Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:48

Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Klassieke 911 banden, wat is wijsch? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Bericht Re: Klassieke 911 banden, wat is wijsch?
Hangt ook weer heel erg van auto af. Ik had dunlop sport onder mijn SKoda octavia af fabriek en dat was het niet, zeker niet in de regen. Op droog veel onderstuur in bochten, etc. Daarna conti's en dat was prima.

Maar als Porsche ze voorschrijft en Michiel er goeie ervaringen mee heeft lijkt me dit toch prima. h

21 jul 2011 22:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Toch weer iets wijzer geworden, bijgaand het antwoord van de heer van Dunlop (blijkbaar ook van Goodyear).

De Porsche-markering waarover gesproken wordt (meer bepaald N0 of N1 ofN2 ...) duidt aan dat deze band specifiek voor Porsche ontwikkeld is.Naar alle waarschijnlijkheid heeft deze band ook een verstevigd karkas,zowel in het loopvlak als in de hiel/flank van de band, aangezien hij vaakaan extremere situaties wordt blootgesteld (zoals het nemen van bochten aaneen hogere snelheid, in combinatie met een hoger gewicht/anderegewichtsverdeling). Heel vaak wordt er ook in het gelijkvormigheidsattest van de wagenaangegeven dat je banden moet monteren die de specifieke Porsche-markeringdragen. Indien je dat niet doet, kan het zelfs zijn dat - in geval van eeneen ongeluk - niet kan terugvallen op de garantie of op de verzekering,aangezien de wagen niet conform is met de voorschriften. Binnen Dunlop hebben we deze markering niet in de maat 195/65 R15, maar welbinnen Goodyear.Het gaat dan meer bepaald over de Goodyear Excellence die de N0-markeringheeft (een band die dus een aangepast karkas heeft, specifiek voor eenPorsche).Om alle risico's te vermijden (zeker gezien het feit dat u op circuit gaatrijden), raden we je dan ook aan om voor deze band te kiezen. Indien jevoor een band zou kiezen die niet specifiek gehomologeerd is voor Porsche,dan is dat uiteraard op eigen risico. Deze band heeft laadindex 91 en snelheidsindex V (voor een maximumsnelheidvan 240 km/u) We kunnen u er alvast bij vermelden dat de band op dit moment jammer genoegniet beschikbaar is, en dat hij pas vanaf begin oktober terug geleverd kanworden.

Ben hier echter nog niet tevreden mee. Mij is onduidelijk of er nu daadwerkelijk een productie verschil zit tussen de N en de niet-N. Tevens verbaast het mij dat Porsche DLD nog maar 1 band op de lijst heeft voor de oudjes, die ook niet meer in de juiste maat geleverd wordt. Oh ja, Pirelli zwijgt in alle talen :-)

08 aug 2011 20:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Ik heb Pirelli's P6000 (185/70/VR15) op mijn 6J deep six fuchsen, maar ik maak me meer zorgen om het feit dat er voor de deep six een binnenband nodig schijnt te zijn, dan of ik N-codering nodig zou hebben.
Ik heb namelijk wel eens gehoord/gelezen dat de band er af kan lopen bij flink sturen als je geen binnenband gebruikt bij deep sixes... :shock:
Verder erg tevreden over de Pirelli's trouwens.

09 aug 2011 1:22
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Ik heb op mijn deep six ook binnenbanden gemonteerd, merk je niets van bij het rijden, kost weinig.... De mijne staat op Bridgestone Turanza rondom, ben er erg over te spreken, zeker ook in de regen!! Rij er 10.000/15.000 km per jaar mee, dus ook veel in de regen, ook op uitdagende wegen in de Ardennen, Zwartwoud, Eiffel, Alpen en Dolomieten.

09 aug 2011 9:28
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E Targa (1970) 911 2.2T Coupe (1970) 911 2.5 S/T (1972) Audi quattro (1980)
Den Haag
patrick911 schreef:
ik maak me meer zorgen om het feit dat er voor de deep six een binnenband nodig schijnt te zijn, dan of ik N-codering nodig zou hebben.

Precies mijn idee.

Das Prinzip quattro ist ganz einfach: Vier Räder haften besser als zwei...

09 aug 2011 10:38
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Amsterdam
Niels schreef:
Indien je dat niet doet, kan het zelfs zijn dat - in geval van eeneen ongeluk - niet kan terugvallen op de garantie of op de verzekering,aangezien de wagen niet conform is met de voorschriften.

Lijkt me een kwestie van een telefoontje naar je verzekeraar, dan weet je zeker of je keuze beperkt is of niet.

09 aug 2011 12:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb flat six met extra binnenrim. Dus tubeless no issue. Binnenbandje, weet ik niet of dit echt moet met een goede moderne band. De banden zijn tegenwoordig veel beter en sterker dan vroeger. Als je echt gasgeeft en veel op circuit rijdt, kun je dan niet beter een setje cutters kopen?

Overigens is de p6000 een goede band, kan hem aleen niet zomaar ergens krijgen. De Bridgestone evo kan ik echt afraden. Ik had ze op mijn spider, nu op mijn bertone. Iets te veel gas en ze spinnen tot in de tweede versnelling. :mrgreen:

09 aug 2011 17:07
Profiel
PorscheForum Rakker
911 carrera coupe (1985)
Omg. Utrecht
De Pirelli P6000 N1 is toch nog gewoon te leveren in de maten 195/65 R15 91W N1 BSW en 215/60 R15 N1 ?

14 aug 2011 11:06
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2,4 T 1972 Gulf Blau
Groningen
Ik heb net de GoodYears excellence N0 gekocht in 195/65/15 leek me wel ok..

18 sep 2011 23:55
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2