Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 apr 2025 9:16

Antwoord op onderwerp  [ 19 berichten ] 
Foto's passen tocht Zwitserland 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Ex Boxster 987 S, BMW Z4 Sdrive20i, Ford Mustang Mach-e
Bericht Foto's passen tocht Zwitserland
Hieronder enkele foto's gemaakt tijdens een passen tocht in Zwitserland met de Boxster eerder deze week.
Gereden passen:
Dag 1
Grimsel pas
Simplon pas
Centovalli

Dag 2
Gotthard pass
Susten pass (vond ik de mooiste van de rit)
Brünig pass (onderweg naar huis)

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Filmpje volgt later.

Laatst bijgewerkt door sandernl op 04 sep 2011 12:24, in totaal 1 keer bewerkt.

03 sep 2011 20:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Foto's passen tocht Zwitserland
En een kaartje van de gereden route. Vertrek dag 1 vanuit Lauterbrunnen. Vertrek dag 2 vanuit Vira aan het Lago Maggiore.

Afbeelding

03 sep 2011 20:58
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Citaat:
Filmpje volgt later.

Hoe zit het ermee??? :scratch:
3 uur later (zelfs al een nieuwe dag) nog steeds geen filmpje ... :twisted: :twisted:

:wink:

Mooie pica's, mooie auto! :res:

04 sep 2011 0:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayman S 2009, 924 1977
mooie pics hoor!!

04 sep 2011 10:36
Profiel
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Mooi hoor, heb de Grimsel en Simplon ook gedaan dit jaar, maar zonder P :bang:

04 sep 2011 10:42
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Mooie foto's, die kunnen zo de folder in...........echt een bizar mooie rit zo 1-2-3 te zien

04 sep 2011 11:30
Profiel
PorscheForum Rakker
John schreef:
Mooie foto's, die kunnen zo de folder in...........echt een bizar mooie rit zo 1-2-3 te zien

Jammer alleen dat het model niet meer relevant is voor de folder....

...en ja...ik kan iedereen aanraden Zwitserse passen te rijden, ze zijn waanzinnig mooi en soms heerlijk bochtig. Helaas wachten op het voorjaar, dan komen Furka, Nufenen en wellicht eerder deze week gereden passen aan de beurt maar dan de andere kant op. Misschien ook eens gaan kijken in Graubunden (en dan meteen de Stelvio pas meenemen).

Laatst bijgewerkt door sandernl op 04 sep 2011 12:58, in totaal 1 keer bewerkt.

04 sep 2011 12:15
Profiel
M140i
Schitterend Sander, Zwitserse passen zijn inderdaad heel mooi! Klausenpas vond ik ook mooi, als je die rijdt richting het oosten dan kom je vanzelf in Graubunden uit. Nufenen is ook mooi, net als de Julier. Eigenlijk zijn ze allemaal mooi..

04 sep 2011 12:48
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Stukje jeugdsentiment :oops: , ging er in 1984 over een aantal met mijn toenmalige 911 2.7 coupé van 1976 :shock:
Mijn dochter (nu 29 jaar) achterin en de zijraampjes achter open, zo genieten.
Had een imperial op het dak en heb nog een foto langs de autobahn daar staat hij naast een Opel Kaptein, mooi tijdsbeeld :?

04 sep 2011 13:03
Profiel
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Kun je die foto niet eens scannen Hans, lijkt me leuk om te zien, mijn opa heeft ook nog een kaptein gehad :thumleft:

04 sep 2011 13:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
AfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeelding

05 sep 2011 14:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 3.2 uit 84
Heb deze zomer de splugenpass gereden (CH). Ook werkelijk een aanrader! Dan kom je uit in Italië, direct door naar Lago di Como! :mrgreen:

05 sep 2011 17:15
Profiel
PorscheForum Junkie
Mooi, mooi, mooi...

Wij hebben aanstaande weekend o.a. de Stelvio op de agenda staan.

05 sep 2011 19:58
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Boxster S
070
sandernl schreef:
Hieronder enkele foto's gemaakt tijdens een passen tocht in Zwitserland met de Boxster eerder deze week.

Wat goed initiatief om je ervaringen hier te posten en te illustreren met een aantal prachtige foto's :thumleft:

Zoals je zult begrijpen kost het me bij deze foto's weinig moeite zo'n passentocht voor mijzelf voor te stellen, én mijn vrouw is nu ook helemaal enthousiast :!: Staat voor volgend jaar op het verlanglijstje als de eerste vakantie met de Boxster.

05 sep 2011 23:21
Profiel
M140i
Joust schreef:
Staat voor volgend jaar op het verlanglijstje als de eerste vakantie met de Boxster.

Waarom niet meteen deze herfst? Zwitserland in de herfst is schitterend! :drive:

05 sep 2011 23:26
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Boxster S
070
Helemaal mee eens (ik spreek uit ervaring), maar dat gaat me qua planning helaas niet lukken...

05 sep 2011 23:32
Profiel
3.2S
010
Yoh de Stelvio....
Afbeelding

06 sep 2011 23:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Tussen 12 en 17 september ben ik ook passen gaan rijden o.a. Stelvio, Gotthard, Fluela, e.a.
Het weer zat reuze mee en ik voelde mij helemaal top. Op de Stelvio kreeg ik nog onverwachts bezoek van een paar 'locals' in Ferrari 458 italia, 997gt3rs en een BmwM3, die reden aan een iets hoger tempo. Ik heb zelfs eventjes moeten stoppen want de geur van verbrand rubber en een veel hardwerkende koppelingen bleef even hangen. :mrgreen:
Voor diegene die de Stelvio klimmen aan de achterkant ligt een weg die in 2 splitst naar Bormio en naar Zwitserland ik kan ze alle twee aanbevelen. In de weg die naar Zwitserland gaat is wel een stukje met zand en kiezels maar niet op een klif of enorm stijgingspercentage. (bijna gewoon vlak) Toch een zeer mooi stuk en veel minder (tragere) auto's dan op het bekende Stelvio-stuk. :ba:
In Bormio ben ik samen met mijn vrouw in Hotel 'Therme' blijven slapen. De Hoteluitbater heeft ons een plaats in zijn garage ter beschikking gegeven en kortingskaarten voor het aanpalende thermen-complex. Tot 22h30 hebben we daar kunnen genieten met o.a. buiten zwemmen bij zonsondergang in het mooie berglandschap, sauna, berenbad, Turks-stoombad, massage, brubbelbad, relaxruimte, ...
Als men via Bormio naar Livigno rijdt om zo naar Davos te rijden, is het best de tank nog maar eens te vullen. Livigno is namelijk een belastingparadijs 1,083€/liter superplus. Het tolweggetje (tunnel) kost wel 12€ en echt vlammen in die éénvakstunnel is niet echt aan te raden. Aan het einde van de tunnel bevind zich binnen de 20m grenscontrole.
Voor diegene die niet hetzelfde als ik willen meemaken, nl. bijna met een zo goed als lege tank boven op de Stelvio belanden. :bang: (daar is dus geen benzinestation :popcorn: )
Benzinestations zijn op woensdag in Italië dicht, Maestro werkt niet bij automaten en bij Agip kon ik met biljetten tanken 10€ is dus echt maar 6 liter... :bang:
Bovenop de Stelvio gaf mijn BC weer dat ik nog --km kon rijden, de laatste aanduiding die ik zag was 15km. Het overmatige verbruik bij het klimmen maakte de berekening van de BC niet eenvoudiger op net als de brandstofindicatie (stond het meest van de tijd op 8%-14% stijgingspercentage). Op de Stelvio zelf zie je overwegend veel dieselrijders, dus van darmpje zuigen was niet veel sprake. :roll:
Gelukkig kon ik daarna bergaf naar Zwitserland rijden (16km) om het bakkie vol te kappen. (wat een mooie baan)

Mvg,

18 sep 2011 13:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Prachtige fotos en verslag mag er ook zijn, heb net begin Aug deze route gedaan "Süstenpass, Flüela en Stelviopass "op 1 dag, fantastisch man, daarna nog doorgereden s avonds naar Munchen om te overnachten, wat een belevenis ( en lange dag ) Flüela pas is im mijn ogen 1 van de mooiste routes, was ook in de Top Gear uitzending en werd beschreven als de mooiste drivers route, heeeeeeeeerlijk in de Alpen :ba:

18 sep 2011 18:20
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 19 berichten ]