Auteur |
Bericht |
rkoopman
Boxster/996Frascati - Italie
|
Reservewiel thuislaten?
Afgelopen weekend een lekke band in de 996. Handig dat reservewiel behalve dat ... de lekke band niet in de kofferbak past.
Is het wettelijk toegestaan het reservewiel thuis te laten en met 1 of ander reparatie spuitbusje en compressortje of zo te rijden? If so, heeft iemand ervaring met een goede reparatie kit?
Groetjes,
_________________________________________ _____/_/____________/
____/__/___________/
___/_/______/_/____/_/
__/__/____/___/___/__/
_/____/___/_/____/_/
|
06 mei 2005 15:27 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik weet niet hoe dat bij een 996 zit, maar bij een 964 en een 993 maakt het reservewiel een belangrijk deel uit van de kreukelzone. Dus als je je reservewiel eruit haalt vouwt de hele voorkant zich wat makkelijker op. Zou het even checken voordat je die thuiskomer thuislaat. Uiteraard werkt zo'n busje wel, want vele merken hebben geen reservewiel meer aan boord en alleen zo'n busje. Echter niet als je reservewiel zo'n functie heeft...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 mei 2005 17:30 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
begrijp alleen niet waarom je het reservewiel thuis wil laten
_________________________________________ Got coffee?
|
06 mei 2005 17:42 |
|
|
horn
PF #57
|
omdat rkoopman zijn lekke wiel niet op achterbank wil hebben en dus voor de toekomst zo'n spuitbusje wil gebruiken. dan heb je je reservewiel niet meer nodig en hebt je dus extra ruimte voorin.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
06 mei 2005 18:00 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
die extra ruimte had ik nog even niet door
tsja blijft schipperen met zo'n porsche
maar daar houd ik wel van, dus komt goed
_________________________________________ Got coffee?
|
06 mei 2005 18:09 |
|
|
Ton 911
911 Carrera 3.2 1988Fryslan
|
Re: Reservewiel thuislaten?
Toch niet Horn. Koopman geeft zelf aan dat de lekke band niet in de kofferbak past. Weet niet hoe het met de nieuwere modellen gesteld is, maar bij een 3.2 moet je de thuiskomer met behulp van een kompressortje opblazen. Dus als een lekke band niet op de plek van een thuiskomer past, waarom wil je die ruimte dan toch benutten door je thuiskomer thuis te laten
|
06 mei 2005 19:11 |
|
|
horn
PF #57
|
De ruimte waar je reservewiel in leeggelopen toestand in ligt plus de ruimte die je compressortje innemen kan je alternatief gebruiken als je die thuis kan laten door een schuimspuitbusje te gebruiken in case of lekke band.
Dat bedoelde ik. Stalen thuiskom velg en platte band nemen altijd minder ruimte in dan de originele velg met lekke band. Past dus niet in dat gat, komt te hoog, voorklep kan niet meer dicht - dus moet het wiel met lekke band op de achterbank.
Comprendo?
|
06 mei 2005 19:55 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Si signor, gracias.
ook namens jip en janneke
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
06 mei 2005 20:36 |
|
|
FMSGT3
996 GT3Soest
|
Ben even gaan kijken in de garage. Volgens mij heb ik niet eens een reservewiel!?
|
06 mei 2005 21:23 |
|
|
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
eeehmm, met 2 kiddo's op de achterbank ?? Oudste bij de ANWB paal neerzetten en laten ophalen door een busje ?? Of de vrouw met een wiel op schoot ??.
Nou ja, als ik met de kids op pad ga haal ik het reserve wiel weg want anders past de buggy er niet in. (samen met het targa dak) Ik heb dus ook altijd een spuitbusje bij me. En anders is er altijd nog de ANWB, thuis kom je toch wel.
|
06 mei 2005 22:25 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Ook de GT3 moet volgens mij officieel een 'thuiskomertje' hebben Fred.......
Zo niet dan houdt het op maar in het andere geval zou ik ff gaan bellen met Peter of Nico bij PCZ. Volgens mij hoort dat gewoon aan boord te zijn.
Welke GT3 freaks weten dit zeker?
|
06 mei 2005 23:19 |
|
|
FMSGT3
996 GT3Soest
|
Help!! wie kan hier duidelijkheid scheppen........
|
06 mei 2005 23:22 |
|
|
ER
|
Tschja Fred,
Enig internet speuren levert waarschijnlijk ook alleen schijnzekerheid op maar de volgende twee overzichten bevestigen jouw vooroordeel. De 'gewone' Carrera zou het wel aan boord hebben terwijl het Spare Wheel niet eens genoemd wordt bij de GT3.
http://www.carsdirect.com/research/porsche/911/2004/carrera/features
http://www.carsdirect.com/research/porsche/911/2004/gt3/features
|
06 mei 2005 23:50 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik snap de logica niet:
Omdat je je vuile normale wiel niet op de achterbank wilt laat je je thuiskomer thuis..... Dat kun je toch los zien van elkaar ?
Neem een spuitpus mee waarmee je de kleinere problemen inderdaad kunt oplossen zonder wiel te hoevn verwisselen; daarmee ku je je reserve toch gewoon laten zitten ?
Stel dat je schade aan je band oploopt waardoor je het met de spuitbus niet meer redt; dan is het toch wel lekker dat je alsnog kunt wisselen lijkt me......
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
07 mei 2005 1:36 |
|
|
horn
PF #57
|
Logica: 911 met chronisch ruimtegebrek (het is nou eenmaal geen Midi-MPV )
Doordat het schuimbusje minder plaats inneemt dan een reservewiel met compressor, kan je die ruimte alternatief aanwenden (voor regenpakken (targa), lunchpaketten. kinderbuggies etc etc).
Ricardo - ik zou dat wiel er dus niet zomaar uitlaten... ( Hier reeds eerder besproken)
|
07 mei 2005 5:28 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
ik heb hem niet mee dat stuk reservewiel ...
Weet je wat da weegt
Gewoon 2 busjes reparatiekit.
Heb het laatst op mn Smart gebruikt(kon er bijna de hele auto mee opblazen ) ... werkt PERFECT.
Dirk
|
07 mei 2005 13:42 |
|
|
horn
PF #57
|
|
07 mei 2005 13:56 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
07 mei 2005 14:07 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Neuuu .... tot mn veren zijn "opgeschroefd" is dit zowat de enige mogelijkheid , samen met alle andere troep uit de kofferbak voor het "drempelschuren" te voorkomen ...
Het is idd zo dat dit een onderdeel is van de kreukelzone ... zit nu een profieltje in de plaats ...
Dirk
|
07 mei 2005 14:22 |
|
|
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
hmm, wel een mooie stok achter de deur om die stomme maxi taxi buggy er uit te keilen. Op naar iets kleiners voor in de porsche.
Als het wiel een onderdeel van de kreukelzone is dan heb ik hem er maar liever in zitten.
|
08 mei 2005 11:12 |
|
|
horn
PF #57
|
|
08 mei 2005 11:40 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Geen reservewiel in een GT3, enkel een repairkitje en het noodnummer van Porsche
Indien je plat rijdt, en je met twee op stap bent zou je toch in de problemen zitten, zeker met het achterwiel.
Achter in met de rolkooi, no way en een passagier en een achterwiel op de stoel mag je ook al vergeten.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
08 mei 2005 17:12 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
In een GT3 RS wel ja.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
09 mei 2005 10:31 |
|
|
ER
|
Voor zover ik het kan achterhalen heeft een 'gewone' GT3 dus blijkbaar óók geen thuiskomertje Eric. But I am not sure.
|
09 mei 2005 10:35 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Dit is het enige thuiskomertje als je band echt stuk is
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
09 mei 2005 10:42 |
|
|