Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 12:09

Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
project 1972 911.. 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Bericht Re: project 1972 911..
Ik heb wel gewoon Halfords accus in 36AH die prima passen. Zijn prima, onderhoudsvrij en kosten niet de wereld. Heb even niet het onderdeelnummer handy, maar even in de winkel in het boekje kijken.

19 sep 2011 17:44
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2,4 T 1972 Gulf Blau
Groningen
De webers van mijn 911 T zijn te koop. als hier iemand een zeer frisse set webers incl. alle toebehoren zoekt dan heb ik ze..;)

Het zijn eigenlijk nieuwe exemplaren ze hebben even op een motor gezeten vroeger voor een beurs of zoiets (vertelde de vorige USA eigenaar) en daarna verkocht.

Ik heb nog geïnformeerd en volgens de vorige eigenaar zijn alle settings goed voor een 2,4 T dus.. plug & play.

Ik denk namelijk toch sterk een set PMO (bedankt cabrioman) ITB's te kopen met een KMS systeem.. ook heb ik nog het originele MFI systeem erbij en het lijkt me wat onzinnig om alles te bewaren.

Ik heb een beetje rond gekeken op internet en zie dat de prijzen voor deze carburateurs nogal heftig zijn, ik hoef niet de hoofdprijs maar ik wil wel een redelijk bod.

24 sep 2011 11:20
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
a5coupe schreef:
Ik heb nog geïnformeerd en volgens de vorige eigenaar zijn alle settings goed voor een 2,4 T dus.. plug & play.

Plug & Play kan niet. Elke motor is anders dus ook al heb je ook een 2.4T dan zul je nog de carburateurs moeten afstellen. Carbs zijn afhankelijk van hoeveel mengsel de cylinders kunnen aanzuigen en dit is verschillend bij elk blok.

desalniettemin zijn de webertjes gewild. Ruilen voor een set mooie Zeniths? :mrgreen:

Ik zou ze ook even in het te koop aangeboden topic zetten....

24 sep 2011 16:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb net via Remto in Nootdorp twee global accus gekocht. 43 ah, past goed zonder problemen en niet duur.

26 jan 2012 22:36
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2,4 T 1972 Gulf Blau
Groningen
Ben inmiddels flink bezig met de Porsche, kom toch meer laswerk tegen als ik had gedacht maar dat was te verwachten, het zijn meestal slecht gerepareerde stukken die reeds in de USA zijn gedaan..
Die doe ik dan over.. waarvan ik hoop beter... ;)

Ik had wat spullen gekocht en vroeg me af hoe het zat met de verlichting voor.. ik heb nieuwe euro knipperlicht kapjes gekocht en koplampen. Nu zie ik dat dit niet geheel overeen komt met de stekkers maar ook niet wat betreft de scheiding van knipper en stadslicht??! Weet iemand wat je allemaal moet veranderen aan de verlichting t.b.v. de keuring bij de RDW?

Vr. groet,

25 maart 2012 11:27
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Bedoel je dat het stadslicht in je nieuwe h4 koplampen zit? Gewoon niet aansluiten. Stadslicht zit in de knipperlicht unit het dichtst bij de horngrille. Het kan zijn dat je wat draadjes moet verleggen/ aansluiten/doorknippen. Volgens mij hdden de amerikanen een permanent licht is de zijkant van de knipperlicht huizen. Indien zo, gewoon lampje eruit laten.

Wellicht kun je wat beter omschrijven wat er veranderd dient te worden?

25 maart 2012 11:59
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Volgens mij zit bij de US het stadslicht niet in dezelfde behuizing als het knipperlicht en de "running-lights".

De US behuizing heeft inderdaad 1 lampje wat continue brandt - bij de EU zit daar 'n reflector.
Het knipperlicht is eenzelfde soort lampje wat je achter hebt - met normale verlichting en remlicht - je kan de binnenkant van de US behuizing makkelijk aanpassen zodat je er een normaal knipper-licht-bolletje in kunt doen ...

Verder wat Hessel aangeeft :arrow: je zal wel het een en ander aan de bedrading moeten doen :popcorn:

25 maart 2012 12:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 T Targa 1970
Je kunt de schakeling van die zij lampjes gebruiken om het stadslicht aan te sluiten in de H4. Orgineel hoort er in het europeese knipperglas bij de horngrille een wit stuk te zitten. Hierachter moet je dan een fitting maken en een aluminium schotje plaatsen zodat het wordt gescheiden van het knipperlicht. Maar dat hoeft voor de keuring niet.
Achter kun je gewoon europese glaasjes (met oranje stuk) plaatsen met reflector aan de zijkant. Wel even de lampjes uit de fitting halen, maar dan ben je klaar.

25 maart 2012 12:24
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2,4 T 1972 Gulf Blau
Groningen
ok, ik hoef dus voor de keuring geen stadslicht aan te sluiten?
de knipperlicht behuizing is idd één ruimte, en mijn glaasje is duidelijk opgedeeld in twee..

trouwens net nog even verder gegaan met het nazien van gerepareerd oud zeer.. maar die amerikanen nemen het niet zo nauw.. gewoon en of andere super harde coating over de roest heen.. zal morgen eens een super sterke afbijter kopen want de borstels op mijn haakseslijper die trekken het niet..

Het is gelukkig niet doorgeroest maar om de auto weer in elkaar te zetten met de wetenschap dat er roest onder de verf zit (binnenzijde achterstoeltjes) vind ik niet zo'n goed idee..

zat al te denken om er een nieuw stuk in te zetten maar kan nergens een vervangingsdeel vinden.. heeft iemand een idee? het zou dan gaan om de gehele achterbank stukken en de firewal...

niet dat er gaten in zitten.. maar de roest zit echt in het staal lijkt het wel..

zitten hier trouwens in de buurt van Groningen geen hobby mensen.. die ook zelf kneuteren aan hun 911? dan zou je elkaar over en weer kunnen bijstaan met werkzaamheden ofwel advies/ goede raad..

Marcel

25 maart 2012 15:20
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2,4 T 1972 Gulf Blau
Groningen
even een plaatjes update.. voor de liefhebbers..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

een kleine indruk van mijn werkzaamheden vandaag.. het blauwe plaatje is een dogtag.. die tussen een bout en een moer van één van de kachelpotten zat.. grapje van de vorige eigenaar waarschijnlijk.. ;) "vaccinated against rabies" hahaha

25 maart 2012 22:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Waarom word ik toch altijd zo jaloers op dit soort projecten en garages :roll:

25 maart 2012 22:34
Profiel
foxtrot / oscar
a5coupe schreef:
die amerikanen nemen het niet zo nauw..

stel je gerust, europeanen zijn daar ook erg goed in ;)

Citaat:
gewoon en of andere super harde coating over de roest heen.. zal morgen eens een super sterke afbijter kopen want de borstels op mijn haakseslijper die trekken het niet..
Het is gelukkig niet doorgeroest maar om de auto weer in elkaar te zetten met de wetenschap dat er roest onder de verf zit (binnenzijde achterstoeltjes) vind ik niet zo'n goed idee..

zat al te denken om er een nieuw stuk in te zetten maar kan nergens een vervangingsdeel vinden.. heeft iemand een idee? het zou dan gaan om de gehele achterbank stukken en de firewal...

niet dat er gaten in zitten.. maar de roest zit echt in het staal lijkt het wel..

Lastig in te schatten van de fotootjes, maar de coating waar je het over hebt, is waarschijnlijk POR15, dat is een vrij populaire anti-roest behandeling in de VS
Een goede werking daarvan valt of staat met een goede voorbehandeling van het blanke metaal en het is niet de eerste keer dat ik zie dat er roest onder de coating ontstaat

Als het metaal niet door is, en nog genoeg "vlees" heeft, zou ik het gewoon goed kaal maken (grovere borstel voor je haakse slijper, of een lamellenschijf met een grove korrel) en er een roest converter er overheen doen (Fertan o.i.d.)

Iets anders:
In een '72-er heeft toch al een 915 bak, of vergis ik me?
(ik zie in de plaatjes dat er bij jou een 901 pook in zit)

26 maart 2012 22:21
Profiel WWW
964 c2
Den Haag
Mooi project!

En een schitterende werk-garage! :thumleft:

26 maart 2012 23:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Jeroen914 schreef:

In een '72-er heeft toch al een 915 bak, of vergis ik me?
(ik zie in de plaatjes dat er bij jou een 901 pook in zit)

Klopt. Roestverhaal zou ik overigens ook zo aanpakken als Jeroen voorstelt. Wel de Fertan goed laten inwerken en afspoelen. De resten die achterblijven schijnen niet zo goed te zijn (kunnen weer een nieuwe plek veroorzaken). Ik heb dit laatste zelf nooit echt gemerkt met de Italiaantjes, maar die rotten overal zo hard dat je toch nooit echt goed weet waar het vandaan komt (en er dus ook niet meer over nadenkt).

27 maart 2012 9:15
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
ligt er natuurlijk aan welkmodel jaar hij heeft.

(mijne bijvoorbeeld is bouw jaar 71, model jaar 72 dus Met olieklepje rechts op spatbord)

Op deze kan ik geen olieklepje ontdekken, of moet ik een betere bril aanschaffen?

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

27 maart 2012 9:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Snap even niet wat het olieklepje te maken heeft met de versnellingsbak. De 915 bak hoort in ieder geval op een 2.4 blok. Als je auto vroeg in de serie zit dan is het bouwjaar 71, model jaar 72. Mijn auto zat halverwege de serie, bouwjaar weet ik niet zo. Staat wel 1 maart levering in Schweiz op het certificaat. Mijn auto heeft wel de olieklep (slechts 8-9 maanden geleverd naar ik begrepen heb). Olieklep is in ieder geval 2.4 blok. Modeljaar 72 is volgens mij ook altijd 2.4 met 915 bak

27 maart 2012 9:32
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Voor de roest, ik heb zowel Fertan gebruikt en de RX producten en vond de laatste beter. RX5 werkt super op schoongemaakt metaal, al dan niet een beetje roestig. Kun je ook makkelijk overschilderen. Hierna kun je de RX 10 gebruiken, een soort POR15, maar iets minder hard. Anders werkt 2 comp. primer ook super, mooie harde laag.

Roest wel goed aanpakken als je toch bezig bent, is zonde om het half te doen.

Qua bak en chassis, kan best dat jij een 901 bak in een 72/73 modeljaar hebt. Die amerikanen vonden tot voorkort origineel niet zo belangrijk, ging meer om de kosten. Kijk anders even goed naar de motor om te kijken of dit niet stiekem een 2.2 is.

27 maart 2012 12:07
Profiel
foxtrot / oscar
outletvalve schreef:
Op deze kan ik geen olieklepje ontdekken, of moet ik een betere bril aanschaffen?

dat wordt dan toch een ander brilletje ;)
op 1 van de foto's op de vorige blz zie ik duidelijk het olie klepje...

27 maart 2012 13:26
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
moest ook 2x keer kijken 8) :wink:

Afbeelding

27 maart 2012 14:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Trouwens, erg mooie kleur dit.

Die RX5 wordt overigens veel gebruikt door alfisti. Zat er ook aan te denken laatste keer. SChijnt zeker goed te werken.

27 maart 2012 15:20
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2,4 T 1972 Gulf Blau
Groningen
Hallo, bedankt voor alle reacties. De auto is matching en heeft de 915 bak. Als ik het schakelschema op mijn pook zie dan heb ik wel het 915 schakelpatroon.. de as vanuit de bak past ook gewoon op de stang die in de tunnel loopt..?! kan iemand anders eens een foto posten waarop een 915 pook te zien is? ik zou namelijk het verschil niet weten.

de beste man waarvan ik de auto kocht heeft ook een 1971 911 waar hij een 915 bak in heeft gezet.. het kan zijn dat hij de pookjes heeft omgewisseld?

wat betreft de roest heb ik gister Alabastine superafbijt op de slechte plekken gesmeerd en nat gehouden met een spuitflesje... opzich gaat de taaie laag er niet af maar hij wordt wel zacht dus ik zal de combinatie van afbijt en borstel hanteren om het spul eraf te krijgen..

lekker werkje.. maar goed beter nu goed behandelen dan straks gatenkaas.. Het liefst haalde ik het hele stuk eruit om te vervangen door een nieuw stuk maar kan de zittingen en de firewal niet vinden als vervangings plaatwerk..

Ik heb trouwens Rustico roestomvormer gekocht, daar smeer ik de toestand mee in straks.. ik zal wel weer wat plaatjes plaatsen als ik wat gevorderd ben.

27 maart 2012 16:15
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Heb mijn auto gedaan met RX5, RX7 en RX10. Super systeem en gemakkelijk aan te brengen. En als Alfisti het gebruiken, dan moet het zeker goed werken tegen roest :mrgreen:

RX5 en dan RX 10 geeft een mooie en sterke ondergrond die je ook nog eventueel in een RAL kleur kan bestellen. Is ook nog eens goedkoper dan POR15.

27 maart 2012 16:19
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2,4 T 1972 Gulf Blau
Groningen
dat rx gebeuren kun je niet op kleur krijgen volgens mij of wel? alleen RAL kleuren zag ik..

Ik heb gewoon 5 spuitbussen laten maken in Gulf Blau.. kan ook natuurlijk maar dit is waarschijnlijk op die plek minder roestwerend dan RX ..

en ik heb zinkprimer met gewone primer..

wat is het verschil eigenlijk met de poken? ik zit al even te kijken maar het enige verschil wat ik mogelijk zie is <72 chrome 72> zwart?

Laatst bijgewerkt door a5coupe op 27 maart 2012 17:36, in totaal 1 keer bewerkt.

27 maart 2012 16:46
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Ik doe het even uit het hoofd zonder boek er bij:

De oude bak had de 1 linksonder zitten, de nieuwe 915 bak de 1 gewoon recht naar boven zoals in elke normale bak.

Zeg ik het zo goed? Heb even geen plaatjes bij de hand

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

27 maart 2012 16:57
Profiel
PorscheForum Junkie
911 2.2 T 1971
Yep, 901 is een dogleg, dus 1 zit links achter. 915 is gewoon de 1 links boven.

Qua kleur is de pook in een 72-er en jonger zwart. t/m 71 was chroom. Knop was altijd zwart, alleen heel vroeg had je ook hout geloof ik.

27 maart 2012 17:03
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende