Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 15:33

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
roetaanslag in linker uitlaat 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht roetaanslag in linker uitlaat
Mijn 2003 996 (3.6) gebruikt 1ltr/3000 km olie en ik heb in de linker uitlaat roetaanslag. (rechter cilinderbank)
Rechter uitlaat brandschoon. (linker cilinderbank)
1. Is het olieverbruik verontrustend?
2. Wat zou het verschil in de uitlaat kunnen betekenen?
Motor loopt verder echt keurig.

11 sep 2011 19:03
Profiel
PorscheForum Rakker
944 s2 cabrio ----Porsche 964 car 2 cabrio---Porsche 964 C4 RUF(Amazone)---Boxster 2.7------Porsche 993---Porsche 996 C2 cabrio---Porsche 964 C2 Ruf(grijs)---Porsche 996 Turbo--- Porsche 997 S2
Antwerpen
Bericht Re: roetaanslag in linker uitlaat
1liter op 3000 kms is binnen tolerantie van porsche maar lijkt mij voor een gezonde 996 3.6l toch al aan de hoge kant, welke olie zit erin?

Roetaanslag aan 1 of beide kanten kan duiden op een defecte lambasonde , heb dit ook voorgehad met mijn 996 3.4 cab.

no fun,no life.......

you only live once,
make it a good one!!!!

11 sep 2011 19:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
als het niet van 1 specifieke cilinder komt, maar uit de uitlaatpoorten in alle cilinders van een bank. Dan lijkt lambdasonde mij ook een hele goede (beste) mogelijkheid als boosdoener.

Anders zou je nog kunnen denken aan iets anders waar de 3 cilinders van die bank door worden aangestuurt: timing uitlaatkleppen door nokkenas van die bank (lijkt mij niet logisch en zou je wel merken in vermogen lijkt mij ), nokkenas sensor voor tijdstip ontsteking (misschien, maar ik neem aan dat je dan een check engine light krijgt, als deze niet 100 procent functioneert), valse lucht door loszitten inlaatspruitstuk van die cilinderbank (onvolledige verbranding, maar dan zou je denk ik ook wel check engine light hebben gehad bij een 996 lijkt mij).

gewoon even een lijstje afwerken van potentiele veroorzakers, als je hier bezord om bent.

Zuxxez

12 sep 2011 11:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik vind 1 liter olie op 3000 km best aan de hoge kant, heb 3 996jes gehad en 1 boxster, maar ben nooit aan dit olieverbruik gekomen....

12 sep 2011 15:37
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]