Auteur |
Bericht |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Problemen 997 MKII motor
@SC: die regel kan je niet meer toepassen op modernste auto's, die hebben een oliepomp die druk levert afhankelijk van de vraag! @Jeroen: kenteken zegt niet zo veel toch, na import? de M3, van 2001!, heeft een kenteken van 2 maanden oud. Herkenbaar is een 997 MKII - indien geen omgebouwde MKI of 996 of ... - aan de gaten in de voorbumper - zie mijn album, ze zitten recht onder het blokje met o.a. de richtingaanwijzers en niet iets verschoven naar binnen - of de achterlichten met LED-'puntjes'.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
18 maart 2011 21:11 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: Problemen 997 MKII motor
Ook aan de voorkant ledjes toch (turbo had dit geloof ik al) ?
en interieur kun je het aan de pcm zien; die is met andere knoppen en ik dacht touch-screen...
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
21 maart 2011 21:23 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Problemen 997 MKII motor
je info klopt helemaal (je bent je al goed aan het voorbereiden ) alleen zie je voor het 'gapende gaten' verschil het snelste, tenzij de P. rijdt met de dagrij-LED's aan. binnen zie je het 'touch bare' van het screen niet, wel het onbreken van het numerieke toetsenbordje links van het scherm.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
21 maart 2011 23:53 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Problemen 997 MKII motor
Wat is er met je auto aan de hand, Paul, gezien de foto van je avatar?
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
21 maart 2011 23:55 |
|
|
sir marco
997 mk2 cabrioveluwe
|
Re: Problemen 997 MKII motor
Kom net terug van wintersport, en heb het antwoord van Maurice gelezen...... hij kan zo bij D66 als woordvoerder gaan werken.... Wel raar dat jij precies die mk2 te zien krijgt die kapot gaan, terwijl je er verder niks over leest (ga maar zoeken op buitenlandse forums ).... Je bent zeker vergeten foto's te maken, of niet ? Dat warm rijden verhaal geld voor alle auto's , en heeft niks specifiek te maken met de Mk2 . Zal ik eens een gokje doen , de 991 heeft de zelfde motor als de mk2 ( wel aanpassingen ) en alleen een andere versnellingsbak ( 7 versnellingen) Oh, en wat is dat leuk met de 911 langs het meer van Geneve, en daarna nog de bergen in. En op de terugweg nog naar Montreux (Smoke on the water. Deep purple) , mooie stad , ik vond het rijden nog leuker dan het skieen .... En voor die gene die een mk2 willen aanschaffen zorg dat je de gt3 stoelen er in krijgt, erg comfortabel, ook na 2200 km
|
22 maart 2011 10:16 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Problemen 997 MKII motor
Verkeerd warm rijden heeft naar mijn indruk meer invloed op het hart van de motor - cilinders en zuigers - als met de rest; maar denk niet dat we daar meer duidelijkheid over gaan krijgen De PDK heeft nu al 7 versnellingen - 6 'normale' met een overdrive - verwacht niet dat de nieuwe er 1 meer heeft in de handbak. Je P. komt binnenkort in de verkoop
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
22 maart 2011 23:01 |
|
|
sir marco
997 mk2 cabrioveluwe
|
Re: Problemen 997 MKII motor
Nee, zeker niet... Hij is nu bijna 2 jaar oud , en ik denk dat ik er nog wel 3 jaar in rij, misschien wel meer ! Het enige risico dat je dan loopt, is dat je dan ( net als nu de luchtgekoelde Porsche berijders), z'n type wordt wat is blijven hangen in het verleden, en als je iets niet wil, is dat het ......
|
23 maart 2011 13:09 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Problemen 997 MKII motor
Alles prima Jurgen De foto is van toen ik de lambda sondes links vernieuwde. Was onder garantie ontdekt en ze waren besteld. Dag voordat ik op Zandvoort zou gaan rijden was het motormngmt lampje weer aan gegaan en ik het rijden dus cancelde Toen zelf de sondes maar verwijderd en ontdekt hoe fraai men aan het werk was geweest bij montage van de sportuitlaat - PC Duitsland Zelf de zaken weer top in orde gebracht. Als je het goed gedaan wilt hebben, moet je het zelf (kunnen) doen Bij de dealer hier zagen ze me binnenkomen met de 2 sondes: "Oh, u vervangt ze zelf?.." en kreeg ik de nieuwe mee (Ze kennen me al van 2 Porsches terug) Zij blij (..) en ik
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
24 maart 2011 10:14 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Re: Problemen 997 MKII motor
Mooi dat je dat zelf kunt,Paul.
|
24 maart 2011 10:41 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Problemen 997 MKII motor
Heb er lol in, kan er 'onbeperkt' tijd aan besteden en vooral: weet dat het dan met professionele kwaliteit gedaan is..
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
24 maart 2011 11:31 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Re: Problemen 997 MKII motor
Mooie anekdote Zie het voor me
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
24 maart 2011 17:36 |
|
|
Edd997
911 997 Speedster Look
|
Re: Problemen 997 MKII motor
De 997.2 16 aug geleverd gekregen, savonds lekker gaan rijden en plots kreeg ik het gele motorlampje, gelukkig niet knipperend, zelf even aan de tester gehangen en een correctiemelding van de lambda na katalysator, te rijk cil 2. Direct bij Porsche volledig laten nakijken, de druk van de brandstof pomp was te laag, garantie porsche, week later weer lampje aan, nu de lambda vervangen, 1tje. Op dit moment geen pro's meer. 33k nu totaal op et klokje, 1 beurt gehad incl remvloeistof, de pomp en 1 lambda vervangen, al met al niet veel opmerkingen.
|
22 sep 2011 22:00 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: Problemen 997 MKII motor
die brandstofpomp is blijkbaar zwak punt want is bij mij ook vervangen; toen ik de verschijnselen beschreef gokte men bij de dealer al op de pomp is overigens geen 'bekende' standaard electrische opvoerpomp maar een hogedruk exemplaar mechanisch aangedreven door de motor in verband met directe inspuiting; er is ook een lichte ratel van hoorbaar, links achter enkele maanden later ook lamba sonde(s), de 2 links, of er een relatie is ..
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
22 sep 2011 23:04 |
|
|
Edd997
911 997 Speedster Look
|
Re: Problemen 997 MKII motor
@paul, heb jij dan ook het idee dat je de pomp beter hoort of komt et doordat ik et kapje omlaag heb? Heb zo et idee dat ik em nu beter hoor, alleen bij stationair en zeer lage snelheid
|
22 sep 2011 23:12 |
|
|
rarebear
964 C2 marineblauw
|
Re: Problemen 997 MKII motor
Tegenwoordig zijn bijna alle problemen met alle merken, electronica ! Autofabrikanten zouden eens bij vliegtuigbouw ontwerpers in de leer moeten gaan ! In vliegtuigen zijn alle systemen dubbel of driedubbel uitgevoerd, in onze auto's zit voor alle separate functies 1 enkele ECU, nu kun je aanvoeren dat je niet kunt neestorten met een auto, maar tot stilstand komen op de ring Brussel of een van de tunnels in ons land is minstens zo levensbedreigend. Ook alle verhalen over Oude Toyotas die probleemloos rondtuffen zijn simpel te verklaren, geen electronische gizmos aan boord ! Je moet eens praten met een Wegenwacht monteur... Dan zie je het probleem heel duidelijk ! De komende winter zal weer een gruwel worden voor met electronica volgehangen auto's.
_________________________________________ I am from the government and here to help you
Ronald Reagan
|
23 sep 2011 12:09 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: Problemen 997 MKII motor
Het zijn de consumenten die boter op hun hoofd hebben. Een nagenoeg storingsvrije wagen kan allang worden gemaakt.............tegen veel hogere kosten dan nu het geval is.........en dan koopt niemand zo'n wagen. Alleen wettelijke regelgeving kan dit proces doorbreken.
|
23 sep 2011 12:55 |
|
|