Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 12:08



Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
project 1972 911.. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: project 1972 911..
cabrioman schreef:

Ik zou wel de originele T-nokkenassen vervangen door E of S-nokkenassen.

Dan moet je ook E of S zuigers monteren, anders komen de kleppen tegen de zuigers aan. :bang:


15 sep 2011 20:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht Re: project 1972 911..
cabrioman schreef:
Klinkt als een prima plan !

Waarom niet die ouwe karretjes verwennen met wat hedendaagse techniek zoals programeerbaar motormanagement in combinatie met ITB's ?


Dat zegt ie toch al? Throttlebodies met een KMS motormanagement.....
_________________________________________
www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer
www.mh-schietsport.nl voor sportschutters


15 sep 2011 20:24
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: project 1972 911..
Citaat:
Dan moet je ook E of S zuigers monteren, anders komen de kleppen tegen de zuigers aan



Niet bij mij.....


15 sep 2011 20:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2,4 T 1972 Gulf Blau
Groningen
Bericht Re: project 1972 911..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


15 sep 2011 21:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: project 1972 911..
cabrioman schreef:
Citaat:
Dan moet je ook E of S zuigers monteren, anders komen de kleppen tegen de zuigers aan



Niet bij mij.....


Mind you dat e en s lichtgewicht zuigers hebben. Zijn wel anders.


15 sep 2011 22:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: project 1972 911..
E & S zuigers hebben een diepere uitsparing voor de kleppen.
http://www.ebay.de/itm/Porsche-911-Moto ... 3f0d5b6ce3


15 sep 2011 23:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: project 1972 911..
Mooie 911! Leuk kleurtje ook. Weet wel dat je eigenlijk niet aan de buitenkant kan zien hoe goed hij is. Wat kleine plekjes zijn vaak het topje van de ijsberg.

Persoonlijk zou ik niet gaan knoeien met moderne injectie systemen in zo'n klassieker. Weber's zijn super mooi en ook MFI is goed te krijgen. Kost alleen wat tijd.

Zomaar E of S nokkenassen monteren is wel tricky. De T zuigers hebben idd geen uitsparingen en je kunt dus door een grotere lift een bosting krijgen tussen klep en zuiger. Hangt er ook nog eens af wat voor zuigers je hebt. Ze gebruikten zowel Mahle als Kolbensmidt en deze zijn net iets anders. Volgens mij geeft KS nog minder ruimte. Goed na laten kijken dus.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


16 sep 2011 11:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: project 1972 911..
Ik kan niet over iedere zuiger- en nokkenascombinatie oordelen.

Wat ik weet is dat de E en S zuigers hoger zijn en dus meer compressie geven.
Vanwege die hoogte moeten zitten er voor de kleppen uitsparingen.
De T-zuigers zijn minder hoog, geven een lagere compressie en hebben de uitsparingen voor de kleppen niet nodig. De E-nokkenas geeft niet significant meer lift dan de T-nokkenas, vooral de kleptiming is anders in positieve zin.

Ik heb een origineel T-blok met E-nokkenassen, dat is de enige modificatie en dat gaat goed.

Iedere vroege 911 is anders, soms is de historie ook niet bekend.
Daarom moet je even opletten met een nieuwe nokkenas en goed checken.
Zie het als een leuke uitdaging op zoek naar meer vermogen.
Nokkenassen zijn niet duur dus het is relatief goedkope tuning.
Verdere tuning is mogelijk maar een stuk kostbaarder en off-topic.

De ITB's waar a5coupe van droomt lijken mij een geweldige modificatie ! :cheers:
Met een setje andere nokkenassen kan je nog beter eruit halen wat erin zit.
succes


16 sep 2011 18:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2,4 T 1972 Gulf Blau
Groningen
Bericht Re: project 1972 911..
Heren,

de ITB's en KMS of soortgelijk systeem zou ik graag willen monteren omdat ik nu toch moet wijzigen van MFI naar Webers.

Het lijkt mij gemakkelijk om juist dan even helemaal opnieuw te beginnen en het helemaal goed te doen. Ik vindt het ook super leuk om oud met nieuw te combineren en al helemaal niet als het op deze wijze is.. de rest van de auto blijft daarom ook gewoon origineel en als de MFI er weer op moet dan kan dat ook gewoon weer want ik heb nog alles..

de motor blijft ook zoals hij is.. die paar peekaa meer dat boeit me niet zo, als ik hard wil gaan dan had ik niet aan dit model moeten beginnen.. :drive:


Laatst bijgewerkt door a5coupe op 16 sep 2011 19:40, in totaal 1 keer bewerkt.



16 sep 2011 19:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: project 1972 911..
Mooie bak, en de hobby ruimte is ook niet verkeerd :thumleft:


16 sep 2011 19:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2,4 T 1972 Gulf Blau
Groningen
Bericht Re: project 1972 911..
arjan schreef:
Mooie bak, en de hobby ruimte is ook niet verkeerd :thumleft:


dankje... en inderdaad.. de ruimte is prima, hoewel niet al te groot wel gewoon thuis.


16 sep 2011 20:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: project 1972 911..
a5coupe schreef:
...de ITB's en KMS of soortgelijk systeem zou ik graag willen monteren omdat ik nu toch moet wijzigen van MFI naar Webers...

:thumleft:
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


17 sep 2011 3:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Bericht Re: project 1972 911..
Wat een supermooie P, en inderdaad vooral die kleur ! Zuinig op zijn :!:
Ach....misschien ikke ooit ook eens.....Bij mij zijn ze wel allemaal Soewart :wink:
_________________________________________
Je moet nooit harder rijden dan je engelbewaarder kan vliegen.


17 sep 2011 6:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2,4 T 1972 Gulf Blau
Groningen
Bericht Re: project 1972 911..
even een vraagje;

de vorige eigenaar adviseerde mij om de rubbers van de wielophanging te vervangen zowel voor als achter. Bij een R5 Alpine hoeft niemand mij dan uit te leggen over welke rubbers het gaat en op welke wijze dit moet. Ik heb nu het gevoel dat ik even helemaal opnieuw moet beginnen met deze merk wissel.. :scratch: Is er een topic over het vervangen van rubbers of weet iemand hier van hoe, wat, waarmee...

ook trouwens leuk om eens iemand te spreken hier uit de buurt (groningen) die er verstand van heeft.. en mogelijk zelf een project heeft afgerond of er mee bezig is.. altijd makkelijk een beetje feedback..

wat betreft de ITB'S.... zoiets; http://www.singervehicledesign.com/gallery/index.php

Afbeelding

Afbeelding


17 sep 2011 19:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2,4 T 1972 Gulf Blau
Groningen
Bericht Re: project 1972 911..
bump :cheers: :ba:

ook trouwens leuk om eens iemand te spreken hier uit de buurt (groningen) die er verstand van heeft.. en mogelijk zelf een project heeft afgerond of er mee bezig is.. altijd makkelijk een beetje feedback..


18 sep 2011 20:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: project 1972 911..
Vervangen van de ophangingsrubbers is niet een heel eenvoudig klusje bij een 911/912. Om dit te vervangen moet je de veerplaten die vanuit de torsiebuis naar de bananen armen loopt loshalen. Deze zitten in de torsiebuis met een torsiestaaf welke voor de vering zorgt. De speling wordt opgevangen door ronde rubber/polyurethaan bussen die de ruimte tussn torsiebuis en veerplaat. Weet wel dat dit waarschijnlijk niet alleen vervangen wordt maar dat dit meestal ook betekent roest weghalen uit de torsiebuis en deze behandelen. In het ergste geval is de torsiebuis op delen doorgeroest en dan zit je aan structureel laswerk.

Een snelle manier om te kijken of dit nodig is is door in het achterscherm te kijken naar de veerplaat. Daar zit een houder op de veerplaat met daarin een gat waar de veerplaat doorheen komt. Dat uitstekende deel hoort in het midden van de houder te zitten. Als de veerplaat aan de bovenkant van de houder zit, moeten de rubbers vervangen worden.

Voor is eenvoudiger.

Let wel dat je daarna wel de hele auto weer zal moeten uitwegen en uitlijnen. Niet een weekend klusje....
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


Laatst bijgewerkt door Hessel op 19 sep 2011 0:24, in totaal 1 keer bewerkt.



18 sep 2011 20:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2,4 T 1972 Gulf Blau
Groningen
Bericht Re: project 1972 911..
Hessel schreef:
Een snelle manier om te kijken of dit nodig is is door in het achterscherm te kijken naar de veerplaat. Daar zit een houder op de veerplaat met daarin een gat waar de veerplaat doorheen komt. Dat uitstekende deel hoord in het midden van de houder te zitten. Als de veerplaat aan de bovenkant van de houder zit, moeten de rubbers vervangen worden.

Voor is eenvoudiger.

Let wel dat je daarna wel de hele auto weer zal moeten uitwegen en uitlijnen. Niet een weekend klusje....


dit snap ik niet helemaal.. (ligt aan mij) .. heb je een plaatje van hetgeen je bedoeld? of is er een topic "rubbers vervangen'?

bedankt trouwens voor je reactie!! :salut:


18 sep 2011 21:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Met wielen en benzine Ex. 912-1968 en Cayman S Nu iets met een ster
Dordrecht
Bericht Re: project 1972 911..
lees en leer :

http://forum.deklassieke912.nl/frm/topic.asp?TOPIC_ID=3235

je kunt hier trouwens nog véél meer 901-info vinden.
_________________________________________
Onderschrift : Een stukje tekst die je optioneel aan al je berichten kunt toevoegen. Er is een limiet van 255 tekens.


18 sep 2011 21:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht Re: project 1972 911..
hier effe de juiste onderdelen catalogus downloaden en daarin de voor- en achterwiel ophanging bekijken, dan heb je het snel genoeg door
http://www.porsche.com/international/ac ... catalogue/
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


18 sep 2011 22:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2,4 T 1972 Gulf Blau
Groningen
Bericht Re: project 1972 911..
oke, beide erg bedankt, zal de linkjes goed bekijken!

zijn er trouwens geen zelfsleutelende Groningers op het forum?

nog een vraagje.. ik had 2 accu's gekocht (varta B18) in de "goede" maat. Ik vond ze er veel te krap inzitten en de onderste randen van de accu's stonden stijf in de bochten van de accubakken. deze heb ik dus weer teruggebracht.

heeft iemand een idee van de juiste accu's ?? Ofwel de juiste afmeting?


18 sep 2011 23:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: project 1972 911..
Ik heb 40 ah van exide, halfords/praxis merk. Je moet vooral opletten de juiste ah te kiezen, niet te groot.


19 sep 2011 7:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2,4 T 1972 Gulf Blau
Groningen
Bericht Re: project 1972 911..
Niels schreef:
Ik heb 40 ah van exide, halfords/praxis merk. Je moet vooral opletten de juiste ah te kiezen, niet te groot.



Hallo Niels, Ik had inderdaad ook nog gekeken naar deze accu's naar aanleiding van ons mailverkeer.. :ba:

maar deze hebben dezelfde afmetingen 207x207x175 en eigenlijk zoek ik ze iets kleiner..

Porsche verkoopt ze voor het F-model van MOLL maar weet dus niet welke afmeting deze heeft.


19 sep 2011 7:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911S Targa - 1973 911R Hotrod - 1972
Houten
Bericht Re: project 1972 911..
a5coupe schreef:
oke, beide erg bedankt, zal de linkjes goed bekijken!

zijn er trouwens geen zelfsleutelende Groningers op het forum?

nog een vraagje.. ik had 2 accu's gekocht (varta B18) in de "goede" maat. Ik vond ze er veel te krap inzitten en de onderste randen van de accu's stonden stijf in de bochten van de accubakken. deze heb ik dus weer teruggebracht.

heeft iemand een idee van de juiste accu's ?? Ofwel de juiste afmeting?


Het nieuwe model van Varta heft aan de onderzijde ook 2 uitstekende randen, dat hadden ze vroeger niet, daarompast het soms niet gelemaal lekker in de accu bak.
Je kunt eventueel een klein randje er vanaf zagen/vijlen/schuren, het is immers een vol plastic lip die uitsteekt tov de rest van de plastic accu 'doos'.
_________________________________________
911 Targa 2.4S - In restauratie
911 Coupe 2.4T - 911R inspired met 3.0L


19 sep 2011 13:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: project 1972 911..
a5coupe schreef:

Hallo Niels, Ik had inderdaad ook nog gekeken naar deze accu's naar aanleiding van ons mailverkeer.. :ba:

maar deze hebben dezelfde afmetingen 207x207x175 en eigenlijk zoek ik ze iets kleiner..

Porsche verkoopt ze voor het F-model van MOLL maar weet dus niet welke afmeting deze heeft.


Check ! Was ik weer even vergeten, sorry. Afzagen kan idd prima. Je kunt ook pogen even te zoeken naar een ander merk. Goedkoper is vaak kleiner, anders een gelaccu ofzo proberen, wel wat duurder zeker kleiner


19 sep 2011 14:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 2,4 T 1972 Gulf Blau
Groningen
Bericht Re: project 1972 911..
Grappig zit te zoeken op 36AH accu's en kom terecht op een site voor klassieke kever onderdelen, deze leveren een accu in de maat 195x175x175 dit zal al beter passen dan de 207x 175x 175..

hoef ik er ook niets af te vijlen.. :ba:


19 sep 2011 15:05
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.