Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:50

Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Reservewiel thuislaten? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Boxster/996
Frascati - Italie
Bericht Reservewiel thuislaten?
Afgelopen weekend een lekke band in de 996. Handig dat reservewiel behalve dat ... de lekke band niet in de kofferbak past.
Is het wettelijk toegestaan het reservewiel thuis te laten en met 1 of ander reparatie spuitbusje en compressortje of zo te rijden? If so, heeft iemand ervaring met een goede reparatie kit?

Groetjes,
__/__/____/___/___/__/
_/____/___/_/____/_/

06 mei 2005 15:27
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Ik weet niet hoe dat bij een 996 zit, maar bij een 964 en een 993 maakt het reservewiel een belangrijk deel uit van de kreukelzone. Dus als je je reservewiel eruit haalt vouwt de hele voorkant zich wat makkelijker op. Zou het even checken voordat je die thuiskomer thuislaat. Uiteraard werkt zo'n busje wel, want vele merken hebben geen reservewiel meer aan boord en alleen zo'n busje. Echter niet als je reservewiel zo'n functie heeft... :?

06 mei 2005 17:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
begrijp alleen niet waarom je het reservewiel thuis wil laten

06 mei 2005 17:42
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
Marco schreef:
begrijp alleen niet waarom je het reservewiel thuis wil laten

omdat rkoopman zijn lekke wiel niet op achterbank wil hebben en dus voor de toekomst zo'n spuitbusje wil gebruiken. dan heb je je reservewiel niet meer nodig en hebt je dus extra ruimte voorin. :idea:

06 mei 2005 18:00
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
die extra ruimte had ik nog even niet door :roll:
tsja blijft schipperen met zo'n porsche :wink:
maar daar houd ik wel van, dus komt goed

06 mei 2005 18:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 Carrera 3.2 1988
Fryslan
Bericht Re: Reservewiel thuislaten?
rkoopman schreef:
Handig dat reservewiel behalve dat ... de lekke band niet in de kofferbak past.

Toch niet Horn. Koopman geeft zelf aan dat de lekke band niet in de kofferbak past. Weet niet hoe het met de nieuwere modellen gesteld is, maar bij een 3.2 moet je de thuiskomer met behulp van een kompressortje opblazen. Dus als een lekke band niet op de plek van een thuiskomer past, waarom wil je die ruimte dan toch benutten door je thuiskomer thuis te laten :?:

06 mei 2005 19:11
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
De ruimte waar je reservewiel in leeggelopen toestand in ligt plus de ruimte die je compressortje innemen kan je alternatief gebruiken als je die thuis kan laten door een schuimspuitbusje te gebruiken in case of lekke band.

Dat bedoelde ik. Stalen thuiskom velg en platte band nemen altijd minder ruimte in dan de originele velg met lekke band. Past dus niet in dat gat, komt te hoog, voorklep kan niet meer dicht - dus moet het wiel met lekke band op de achterbank.

Comprendo? :wink:

06 mei 2005 19:55
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Si signor, gracias.

ook namens jip en janneke

06 mei 2005 20:36
Profiel
PorscheForum Rakker
996 GT3
Soest
Bericht 
Ben even gaan kijken in de garage. Volgens mij heb ik niet eens een reservewiel!? :o

06 mei 2005 21:23
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
Bericht 
Citaat:
Dat bedoelde ik. Stalen thuiskom velg en platte band nemen altijd minder ruimte in dan de originele velg met lekke band. Past dus niet in dat gat, komt te hoog, voorklep kan niet meer dicht - dus moet het wiel met lekke band op de achterbank.

eeehmm, met 2 kiddo's op de achterbank ?? Oudste bij de ANWB paal neerzetten en laten ophalen door een busje ?? Of de vrouw met een wiel op schoot ??.

Nou ja, als ik met de kids op pad ga haal ik het reserve wiel weg want anders past de buggy er niet in. (samen met het targa dak) Ik heb dus ook altijd een spuitbusje bij me. En anders is er altijd nog de ANWB, thuis kom je toch wel.

06 mei 2005 22:25
Profiel WWW Facebook 
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
fred.soers schreef:
Ben even gaan kijken in de garage. Volgens mij heb ik niet eens een reservewiel!? :o

Ook de GT3 moet volgens mij officieel een 'thuiskomertje' hebben Fred.......

Zo niet dan houdt het op maar in het andere geval zou ik ff gaan bellen met Peter of Nico bij PCZ. Volgens mij hoort dat gewoon aan boord te zijn.

Welke GT3 freaks weten dit zeker?

06 mei 2005 23:19
Profiel
PorscheForum Rakker
996 GT3
Soest
Bericht 
Help!! wie kan hier duidelijkheid scheppen........

06 mei 2005 23:22
Profiel Facebook 
Rosmalen
Bericht 
Tschja Fred,

Enig internet speuren levert waarschijnlijk ook alleen schijnzekerheid op maar de volgende twee overzichten bevestigen jouw vooroordeel. De 'gewone' Carrera zou het wel aan boord hebben terwijl het Spare Wheel niet eens genoemd wordt bij de GT3.

http://www.carsdirect.com/research/porsche/911/2004/carrera/features

http://www.carsdirect.com/research/porsche/911/2004/gt3/features

06 mei 2005 23:50
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Ik snap de logica niet:
Omdat je je vuile normale wiel niet op de achterbank wilt laat je je thuiskomer thuis..... Dat kun je toch los zien van elkaar ?

Neem een spuitpus mee waarmee je de kleinere problemen inderdaad kunt oplossen zonder wiel te hoevn verwisselen; daarmee ku je je reserve toch gewoon laten zitten ?
Stel dat je schade aan je band oploopt waardoor je het met de spuitbus niet meer redt; dan is het toch wel lekker dat je alsnog kunt wisselen lijkt me......

07 mei 2005 1:36
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
lindemans schreef:
Ik snap de logica niet:
Omdat je je vuile normale wiel niet op de achterbank wilt laat je je thuiskomer thuis..... Dat kun je toch los zien van elkaar ?

Logica: 911 met chronisch ruimtegebrek (het is nou eenmaal geen Midi-MPV :wink: )

Doordat het schuimbusje minder plaats inneemt dan een reservewiel met compressor, kan je die ruimte alternatief aanwenden (voor regenpakken (targa), lunchpaketten. kinderbuggies etc etc).

Ricardo - ik zou dat wiel er dus niet zomaar uitlaten... (Hier reeds eerder besproken)

07 mei 2005 5:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
ik heb hem niet mee dat stuk reservewiel ...
Weet je wat da weegt :?: :?: :?: :wink:

Gewoon 2 busjes reparatiekit.
Heb het laatst op mn Smart gebruikt(kon er bijna de hele auto mee opblazen :wink: :-) ) ... werkt PERFECT.

Dirk
:wink:

07 mei 2005 13:42
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
dirkie schreef:
ik heb hem niet mee dat stuk reservewiel ...
Weet je wat da weegt :?: :?: :?: :wink:

Gewoon 2 busjes reparatiekit.

dirkie die op 13 mei 2004 nog schreef:
Euuuu ... hier ff totaal niet akkoord ... dat reservewiel heel netjes LATEN ZITTEN :!: :!:

Waarom :arrow:
Ik zou geen klap willen maken met een 11'je (echt serieuze klap welteverstaan :!: ) als dat l*llige wieltje thuis in de garage ligt.
Porsche heeft de plaatsing van dit wieltje mee berekend met de kreukelkarakteristiek van de wagen ...

Greetz
Dirk

Voortschrijdend inzicht? Deathwish? :shock: :? :roll: :wink:

07 mei 2005 13:56
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Blijkbaar van de twee alternatieven voor gewichtsbesparing toch het meest eenvoudige om te realiseren. ;) :lol: :^:

07 mei 2005 14:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Neuuu .... tot mn veren zijn "opgeschroefd" is dit zowat de enige mogelijkheid , samen met alle andere troep uit de kofferbak voor het "drempelschuren" te voorkomen ... :wink:

Het is idd zo dat dit een onderdeel is van de kreukelzone ... zit nu een profieltje in de plaats ... :wink:

Dirk

07 mei 2005 14:22
Profiel
PorscheForum Rakker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
Bericht 
hmm, wel een mooie stok achter de deur om die stomme maxi taxi buggy er uit te keilen. Op naar iets kleiners voor in de porsche.

Als het wiel een onderdeel van de kreukelzone is dan heb ik hem er maar liever in zitten.

08 mei 2005 11:12
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
RicardoP schreef:
Op naar iets kleiners voor in de porsche.

U vraagt, wij hadden al gedraaid :wink:

08 mei 2005 11:40
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
ER schreef:
fred.soers schreef:

Ook de GT3 moet volgens mij officieel een 'thuiskomertje' hebben Fred.......

Zo niet dan houdt het op maar in het andere geval zou ik ff gaan bellen met Peter of Nico bij PCZ. Volgens mij hoort dat gewoon aan boord te zijn.

Welke GT3 freaks weten dit zeker?

Geen reservewiel in een GT3, enkel een repairkitje en het noodnummer van Porsche :?
Indien je plat rijdt, en je met twee op stap bent zou je toch in de problemen zitten, zeker met het achterwiel.
Achter in met de rolkooi, no way :cry: en een passagier en een achterwiel op de stoel mag je ook al vergeten. :roll:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

08 mei 2005 17:12
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
ppp 356 schreef:
Indien je plat rijdt, en je met twee op stap bent zou je toch in de problemen zitten, zeker met het achterwiel.
Achter in met de rolkooi, no way :cry: en een passagier en een achterwiel op de stoel mag je ook al vergeten. :roll:

In een GT3RS wel ja. ;)

09 mei 2005 10:31
Profiel
Rosmalen
Bericht 
Voor zover ik het kan achterhalen heeft een 'gewone' GT3 dus blijkbaar óók geen thuiskomertje Eric. But I am not sure.

09 mei 2005 10:35
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Dit is het enige thuiskomertje als je band echt stuk is :cry:

Afbeelding

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

09 mei 2005 10:42
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende