Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:55

Antwoord op onderwerp  [ 854 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 35  Volgende
De nieuwe 911 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: De nieuwe 911
Het kan oudbollig klinken en dwars op de theorie staan, maar het is zoals destijds de aankondiging van de 997S kwam de rondetijd dichtbij die van een 996GT3 te staan. Zelfs de km vanuit stilstand kwam akelig dichtbij.
Bij de 991S geeft men weer een mooie rondetijd aan, kort bij... wat dus toch weerspiegelt hoe vinnig hij moet zijn. Het uitaccelereren bij lange bochten is toch iets waarbij stabiliteit van groot belang is. (of zou die gewoon veel betere banden krijgen?)
De technologie staat niet stil en één of ander flitsend trukje zal misschien volstaan om de verlengde wielbasis op sportief vlak te doen vergeten. De extra zitruimte en ergonomie zijn hierdoor weer flink op vooruit gegaan zijn.
Spijtig van het dak, hier had men wel een betere oplossing voor kunnen vinden. Weinigen blijven onberoerd door het dak en de achterkant van de wagen.

Mvg,

21 sep 2011 11:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Tsja dat dak blijft een discussie, de achterkant vind ik wel mooi (al zou ik wel niet dat PORSCHE er helemaal op willen hebben staan).

Je hebt het over de toegenomen ruimte binnenin, nu had ik dus ook het vermoeden dat er meer ruimte zou zijn maar dat was niet 1-2-3 meteen duidelijk bij het erin zitten etc...iemand die hier iets over weet? (kon op de porsche site ook geen maatvoeringen etc vinden maar kan slecht gezocht hebben)

21 sep 2011 18:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Subdriver schreef:
... misschien betekend dit dat ik met mijn 997.2 de laatste echte 911 heb. Een verzamelaarsstuk dat straks het 100-voudige gaat opbrengen! :ba:

denk toch wel minstens het dubbele van jouw schatting 8)

21 sep 2011 18:55
Profiel
PorscheForum Rakker
_996Turbo @ 2003_
Heeft iemand al achterin gezeten? :mrgreen:

21 sep 2011 19:24
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
in dat hok :mrgreen:

iemand z,n kop al uit dat ruimere dak gestoken :cheesy:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

21 sep 2011 19:34
Profiel WWW Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
2 x :thumleft: gents :wink:

21 sep 2011 20:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Met minder tekst beter:

http://www.autogespot.com/nl/item/12116/spot-van-de-dag-porsche-991-carrera.html

21 sep 2011 21:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Agima schreef:
Heeft iemand al achterin gezeten? :mrgreen:

Ja, maar je kan de voorstoel nog steeds helemaal tegen die achterzitjes aanzetten, en het voelde ook niet ruimer aan dan 997mk2... het leek er dus niet echt op dat er 10cm meer ruimte was...maar miss. is dit toch het geval...

21 sep 2011 22:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Dit is wat ik er over gevonden heb van Porsche:

Improved ergonomics, especially for tall drivers, is ensured by the 0.98 in. (25 mm) extension of the fore/aft
adjustment of the seats together with the 0.39 in. (10 mm) extension of the fore/aft adjustment track of the
steering wheel.

Waar de andere 75 mm is gebleven vertellen ze niet. :scratch:

22 sep 2011 4:35
Profiel
Moderator
PF #57
caelin schreef:
Als je erin zit valt het volgende op (mij dan):
in de toerenteller klok onderin zit alleen nog de snelheid (dus niet meer het huidige keuze menu met oil check, navi etc). Rechts naast je toerenteller krijg je nu een full color scherm met allerlei mogelijkheden, zoals bijv. de navigatie (die heb je dan ook no op de middenconsole maar dus ook vlak naast je snelheid etc zag er mooi uit). Er zit daar nog veel meer informatie in verborgen - leuk speelgoed :). De hendel hiervoor zit rechts, ipv links (daar zit de cruise control). Je hebt ook nog lekker veel knopjes rond de versnellings pook en volgens mij (ongeveer) hetzelfde touch screen als in 997mkII. Overigens geen key-less entry maar wel een ander soort sleutel.

Stoelen:
in één woord geweldig: opblazen/neerlaten van stoel zij-wangen, koeling in de stoelen, rugsteun adjustable...feitelijk was werkelijk alles adjustable aan die dingen...zat echt super fijn en met wat slimme settings kan je dan ook weer heel gemakkelijk uitstappen zonder dat je je over de hoge wangen hoeft heen te manoeuvreren.

Zou exact de beschrijving van een Audi A8 kunnen zijn...

22 sep 2011 6:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Tsja persoonlijk vind ik dat niet zo dramatisch... als je echt een puur sport auto voor de nürburgring wil dan koop je of een GT3 of je gaat voor 'n lotus ofzo (een v/d huidige dan die nieuwe worden "comfortabeler"), of voor mijn part een KTM Xbow of whatever.

Persoonlijk vind ik juist dat Porsche's zo bijzonder zijn omdat ze EN een sport auto zijn EN je kunt er nog dagelijks fatsoenlijk mee uit de voeten!

Maar goed, dat is dan weer het andere voordeel, als je spartaans wil rijden ga je gewoon wat verder terug in de tijd...er is altijd wel een 911 die je aanstaat! :cheers:

22 sep 2011 7:56
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
horn schreef:
caelin schreef:
Als je erin zit valt het volgende op (mij dan):
in de toerenteller klok onderin zit alleen nog de snelheid (dus niet meer het huidige keuze menu met oil check, navi etc). Rechts naast je toerenteller krijg je nu een full color scherm met allerlei mogelijkheden, zoals bijv. de navigatie (die heb je dan ook no op de middenconsole maar dus ook vlak naast je snelheid etc zag er mooi uit). Er zit daar nog veel meer informatie in verborgen - leuk speelgoed :). De hendel hiervoor zit rechts, ipv links (daar zit de cruise control). Je hebt ook nog lekker veel knopjes rond de versnellings pook en volgens mij (ongeveer) hetzelfde touch screen als in 997mkII. Overigens geen key-less entry maar wel een ander soort sleutel.

Stoelen:
in één woord geweldig: opblazen/neerlaten van stoel zij-wangen, koeling in de stoelen, rugsteun adjustable...feitelijk was werkelijk alles adjustable aan die dingen...zat echt super fijn en met wat slimme settings kan je dan ook weer heel gemakkelijk uitstappen zonder dat je je over de hoge wangen hoeft heen te manoeuvreren.

Zou exact de beschrijving van een Audi A8 kunnen zijn...

A6 ook.

22 sep 2011 9:44
Profiel
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
http://www.youtube.com/watch?v=ucP3nz8Oedc&feature=player_embedded

There are no old Porsches, only new owners.

22 sep 2011 13:06
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
nieuwe 991 CABRIO

AfbeeldingAfbeelding

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

22 sep 2011 17:51
Profiel WWW Facebook 
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Hij is in ieder geval snel.

http://www.autoblog.nl/archive/2011/09/ ... urburgring

22 sep 2011 18:39
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Hoe komt 't toch dat velen onder ons in de kramp schieten als Porsche een nieuwe generatie 911 introduceert? Eerlijk gezegd begrijp ik geen bal van de kritiek die ik hier soms lees. Bijna niemand van ons heeft de nieuwe 911 gezien, laat staan gereden. Dus kun je je alleen beperken tot de feiten. En die liegen er niet om.

1. De nieuwe 911 is nog steeds duidelijk als zodanig herkenbaar en met respect voor het verleden weer helemaal bij de tijd.
2. Ook nu is de 911 de meest compacte sportwagen in zijn klasse.
3. De 911 is maar liefst 45 kg afgeslankt door innovatief gebruik van materialen.
4. De motoren zijn niet alleen krachtiger, maar ook zuiniger geworden.
5. De nieuwe generatie is stukken sneller dan zijn voorganger. De 'langzaamste' accelereert in 4,4 seconden naar 100 km/h en de 911 S is even snel op de Nürburgring als een 997 GT 3.
6. En dit alles wordt aangeboden voor MINDER GELD dan de vorige generatie.

Hoe kun je je in hemelsnaam nog afvragen of nieuwe 911 nog wel een echte 911 is...Porsche verdient een pluim, want ze hebben een compete 911 ontwikkeld in lijn met de waarden waar de 911 voor staat.

Waarvan akte.

22 sep 2011 21:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
http://www.autoblog.com/2011/09/21/2012-porsche-911-lops-13-seconds-off-predecessors-ring-time-q/

passage: If you happen to own a previous generation 911 GT3, we'll pause here for a moment while you go out to smash something with a hammer. :bang:

Back? :mrgreen:

22 sep 2011 21:39
Profiel
PorscheForum Junkie
+1 wimpie, met de kanttekening dat ik er dus wel al in heb gezeten...helaas nog niet gereden. Ik vind hem erg mooi en zou er zo een willen (nog ff sparen) waarbij ik er van uitga dat ie net zo strak stuurt als de Cayman :wink: :D

maar ik kan me ook voorstellen dat als iemand al lang zijn z'n eigen "perfecte" 911 rijd, hij niet zomaar de nieuwe dan weer super vind...ieder z'n smaak!

22 sep 2011 21:55
Profiel
PorscheForum Junkie
's-Hertogenbosch
Het één hoeft 't ander niet uit te sluiten... Ik wil die 991 wel naast m'n 3.2

Een witte graag...

22 sep 2011 21:58
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
+ 1 Wimpie!

Enne wimpie zouden we korting krijgen als naast mijn 3.2 ook een mooie witte 991 wordt neergezet ;-)

22 sep 2011 23:11
Profiel
Wimpie67 schreef:
Hoe komt 't toch dat velen onder ons in de kramp schieten als Porsche een nieuwe generatie 911 introduceert? Eerlijk gezegd begrijp ik geen bal van de kritiek die ik hier soms lees. Bijna niemand van ons heeft de nieuwe 911 gezien, laat staan gereden. Dus kun je je alleen beperken tot de feiten. En die liegen er niet om.

1. De nieuwe 911 is nog steeds duidelijk als zodanig herkenbaar en met respect voor het verleden weer helemaal bij de tijd.
2. Ook nu is de 911 de meest compacte sportwagen in zijn klasse.
3. De 911 is maar liefst 45 kg afgeslankt door innovatief gebruik van materialen.
4. De motoren zijn niet alleen krachtiger, maar ook zuiniger geworden.
5. De nieuwe generatie is stukken sneller dan zijn voorganger. De 'langzaamste' accelereert in 4,4 seconden naar 100 km/h en de 911 S is even snel op de Nürburgring als een 997 GT 3.
6. En dit alles wordt aangeboden voor MINDER GELD dan de vorige generatie.

Hoe kun je je in hemelsnaam nog afvragen of nieuwe 911 nog wel een echte 911 is...Porsche verdient een pluim, want ze hebben een compete 911 ontwikkeld in lijn met de waarden waar de 911 voor staat.

Waarvan akte.

Ga niet krampachtig reageren :wink:
1. klopt, maar wat verwacht je van zo'n icoon, dat verwacht iedereen
2. kan goed zijn ...
3. maar liefst 3 % :roll: ; heb je het dan over de Carrera of Carrera S? van 1e is de cilinderinhoud met 200 cc verminderd, mogelijk de oorzaak?
4. wow, what's new
5. neem aan met PDK? maar liefst 0,1 sec. sneller dan bij vorige Carrera: what's new, bij nieuwe 911 modellen :mrgreen:
6. lager verbruik, minder CO2, minder BPM dus enkele duizenden lagere prijs zoals eerder behandeld hier.

Is zeker een echte 911, of je er van houdt of niet is persoonlijk, lijkt me 8)

22 sep 2011 23:20
Profiel
PorscheForum Junkie
's-Hertogenbosch
Je kunt ervoor kiezen de prestaties die de heren uit Weissach hebben neergezet te bagatelliseren, of je te realiseren dat:

1. Het vele malen moeilijker is om binnen een vastgesteld kader (vormtaal 911)te werken dan vanaf een blanco vel papier te beginnen;
2. Men een gewichtsbesparing heeft kunnen realiseren terwijl een gewichtstoename voor de hand had gelegen. Iedereen weet dat elk nieuw model weer een tikkie zwaarder is geworden, nietwaar!? Porsche heeft er bijvoorbeeld voor gekozen de carrosserie uit aluminium-staal te construeren. Niet bepaald de goedkoopste oplossing. Je zou maar net een 997 GT 3 (RS) hebben gekocht...;
3. Een motor krachtiger en zuiniger maken, zónder gebruikmaking van een Turbo, is zeker geen sinecure. Vraag het elke willekeurige tuner maar eens;
4. Een standaard 997 met PDK accelereert volgens mijn gegevens in 5,0 seconden naar 100, de nieuwe standaard 991 met PDK in 4,4 seconden.
5. Al deze ontwikkelingen hebben een hoop geld gekost en de materialen die worden gebruikt (carrosserie) beïnvloeden de kostprijs in negatieve zin. Een vergelijkbare auto is voor dit geld niet te koop.

Zo, dat is eruit...

23 sep 2011 13:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb me hier ook uitgelaten over de estethische zijde van de nieuwe 991. Nu weet ik ook wel dat dit zijn tijd nodig heeft om de nieuwe stijl te kunnen smaken.
Doch denk ik dat iedereen het recht en/of smaak mag hebben om zijn mening hier te uiten op een forum.

Dat de nieuwe 911 sneller ging zijn, dat weet ik nu zelfs al voor de nog nieuwere 911.
En dat hij zuiniger ging zijn en minder CO2 ging hebben kon ik ook al raden.
Zoals het gebruik van betere materialen

Maar dat hij langer werd, zo'n achterkant en een te luxueus karakter tov het sportieve karakter ging krijgen, daar stond ik echt van te kijken.

Mvg,

23 sep 2011 15:00
Profiel
PorscheForum Junkie
's-Hertogenbosch
Ik heb gezegd dat de 911 met respect voor het verleden weer helemaal bij de tijd is. Wat mij betreft mag je dat als mooi of minder mooi ervaren, of eraan wennen en daar heb ik dan ook geen enkel oordeel over. Ik kan je ook best begrijpen (en zelfs een heel eind met je meegaan) als je zegt dat een moderne 911 je minder aanspreekt dan een klassieker. Maar dat doet niets af aan de prestatie die Porsche heeft neergezet met de ontwikkeling van de nieuwe 911.

En hoe weet je dat de 911 meer luxueus dan sportief zou zijn? Heb je er dan in gereden? De S is op de Nordschleife nota bene even snel als de 997 GT3...

En ja, het interieur borduurt voort op dat van de Panamera, wat weer voortborduurde op dat van de Carrera GT. Ook weer een kwestie van smaak. Maar was het interieur van de 997 dan zo geweldig sportief?

En je kunt er ook nog allerlei luxe dingetjes op bestellen. De mensen vinden dat nu eenmaal leuk. Maar je kunt 'm vast ook zonder die luxe dingetjes bestellen...doen ze voor de puristen onder ons, want Porsche wil graag iedereen bedienen om de schoorsteen te kunnen laten roken...

23 sep 2011 15:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Neen, dat had ik misschien verkeerd verwoord.
De prestaties zijn gewoon beter en dat is maar normaal ook Porsche is een innovatief merk.

Wat ik trachtte duidelijk te maken is als men nu in de 991 plaats neemt men zich niet meer in een sportwagen waant maar in een panamera of een cayenne (zonder iets verkeerd te zeggen over de panamera of cayenne). De grote middenconsole en de overvloed aan knopjes zijn een heel eind verwijderd van een klassieke 911, waar het rijdersgevoel centraal stond.

Ik heb hier eerder al geschreven dat Porsche met z'n clienteel moet mee evolueren. Misschien zijn er gewoon meerdere rijders die zo'n middenconsole op prijs stellen, ik weet het niet, maar ik hoor er toch velen op af knappen. De studie betr. klanten en nieuwe klanten of het dna en de wensen van die klanten had mij n inziens een eigenaardig resultaat. Bij mijn weten hebben niet veel Porsche-rijders het 'en ik wil de grootste (auto :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ) hebben'

Wel vind ik het knap om met een standaard auto (s-versie) met minder vermogen even snel rond te gaan als met een GT3-versie. Natuurlijk heeft Porsche met zijn nieuwe 911 pluimen verdiend. Alleen ben ik nog al perfectionistisch ingesteld om toch over enkele niemendalletjes te vallen.

Zoals ik ook eerder gemeld had: 'Mijn verwachtigingen waren hoogsgespannen'

Mvg,

23 sep 2011 16:18
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 854 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 35  Volgende