Auteur |
Bericht |
resto
restoNijmegen
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
ik ben benieuwd wat voor output je lm produceerd bij 4000rpm. Kun je dat eens meten? En ook je lamda waarde?
_________________________________________ 996 c2 tip
Www.auto-resto.nl
|
27 sep 2011 21:12 |
|
|
PoBoCo
Haut-Beaujolais, Frankrijk
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
@Portun: Ok, Ohm metingen zijn goed. Overal "1" en bij controle meting 000
5V: Als ik het contact aan zet krijg ik nu wederom op de MAF referentie draad slechts 3,82V...
Bij motor uit op de MAF meet draad 1,10V, bij stationair 1,98V
Als ik de gasklep positie stekker los haal verandert er niets aan het gemeten voltages (ref en signaal) bij de MAF (alleen slaat de motor meteen af)
De 5V draad van de gasklep positie stekker echter geeft een "mooie" 4,97V...
P.s. Ik moet zeggen dat die Idle Speed Positioner wel heel erg aan het rammelen (vibreren) is hoor....
@Resto: Dat kan ik morgen wel even proberen. Mag en kan dat met stilstaande auto?
Groeten uit een inmiddels donker Frankrijk!
_________________________________________ Boxster 2.5 1999 Ex 944S2 '91
|
27 sep 2011 21:35 |
|
|
PoBoCo
Haut-Beaujolais, Frankrijk
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
En zo ziet dat er dan uit in mijn werkplaats...
_________________________________________ Boxster 2.5 1999 Ex 944S2 '91
|
27 sep 2011 22:19 |
|
|
resto
restoNijmegen
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
3,82v voeding? Dat lijkt me te weinig.. Je andere metingen hebben mijn inziens te hoge waarden. ben benieuwd naar je meting op 4000rpm, meet ook de voeding eens maar dan met draaiende motor.
_________________________________________ 996 c2 tip
Www.auto-resto.nl
|
27 sep 2011 22:29 |
|
|
marco angelo
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
als ik de maf waardes vergelijk met die van mijn boxster denk ik dat de lmm overleden is, heb hem net uitgelezen na lange rit, waardes van portun zijn 996 komen practisch overeen met die van mij, uitgelezen met durametric
_________________________________________ later is nu
|
27 sep 2011 23:25 |
|
|
BOXTUR
ex Boxster 2.5 ('98)
ex Boxster 3.2 S TT ('01)
ex 964C4 ('90)Papendrecht
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
Van weerstanden en metingen heb ik maar weinig Franse kaas gegeten. Wel weet ik dit: In ieder geval niet in je werkplaats zonder voldoende ventilatie ... Eenmaal aan het 'knutselen' in de garage, staat de omgeving ongemerkt plots in de sluipmoordenaar-stand Maar dat even off-topic ...
_________________________________________ Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!
|
27 sep 2011 23:37 |
|
|
portun
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
Laatst bijgewerkt door portun op 14 nov 2011 13:32, in totaal 1 keer bewerkt.
|
28 sep 2011 9:32 |
|
|
PoBoCo
Haut-Beaujolais, Frankrijk
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
@portun: Gescheiden circuits ja. De MAF ref draad geeft onbelast 4,95V aan. zodra ik de MAF er aan hang valt'ie naar beneden naar de 3,82V @ BOXTUR: Bedankt voor de wijze raad @marco angelo: Bedankt voor je meting! @resto: Ja 3, 82V (belast) is erg laag. Voeding blijft even laag met of zonder draaiende motor 4000rpm meting volgt later vandaag... Wat moet ik eigenlijk in de Durametric selecteren? Ik zie geen Lambda of Air-fuel ratio hokje om te selecteren
_________________________________________ Boxster 2.5 1999 Ex 944S2 '91
Laatst bijgewerkt door PoBoCo op 28 sep 2011 11:09, in totaal 2 keer bewerkt.
|
28 sep 2011 10:49 |
|
|
portun
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
Misverstand. Opmerking vervalt.
Laatst bijgewerkt door portun op 28 sep 2011 12:35, in totaal 1 keer bewerkt.
|
28 sep 2011 11:03 |
|
|
PoBoCo
Haut-Beaujolais, Frankrijk
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
Misverstand, opmerking vervalt
_________________________________________ Boxster 2.5 1999 Ex 944S2 '91
Laatst bijgewerkt door PoBoCo op 28 sep 2011 13:01, in totaal 1 keer bewerkt.
|
28 sep 2011 11:05 |
|
|
portun
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
O.K., misverstand dus.
Laatst bijgewerkt door portun op 14 nov 2011 13:32, in totaal 1 keer bewerkt.
|
28 sep 2011 12:36 |
|
|
PoBoCo
Haut-Beaujolais, Frankrijk
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
Ok, ik zoek een lampje en moet er even tussen uit. Meld me straks weer!
_________________________________________ Boxster 2.5 1999 Ex 944S2 '91
|
28 sep 2011 13:02 |
|
|
portun
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
M.b.t. het lampje voor meten
Laatst bijgewerkt door portun op 14 nov 2011 13:33, in totaal 1 keer bewerkt.
|
28 sep 2011 13:25 |
|
|
PoBoCo
Haut-Beaujolais, Frankrijk
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
"Waar zouden we zijn zonder een fiets" Fietslampje gevonden. Wattage staat er niet op, maar voor de test was'ie ok denk ik: Als ik het lampje verbindt zoals gezegd (+ 5V van de MAF stekker -> voltmeter -> lampje -> - chassis) valt de stroom niet of nauwelijks. Wel vindt ik het vreemd dat het lampje niet eens gaat branden, wat volgens mij dan weer op een laag uitgangsvermogen van de DME zou moeten duiden? En dan hier de resultaten van de 4000Rpm test:
_________________________________________ Boxster 2.5 1999 Ex 944S2 '91
|
28 sep 2011 15:41 |
|
|
PoBoCo
Haut-Beaujolais, Frankrijk
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
Dat ik hier niet eerder aan gedacht heb... Ik heb even gekeken of de spanningsval ook optreedt met de oude MAF -> nee dus Ik ben nu dus wel zo'n 99,9% zeker dat de nieuwe MAF niet goed is!? Meteen maar even een nieuwe 4000rpm test er bij:
_________________________________________ Boxster 2.5 1999 Ex 944S2 '91
|
28 sep 2011 15:56 |
|
|
portun
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
Meting met het lampje
Laatst bijgewerkt door portun op 14 nov 2011 13:33, in totaal 1 keer bewerkt.
|
28 sep 2011 16:06 |
|
|
portun
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
We zijn weer tegelijk bezig.
Laatst bijgewerkt door portun op 14 nov 2011 13:33, in totaal 1 keer bewerkt.
|
28 sep 2011 16:10 |
|
|
PoBoCo
Haut-Beaujolais, Frankrijk
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
Ok, sorry voor het foute meten met het lampje... En we waren inderdaad weer tegelijk aan het schrijven. Ik geloof dat'ie bij mij ook even uit was... De laatste meting was inderdaad met de oude MAF. Ik heb de accu er 30Sec afgehad en vervolgens de Durametric zijn werk laten doen (ook weer met de oude MAF): Motor uit: Stationair: 4000Rpm:
_________________________________________ Boxster 2.5 1999 Ex 944S2 '91
|
28 sep 2011 16:29 |
|
|
resto
restoNijmegen
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
De oude lijkt mij ook redeleijk, alleen geeft hij ook genoeg aan bij het toerental 4000rpm? Of hij is defect of de motor krijgt daadwerkelijk te weinig brandstof. Zal ik eens meten op 4000rpm?
_________________________________________ 996 c2 tip
Www.auto-resto.nl
|
28 sep 2011 16:53 |
|
|
PoBoCo
Haut-Beaujolais, Frankrijk
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
Graag
_________________________________________ Boxster 2.5 1999 Ex 944S2 '91
|
28 sep 2011 17:03 |
|
|
resto
restoNijmegen
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
en dop je carterventilatie eens af bij je gasklephuis, volgens bosch moet je die bij lmm storingen echt controleren.
_________________________________________ 996 c2 tip
Www.auto-resto.nl
|
28 sep 2011 17:06 |
|
|
portun
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
Ik denk dat we nu het originele probleem zien
Laatst bijgewerkt door portun op 14 nov 2011 13:34, in totaal 1 keer bewerkt.
|
28 sep 2011 17:07 |
|
|
PoBoCo
Haut-Beaujolais, Frankrijk
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
Dit heb ik besteld: PORSCHE MAF Air flow Meter Sensor 0 280 217 007 OEM PART NUMBER 99660612300 996 606 123 00 Nauwkeurige visuele inspectie leert dat er fysieke verschillen zijn in de zichtbare delen van de meetsondes... Ook het officiële onderdeel nummer van Porsche staat niet ingeslagen op het dekseltje wat de elektronica afdekt... Mea culpa, ik heb'm zelf besteld en geplaatst, dacht dat het goed was omdat het juiste OEM Part Nummer er bij stond... Wat is wèl een betrouwbare bron om een originele MAF te vinden tegen een redelijke prijs? (Kijk ik woon dan wel in Frankrijk, maar we blijven Nederlander en dus "op de kleintjes passen" hè). Ik heb gewoon een echte, goede nieuwe MAF nodig...
_________________________________________ Boxster 2.5 1999 Ex 944S2 '91
|
28 sep 2011 17:16 |
|
|
PoBoCo
Haut-Beaujolais, Frankrijk
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
Wat bedoel je precies met afdoppen? Waar, hoe, waarom en waar moet ik op letten?
_________________________________________ Boxster 2.5 1999 Ex 944S2 '91
|
28 sep 2011 17:32 |
|
|
resto
restoNijmegen
|
Re: Inhouden Boxster 2.5 bij bruukse acceleratie en > 5000rp
Aan je gasklephuis zit een kunstof slang, die zit erop geklikt.Deze even losnemen en je gasklep op anternatievel wijze afdichten. Als je dit hebt gedaan laat je de motor draaien en dan zou je in theorie valse lucht uit kunnen sluiten.Loopt je motor nu goed dan zou er een lekkage kunnen zijn. Het zal mischien niet maar ik zou het wel controleren.
_________________________________________ 996 c2 tip
Www.auto-resto.nl
|
28 sep 2011 17:56 |
|
|