Auteur |
Bericht |
Bassen
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85Leiden
|
Re: Vet Cool Man rally 17 september 2011
Nope, maar toch bedankt voor de poging, van mij is stuk donkerder en coupe plus RUF velgen
_________________________________________ Ben jij soms nieuw(s) hier?
|
19 sep 2011 20:43 |
|
|
Bas Henneman
Porsche 944 N/A '87Heemskerk
|
Re: Vet Cool Man rally 17 september 2011
@donkey, langzame/snelle groepen vind ik ook inderdaad een goed idee. Maar met/zonder racelicentie? Hier raak ik je een beetje in kwijt, als je een racelicentie heb zegt het niet gelijk dat je kan rijden of verantwoord hard kan rijden op een vrije baan. Ik kan hier genoeg voorbeelde voor opnoemen, helaas.. Dus ik zou het houden bij een onderscheid maken tussen langzaam en snel.
En wat betreft de driftbaan of slalombaan, een topidee! Maar, niet alle kinderen zullen dit kunnen waarderen. Dus misschien een idee om daar de mensen neer te zetten die er interesse voor hebben, dus ook de kinderen en die dan steeds in te laten stappen. Er zijn namelijk kinderen bij die bij de 100 in de kombaan al misselijk worden en dat is nie de bedoeling lijkt mij..
_________________________________________ Porsche 944 N/A '87 in revisie, loads to be done..
|
19 sep 2011 20:58 |
|
|
donkey
964 C4 1990utrecht
|
Re: Vet Cool Man rally 17 september 2011
blijft altijd lastig om te zien aan iemands neus wie voldoende wagenbeheersing heeft. Snelle wagens met slechte chauffeurs is een gevaarlijke combi.
Ondanks dat een licentie zeker niet zaligmakend is zegt het wel iets over het op de grens kunnen rijden van je voertuig. Als je de grens kent weet je ook hoe je er onder blijft en houd je dit soort dagen veilig, voor iedereen leuk en voor herhaling vatbaar.
Maar het gesprek gaat een kant op waar ik niet heen wil.
Vind de VCM in de huidige opzet meer dan geslaagd, iedereen blij! En heel belangrijk geen brokken! Het geringe aantal ronden is begrijpelijk verklaard en de snelheid ook.
_________________________________________ Make the most of now!
|
19 sep 2011 21:51 |
|
|
Carrera 007
Porsche Cayenne, Aston Martin V12Vantage, ex 996 3.6 Turbo Cabrio, Aston Martin 4.3 V8 Vantage, 993C4, 3.2 Carrera, Honda S2000, BMW Z4, BMW Z3, Triumph TR6, Datsun 280ZX en Matra Bagheera,
Veluwe
|
Re: Vet Cool Man rally 17 september 2011
Het was weer een erg leuke dag. De kinderen hadden zichtbaar heel veel plezier en de "Porschisten" trouwens ook. Mijn bijrijder was wat stilletjes, maar af en toe liet hij wel wat los. Zoals het antwoord op mijn vraag of zijn vader ook wel eens te hard reed: "ja, als hij boos is"! Jammer dat ik, toen ik de Porsche gistermiddag na alle regen schoon maakte, ontdekte dat er een diepe kras op een voorscherm zat. Kosten: € 275,00 ex BTW. Nu kan dat altijd gebeuren, maar het werpt voor mij wel een schaduw over deze dag.
_________________________________________ Black is beautiful
|
19 sep 2011 22:33 |
|
|
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Re: Vet Cool Man rally 17 september 2011
tsja....
|
19 sep 2011 22:41 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Vet Cool Man rally 17 september 2011
Absoluut meer dan geslaagd dit jaar. Helaas heeft de organisatie het wijze besluit moeten nemen het aantal rondjes wat in te perken. Het RDW heeft continue de weersvoorspellingen in de gaten gehouden en men heeft daarmee een prima besluit genomen. Toen wij als een van de laatsten weg reden vielen de eerste spetters naar beneden. Daarnaast staat bij het RDW de veiligheid voorop. Zoals al is aangehaald is niet iedere bestuurder even goed op de hoogte van zijn eigen kunnen en zoals we zelf met de Elfstedentocht 2 jaar geleden hebben gezien is iemand met racelicentie die zichzelf overschat een regelrecht gevaar voor zichzelf en de omstanders. Vergeet niet dat zo'n kombaan prachtig rijdt maar als je daar de fout in gaat er hele rare dingen met je auto gebeuren die je als bestuurder op de normale weg niet tegen zult komen. Met die wetenschap doet men er bij de RDW alles aan om de veiligheid hoog in het vaandel te houden. De pacecars krijgen allemaal duidelijke instructies vooraf mee en een instructeur van de RDW aan boord om alles in toom te houden. Niet voor elke Porsche rijder misschien even uitdagend maar wel zo verantwoordelijk. Je hebt per slot van rekening kinderen van een ander bij je waarvan je ook niet altijd aan de buitenkant ziet wat ze wel en niet aankunnen. Vergeet ook niet dat in het organiseren van een evenement heel wat meer uurtjes zitten dan je denkt. Gulukenvrijheid begint in de eerste maanden van het jaar al met het hele team on zo'n dag als deze neer te kunnen zetten. Als 'bezoeker' ziet het er vaak zo simpel uit maar zoals anderen al opmerkten, je wilt niet weten wat een werk er in zit om dit voor te bereiden. Dus nogmaals, organisatie bedankt voor de geweldige dag weer, diep respect voor wat jullie weer hebben bereikt.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
19 sep 2011 22:48 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Re: Vet Cool Man rally 17 september 2011
Door hogere snelheden op de kombaan toe te laten wordt er een gevaarlijke situatie gecreerd, eentje die wij en de kinderen zeker niet willen.
In het verleden heb ik het genoegen mogen meemaken op hogere snelheden op deze kombaan te kunnen / mogen rijden. De middelpuntvliedende krachten gaan bij hogere snelheden vreemde dingen met je lichaam uithalen, dus ik zeg: Niet doen.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
19 sep 2011 22:55 |
|
|
chrisdevis
|
Re: Vet Cool Man rally 17 september 2011
Via deze link nog 2 clipjes te bekijken: http://s1205.photobucket.com/albums/bb430/Zilvren/Vet%20Cool%20Man%202011/Clipje 1: voor de liefhebbers van luchtgekoelde 'oor'-gasmes ! Mijn auditieve felicitaties aan die donkergrijze 964 die als derde rijdt, klinkt bijna zo massief als een Messerschmitt : http://www.youtube.com/watch?v=lsjTUuxDzTc&feature=relatedClipje 2: mijn passagier en ik rijden de zilveren 911 (3de wagen), jammer genoeg zonder audio, maar toch echt wel super dat haar mama mij dit clipje bezorgde. Zelf heb ik op-en-top genoten van die dag, hele mooie Porsches en vele blije gezichten gezien, ondanks die donkere wolken. Echt een magnifiek initiatief, proficiat aan het adres van de Stichting!
|
20 sep 2011 0:38 |
|
|
concor
928S 1984 (hiervoor 944 1987)
|
Re: Vet Cool Man rally 17 september 2011
Begin dan direct met het rondjes rijden, in plaats van een paar uur na aankomst. Dan heb je tijd genoeg om iedereen langer op de baan te houden. Mijn autokinderen waren ook al teleurgesteld dat we niet direct gingen rijden. En die baanfoto's verplaats je dan naar het midden van het circuit bijvoorbeeld. Zodat de fotograven niet overreden worden Ennuh, jullie hebben walkie talkies, dus jullie kunnen vast de laatkomers veillig laten oversteken. Als ze in Engeland op een 120 weg een uitrit voor trekkers hebben, kan het hier ook, zeker met walkie-talkies.
|
20 sep 2011 8:15 |
|
|
Blijco
997 Carrera S 3.8Ede
|
Re: Vet Cool Man rally 17 september 2011
@chrisdevis, 1e filmpje rijd ik direct achter de "pacecar"
_________________________________________ The difference between men and boys.....
The speed of their toys !!
|
20 sep 2011 9:23 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: Vet Cool Man rally 17 september 2011
ja ja nou vergeet dat maar dat er wordt overgestoken als je met 120km/u aan komt snellen... Straks gaan ze in de UK nog oversteken op een F1 circuit en dan moeten wij dit ook kunnen.
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
20 sep 2011 9:28 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: Vet Cool Man rally 17 september 2011
Concor kom op nou. Vergeet niet dat het ronduit slecht weer was toen we aankwamen, toen wij in de rij stonden voor de foto regende het. Toen we de auto hadden weggezet was het net droog maar wel erg guur en stonden er nog steeds auto's bij de fotograaf. Na de laatste auto vielen de eerste spetters. Ga er maar aan staan. De weervoorspellingen/onbestemd weer/regen hebben de organisatie en RDW de nodige hoofdbrekers gekost en ik vind na de tekst en uitleg van de stichting dat ze het goed hebben opgelost. Ik heb dit jaar voor de vijfde of zesde (ben de tel kwijt) meegedaan en ik vind het knap hoe de VCM organisatie de groei van het evenement hebben kunnen hanteren en er iedere keer een soepel feestje van kunnen maken. Chapeau.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
20 sep 2011 9:41 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: Vet Cool Man rally 17 september 2011
...echter helaas nog steeds geen foto's van de fotograaf Jan Overkleeft op de site.....Hoop niet dat ie ze kwijt is/probleem met toestel/geheugenkaart? Zou erg jammer voor de kids zijn.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
20 sep 2011 9:50 |
|
|
Blijco
997 Carrera S 3.8Ede
|
Re: Vet Cool Man rally 17 september 2011
@ Jeroen, Psies, heel vervelend dat Jan zijn foto's nog niet geplaatst heeft. Hij wil niks verkopen denk ik
_________________________________________ The difference between men and boys.....
The speed of their toys !!
|
20 sep 2011 9:56 |
|
|
Geluk & Vrijheid
|
Re: Vet Cool Man rally 17 september 2011
Ik ga achter Jan's vodden aan zitten. Heb al een aantal PB's mogen ontvangen, bedankt voor het meedenken! @ Carrera 007, balen van die kras! Vervelend! Toch wil ik even reageren op de snelle en langzame groepen, dit zie ik regelmatig terugkomen. Even een situatieschets: Stel: Bij vertrek wordt de vraag gesteld:"Wilt u in de snelle of langzame groep?" Denken jullie serieus dat iemand hier langzaam gaat antwoorden? De Porsche rijder heel misschien wel, maar het kind absoluut niet! Tevens, zoals jullie al aangeven is het al moeilijk zat om alles op een logistiek soepele manier te laten verlopen en iedereen zsm binnen te hebben, zodat er zsm rondje gereden kunnen worden, waardoor er zoveel mogelijk rondjes gemaakt kunnen worden. Als we nog een scheiding invoeren........... Ik zie al het commentaar alleen maar als opbouwend overigens, bedankt voor het meedenken! Idee van Hans vind ik super. Wij hebben 17 oktober een evaluatie 2011 en voorbereiding 2012 afspraak en nemen dit zeker mee. Wij krijgen hier dan ook de datum voor volgend jaar. Helaas konden Gijs (v Lennep) en Bert (vd Dool) er dit jaar niet bij zijn, hopelijk in 2012 wel en kan Gijs ons helpen met de rijvaardigheid. Groeten, Aris Had ik al een banaan gebruikt?
|
20 sep 2011 10:58 |
|
|
Blijco
997 Carrera S 3.8Ede
|
Re: Vet Cool Man rally 17 september 2011
Aris, Wellicht is het mogelijk om op een andere manier de baan op te rijden. Je kan dan het langere rechte stuk gebruiken voor een sprint, wat nu al volop gedaan werd. De sensatie van het optrekken vonden de kids ook helemaal geweldig.
_________________________________________ The difference between men and boys.....
The speed of their toys !!
|
20 sep 2011 11:05 |
|
|
concor
928S 1984 (hiervoor 944 1987)
|
Re: Vet Cool Man rally 17 september 2011
Kijk, ik weet ook wel dat het best lastig is om langer te rijden op de baan. En dat er veel bij komt kijken. En dat er allerlei oorzaken zijn waarom er weinig gereden is zoals fotografen op de baan, geen RDW toestemming, af en toe regen, te weinig Porsche's die voorop rijden op de baan, etc.
Dat is allemaal erg interessant, maar doe er dan volgend jaar wat aan. De kinderen komen naar het circuit om er op te rijden, niet om er 1 rondje op te rijden zoals nu het geval was. Ik hoor alleen maar uitleg waarom het zo weinig was en dat geeft me erg weinig hoop dat er iets wordt veranderd voor volgend jaar. Ik weet dat het ondankbaar is om over een gratis event te klagen, maar wij merkten gewoon massaal dat er te weinig gereden is. En dat is elk jaar zo. Dus komop organisatie, maak veranderingen voor volgend jaar: meer Porsche leiders op de baan, pas bij daadwerkelijke druppels stoppen, geen fotografen op de baan zodat er eerder gestart kan worden, etc.
|
20 sep 2011 11:45 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Re: Vet Cool Man rally 17 september 2011
Hoe vaak heb je al meegedaan? Ik kan mij nl. jaren herinneren dat er bij heel mooi weer wel degelijk drie rondjes per auto gereden werd. En toen was de set-up met de fotografen exact gelijk. De formule is gewoon goed, als het weer het toelaat gebeurt het ook gewoon. Laten we sub hier nu niet het wiel opnieuw gaan uitvinden, die biermakkers zijn allemaal hele slimme jongens met veel VCM ervaring, die weten volgens mij echt wel wat wel en niet kan. Voor mij was het de eerste keer dat het maar zo kort was en daarom was ik dan ook in eerste instantie verbaasd. RDW is hier gewoon leading in en veiligheid gaat terecht voor alles.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
Laatst bijgewerkt door Jeroen C3.0 op 20 sep 2011 13:14, in totaal 1 keer bewerkt.
|
20 sep 2011 12:17 |
|
|
HansGT
924 Carrera GT + 944 RS
|
Re: Vet Cool Man rally 17 september 2011
Jeroen +1
Concor -1
|
20 sep 2011 12:57 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Vet Cool Man rally 17 september 2011
Ik ben het met jeroen eens.
|
20 sep 2011 13:18 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Re: Vet Cool Man rally 17 september 2011
Vaak is met wat uitleg vooraf, tijdens het evenement, dit soort discussies en een stukje teleurstelling te voorkomen. De redenen achteraf gegeven zijn natuurlijk volkomen legitiem, doordacht en terecht. Als je dat echter niet weet als je de baan op rijdt komt het (ook bij mij) natuurlijk als een teleurstelling als je na 1.5 rondje er weer af wordt geloodst. De hamvraag is natuurlijk hoe de kinderen en hun familie het evenement ervaren (hebben). De porscherijders zijn dan secondair is mijn mening. Ook ik verveel mij gedurende gedurende de meeste uren op het middenterrein met dit soort weer, maar alles voor de kids . Ik ben trouwens in Rotterdam zelf naar de bus gelopen om een ouder uit te nodigen mee te rijden en pappa vond het volgens mij Vet Cool. Natuurlijk kom je daar niet voor, maar met 5 afzeggingen op vrijdag en 3 no-shows kan je als organisatie ook weinig en is nauwelijk op te anticiperen. De RDW kan zich natuurlijk geen reputatieschade veroorloven en stellen terecht veiligheid boven alles, al zou ik niet weten waarom je met regen niet kunt rijden desnoods alleen onderin de "kombaan". Tijdens slipcursussen gaat het trouwens net zo hoor ! Op Zandvoort ging het in het verleden een stuk wilder toe, maar dat was ook niet alles. Grote snelheid verschillen en links en recht in halen etc. Organisatie ga zo door en doe je voordeel met alles wat hier reeds is geschreven , echter luister vooral naar de kids en hun familie.
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
20 sep 2011 14:04 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Re: Vet Cool Man rally 17 september 2011
| | | | concor schreef: Kijk, ik weet ook wel dat het best lastig is om langer te rijden op de baan. En dat er veel bij komt kijken. En dat er allerlei oorzaken zijn waarom er weinig gereden is zoals fotografen op de baan, geen RDW toestemming, af en toe regen, te weinig Porsche's die voorop rijden op de baan, etc.
Dat is allemaal erg interessant, maar doe er dan volgend jaar wat aan. De kinderen komen naar het circuit om er op te rijden, niet om er 1 rondje op te rijden zoals nu het geval was. Ik hoor alleen maar uitleg waarom het zo weinig was en dat geeft me erg weinig hoop dat er iets wordt veranderd voor volgend jaar. Ik weet dat het ondankbaar is om over een gratis event te klagen, maar wij merkten gewoon massaal dat er te weinig gereden is. En dat is elk jaar zo. Dus komop organisatie, maak veranderingen voor volgend jaar: meer Porsche leiders op de baan, pas bij daadwerkelijke druppels stoppen, geen fotografen op de baan zodat er eerder gestart kan worden, etc. | | | | |
Ik denk toch dat je een beetje verkeerde toonzetting kiest hier.
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
20 sep 2011 14:08 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: Vet Cool Man rally 17 september 2011
+1 @Jeroen Ik heb 2004, 2005 en 2006 ook meegereden. Toen was er helemaal geen Circuit. Een mooie toerrit door de betuwe was het programma en een bijeenkomst op een campingterrein met alles d'r op en d'r an. De kinderen vonden het toen ook super. Ook dit jaar vond mijn bijrijdertje het een superdag!! en daar gaat het toch om!! Niet hoeveel rondjes de bestuurder wil rijden....
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
20 sep 2011 14:28 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Vet Cool Man rally 17 september 2011
die kinderen vinden het 100x cooler als jij bij 120 km/u je stuur los laat in de kombocht en met je armen omhoog (cabrio) de kombocht neemt. Ik meen me te herinneren dat het 120 km/u was, maar er is een snelheid dat je niet naar buiten gedrukt wordt en niet naar binnen valt maar zonder je stuur vast te houden perfect de bocht door gaat... is nog wel een foto van van een vorige editie van mij. Kinderen schreeuwden hun longen uit hun lijf, vond dat berestoer. wat een bs. die kinderen komen helemaal niet voor het circuit. Natuurlijk vinden ze het leuk, maar ze komen om zich vol te proppen met suikerspinnen, te kijken naar afstandsbestuurbare autootjes die door het hoge gras raggen en om met hun ouders/broertjes/zusjes/vriendjes er een dagje uit te zijn. Sommige kinderen zijn na 1 rondje helemaal misselijk. En als je veel wilt rijden, schrijf je dan gewoon een keer in voor een Eran dagje op Zolder ofzo
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 sep 2011 16:12 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: Vet Cool Man rally 17 september 2011
Denk dat concor het nu wel begrijpt waar het om gaat.
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
20 sep 2011 16:32 |
|
|