Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 14:23

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
parkeerschade bumper 964 Targa - dilemma 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 964 C4 Targa
Bericht parkeerschade bumper 964 Targa - dilemma
Grrr... het is gebeurd... Een onverlaat is laatst bij het inparkeren achteruit tegen mijn voorbumper gereden.

Afbeelding

De afdruk van de roestige trekhaak is nog duidelijk te zien... Het is maar een kleine schade maar de bumper was net nieuw gespoten 2 maanden geleden en er is nu een stukje lak af.

Zoals het hoort heb ik een briefje geschreven en onder de ruitenwisser van de dader gedaan:

Afbeelding

Heel vriendelijk briefje met mijn telefoonnr en het verzoek me te bellen. Daarnaast foto's gemaakt van de situatie en een getuige laten meekijken. De getuige heeft het niet zien gebeuren maar kan wel verklaren dat de afdruk en de trekhaak "matchen".

Afbeelding

Helaas, uiteraard?, niets gehoord van de dader.

De verzekering zegt dat er een eigen risico is van €500 die ik terugkrijg als de tegenpartij schuld erkent (hoe groot is die kans). Weet eigenlijk nog niet eens hoe hoog de schade is, zal het vrijdag eens vragen aan Robert.

Welke stappen zouden jullie ondernemen?

Ergens de komende weken wil ik de auto ook graag in zijn pyjama ergens binnen stallen voor een winterslaap... Dus ook gezocht: een stalling in de buurt van Amsterdam (heb er een bij een boer op 40 km afstand, iets dichterbij zou mooi zijn).

ps: alle eerste ingevingen heb ik kunnen inhouden...

21 sep 2011 12:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: parkeerschade bumper 964 Targa - dilemma
Spotrepair zoeken in je omgeving, kost wenig en je ziet er niets meer van.

21 sep 2011 12:48
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Om te beginnen:
De "dader" heeft zich niet gemeld binnen 12 uur en heeft daarom een misdrijf begaan (Verlaten Plaats Ongeval of VPO) hiervan kun je gewoon aangifte doen. Vergeet niet de gegevens van de getuige bij te voegen. De dader zal de aandacht absoluut niet prettig vinden.

Naar je verzekering toe is die aangifte ook van belang (=verhaalschade waarop het eigenrisico indien verhaalbaar NIET van toepassing is).

21 sep 2011 14:33
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
als het alleen lak schade is dan is een spot-repair wellicht te doen. Die bumpers zijn van plastic, in de mijne zit voor een klein deukje omdat daar altijd een amerikaans nummerbord tegen aan heeft gezeten die door warmte en een vermoedelijk een klein tikkie een afdruk/scheurtje heeft achter gelaten. Dat valt niet 1-2-3 te repareren met een beetje lak. Mij stoort het niet (meer) en beschouw ik maar als aandenken aan zijn leven in de States.

21 sep 2011 15:26
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 (90) ex 997 S (08), 996 C2C (01)
München
Tsja, erg persoonlijk maar de mijne heeft sinds de overspuitbeurt alweer een hele trits steenslag gaatjes dus ik zou het lekker laten zitten. Mocht je er echt mee iztten zou ik ook aangifte doen en de hele boel laten spuiten

21 sep 2011 18:53
Profiel
PorscheForum Rakker
als je kenteken hebt van dader kun je via de Politie soms de NAP gegevens krijgen ....
Indien niet, kan je altijd nog het waarborgfonds aanschrijven

21 sep 2011 19:40
Profiel
Citaat:
De getuige heeft het niet zien gebeuren maar kan wel verklaren dat de afdruk en de trekhaak "matchen".
:popcorn: Ik zeg spotrepair :wink: kom anders 1 oktober langs bij Harry, kijkt soepkip er even naar...........

21 sep 2011 19:57
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
restyler/spotrepair, zie je niets meer van en kost weinig. in ieder geval stukken minder dan je eigen risico.
en als je de moeite wil nemen kun je aangifte doen. wanneer het de politie uitkomt, als je vantevoren een afspraak hebt gemaakt via internet en dat zal dan op een tijd zijn dat het jou zeker niet uitkomt (midden op de dag o.i.d.)

succes ermee!

21 sep 2011 21:13
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Ik zeg succes met de aangifte.
Mijn ervaring is, en dan zelfs met veel ernstigere vergrijpen, dat de politie er geen donder mee doet.
Ze zeggen meestal ja, en doen dan nee....
Laten bijwerken dan maar.
Blijft rottig geintje.

21 sep 2011 23:45
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
lekker laten zitten en als er weer steenslag op zit overspuiten.
de mijne is 2 jaar geleden gespoten en de voorbumper heeft ook alweer gebruiksporen.

gr anton964

22 sep 2011 0:04
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Inderdaad. Volgende week zit er weer iemand tegen aan: een van de weinige nadelen van in 020 wonen :mrgreen:

22 sep 2011 8:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Zal in Amsterdam denk ik niet mee vallen, maar uitkijken waar je hem parkeert. Ik pak nooit het eerste de beste lege plekje maar zoek altijd naar iets waar ik denk de minste kans op parkeerschade te krijgen, tot grote ergenis van mijn vrouw :mrgreen:

22 sep 2011 8:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 964 C4 Targa
Het klinkt inderdaad als "rustig ademhalen en doorgaan" :? . Denk dat het werk en de moeite niet opwegen tegen wat ik uiteindelijk terug ga krijgen (als ik al iets terugkrijg). De schade is klein en ik woon zoals gezegd in 020 dus zal het nog wel een keer gebeuren.

Spotrepair, goed poetsen, sparen voor een bumper make over als ik buiten 020 ga wonen en goed (nog beter..) opletten waar ik parkeer :roll: .

