Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:57

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
pda 2210+ gps 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
1988 3.2 diamantblauw
Utrecht
Bericht pda 2210+ gps
Ik heb een pocketpc 2210 en wil graag gps gaan gebruiken.
Vraag me af: :shock:
1)
heb ik naast de tomtom navigator cd alleen maar een gps ontvanger nodig? Bijvoorbeeld deze http://www.pdashop.nl/product/11724
Of moet ik ook nog allerlei andere kabels hebben? Waarschijnlijk wel een kabel om mijn ppc op te laden via de "aansteker".

2)
Heeft iemand ervaring met de draadloze(bluetooth) gps ontvangers?
Kortom, wat is een aanrader om te kopen en welke moet ik laten liggen
Ik zag er ook een die je in de CF kaart ingang kan proppen

bedankt :D :D

03 mei 2005 16:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
Bericht 
Een autolader voor je 2210 is wel heel handig inderdaad, want anders gaat het schermpje steeds uit ;)...

Daarnaast: een houder voor de 2210, want waar laat je hem anders...

03 mei 2005 17:30
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
1988 3.2 diamantblauw
Utrecht
Bericht 
Ok, dat wist ik maar verder heb je dus geen kabels nodig. Dus als ik een gps-ontvanger koop zoals boven aangegeven ben ik klaar?

03 mei 2005 17:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Rauris Oostenrijk
PF#30
Bericht 
Wacht ff tot Vinny online komt, die kan je dat haarfijn uitleggen. :wink:

03 mei 2005 17:55
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 coupe ex-2.4 targa 1972
Achterhoek
Bericht 
De combinatie die je voorstelt werkt probleemloos.

Inderdaad heb je een PDA-houder nodig. Een oplader voor de hp2210 heb je eveneens nodig, omdat deze, wanneer de bluetooth antenne aanstaat met TomTom (beeldscherm met geluid), de beperkende factor zal zijn (uurtje of 2 leeg). De voorgestelde GPS ontvanger kan wel zo'n 8 uren aan zonder opladen.
In feite heb je dus alleen een auto-oplader voor de PDA nodig, doch een gecombineerd oplaadapparaat is wel handiger voor vakanties etc.

De praktijk: ritje minder dan 2 uren, geen enkele kabel in de auto aansluiten. Iets langer, de lader voor de PDA aansluiten. Langer dan 8 uren: auto-oplader voor beiden nodig.

03 mei 2005 18:57
Profiel
PorscheForum Rakker
964 Cabriolet C2
Bericht 
Ik heb in mijn wagen een HP2210 zitten waarop ik TomTom op heb als navigatiesoftware.

Ik heb al zo een beetje alles gehad, maar wat ik nu gebruik vind ik de beste combinatie.

Ipaq 2210
SD memory van 1GB
Carcomm houder voor Ipaq 2210
Carcomm GPS mouse
Brodit clip voor montage van de Carcomm houder op het dashboard

Het allerbelangrijkste is de houder. Je mag dan een prachtige oplossing hebben, als de houder niet goed is en onstabiel (zoals die zuigers op de ramen) dan is het volgens mij geen mooie oplossing. Ik heb een Carcomm. Deze Carcomm heeft slechts 1 kabeltje onderaan die uit de houder komt, en die de PDA kan voorzien van spanning en tegelijkertijd ook de GPS mouse singalen kan binnenbrengen. Dit kabeltje gaat binnenin mijn dashboard. Het kabeltje is op het einde voorzien van een aansluiting voor de GPS Mouse (ps2 connector) en een sigaretteaansteker-stekker. PAS OP !! verwijder die stekker niet want daarin zit electronica die de spanning naar de PDA regelt naar een exacte 12 volt. Gebruik een vrouwelijke stekker om deze aan de vaste spanningsdraad van de radio aan te sluiten. Op deze manier krijgt de PDA en de GPS mouse altijd spanning.

Het 2de balangrijkste is de GPS ontvanger. Ik heb een Bluetooth, maar het nadeel van die dingen is dat ze ook op batterijen werken. En een 2de nadeel is dat men deze uitzet wanneer je savonds de wagen in de garage plaatst. Ik koos voor een GPS mouse. Deze laat ik ALTIJD onder spanning staan 24/24h. Dit heeft als voordeel dat de GPS altijd onmiddelijk weet waar hij is. Met een bluetooth kan het 30 tot 60 seconden duren. En dat is knap vervelend. De GPS mouse heb ik gewoon binnenin het dashboard gemonteerd zo hoog mogelijk tegen de bovenkant. Ik heb nog prima ontvangst. Pas wel op.. sommige ramen hebben een metalen film binnenin die het GPS signaal niet doorlaat. Porsche en BMW hebben dit zeker niet.

HEt 3de belangrijkste is de PDA. Ik koos voor een Ipaq 2210 omdat deze een helder scherm heeft, en een duidelijke stem kan weergeven. De 2210 heeft nog een voordeel dat hij 2 memory kaarten tegelijk kan slikken. Een CF type en een SD type.

Het 4de is de memory kaart. Je hebt hier minimum 256 mb nodig (voldoende voor 1 land) maar als je op reis wil, dan is 256 mb te weinig.

HEt 5de is de Brodit clip. Brodit maakt voor elk type wagen een speciale clip om deze ergens op het dashboard te monteren. Dit zonder boren of beschadigingen aan te brengen.

Het 6de is de software. Ik kies voor TomTom als ik geen grenzen moet oversteken. TomTom stop aan de grens van een land. Het TomTom alternatief is de Major Roards of Europe, maar daar staan geen kleine wegen op. Als ik van Belgie naar Spanje wil navigeren, gebruik ik Navigon. Deze kan op de PC een kaart aanmaken die gegenereerd wordt naargelang de uitgestippelde route.

Hier nog een foto van de montage in mijn wagen. (BMW)
HEt stukje die bovenop de Ipaq zit is een WiFi kaart. Die is niet nodig voor GPS navigatie.

Afbeelding

03 mei 2005 21:46
Profiel
PorscheForum Rakker
1988 3.2 diamantblauw
Utrecht
Bericht 
BEDANKT hier heb ik wat aan!1 :P :P

03 mei 2005 21:48
Profiel
PorscheForum Rakker
1988 3.2 diamantblauw
Utrecht
Bericht 
Waar moet je op letten als je een gps-ontvanger koopt?
de batterijduur
aantal kanalen
grootte
bluetooth
?

Weet iemand een goede site waar reviews te vinden zijn en welke zijn het meest populair?

04 mei 2005 14:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
paul3.2 schreef:
Weet iemand een goede site waar reviews te vinden zijn en welke zijn het meest populair?

Misschien is dit wat?
http://www.palmclub.nl/reviews/

04 mei 2005 14:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 Cabriolet C2
Bericht 
Bluetooth is goed voor een autonomie van +- 2 uur/batterij.
Als je een ontvanger koopt, let er dan op dat deze 12 kanaals is.
De rest is een beetje een persoonlijke smaak.
Ik heb een aantal ontvangertjes en ik merk niet echt een verschil tijdens het gebruik.

Btw... Binnenkort komt er een prachtig toestel op de markt.
HEt is de Ipaq 6510. Deze heeft een ingebouwde GPS ontvanger en GSM. Er is ook een klein keyboard aanwezig.

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/HP%20ipaq%20hw6510.htm

Het voordeel is dat je met dit systeem geen extra carkit voor de GSM moet installeren.
Ik heb er al eentje besteld, nu nog wachten tot ze leverbaar zijn. ;-)

04 mei 2005 16:13
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC
Zoetermeer
Bericht 
http://www.pdashop.nl/vragen/11724/163

http://www.pocketpc-club.nl/forum/showt ... hlight=nul

Mss haal je uit bovenstaande linkies meer info.

Heb zelf vorige week de Rikaline 6030 BT GPS gekocht, werkt perfect met m'n smartphone en PPC (nokia 6670 en SPV m500)

04 mei 2005 17:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]