervolgens goed af (contrast, helderheid en backlight terugregelen naar normale niveaus) dan knapt het plaatje al een stuk op.

Ten derde kan het zijn dat er sprake is van een technisch defect. Als het panel verkeerd is gemonteerd en er vocht/condens tussen de lagen van het scherm komt bij opslag/transport dan kan dat een oorzaak zijn van clouding. Ook schijnt het voor te komen dat een aantal schroeven te stevig is vastgezet waardoor er teveel druk op bepaalde delen van het scherm komt. In dat geval zorgt een goede handelaar ervoor dat de consument een nieuw scherm krijgt.

Hoop dat je hier wat mee kan, mocht je meer willen weten dan kan ik bij Samsung wel eens navraag doen voor je.

06 aug 2011 21:55
Profiel
Cayman S
Dank voor het antwoord :cheers: .
Tuurlijk heb je gelijk dat mensen eerder hun klacht dan hun tevredenheid melden.
Was alleen de 2e keer binnen 24 uur dat ik de klacht zag verschijnen.

Waren ook genoeg mensen die idd een antwoord gaven dat de "klagers" een andere instelling moesten gebruiken.
Maar helaas bood dit niet de oplossing.
Denk zelf dan ook dat het om een bepaald exemplaar gaat en zoals reeds door je aangeven moet dit opgelost worden door de leverancier.

René

07 aug 2011 10:32
Profiel
Haarlem e/o
Ha die forummers,

Hij is gisteren geplaatst door de plaatselijke tv boer EP Knol :thumleft:
Jongens dat is wel ff genieten wat een mooi scherm, helemaal top :cheers:
Gelijk een verse geluidsinstallatie, dus kan er voorlopig weer tegenaan :lol:

PS
Krijg vandaag (als het goed is) de digitale ontvanger van Ziggo :scratch:

25 aug 2011 8:18
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
barolo schreef:

Ik heb zelf ook een andere insteek. Ik kijk wat mijn wensen zijn, vervolgens selekteer ik een model wat op dat moment de beste kwaliteit biedt/het meeste aansluit op mijn wensen.
Daarna kijk ik waar in NL dit model het goedkoopste wordt aangeboden en schaf deze vervolgens aan.
Ik heb zelf ook een kleine 2200 Euro voor mijn 52 inch betaald destijds, maar ik was wel van plan om daar zo'n 8 a 10 jaar mee te gaan doen. In dezelfde tijd ben jij aan je derde TV toe.
Mijn vorige TV was destijds ook een duur model maar kwalitatief zeer goed. Deze heb ik nog en gaat straks dienstdoen in mijn buitenhuis.
Ik heb hetzelfde met meubels. Liever iets wat ik echt mooi vind, wat duurder, tijdloos design en er vervolgens lang mee doen dan elke drie jaar een nieuwe inboedel van IKEA.

Ik kan me ook de kritiek voorstellen dat je dan wel steeds tegen dezelfde spullen zit aan te kijken, het is maar net wat je belangrijk vindt :wink:

Hans uiteraard nog veel plezier met je nieuwe speelgoed :!: :mrgreen:

25 aug 2011 8:48
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Devils son schreef:

Ik snap niet dat jij er vanuit gaat dat de ruimte waar jij de tv plaatst met de jaren groeit...

Dit snap ik nu weer wel. Hij wil liever niet teveel geld voor een TV uitgeven en weet dat hij over een paar jaar voor hetzelfde bedrag een grotere kan kopen.
Toen ik mijn 52 inch aan de muur hing had ik in het begin het gevoel dat ik in de bioscoop zat, maar alles went.
Mijn TV is zeker niet te klein, maar ik kan me voorstellen dat de volgende toch weer een maatje groter wordt, de muur is groot genoeg....
Edwin's woonkamer is overigens ook groot genoeg voor 70 inch.

25 aug 2011 8:57
Profiel
Steeds tegen een Ikea bank aankijken verveelt inderdaad redelijk snel (bij mij meet je dat in aantal picoseconden... ;)), maar een mooie tijdloze bank verveelt nooit.

En zo is dat ook met een TV: als je de kiloknaller van de MM koopt kan ik mij ook voorstellen dat je na enige tijd een nieuwe kiloknaller wil, terwijl je met een zorgvuldig uitgekozen model na 10 jaar nog steeds met tevredenheid kijkt, ook al kan die van de buurman inmiddels koffie zetten en strijken.

25 aug 2011 9:00
Profiel
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Veel plezier met het nieuwe speeltje Hans :thumleft:

25 aug 2011 9:07
Profiel
981 Boxster GTS
molen934 schreef:
Ha die forummers,
Krijg vandaag (als het goed is) de digitale ontvanger van Ziggo :scratch:

Kon je die er niet gelijk bijkopen dan? Zo'n CI+ module, scheelt weer bedrading...

25 aug 2011 15:05
Profiel
Cayman S
Hoop idd dat je een CI+ module krijgt of je moet voor de interactieve TV gaan.
Dan kan ik me indenken dat je voor een "Kastje" gaat.

René

25 aug 2011 15:09
Profiel
Haarlem e/o
MY00 schreef:
Hoop idd dat je een CI+ module krijgt of je moet voor de interactieve TV gaan.
Dan kan ik me indenken dat je voor een "Kastje" gaat.

Interactieve TV was geheel uitverkocht, nieuwe zending in november dit jaar :oops:

25 aug 2011 17:15
Profiel
Vinkeveen
Nu iedereen (nou ja, iedereen...) zo enthousiast is over de Samsung 8000-serie, heb ik me ook maar eentje cadeau gedaan. Ik ben wel voor de 46" gegaan.

Ziet er mooi uit inderdaad :thumleft:

30 aug 2011 10:59
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 152 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende