Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 23:34

Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Baby's en Porsches 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster 986 '99 zwart, zwart
Zwolle
Bericht Baby's en Porsches
Ik wordt voor het eerst vader in Maart. Ik gebruik mijn Boxster (986) als daily driver en ben van plan om dat te blijven doen. Wie weet of en hoe je een baby in een Boxster veilig kan vervoeren? Als het kind een half jaar is moet die dan een ander stoetlje? Ik zag al mooie Porsche stoeltjes voorbij komen dus als iemand een passende wil verkopen hou ik me ook aanbevolen.

12 sep 2011 12:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Bericht Re: Baby's en Porsches
Kofferruimte achter? Lekker warm in de winter in ieder geval!

12 sep 2011 12:26
Profiel
Moderator
PF #57
in de maxicosi omgekeerd (ik bedoel achteruitrijdend, niet met de schaal naar boven :cheesy: ) rechts voorin. Wel de airbag uitzetten. Als je kind niet meer in de maxicosi past, heb je een kinderstoeltje. Daar zit hij tot een jaar of 3 in. Daarna heb je een stoeltje dat je weer iets later kan gebruiken als boosterseat (alleen zitverhoger).

In een Boxster kan je dus of je kind of je vrouw meenemen. Als dat past in je dd-schema, kan je de boxster dus prima als dd gebruiken.

12 sep 2011 12:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Vandaar dat wij voor thuis een 924 en een 944 hebben gehad, maxikotsies achterin en de boodschappies in het klepje. Super praktisch familieding! Na wat omzwervingen wil mijn vrouw toch weer een 944, dit keer een 944 S2 cabrio.

12 sep 2011 13:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Zwolle
Bedankt Horn! Dus nu vast op zoek naar een Maxi Cosi. Zijn die er in Porsche uitvoering?

12 sep 2011 13:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Zwolle
Mijn vrouw rijd nu een lease Golf 5 en tegen die tijd een Audi A3 avant. Kan ik lekker in mijn Boxster rijden....

12 sep 2011 13:27
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
wel even kijken of de gordels lang genoeg zijn. Bij de 964 gaat het maar net.

13 sep 2011 20:06
Profiel
Ik dacht dat de gemiddelde Duitser dikker was. :mrgreen:

13 sep 2011 20:19
Moderator
PF #57
964: langere gordels plaatsen (heb ik ook gedaan achterin de 964). Denk overigens dat de gordels voorin een Boxster gewoon lang genoeg zullen zijn. Maxicosi gebruik je 9 maanden. Je bent gek als je die Porsche maxicosi koopt. Past niet op de standaard kinderwagens en na 9 maanden gaat die kleine toch in een stoel. Meer info over baby in Boxster http://www.gagme.com/greg/Boxster/hacks/babyseat.php

Afbeelding

Gewoon lekker zo'n ding van Maxicosi kopen.

13 sep 2011 20:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ben het in deze helemaal met Harald eens.
Heb onze kinderen in de 911 ook gewoon in een simpele maxi-cosi vervoerd. Gaat prima. Ik heb wel altijd een zachte deken eronder gelegd om het leer van de stoelen te beschermen.

Laat je verder ook niet gek maken door de baby-maffia en je ertoe overhalen alleen maar de duurste spullen voor de kleine aan te schaffen "omdat je toch wel het beste voor je kind wilt".
Psychologische oorlogsvoering.

Off-topic
Nog een tip: als je geen zin hebt in een dame die een uur bij jou over de vloer komt om te proberen jou de één of andere woekerpolis/spaarprodukt voor je kind aan te smeren zou ik ook niet ingaan op telefoontjes als; "goedemorgen meneer, ik zie dat u net vader geworden bent en wij wilden u een cadeautje komen brengen, namelijk de Blije doos met allerlei nuttige zaken erin voor uw kind"
Die paar proefflaconnetjes Zwitsal zijn dat niet waard en die spaarrekening etc kun je prima zelf regelen.

Succes

14 sep 2011 9:42
Profiel
Moderator
PF #57
Ewout schreef:
Ben het in deze helemaal met Harald eens.

Wanneer niet dan? :cheesy: Over Chocolate Block waren we het óók al eens :wink:

14 sep 2011 9:57
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
horn schreef:
de airbag uitzetten..

Let op dat je daar een 'airbag deactivation bar' voor nodig hebt, kost ongeveer EUR 180,-- :roll:

Afbeelding

14 sep 2011 13:00
Profiel WWW
Moderator
PF #57
ken het. werkt iig bij de 993 zo. bij een 964 niet. Op ebay vaak scherp te koop.
heb geen boxster ervaring maar bij mijn leaser kan ik gewoon met de contactsleutel de airbag (tijdelijk) uitzetten. Kan me voorstellen dat dat bij een moderne auto als een Boxster ook zo gaat...

14 sep 2011 13:12
Profiel
ex RS4
Bij een 996 / 986 dus niet... heb ervaring...

14 sep 2011 13:15
Profiel WWW
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Wat een armoede, bij een niet nader te noemen frans automerk zonder status zit daar gewoon een schakelaartje in één van de dashboardkastjes.

14 sep 2011 13:33
Profiel
ex RS4
Klopt, zo'n franse auto hebben wij ook, probeer dan maar aan TOTMBO uit te leggen dat je voor een P. een onderdeel van EUR 180,-- moet aanschaffen om hetzelfde te bereiken... :shock:

14 sep 2011 13:44
Profiel WWW
964 c2
Den Haag
Wat doet het onderdeel dan precies? :scratch:
Lijkt me dat de auto niet weet of er wel of niet een metalen stang aanwezig is met gordelsluiting..

14 sep 2011 14:13
Profiel
ex RS4
Van het RennTech forum :salut:

It is a bar that is installed under the passenger seat when a Porsche baby seat is installed it has a seatbelt-like connection that deactivates the airbags.

14 sep 2011 14:28
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Waar zit dat ding dan op aangesloten? Zit daarvoor een connectortje onder de stoel?

14 sep 2011 21:10
Profiel ICQ 
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Het ding dat Harley aangeeft heb je idd nodig. Waarom zoiets simpels bij een Porsche zo duur moet zijn waar je bij een Twingo'tje dat we ook hebben gewoon met een knopje de airbag kan deactiveren is me ook altijd een raadsel gebleven. Zonder dat ding is een MaxiCosi echter no-go!

Porsche kinderstoelen zijn onzin, Audi heeft ook zogenaamde Audi stoeltjes BMW etc etc ook maar meestal (om maar niet altijd te zeggen) zijn dat de gewone standaard Römer stoeltjes. Onze dochter van 2 zit stevig in een klasse twee kinderstoel van Römer die wederom in de kuipstoeltjes van de Spyder staat (aarin volgens Porsche geen kindersteolen passen). Ze vind het alleen niet zo leuk want ze kan niet naar buiten kijken....samen toeren doet ze liever in een van de andere auto's.....maar ik niet :roll:

Laatst bijgewerkt door Apolo2 op 14 sep 2011 21:49, in totaal 1 keer bewerkt.

14 sep 2011 21:46
Profiel
Moderator
PF #57
sebastian schreef:
Waar zit dat ding dan op aangesloten? Zit daarvoor een connectortje onder de stoel?

zie foto. Porsche site zegt: Automatically disables the front and side airbags on the passenger’s side when the plug-in connector on your Porsche child seat is inserted. Must be installed by your Porsche centre.

Afbeelding Afbeelding

14 sep 2011 21:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Bericht Re: Baby's en Porsches (babystoeltje 964)
horn schreef:
964: langere gordels plaatsen (heb ik ook gedaan achterin de 964). Denk overigens dat de gordels voorin een Boxster gewoon lang genoeg zullen zijn. Maxicosi gebruik je 9 maanden. Je bent gek als je die Porsche maxicosi koopt. Past niet op de standaard kinderwagens en na 9 maanden gaat die kleine toch in een stoel. Meer info over baby in Boxster http://www.gagme.com/greg/Boxster/hacks/babyseat.php

Afbeelding

Gewoon lekker zo'n ding van Maxicosi kopen.

Ben al zeker twee uur aan het googlen en misschien kunnen jullie licht brengen in de duisternis van de porsche 964 babystoeltjes. Ik bedoel dan een maxi cosi achtige oplossing, waarbij de baby dus "achteruit" kijkt, dit is denk ik voor alle baby's tot negen maanden het veiligst. Ik heb zelfs al een maxicosi (voor andere auto). Eigenlijk past die maxi cosi ook wel in de 964, zeker op de voorstel (heb geen airbags), maar goed dan zit mijn vriendin achterin opgevouwen. Handigere is dus dat de maxicosi op de achterbank kan, dit lijkt ook te passen. Alleen de gordel is daar achterin te kort voor, is dan inderdaad de simpele oplossing langere gordels te laten monteren?

Indien jullie andere oplossing hebben, of dat het met die gordels niet gaat werken, hoor ik het graag!

Groeten,

Oljebyte

964 C4 1990

11 mei 2013 11:35
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Carrera 2S cabrio. Mercedes B200 Turbo. TriumphDaytona Super3 Cosworth 997 Carrera2S 3.8 cabrio. Triumph Tiger 1050SE Hyperpro Arrow.
Eehhhhmmmmm, de Boxster is toch al voorbereid voor het transport van 2 junioortjes?
Één cabine achter, verwarmd en één cabine vóór. Ver uit elkaar zodat er niet gebakelijd kan worden.
Heeft Porsche over nagedacht! :scratch:

Léon

11 mei 2013 22:55
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
500E, Challenge Stradale
Grappig om te zien dat oude thema's aktueel blijven... In dit geval de herkenbare babystoel/Porsche confrontaties.

Mocht iemand nog interesse hebben: een Porsche Maxi Cosi zoals in de berichten hierboven te zien is heb ik inmiddels niet meer nodig en mag weg voor 125 euro.
Veel plezier aan beleefd met de kleintjes en goed voor nog meer plezier bij iemand anders. Belangrijkste voordeel tov gewone ordinaire Maxi Cosi blijft de airbag deactivering.

15 mei 2013 20:49
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Mja, die van PieterPorsche loopt inmiddels al.

Hier de derde op komst. Ben dus in de markt voor een Maxi Cosi maar daar je die dingen tegenwoordig al gratis krijgt bij een kinderwagen was ik niet van plan hier 125 euro aan uit te geven omdat er toevallig Porsche op staat. Sticker op het voorhoofd van het kindje doet de truc ook wel. Heb ook nog een mooie kastelenrit sticker liggen en een La Targa Passaggio sticker in aantocht. Dat wordt een coole Maxi Cosi :mrgreen:

Afijn, mocht je er toch vanaf willen, PB me maar :salut:

16 mei 2013 0:29
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende