Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:00

Antwoord op onderwerp  [ 854 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 35  Volgende
De nieuwe 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
M140i
Bericht Re: De nieuwe 911
molen934 schreef:
Kwam je wel binnen dan :?:

MarkS schreef:
Kaartjes waren wat duurder maar je kwam wel gewoon binnen.

18 sep 2011 16:31
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Gelukkig wel, zie ook de foto's van de nieuwe 911. :wink:

18 sep 2011 16:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Zo, al wat meer mensen geweest zie ik; wij (mijn vader en ik dus) zijn op zaterdag naar frankfurt gereden, nachtje geborreld en ook wel wat geslapen, toen waren we al vroeg op de beurs.

Eigenlijk kwamen we maar voor twee auto's (initiëel zelfs alleen voor de P): de 911 en de nieuwe jaguar (en wellicht de nieuwe/toekomstige modellen van lotus, maar die waren er dus niet...vreemd).

Laat ik met die jag beginnen; die viel in het echt toch wat tegen...wellicht omdat het een concept is, ziet er op de foto's mooier uit dan in het echt (net iets te japans ofzo, ik weet niet...mist de elegantie van een porsche is meer een gt-r combo met wat jaguar influences...ik was er voorheen echt helemaal weg van maar nu toch wat minder)

Goed, dan door naar het echt belangrijke de 991.
Het was inderdaad erg druk ook al waren we vroeg, je kon de 991jes al eigelijk niet meer zien staan tussen de crowd. Dus besloten we naar een verkoper te lopen en onze sleutel te laten zien waarna we meegenomen werden naar de porsche exclusive lounge en vervolgens een 40 minuten in en rond de aldaar aanwezige 911s tjokvol options (ofcourse) konden verkeren onder het genot van een drankje etc. :cheers:
Dat was mooi want de andere 911s die op de beursvloer stonden (en zelfs die op de schijf) daar stonden zeg 100 man omheen. Dus uitvoerig kunnen uitproberen en fröbelen met de snufjes en ondertussen de verkoper uithoren, meer hierover later.

Goed, de indruk dan. Het dakje. Welnu, ik was daar helemaal niet kapot van, sterker nog ik vond het helemaal niks...totdat ik het in het echt zag. Het lijkt eigenlijk nog het meeste op het 997 targa dak alleen schuif het dus naar buiten en aan de voorkant een wind deflector. Het is nu wel echt een heel stuk groter en over de hele breedte, ik denk ongeveer half zo groot als het 997 targa dak, en dan niet doorzichtig. Verder ligt het heel strak over het dak heen dus het ziet er niet uit als een golf-gti dak.
Moest er nog steeds even aan wennen maar valt dus alleszins mee.

Tweede punt: de ducktail. in het kort: niet doen 8) . De standaard spoiler is veel mooier. Is nu echt een losse spoiler geworden het koelrooster komt dus zelf niet meer omhoog (dat is wel de motorkap maar die is nu bijna hetzelfde als die v/d cayman met dat daar alleen olie en water te vullen is zo'n beetje).

Als je erin zit valt het volgende op (mij dan):
in de toerenteller klok onderin zit alleen nog de snelheid (dus niet meer het huidige keuze menu met oil check, navi etc). Rechts naast je toerenteller krijg je nu een full color scherm met allerlei mogelijkheden, zoals bijv. de navigatie (die heb je dan ook no op de middenconsole maar dus ook vlak naast je snelheid etc zag er mooi uit). Er zit daar nog veel meer informatie in verborgen - leuk speelgoed :). De hendel hiervoor zit rechts, ipv links (daar zit de cruise control). Je hebt ook nog lekker veel knopjes rond de versnellings pook en volgens mij (ongeveer) hetzelfde touch screen als in 997mkII. Overigens geen key-less entry maar wel een ander soort sleutel.

Stoelen:
in één woord geweldig: opblazen/neerlaten van stoel zij-wangen, koeling in de stoelen, rugsteun adjustable...feitelijk was werkelijk alles adjustable aan die dingen...zat echt super fijn en met wat slimme settings kan je dan ook weer heel gemakkelijk uitstappen zonder dat je je over de hoge wangen hoeft heen te manoeuvreren. De achterstoeltjes leken iets van een iso-fix ofzo te hebben, je kan daar het onderste leren deel van loshalen en dan komt dat denk ik tevoor schijn (heb zelf nog geen kinderen, maar leek me toch handig :wink: )

Ruimte:
- er lijkt toch wat meer ruimte te zijn binnenin, in de lengte en hoogte. Ik ben normaal de cayman gewend en heb niet echt vaak in 997 gezeten dus kan perceptie zijn geweest. Wat me wel nog opviel was dat er nu achter de achterstoeltjes een ruimte zit tussen de rugleuningen en het compartiment, beetje moeilijk uitleggen zo maar daar zit nu een ruimte waar je zo een telefoon boek of 2 in zou kunnen steken.
- kleinere achteruit / die ligt platter. Je zit in ieder geval net wat minder naar achter, die bumper zit toch echt wel een stukje hoger, en dat merk je dus bij je zicht naar achter.
- bagage ruimte... had ik niet verwacht, maar is dus net ietsje kleiner. Waar nu de DVD zit/zat van de navigatie, samen met het gekleurde hesje en gevaren driehoek etc daar is nu geen ruimte meer. Het zou kunnen dat hij wel iets dieper is geworden want de kofferklep loopt wat sterker naar boven had ik het idee.

Velgenmaat op de S is 20/30/305 voor weet ik even niet zeker maar dacht 265, 19" voor de non-S.

Alles samengevat vind ik het echt een mooie opvolger, had niet verwacht dat ik er zo positief over zou zijn :thumleft:
Oh, en ik weet niet 100% of het waar is; maar de verkoper wist me te vertellen dat de nieuwe targa waarschijnlijk weer de beugel krijgt van de eerdere modellen....ik ben een targa-fan vooral vanaf de 993 maar met het nieuwe dak vraag ik me af of je dat nog wil-vooral als je dat normale open dak in glas ofzo zou kunnen krijgen!

18 sep 2011 22:18
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
thnx vd uitleg 8)

panorama dak zou wel hlml het einde zijn dan ipv een targa met beugel :idea:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

19 sep 2011 11:35
Profiel WWW Facebook 
964 c2
Den Haag
Vond 't een erg mooie bak! Wel jammer dat hij zo groot is, maar dat geldt voor 80% van de nieuwe auto's die ik heb gezien gisteren.
Echt alles wordt breder, hoger en langer.
Door de 20' velgen ziet het er vanaf een afstand in verhoudingen goed uit, van dichtbij is de 991 toch erg groot.
Interieur vond ik schitterend. Heerlijke stoelen en wat een afwerkingsniveau!

Vond daarnaast ook de 997 RS4.0 erg bruut om te zien, wat een apparaat! :shock:

Hier nog wat plaatjes van de 991:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En van het lelijke schuifdak... (vond 'm in het echt dus ook lelijk. ben benieuwd of er nog een mooie targa komt)

Afbeelding Afbeelding

19 sep 2011 13:32
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Blijft zuks gewoon zitten boven de 200 :?:
Zou dat niet erg veel lawaai maken :?:
Wat ik er van zie is niet echt fraai :oops: :evil:
Bedoel natuurlijk het schuifdak :!: :!: :!:

19 sep 2011 15:23
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Zolang je een gewone coupé of cabrio neemt is er niets aan de hand en vind ik het wel een fraaie auto.
Schuifdak is :puker:

19 sep 2011 16:06
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Wat zou er nog werken van al die"opties"als de auto 20jr.oud is :roll: Ik denk dan oa aan de stoelen met hun opblaaswangen,koeling enz. Zelf heb ik de ervaring met bv pneumatisch geveerde stoelen,dat ze op een bepaald moment beginnen druk te verliezen of helemaal niet meer werken! Dan hangen de wangen er zeker slap bij :mrgreen: Voor mij(persoonlijk dan) ,is het een auto die me absoluut niks doet :popcorn:

19 sep 2011 16:16
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
ex. 964 C4, '89. ex. 911 Carrera 3.2, '85
Leiden
Denk dat over 10 jaar de 991 met schuifdak zeer zeldzaam is.... porsche kennende is het standaard en tegen betaling achterwege te laten, dat zal waarschijnlijk iedereen doen :mrgreen:

19 sep 2011 16:21
Profiel Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
auto is ook gemaakt voor chinezen indiers en russen. veel ostentatieve luxe.

19 sep 2011 16:22
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
caelin thx voor je uitgebreide beschrijving, mooi. enne ik wist het wel......die targa beugel is weer helemaal hot ;-)

19 sep 2011 17:00
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
inderdaad leuke verwoording van hoe je het hebt beleefd caelin :thumleft:
Ik zal 'm ook eerst moeten zien alvorens te oordelen. :wink:

19 sep 2011 17:23
Profiel WWW Facebook  Twitter 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
dank voor on-site verslag caelin ;-)

dat dak moet ik in RL dus ook eerst maar eens zien - op basis van de foto's van Ronaldo ben ik 'nog niet enthousiast'
dak is toch niet standaard, maar optie?

dat van die klokken had ik al gespot;
is de toerenteller altijd zilver terwijl de andere zwart zijn, zoals op enkele foto's?; lijkt me rare combi
de ruimte achter de achterzitjes voor wat telefoonboeken of 2 niet te dikke tassen zit er nu ook al :)

19 sep 2011 17:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
molen934 schreef:
Blijft zuks gewoon zitten boven de 200 :?:
Zou dat niet erg veel lawaai maken :?:
Wat ik er van zie is niet echt fraai :oops: :evil:
Bedoel natuurlijk het schuifdak :!: :!: :!:

Misschien zit er een automatische beveiliging op dat hij pas open kan bij 80km/u en dicht gaat bij 120km/u :scratch:
Boven 120 moet ie dicht om te voorkomen dat hij eraf waait en beneden 80 mag hij niet open om te voorkomen dat mensen je zien rijden met zo'n verschrikkelijke ding! :mrgreen:
En zul je straks ook nog zien dat je heel veel bij moet betalen om hem niet te hebben :wink:

19 sep 2011 18:57
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
leuke verslagen om te lezen; caetlin en Ronaldo bedankt!

19 sep 2011 20:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Mooi verslag caelin :thumleft:

Cruisecontrol links komt waarschijnlijk af van het delen van (meer) componenten met VAG.

@PaulII: ben benieuwd of caelin idd de bestaande (horizontale) extra ruimte achter de stoelen bedoelt of dat er nu soms ook verticale ruimte is. Dat zou me erg onlogisch lijken maar heeft wellicht iets met de hybride geruchten te maken??

19 sep 2011 20:24
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
horizontaal, vertikaal?... :roll: :wink:

bedoelen een 'droge greppel' net achter de stoeltjes van een 20 cm diep - horizontale afstand in lengterichting - breed de 2 rugleuningjes en iets verdiept. dit ligt dus voor de open ruimte onder de achterruit.

19 sep 2011 23:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
ik zag wat vragen voorbijkomen:

- het dak blijft ook bij 250 zitten...je kan gewoon volgas met het ding open. Dat dak zit echt heel plat op het normale dak dus misschien werkt het zelfs wel als extra spoiler :mrgreen:
- lawaai: daarvoor krijg je dus die "flow over spoilert" die naar boven klapt als het dak opengaat, dan zou de airflow eroverheen moeten gaan en dus geen gebulder binnenin...geen idee of dat ook echt werkt :wink:
- volgens mij is het dak weer een optie ja, ik kan me vaag een carrera non-s herinneren zonder zo'n dak
- de ruimte waar ik het over heb is vertikaal, net achter de stoelen, je kan dus een telefoon boek achter ieder stoeltje steken los van het koffer wat je erachter zou kunnen leggen zeg maar. Ik begin nu echter te twijfelen na de beschrijving van paul - zou dus hetzelfde kunnen zijn...misschien verkeerd gezien :scratch:
- de toerenteller was bij die waar ik in zat gewoon zwart (alle wijzers dus behalve dat full-color scherm)
- targa beugel: tsja, voor de één helemaal je-van-het voor de ander wat minder...ik ben i.i.g. erg benieuwd (maarja wat één verkoper zegt hoeft niet de waarheid te zijn natuurlijk)

dat blauw vond ik trouwens erg mooi...maar nog net niet zo mooi als "donker" rood :D

19 sep 2011 23:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Okee, even wat positiefs over dat dak: wanneer het dicht is is er volgens mij geen verschil te zien tussen de normale dakplaat en die van een schuivert.
BMW M5 2001

20 sep 2011 9:15
Profiel
neen aan een (grotere) naad dan nu :roll: :P

20 sep 2011 16:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Paul II schreef:
horizontaal, vertikaal?... :roll: :wink:

bedoelen een 'droge greppel' net achter de stoeltjes van een 20 cm diep - horizontale afstand in lengterichting - breed de 2 rugleuningjes en iets verdiept. dit ligt dus voor de open ruimte onder de achterruit.

Diagonaal? is natuurlijk allemaal lekker belangrijk :wink: Laten we terug gaan naar het dakje :mrgreen:

Met de dakkapel en met een loze diagonale ruimte achter de achterstoelen hebben we natuurlijk geen echte stevige kritiekpunten te pakken m.i.! Paul staat de 991 bij jou in het vizier of nog lekker lang genieten van de 997.2 :?:

20 sep 2011 20:41
Profiel
zie op dit moment nog weinig aanleiding om over te stappen 8)

20 sep 2011 22:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Apolo2 schreef:
Laten we terug gaan naar het dakje :mrgreen:

Met de dakkapel en met een loze diagonale ruimte achter de achterstoelen hebben we natuurlijk geen echte stevige kritiekpunten te pakken m.i.! Paul staat de 991 bij jou in het vizier of nog lekker lang genieten van de 997.2 :?:

Persoonlijk vind ik die dakkapel toch een stevig kritiekpunt (alhoewel, je kunt hem natuurlijk ook gewoon nooit openen :mrgreen: ) maar je gaat mij toch echt niet wijsmaken dat die 10cm langere wielbasis geen negatieve invloed heeft op het sportieve rijgedrag!
Ik weet wel dat de meeste onder ons zelden (of nooit) het onderste uit de kan (kunnen) halen maar de reputatie van de 911 is gebaseerd op de prestaties van de echte coureurs onder ons die dat wel doen. Iedere coureur / racewagenontwerper zal toegeven dat dit een stap achteruit is, hoe mooi Porsche het ook probeert te brengen (zie tekst hieronder).
Ik ben bang dat de voortschrijdende milieueisen en de commerciele belangen ons in de toekomst een nieuwe defenitie van de sportwagen zal brengen. Ook de 911 zal hier meer en meer slachtoffer van worden.
Om met een vrolijke noot te eindigen; misschien betekend dit dat ik met mijn 997.2 de laatste echte 911 heb. Een verzamelaarsstuk dat straks het 100-voudige gaat opbrengen! :ba:

Porsche over de langere wielbasis:

"The extension of the wheelbase by 3.9 inches (100 mm) is immediately apparent. Nevertheless, the compact
external measurements typical of sports cars have been retained
. The body length has only been increased by
2.2 in. (56 mm). “Bumperettes” are no longer required for the US, so the total length has only increased by
0.98 inches. This means the new 911 is still the most compact sports car in its competitive environment."

M.a.w. hij is dan misschien niet zo sportief meer, hij LIJKT nog wel sportief! :flush:
:popcorn:

20 sep 2011 23:29
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Subdriver schreef:
Ik ben bang dat de voortschrijdende milieueisen en de commerciele belangen ons in de toekomst een nieuwe defenitie van de sportwagen zal brengen. Ook de 911 zal hier meer en meer slachtoffer van worden.

Ik denk dat dat wel mee gaat vallen. Ik denk alleen dat de opvolger van de 991 iets als een 3.2 met turbo(s) gaat worden.

21 sep 2011 1:44
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Subdriver schreef:
maar je gaat mij toch echt niet wijsmaken dat die 10cm langere wielbasis geen negatieve invloed heeft op het sportieve rijgedrag!
Ik weet wel dat de meeste onder ons zelden (of nooit) het onderste uit de kan (kunnen) halen maar de reputatie van de 911 is gebaseerd op de prestaties van de echte coureurs onder ons die dat wel doen.

Handling zal idd minder zijn vwb de wiebasis maar hangt natuurlijk ook van andere factoren af. Maar dan toch zal de doorsnee carrera koper juist de toegenomen rechtuit stabiliteit meer waarderen omdat die zoals je zelf ook al aangeeft de openbare weg niet zal verlaten. Uiteindelijk denk ik dat de nieuwe GT3 weer "rondjes zal draaien" om de 997 GT3.

Door de 911 en Cayman/Boxster hoger te positioneren komt er ook weer onderaan ruimte voor een lichte bochtenflitser die juist dat biedt waar de verstokte 911 puristen altijd van zwijmelen. Relatief lichte compacte auto, korte wielbasis en met 200-250pk voldoende vermogen voor veel rijplezier (zeg maar de oer 911). Maar juist dan zul je zien dat zo'n auto niet wordt geaccepteerd als Porsche en blijkt veel 991 kritiek toch op nostalgie te berusten.

21 sep 2011 9:44
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 854 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 35  Volgende