Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:57

Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vragen mbt GT 3 ( 997 3.6 ) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht Re: Vragen mbt GT 3 ( 997 3.6 )
Ik heb een aantal jaren een GT3 gehad, deze auto alleen gebruikt om naar en op diverse circuits te rijden (2x per maand). De auto is maximaal belast en buiten de grote slijtage van banden, remblokken en schijven heb ik buiten het reguliere onderhoud geen bijzondere problemen gehad.
Punten van aandacht bij extreme belasting: de remmen en de versnellingsbak (synchromessen).

18 sep 2011 11:25
Profiel WWW Facebook 
Peet GT3 schreef:
Waar zou ik wat fotos van je 993 kunnen zien?

Op iemands album klikken, daarom zijn we hier gek op foto's................. :wink:

18 sep 2011 11:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Gert schreef:
Ik heb een aantal jaren een GT3 gehad, deze auto alleen gebruikt om naar en op diverse circuits te rijden (2x per maand). De auto is maximaal belast en buiten de grote slijtage van banden, remblokken en schijven heb ik buiten het reguliere onderhoud geen bijzondere problemen gehad.
Punten van aandacht bij extreme belasting: de remmen en de versnellingsbak (synchromessen).

Heb ff naar je fotos gekeken en zag meerdere actie fotos, ook in Assen, daar woon ik aan t circuit :mrgreen: al die actie fotos met de grijze GT3 ben jij?
Heb je de wagen ondertussen niet meer, hoeveel km had ie gelopen toen je m kocht en weer verkocht, ben benieuwd naar t aantal totaal km dat je ermee gemaakt hebt zonder noemenswaardige problemen :thumleft:

Zitten mooie fotos bij van de 996 GT3, helemaal top.
Ja begrijp dat je bij jouw gebruik wat bovengemiddeld last hebt van versleten banden en remschijven, maar als dat alles is "RESPECT"

18 sep 2011 12:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Peet GT3 schreef:
t hebben van een GT3 geen snelle ronde tijden neer zet of je een betere driver maakt

vergelijken doe ik niet, wilde alleen aangeven dat mijne zo laag staat dat ik de problemen met een lage wagen redelijk ken.

Vind trouwens de kuipstoelen wel helemaal te gek en zeer GT3.

Net nog ff een Alpen trip gedaan met de BMW, heerlijke wagen, maar geen "beest", zulke ritten zal ik willen doen met een GT 3, zit ook geregeld ff in de Eifel, wil de Porsche dan ook puur voor dat soort ritten.

Mijn budget, zoals gezegd vind 90 K voor een "2de" auto al een heeeeeeele boel geld, weet niet hoe vermogend de gemiddelde forum bezoeker hier is maar voor mij is dat wel mn limit.

Nee een GT3 maakt je nog geen Ringmeister, je ziet, bij wijze van, wel vaker een maffe engelsman in een omgebouwde Corsa onder de spoiler van een minder ervaren GT3 rijder plakken. Ik ging er niet van uit dat je de 3' er zou vergelijken met een GT3 maar ik vroeg me af of hij voor erbij was of als daily (waarvoor de 335i prima in te zetten is lijkt me).

Kuipstoelen zoals al gezegd idd fantastisch...laat echter geen oudjes instappen die niet meer lening zijn want je zult ze eruit moeten tillen :mrgreen:

Ik heb inmiddels alle vertrouwen in een verstandige aanpak van dit project door je :thumleft: en hou me aanbevolen voor een tripje eifel zodra de GT3 er is! Ik had m'n limiet vorig jaar ook op 100k gelegd en ook voor mij een stevige klapper voor een auto voor erbij. Aangezien ik echter een sterke voorkeur voor nieuw heb (gevoel geen ratio) en eventueel tot maximaal een jaar oud wilde gaan is het geen 997.1 GT3 geworden, ook omdat me de Spyder (alhoewel ik geen boxster/cayman fan ben) toch wel erg in het hart geraakt had als wannabe GT3 :mrgreen: Gelukkig geen minuut spijt ervan gehad 8)

18 sep 2011 12:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Heb de 335i coupe ook niet als dagelijkse auto, staat de meeste tijd gewoon in de garage :mrgreen: zal met de Porsche waarschijnlijk nog minder rijden dan de BMW maar toch.

Ik heb ff snel je fotos bekeken, wat een bak joh die spider :cheers: hele "dikke" wagen, kleur accessoires, wielen, klopt allemaal :thumleft:

18 sep 2011 12:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Thanks :thumleft: Hopelijk kan ik jou over een tijdje op de zelfde wijze complimenteren met een GT3 ....al neem ik aan dat het geen haast heeft zo vlak voor de winter.

18 sep 2011 12:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Misschien wel ja, winter is wel een goeie tijd er 1tje aan te schaffen volgens mij??

18 sep 2011 12:26
Profiel
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Gert schreef:

Geldt alleen voor de Mk1 want de Mk2 had al verbeterde synchro's.

18 sep 2011 19:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Is dit een probleem alleen bij de 996 GT3 of ook de 997 uitvoering??

18 sep 2011 19:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Hoi, 3 jaar en nooit geen problemen :thumleft: , maar 5000 km per jaar is ook niet veel natuurlijk, doe je er ook ritjes mee op t circuit??

En gekocht dus met 115.000 km op de klok, heb je m laten nakijken voordat je m kocht of ??? Had je er garantie op of was je gewoon overtuigd van de technische staat waarin ie verkeerde?

Heb trouwens je fotos ff bekeken, heb je de jouwe uit Polen gehaald? Ziet er op de fotos wel erg gaaf uit zeg, die kleuren staan m erg goed :res:

18 sep 2011 22:11
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Mooie zoektocht en aanstekelijk enthousiasme :thumleft:

Ik heb twee jaar een 996GT3 MK1 in bezit gehad en heb nimmer problemen gehad. Voornaamste reden van verkoop voor mij was laag jaarkilometrage en het gevoel om weer eens wat anders te doen. De GT3 zelf zit nog steeds in mijn hart en er zal ongetwijfeld weer een keer een andere versie in de garage komen te staan.

Ik heb er een aantal maal het circuit mee bezocht en kan nog met enthousiasme verhalen over de robuustheid. De auto de hele dag over het circuit laten ‘boenderen’ en zonder een centje pijn weer naar huis ‘brommen’ (ok, soms ging de terugweg ook verrassend snel).

Succes met de zoektocht :!:

18 sep 2011 22:16
Profiel
M a r c schreef:
Gert schreef:

Geldt alleen voor de Mk1 want de Mk2 had al verbeterde synchro's.

Korte tijd geleden nog meegemaakt bij een 997GT3, misschien een extreem voorbeeld want het was tijdens een race van de GT4 kampioenschap. Volgens techneuten was het geen incident.
Maar zoals al gezegd onder extreme belasting is de versnellingsbak nog steeds een "zwakke" schakel.

@Peet GT3: in 2 1/2 jaar zo'n 30 a 35k op: Zandvoort/Assen/Zolder/Spa/Nordschleife/Nürbrugring/Hockemheim.
Aanpassingen: Pagid yellow race remblokken, semi slicks (pirelli en Toyo) Racekuipen/6 puntgordels).
Oja: billsteins achter zijn vervangen ondat ze beetje begonnen te zweten.

18 sep 2011 22:27
Profiel WWW Facebook 
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
He Peet,

Ik heb mijn 996 GT3 Mk1 een kleine 4 jaar, ik hou hier het wel en wee en kosten van mijn auto bij, hoop dat je er wat aan hebt.
Helaas niet helemaal probleemloos (2010 was een slecht jaar) :| maar het blijft een geweldige :drive: wagen.
(staat te koop omdat ik er veel te weinig mee rij)

Heb op Assen (trackday) ook wel eens een olie zeikende 997 GT3 gezien, dus ze kunnen echt wel stuk. Maar alle auto's kunnen natuurlijk stuk...

18 sep 2011 22:44
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
De verhalen tot nu zijn eigenlijk louter positief en lijken wel wat op elkaar, word over t algemeen niet veel mee gereden, soms worden ze op t circuit ff "uitgelaten" , kosten blijven dan vrij laag krijg ik de indruk, alleen Harley had wat meer pech ( met name vanwege je hoge kosten toen t blok eruit gelepeld werd ) vind t meevallen voor een auto van dit kaliber en krijg toch de indruk dat Porsche met de GT3 een betrouwbare auto neer heeft gezet.

Zijn er ook 997 GT3 drivers hier op t forum, zou ook daarvan wel eens wat willen horen :thumleft:

Vind de verhalen en ervaringen erg prettig en leerzaam om te lezen, zou t dus prachtig vinden als er nog meer hun ervaring met me zouden willen delen :salut:

18 sep 2011 23:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik zou graag een link naar een auto toevoegen, maar las in de regels dat dat niet toegestaan is? Zie ze toch wel voorbijkomen? maar hoe zou ik dat anders kunnen oplossen, wilde een auto laten zien en evt vragen of mensen de auto / eigenaar hier op t forum kennen??

19 sep 2011 9:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Ok here we go then http://link.marktplaats.nl/483420458

Deze auto behoord toe aan een particulier, ( Nederlander ) woonachtig in Duitsland, voordat de wagen hier bij Carstore stond had ik al contact met de eigenaar over de auto gehad, keek dan ook wel ff raar dat ie daar te koop stond, maar na een email naar eigenaar vertelde hij me dat t nog steeds zn eigendom was maar hij m via Carstore probeert te verkopen nu.

Auto werd me aangeboden met duits kenteken, natuurlijk voor een andere prijs als deze, zonder de BPM dus, man is 2de eigenaar sinds 2010 en heeft ermee maar 2000 km gereden, gekocht dus met ong 10K km.
Kent iemand deze auto/eigenaar??

19 sep 2011 10:10
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
fraai exemplaar. als ik in de markt zou zijn (en het geld had) ging ik hier serieus naar kijken. Heeft geen rolkooi en normale sport stoelen, zijn precies de specs die ik zou willen.

19 sep 2011 10:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik ook, alleen weet ik niet helemaal wat ik met t verhaal aan moet, ben toch een beetje op mn hoede en dacht van laat ik m hier eens plaatsen, kijken of iemand t verhaal bevestigen of ontkrachten kan??

19 sep 2011 10:43
Profiel
De zaken die als optie vermeld staan behoren tot standaard uitrusting, het open dak is wel een optie en dat staat dan weer niet vermeld. :scratch:
Verder wel een nette auto zo afgaande op de foto's. 997GT3 in het wit is erg mooi.

19 sep 2011 10:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Dat hebben ze een beetje door elkaar gebracht sinds ie daar te koop staat, toen de eigenaar m aanbod was ie "beter" beschreven

19 sep 2011 10:52
Profiel
M140i
Net voorzien van nieuwe remschijven en blokken. Bij 12.000km :pale: Nou ja, ze kunnen er tegen om volledig te worden afgetrapt :cheesy:

19 sep 2011 11:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Dat was ook mijn reactie :mrgreen: maar heb eigenaar gesproken, reden was dat toen ie de wagen kocht de wagen door lang stil gestaan te hebben de banden "sta" plekken vertoonden ( herken ik wel, merk ik ook omdat de mijne ook vaak stilstaat ) dus bij aankoop nieuwe banden afgedwongen, ook bij aankoop andere schijven gekregen vanwege t feit dat de schijven blauw waren, waarschijnlijk te heet geremd en toen weggezet waarbij t staal niet afgekoeld werd door rijwind?? Klinkt op zich aannemelijk, maar zoals gezegd ik heb de link geplaatst om te zien of er mensen hier zijn die t verhaal kennen van deze auto??

19 sep 2011 11:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Sorry maar ben met de term AKK niet bekend??

Eigenaar vertelde wel dat toen ie m kocht dat de wagen ook uitgelezen was op onder andere "over reving"

19 sep 2011 11:57
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T Targa 1970
AanKoopKeuring

19 sep 2011 11:58
Profiel
PorscheForum Rakker
:mrgreen: natuurlijk :bang: bij een Dealer neem ik aan dan?

19 sep 2011 11:58
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende