Auteur |
Bericht |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
Re: Klokkies - Over naar deel 5
ach ja, ik zou zelf een submariner, rolex / tudor wel mooi vinden uit mijn geboorte jaar zou top zijn maar weet ik niks van rolex of tudor en de verschillen van de types. Dan de prijzen zijn ook totaal wisselend, zucht.
_________________________________________ remmen is angst
|
05 sep 2011 16:03 |
|
|
THE MUD
Forumcrashtestdummy
|
Vind ik ook heel mooi (dan wel met stalen band) maar dan hebben we het gelijk over een andere prijsklasse. Ben zelf uberhaupt niet thuis in de horloges (1x een TH Monaco Gulf gehad en verder nooit een horloge gehad) en bij Rolex raak ik de weg kwijt zodra de cijferreeksen per type beginnen (voor zover ik de types zelf al uit elkaar kan houden).
Vind de TH Pro's 1000 serie mooi qua styling/model + er staat geen "blokker" op wat stiekem toch ook een rol speelt en je komt ze zo nu en dan tegen vanaf +/- 225,-.
Wil stiekem toch wel weer een mooi horloge om m'n pols hebben maar nu voor een beperkter budget en ik denk een duiker met stalen band want de kroko band ging wel heel snel achteruit (deed hem netjes af met douchen maar even sleutelen, even dit, even dat, even ergens langsschuren).
_________________________________________ Current: Fiets... Exxes: - 986 3.2S - 986 - 968 Coupe - 964 Carrera 4 - 968 Club Sport
|
05 sep 2011 16:52 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
seiko duikertje scoren!
_________________________________________ oud is beter
|
05 sep 2011 17:02 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Tudor en Rolex verschillen inderdaad in prijs. En binnen 1 type worden de prijsverschillen veroorzaakt door kwaliteit en de aanwezigheid van doos en papieren...
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
05 sep 2011 17:10 |
|
|
THE MUD
Forumcrashtestdummy
|
Kijk ik ook wel eens voor (kan in Seiko winkels nooit slagen, hebben ze vaak alleen die kinetic duiker met een rand in de wijzerplaat). Best leuk qua looks (een aantal modellen althans), kwaliteit is goed, minder emotie/esteem bij de naam "Seiko" maar wel een gloednieuw klokkie voor een paar honderd euri.
Maarja dat kan natuurlijk altijd nog, voorkeur gaat in die prijsklasse/iets meer dan toch uit naar een mooie TH 1000 Profi Jofi.
_________________________________________ Current: Fiets... Exxes: - 986 3.2S - 986 - 968 Coupe - 964 Carrera 4 - 968 Club Sport
|
05 sep 2011 17:11 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Kijk dan ook eens hier
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
05 sep 2011 17:21 |
|
|
amandus
Timeless
|
Altijd mooi zon Nato ..... Mooiste natuurlijk op n Rolex
_________________________________________ Timeless objects
|
05 sep 2011 17:28 |
|
|
THE MUD
Forumcrashtestdummy
|
Ken de site, tijdje terug was er ineens een soort Seiko opkomst/invasie in dit topic en toen kwam die site regelmatig voorbij, sindsdien overweeg ik ook een Seiko . Maarja mis gewoon iets bij Seiko, ben nog niet overtuigd . Beetje wannabee deze Nato/omschrijving (immers geen Rollie) maar toch......... http://cgi.ebay.nl/TAG-Heuer-1000-Subma ... 2092wt_905
|
05 sep 2011 17:33 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik heb zo'n seiko duiker automaat uit mijn geboorte jaar, € 50 euro prima, waterdicht loopt netjes en draag die op een nato band als ik ga klussen, maar het haalt het in de verste verte niet bij een tudor, dat vind ik gewoon mooier. heb nog een seiko bullshead, automaat, chronograaf uit mijn geboorte jaar , die vind ik wel mooi
_________________________________________ remmen is angst
|
05 sep 2011 17:46 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
|
05 sep 2011 20:00 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Ben je niet lekker, scheet
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
05 sep 2011 21:26 |
|
|
Maarten
|
Ik val ook van mijn stoel. Don't get high on your own supply
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
05 sep 2011 21:38 |
|
|
amandus
Timeless
|
Gelukkig ...there is a God ...
|
06 sep 2011 5:56 |
|
|
$TEEF
|
hoorde net ook dat hij van het weekend zijn 3.2 had ingeruild voor een 996 uit 1999 on topic, mooi spul die oude duikers van heuer, er zijn ook al 7 jarige fans
|
06 sep 2011 9:49 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Inmiddels draag ik deze alweer een hele tijd dag in en dag uit: (foto's zijn een beetje wazig want ze zijn met m'n mobiel gemaakt)Ik heb er een donkerblauw/grijze nato aan gezet en dat staat het horloge -vind ik- echt goed. Het horloge loopt echt super (loopt héééél nauwkeurig voor een automaat), is super stevig ('can handle severe abuse') en is 200m waterdicht (douchen en zwemmen is geen enkel probleem). Ook in het donker is deze erg goed afleesbaar. Het LumiBrite van Seiko is echt heel goed ( http://www.seikowatches.com/support/faq/lumibrite.html). En voor de prijs hoef je het niet te laten... Echt een topper!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
06 sep 2011 10:05 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
06 sep 2011 11:30 |
|
|
THE MUD
Forumcrashtestdummy
|
*zucht* jullie hebben deze arme jongen verpest . Ben stiekem toch wel erg enthousiast aan het worden over een Psycho SKX007 (uiteraard bij Rob). Nu nog bedenken welke band en uitpluizen wat er allemaal mogelijk is aan modificaties (of er gewoon een bestellen en later modden/een gemodde erbij ). Even een Nato gerelateerde vraag daar er hier nogal wat Nato liefhebbers rondhangen: Welke kleur Nato had 007 nou precies want ik lees veel zwart/grijs maar op onderstaande foto lijkt hij me toch erg zwart/olijfgroen met rode lijntjes ertussen Bandje lijkt me ook veel te smal maargoed ben zelf niet zo gek van Nato door het stuk band dat je overhoud en maar moet dubbelvouwen.
|
06 sep 2011 14:02 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
De kompasring hoefde ik niet goed te zetten, want die staat altijd goed; ik heb namelijk bij de horlogemaker een soort van hoesje om het asje van de kroon laten zetten, waardoor de kroon wat stroever draait -en niet spontaan verdraait- en het '5'-logo op de kroon staat als de 'N' op 12-uur staat mooi recht)... Verder draag ik de 5 fathoms wel geregeld. Meestal gebruik ik het horloge als een soort van 'dress watch': Overigens heb ik inmiddels de nato-band bij de 5 fathoms vervangen door het originele stalen bandje. Eigenlijk vind ik dat toch mooier staan bij dit horloge, terwijl ik de blauw/grijze nato wel mooier vind staan bij de Atlas.
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
06 sep 2011 14:09 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
|
06 sep 2011 14:27 |
|
|
Maarten
|
Hier kun je zelf kiezen....
|
06 sep 2011 14:58 |
|
|
$TEEF
|
ken ook zo'n handige knutselaar, maakt mooie dingen, en gebruikt een hele rustige plaat daarvoor zonder zeiko erop..je kan de wijzers kiezen, mooi verhoogd (facet)glaasje, kleur secondewijzertip, rubber bandje, geinig gedaan en prima keus voor ca 250 e.. en nu weer on topic ; heeft wolf nu al een pamelai gekocht of hoe zit dat
|
09 sep 2011 11:56 |
|
|
amandus
Timeless
|
Die zit bij zn mental coach om bij te komen dat ie uit de kast is gekomen ... Overigens ga zoeken na goed overleg mt mn horloge mattie naar een Radiomir ....weet alleen nog niet welke ...
|
09 sep 2011 13:06 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Ik ben die rechter
|