En de eerste keer is altijd het ergst :bang: (wat niet voor alle 1e keren geldt overigens :wink: ).

22 sep 2011 8:56
Profiel
Omg. Amsterdam
arjan schreef:
Zal in Amsterdam denk ik niet mee vallen, maar uitkijken waar je hem parkeert. Ik pak nooit het eerste de beste lege plekje maar zoek altijd naar iets waar ik denk de minste kans op parkeerschade te krijgen, tot grote ergenis van mijn vrouw :mrgreen:

+1 ... dan maar iets verder lopen naar winkels oid.. maar de auto staat dan wel iets veiliger voor parkeerschades :ba:

22 sep 2011 19:32
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Klinkt misschien arrogant en stom, maar bezit al jaren een oud hokkie erbij :idea:
En dat is zooo makkelijk en relaxt, je zet dat overal tussen en er zit ook nooit wat aan :cheers:

23 sep 2011 0:14
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
@molen934 klinkt niet stom is juist reuzeslim. Hoezo? Ik doe hetzelfde. Ouder VW polo voor woon-werk (20km p/d) en de 964 gaat NOOIT mee de stad in of zo. En het klopt. Ik prak die Polo overal tussen en nooit schade.... :)
Maar blijft vervelend als je schade aan je Porsche hebt.

23 sep 2011 6:53
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
@ivo: volgens mij heb je hem nog niet zo heel lang, dus zeg nooit nooit, komt vast wel een keer een moment dat je hem wel ergens mee naar toeneemt en in een situatie belandt dat je hem wel ergens moet parkeren waar je eigenlijk liever niet wilt. Merk aan mezelf dat ik toen ik hem net had ook daar enorm oplette, doe ik nu nog wel, maar het maniakale is er nu gelukkig beetje af. Anders kan je hem nooit ergens mee naar toenemen.

23 sep 2011 8:11
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Ivo 3.6 schreef:
klinkt niet stom is juist reuzeslim. Hoezo? Ik doe hetzelfde.

Dus jezelf het zekere (rij)plezier ontzeggen, om mogelijke (parkeer)schade te voorkomen is reuzeslim? :scratch:

Een mens lijdt het meest van het lijden dat het vreest. Afbeelding

23 sep 2011 9:49
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
Ieder z'n ding Eric.....
Als het iemand rust geeft....
Daarom rijd ik zelf liever niet in een nieuwe auto.
Een auto met gebruikssporen zet je dan makkelijker weg in moeilijkere plekjes....

23 sep 2011 10:14
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
porsche964 schreef:
@ivo: volgens mij heb je hem nog niet zo heel lang, dus zeg nooit nooit,

Bezit sinds 1983 diverse 911's en heb altijd een oud hokkie erbij :mrgreen:
FF Amsterdam in en je loopt heerlijk relaxt :thumleft:

23 sep 2011 11:06
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Helemaal mee eens en daar hoef je niet eens voor in A'dam te wonen. Ik voel niet de behoefte om boodschappen te doen of de binnenstad in te gaan met de P. Daar haal ik ook het plezier niet uit om ermee te rijden dus dat doe ik altijd met m'n oude gebakje. De P is voor de leuke momenten!

24 sep 2011 0:33
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
porsche964 schreef:
@ivo: volgens mij heb je hem nog niet zo heel lang,

klopt. Deze niet maar is wel m'n 3e 911 sinds 2003 :) en nu nog. Voorbeeld. Gisteren mooie zonnige dag zijn we uitgenodigd om in Burgh-Haamstede wat te gaan eten in de nabijheid van de stacaravan van mijn ouders. Ik weet dat parkeren daar buiten het terrein moet op een afgelegen veldje , parkeren bij het restaurant is een drama ...dus gaat de Porsche niet mee. Heel simpel. Is voor mij geen lijden dat ie er niet mee op pad kan. Kan nog vaak genoeg.

24 sep 2011 5:42
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Mocht je de persoonsgegevens hebben van deze delinquent :twisted:

Heb ik nog genoeg leuke ideeën om een poets te bakken :mrgreen:

bijvoorbeeld iets met Kringloop, een belletje namens delinquent (nummer afgeschermd), en meubels ophalen i.v.m. 'op hande zijnde' verhuizing als
enkel de kinderen/vrouw thuis is (inschatting). Heb er nog een paar, een goede grap is nooit mis.

Ff serieus: succes met het opknappen, zal meevallen.
Wel een onzettende :bang: :evil: :twisted: :?: dat de persoon niet eens even belt.

24 sep 2011 9:14
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
En hoe ga je dan bewijzen dat hij of zij tegen jou is gereden en niet andersom als de getuige het niet heeft zien gebeuren. Verder verbaasd het mij niks met de huidige mentaliteit dat de dader zich niet "aangeeft".

Inderdaad snel laten maken en vergeten!

24 sep 2011 13:13
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Cloaca schreef:
Ieder z'n ding Eric.....

Helemaal mee eens en dat moet iedereen vooral voor zichzelf uitmaken :res:
Het is echter wel een eigen, bewuste keuze en dan moet je daar de consequenties van aanvaarden zonder te zeuren dat je een Porsche niet altijd en overal mee naartoe zou kunnen nemen. Er kán altijd iets gebeuren, maar het is niet zo dát er ook iets zal gebeuren als je het doet. Vandaar "het zekere (rij)plezier ontzeggen, om mogelijke (parkeer)schade te voorkomen". Ik geniet graag van iedere mogelijke kilometer in mijn 911 of dat nou is voor een toerrit of om een boodschap mee te doen en/of zomers in de zon of 's winters in de sneeuw maak mij niet uit.

24 sep 2011 13:52
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende