Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:58

Antwoord op onderwerp  [ 875 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 35  Volgende
Nordschleife 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Nordschleife
Ik heb nog een maatje met een 600 pk Supra die ook mee wil, geen probleem denk ik toch ?

25 apr 2011 13:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Nee, juist leuk!!

25 apr 2011 13:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Devils son schreef:
Heelhouden op de Ring kan prima. De meeste ongevallen zijn te wijten aan overmoed.

Was dit weekend op de ring om te kijken, waren in de buurt op vakantie. En ja overmoed vond nu ook weer plaats een Fiat Stylo op NL-kenteken, geen rolkooi of helm, gewoon standaard, over zijn dak, baan 45 minuten dicht, ambulance etc. :bang:

25 apr 2011 20:51
Profiel
PorscheForum Rakker
dus gewoon je eigen tempo rijden, niet laten opnaaien, of stoer doen.
als iemand erlangs wil die sneller is. lekker laten gaan.

en ik heb altijd als er iemand mee rijd, een paar tikkies terug. je speelt dan ook met iemands ander z'n leven.

en het gaat uiteindelijk om de lol.

better to be save, then sorrow.

25 apr 2011 21:38
Profiel
Voorspelling van het weer voor maandag 16-05-2011:
max 20 °C
min 8 °C
wind 9 km/u
kans op regen 39%
hoeveelheid 1.5 mm

bron: buienradar.nl

Nog ruim een week en dan is het zover.
:ba: :drive: :ba:

07 mei 2011 0:51
Profiel WWW Facebook 
Beetje stil hier, dus even weer wat extra aandacht voor komende maandag 16 mei.
:drive:

12 mei 2011 16:14
Profiel WWW Facebook 
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Ik moet helaas afhaken vanwege drukte :cry:

volgende keer beter.

12 mei 2011 19:21
Profiel WWW Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Ben er bij!

Mogelijk al zondag die kant op, ma. files vermijden..

12 mei 2011 20:38
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Gert schreef:
Even een update voor 16 mei, tot nu hebben onderstaande forummers aangeven te gaan:

- Devils son
- Paul II
- RufBTR
- Gert
- Harley

Voor wie ook wil rijden/kijken/meerijden graag het lijstje aanvullen.

Eindelijk een datum die mij uitkomt :cheers: Voorlopig ook de laatste. :(
Voor mij de eerste keer naar de Schleife, dus zou graag wat rondjes meerijden met ervaren piloten voordat ik zelf de tolweg op ga. :drive:

Is de verzamelplaats/tijd nog steeds MC Donalds in Venlo bij Europaplein, vertrektijd 10:00 :?:

13 mei 2011 10:20
Profiel WWW
@ Harley: leuk dat je mee gaat! Vertrekplaats en tijd klopt, baan gaat om 12 uur open.
Meedrijden kan altijd, met name DS kent zo'n beetje iedere centimeter asfalt daar :)
@ PaulII: goed idee om de dag/avond ervoor al te gaan, maar deze keer gaat me dat niet lukken

Laatst bijgewerkt door Gert op 13 mei 2011 12:55, in totaal 1 keer bewerkt.

13 mei 2011 12:18
Profiel WWW Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Ik ben afgelopen zondag voor het eerst op de Schleiffe geweest: wat een fantastische ervaring! Maandagavond ook nog even geweest toen het GP-cricuit gelinked was.
10 rondjes met de oude dame gedaan en s'middgas met een gehuurde VW Scirocco rondgeweest. erg gaaf! :drive:
Inmiddels staat de auto weer op stal (voor een paar maanden weer helaas) en ben ik weer op Schiphol onderweg naar huis, maar ik zal binnenkort was piccies posten. :wink:

13 mei 2011 12:38
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Denk dat ik rechtstreeks vanuit Amersfoort rij. Vertrek dan om 9:00.

Harley jij woont toch ook in Amersfoort ?

13 mei 2011 18:29
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Sluit ook op maandag aan in Venlo.
Nu ik weet dat de baan pas om 12 uur open is heeft overnachting ter plaatse niet veel zin.

13 mei 2011 19:23
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Ik ga ook 10u Venlo proberen te halen.

Zal niet makkelijk worden, heb nieuwe PS Cups voor laten monteren en de wielen staan nog bij Rennsport... Rij morgen dus met winterbanden vóór en PS Cups achter (...) naar Lothar toe om de PS Cups rondom te krijgen. Hoop dan om 8.45u vanuit Breda weer te rijden, maar dan is het in de ochtend doordeweeks krap aan om 10u te halen.

Haal ik het niet zie ik jullie om 13u wel bij Giulia!

Tot morgen!

15 mei 2011 17:48
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
13:00 bij Guilia. :salut: :mrgreen:

Afbeelding

Dames en heren, 't was weer leuk, helaas moest ik op tijd weer terug ivm een afspraak in de avond (iets met dakkapellen). Tijdens de baansluiting ben ik maar vertrokken.
Hoop dat het niet al te ernstig was. :roll:
Het weer werkte niet mee, veel regen, waardoor het echter wel prettig rustig was op de baan. Gert, nog bedankt voor de rondjes meerijden. Inclusief de uitglijertjes. :cheers:
Voor mijn eerste keer vond ik het wel best om er alleen naast te zitten, dit is geen circuit wat ik wil verkennen in de regen, ik wacht wel op een droge baan....
Wat een hoogteverschillen en hellingen trouwens. :shock: Dat komt op jijbuis absoluut niet zo over. Mijn pizza tonno wilde in de Flugplatz weer naar buiten. :mrgreen:

Zelfs forummer Urs na jaren weer eens gesproken. :thumleft:

16 mei 2011 21:43
Profiel WWW
Inmiddels ook weer thuis van een geslaagde en gezellige dag Nordschleife.
We begonnen met regen, toen droog/nat/droog/nat.. afijn niet optimaal.
Later in de middag gelukkig toch nog een droge baan. De grip was niet optimaal, maar het genieten was er niet minder om.
Het was weer een leuke groep bijelkaar en fijn dat je genoten hebt van het meerijden Harley, op mijn buurt ben ik ook nog ingestapt bij DS en Bastiaan en dat was ook genieten. Zelf kon ik inmiddels niet meer want ik kreeg ik de melding dat mijn remblokken achter versleten waren.
Toen iedereen klaar was met zijn rondjes weer gezellig met elkaar gegeten en met een fraaie toertocht terug dankzij onze gids DS.
Kijk alweer uit naar een volgende keer!

AfbeeldingAfbeelding

17 mei 2011 1:02
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Het weer was inderdaad suboptimaal, zeker icm de PS Cups... Aan het eind werd de baan steeds droger, het tempo ging omhoog en toen ineens bij Eschbach/Brünnchen weer spekglad. Nadat ik op dat stuk drie keer bijna de bocht uitgevlogen was maar besloten om de goden niet te verzoeken op het eind.

Echt spannend was het overigens toen ik dacht dat het misschien wel weer wat beter geworden was en het hard ging regenen, toen had ik ineens een gripindicator: alles boven de 0,0 bar turbodruk was geen grip meer achter... Die ronde maar halverwege afgebroken. :mrgreen:

Al met al een leuke dag en ik zie dat er in juni weer zo'n mooie dag aankomt!

17 mei 2011 11:56
Profiel
Gelukkig hebben we het allemaal langer volgehouden dan deze... :P

17 mei 2011 12:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Ik heb jullie nog wel gezien op de parkeerplaats en op een gegeven moment tegelijk met Paul en Devilson de baan op gegaan. Was de 1e x voor mijn vriendin dat ze mee was, dus heb het rustig aan gedaan en jullie er vrij snel langs gelaten. Daarnaast was de baan niet echt optimaal/nat dus had wat problemen met de tractie. Boost terug gezet naar 1 bar, maar dat mocht ook nog niet echt veel helpen. Heb ook maar 3 rondes gedaan. wel veel lol gehad. Jammer van het weer.

Volgende keer maar aansluiten vanaf Venlo en ook lekker gezellig mee eten.

17 mei 2011 12:52
Profiel
Een tip voor liefhebbers die (weer) een keer buiten het weekend naar de Nordschleife willen: maandag 13 juni reserveren.

17 mei 2011 19:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
944 type2
Boskamp
Eindelijk voor de 1e keer zelf op het circuit rijden 8) Gij zijt gewaarschuwd :^:
Voor mij komt een zondag het beste uit.

17 mei 2011 19:40
Profiel WWW Facebook 
De weerberichtschrijvers zaten er wel helemaal naast, zowel in D. als hier te lande, maar toch een leuke dag gehad.
Mijn voorkeur gaat zeker uit naar weer een doordeweekse dag; dat veelvuldige wachten op afsluitingen in het drukke weekend heb ik nu wel gehad. Laten de motorrijders zich maar op een ander moment te pletter rijden 8)

Hele aparte ontmoeting nog. Toen we op zoek waren naar het toeschouwerspunt Brünnchen en ik helemaal de verkeerde kant op was gereden :oops: - nadenken bewaarde ik voor het rijden op de ring :wink: - heb ik tenslotte in een dorpje een dame gevraagd of ze misschien bekend was ter plaatse, maar toen zag ik al dat dat besilst zo was: Sabine Schmitz - de ring-Taxi chauffeuse heeft het me netjes uitgelegd :P

Gert, 7 sec. filmpje :thumleft:
Helemaal geen foto's van die gave blauwe M3

en een P. :cry:

RufBTR schreef:
Ik heb jullie nog wel gezien op de parkeerplaats en op een gegeven moment tegelijk met Paul en Devilson de baan op gegaan.
Herinner me de Supra voor me bij het wegrijden, nog in een flits gedacht "bekende?", maar toen snel alle aandacht voor andere zaken :drive:

17 mei 2011 20:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Gert schreef:
Een tip voor liefhebbers die (weer) een keer buiten het weekend naar de Nordschleife willen: maandag 13 juni reserveren.

Aardig bedacht, maar de praktijk zal anders zijn. Ook in Dld is het dan Pinksteren.........

17 mei 2011 21:03
Profiel WWW Facebook 
dus weekend

alternatief Gert?..

17 mei 2011 21:12
Profiel
Paul II schreef:

Hele aparte ontmoeting nog. Toen we op zoek waren naar het toeschouwerspunt Brünnchen en ik helemaal de verkeerde kant op was gereden :oops: - nadenken bewaarde ik voor het rijden op de ring :wink: - heb ik tenslotte in een dorpje een dame gevraagd of ze misschien bekend was ter plaatse, maar toen zag ik al dat dat besilst zo was: Sabine Schmitz - de ring-Taxi chauffeuse heeft het me netjes uitgelegd :P

Laat me raden: in Barweiler?

17 mei 2011 22:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 875 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 35  Volgende