Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 11:17

Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vragen mbt GT 3 ( 997 3.6 ) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Vragen mbt GT 3 ( 997 3.6 )
Precies, das geen graadmeter, zelfde als met remblokken, de 1 moet om de 10.000 nieuwe waar de ander er gewoon 30 - 40.000 mee doet, maar een GT3 :twisted: zal je volgens mij wel steeds uitdagen hard uit bochten te komen, en ja dan willen de bandjes met die cambersetting van t ding wel slijten aan de binnenkant :mrgreen:

20 sep 2011 8:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
981 Boxster GTS
Heb op de 993R een KW Variante 3 onderstel, laten uitwegen en uitlijnen op RS specs. Dat wordt ook voorbanden vreten was het commentaar.

Nou, de voorbanden vallen mee, maar het laatste setje achterbanden (Conti Sportcontact 2) hebben het "slechts" 6000 km uitgehouden en in die tijd ben ik zelfs geen 1 keer op een circuit geweest.

En ik ga echt niet, om het gras voor de voeten weg te maaien, bij ieder stoplicht "vol" weg. Integendeel.

Wel kan ik mij in de Eiffel en Luxemburg heerlijk vermaken op bochtige weggetjes.

20 sep 2011 10:06
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Veel grip + veel vermogen is veel bandenslijtage. Ga je naar het circuit gaat het nog wat harder.
Dan kan een semi-slick van Pirelli er zo uit gaan zien :)

Afbeelding

Hier zie je al dat ie nagenoeg op is.

Afbeelding

20 sep 2011 10:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Nine-eleven schreef:
Nou, de voorbanden vallen mee, maar het laatste setje achterbanden (Conti Sportcontact 2) hebben het "slechts" 6000 km uitgehouden en in die tijd ben ik zelfs geen 1 keer op een circuit geweest.

6000km!!! Ja dan zul je wel bij elk stoplicht als eerste weg willen zijn :bang:

:wink:

Ben zelf ook geen stoplichtspinter en denk dat de meeste slijtage idd komt van het bochtenmennen...af en toe een stapje opzij en dan gaat alles vanzelf. In principe rij ik alleen maar op bochtige binnenwegen, de snelweg ziet hij amper en dan is 10-11k met een setje banden niet bijzonder. Met Pirelli's heb ik altijd al de ervaring gehad dat ze snel heen waren alhoewel 11k voor mij een nieuw record is. Maar goed er liggen verse Michelin's te wachten.

@Gert: Super foto die laatste :thumleft:

20 sep 2011 20:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Die banden zijn met recht "op" :mrgreen:

Hoop ik krijg nog reacties van mensen over de GT3, wilde trouwens ook wel een horen van jullie hoe goed de kwaliteit van de Porsche Garantie vinden?

Kom op mannen, is vast nog veel meer te melden over de GT3????

20 sep 2011 21:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Peet GT3 schreef:
Die banden zijn met recht "op" :mrgreen:

Hoop ik krijg nog reacties van mensen over de GT3, wilde trouwens ook wel een horen van jullie hoe goed de kwaliteit van de Porsche Garantie vinden?

Kom op mannen, is vast nog veel meer te melden over de GT3????

De ventieldopjes willen nog wel eens grijs uitslaan, de weekmakers vervluchtigen nogal snel, een van de grotere manco's van de GT3 :mrgreen:

Ik ben bang dat op dit forum weinig 997 GT3 bezitters te vinden zijn, volgens mij is het geregistreerde aantal in NL ook erg laag. Misschien eens op http://www.teamspeed.com kijken of www.planet-9.com of in DLD http://www.pff.de

21 sep 2011 17:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Dat van die ventieldopjes is zeker iets wat van belang is en zal onthouden in mn zoektocht ;-)

Heb op de PFF al wat discussies mbt de GT3 gevonden, ook over problemen omtrent de wagen :thumleft:

Kan ik zeker wel wat mee, bedankt :mrgreen:

21 sep 2011 20:29
Profiel
PorscheForum Rakker
n.v.t.
Omgeving Haarlem
Zijn hier volgens mij ook niet zo heel veel eigenaren van een 7 GT3. Op het forum van pistonheads.com (UK) wordt daarentegen heel erg veel geschreven over de 7 GT3 en de 6 GT3. Erg interessant en leerzaam, hoewel er zo nu en dan in herhalingen wordt gevallen.
Lewie

21 sep 2011 21:17
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
amandus schreef:
RS-R schreef:
Ik wacht tot medio maart 2012.

Ikke ook ...mss groepsaankoop ..

i'm in :drive: :wink:

21 sep 2011 21:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Hallo ,sorry voor het late antwoord .
Sedert enige tijd ook in het bezit van een witte GT3 3.6 (997) .Aangekocht met 16000 km en geen circuit gezien .Er zijn genoeg punten om dit na te gaan .
Wagen uitlezen (bij mij enkel stage 1 ) .Kijken of de veren schokdempers versteld zijn en of er sporen van slijtage rubber te vinden zijn .
Onderhoud ,historie ? Inderdaad de afwezigheid van kuipzetels en een rolkooi kan een indicatie zijn dat de eigenaar de wagen niet gekocht heeft voor circuitgebruiK.
De wagen laten keuren door 2 verschillende Porsche-centra .
Super wagen ,heel betrouwbaar blok ,het enige wat uit de keuring kwam en wat ik hoor van andere gt3 rijders is een defect aan het stuurhuis en eventueel moeten vervangen van de topmounts (correct geschreven)van de voorste schokdempers .
Ik geloof niet direct in een sterke prijsverlaging van de 997 gt3 .Het aanbod is al kleiner en de nieuwe gt3 zal er niet zijn voor 2013 .Daarenboven is dit model uitermate betrouwbaar qua techniek .Wat wil je nog meer :wink:

08 okt 2011 22:37
Profiel
Timeless
Wat waarde betreft niet eens , de geschiedenis heeft geleerd in heel autoland dat de waarde zakt na verschijnen van de opvolgen . Sterker nog , na bekendheid wanneer de nieuwe gaat rijden worden de vorige modellen ruim voor die tijd aangeboden . Dit om de maximale prijs te maken . Is een oud kunstje in automotive world :wink:

09 okt 2011 8:34
Profiel
PorscheForum Rakker
996 GT3
Soest
Amandus, je koopt een 997 GT3 sowieso niet als belegging, het gaat om de fun en hobbies kosten nu eenmaal geld.

http://twitter.com/Fredget64

09 okt 2011 14:33
Profiel Facebook 
Timeless
Heb wel geleerd, na een kapitaal verder te zijn , dat je snugger kan kopen , vergt wel wat geduld ...dat laatste is weer niet mijn sterkste kant ...niet zo snugger dus toch .. :|

10 okt 2011 8:41
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Verstand komt met de jaren 8) Depreciation is a silent killer :zwbl:

10 okt 2011 10:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
amandus schreef:
Wat waarde betreft niet eens , de geschiedenis heeft geleerd in heel autoland dat de waarde zakt na verschijnen van de opvolgen . Sterker nog , na bekendheid wanneer de nieuwe gaat rijden worden de vorige modellen ruim voor die tijd aangeboden . Dit om de maximale prijs te maken . Is een oud kunstje in automotive world :wink:

Ik denk dat je gelijk hebt voor 99,9% van de auto's en misschien ook wel voor de GT3 maar als dat laatste ook voor die zou gelden denk ik wel dat dat geen noemenswaardige afschrijving extra zal betekenen. Een Carrera of welke andere Porsche dan ook is toch wat anders mbt afschrijving dan een GT3.

Desalniettemin zijn er natuurlijk ook genoeg GT3 kopers die telkens gewoon de nieuwste willen hebben en niet zozeer de betrouwbaarste trackkar en dus het aanbodt vergroten...echter niet voordat ze de nieuwe GT3 in de armen kunnen sluiten. M.i. hangt een groot deel van de afschrijving van de GT3 ervan af of het oude GT1 blok in de 991 komt of een aangepast DFI blok dat zich eerst maar eens moet bewijzen. Wat het blok betreft zou, gelet het feit dat er geen PDK komt, misschien toch weer voor het oude blok gekozen kunnen zijn (past de huidige PDK bak niet op).

@ Funny: top een GT3 bezitter :res: Foto's zijn altijd mooi :mrgreen:

10 okt 2011 19:22
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Heb nu 3j een 996RS...wordt enkel gebruikt voor circuit, nu 23.000km sinds aankoop 2dehands...totaal zit op 45.000km...ongeveer allemaal track km's want auto had al een track verleden.

Tot nu toe nog geen verrassingen gehad, geen problemen. Het kan natuurlijk altijd welergens falen maar die GT3 blokken kunnen wel tegen een stootje.

18 okt 2011 11:04
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4