Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 1:34

Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Cayenne aanschaffen. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Cayenne aanschaffen.
Ik ben op zoek naar een tweedehands Cayenne 3.2 uit 2005 of vroeger met een kilometerstand van minder dan 120.000.

Ik loop nu echter tegen een aantal vragen aan:

- Importeren of in Nederland kijken. Mijn budget is +/- 22.500. Ik kom ook een groot aantal exemplaren tegen in Italie die een stuk goedkoper zijn dan bijvoorbeeld Duitsland, maar heb hier geen ervaring mee.
- Welke zaken op te letten bij deze kilometerstand?
- Is er nog ergens een specifieke verzekering te vinden?

29 sep 2011 23:25
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Cayenne aanschaffen.
Italie staat bekend om z'n auto's met lage(re) kilometerstand als het om export gaat :popcorn:

30 sep 2011 8:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Cayman S
De km staand is idd vaak lager, maar of deze correct zijn is een andere vraag.
Viel me trouwens wel op van de zomer dat ik erg veel vrachtwagens zag met dure auto's die van Italië righting Duitsland gingen.

Verder denk ik dat je niet voor een 3.2 moet gaan. Maar hiervoor kun je de zoek functie voor gebruiken is al genoeg overschreven.

Ik zou op zoek gaan na een mooie in Duitsland, maar geen 3.2.

René

30 sep 2011 9:32
Profiel
Moderator
PF #57
Elferhenkie schreef:
Dat is natuurlijk onzin, dat gebeurt ook in andere landen.

Dat is zeker waar. Maar in Duitsland staan daar bijv zware straffen op, waardoor er veel vaker een sluitende historie bij een auto is. In Italie is het opvallend dat veel auto's een kilometerstand van 100-120K hebben. Bij de drie Porsches waar ik interesse had in Italie, zaten bij alle drie geen kloppende historie en alle kilometerstanden waren tussen de 100-120K km's. Allemaal 964's...

Elferhenkie schreef:
VERMOED ik, dus gooi dit topic maar op slot.......

Afbeelding :wink:

30 sep 2011 9:48
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Slim om voor een 3,2 te gaan....heerlijke auto (helaas geen 911 prestaties...maar swah)..zelf jaren met zeer veel plezier in een 3,2 gereden...welke mij nog nooit in de steek heeft gelaten.

Als ik dan toch een nadeel moet noemen van deze Porsches dan is dat ik toch wel ieder jaar de lampjes van de bochtverlichting heb vervangen...die gaven er wel is de brui aan...maar dat was hem dan ook.

Oja kon er ook altijd mijn (4 jaar geleden verkochte) sleurhutje goed mee trekken. :D :D

Afbeelding

30 sep 2011 9:56
Profiel
Moderator
PF #57
'sleurhutje' noemtie dat. Koko... :^:

30 sep 2011 10:07
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
:shock:

Zijn ze de tweede (tandem) as vergeten !?! :shock: :lol: :wink:

30 sep 2011 11:32
Profiel
PorscheForum Rookie
Ik lees juist veel over de problemen met de 4.5, dat is voor mij de reden om voor een 3.2 te gaan.

30 sep 2011 11:45
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Als je er één in Italië koopt, koop hem dan met Porsche Approved Garantie, dan weet je ook dat er goed naar de auto gekeken is en hoef je je minder zorgen te maken naar de km-stand.

30 sep 2011 11:47
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
He John, het is toch de bedoeling dat je zo'n sta-caravan een vaste plek geeft... :mrgreen:

30 sep 2011 11:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Zwitserland
Ik heb zelf begin deze maand een 3.2 van 2005 gekocht met 116.000km op de teller. Ondertussen 3000 probleemloze kilometers verder...
Ik kocht hem wel bij een dealer met Porsche Approved garantie.
Ben zelf niet voor de 4.5 gegaan omdat ik wat schrik had van de verbruiksverhalen. Zit nu op 13l/100km en vind dit prima zo.
Busje gaat snel genoeg waarvoor ik hem gebruik :wink:

30 sep 2011 13:43
Profiel
PorscheForum Rookie
Dat is ook mijn idee. Ik lees juist slechte verhalen over de 4.5. Ik heb er nu een aantal op het oog uit Duitsland uit 2005 met 100-120k op de teller.

30 sep 2011 13:48
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Ewout schreef:
He John, het is toch de bedoeling dat je zo'n sta-caravan een vaste plek geeft... :mrgreen:

:D heb indertijd die caravan verkocht aan mensen die hem inderdaad als stacaravan gebruiken...

Maar met de Cayenne 3,2 geen centje pijn met de sleurhut....heerlijke probleemloze auto

01 okt 2011 15:33
Profiel
PorscheForum Rookie
Vanmiddag een proefrit gemaakt met een model dat te koop staat bij Schouten in Ermelo. Op zich een schitterend model, maar het optrekken viel mij enigszins tegen. Hoe is dit in vergelijking met de 4.5?

En is de 4.5 of de 3.2 nou de auto met eventuele problemen?

01 okt 2011 17:48
Profiel
Moderator
PF #57
als je een race auto wil moet je wat anders nemen. als je wil optrekken als in een hothatch of een 911 rijdt die KN toch ook 1 op 1...

01 okt 2011 17:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Zwitserland
mstramrood schreef:
Op zich een schitterend model, maar het optrekken viel mij enigszins tegen. Hoe is dit in vergelijking met de 4.5?

Ik heb 2x testgereden met een S. Deze gaat idd vlotter van plaats. Topsnelheid ligt ook een stuk hoger als je dit belangrijk vindt. Maar verwacht geen sportwagenprestatie bij het optrekken omdat er een Porsche-embleem opplakt. Ik denk dat je dit gevoel bij de Turbo wel hebt, maar daar heb ik (helaas) (nog) nooit mee gereden.

Mijn ervaring is dat de 3.2 toch nog vlot met het overige verkeer mee kan. Inhalen of doortrekken met kick-down gaat nog redelijk voor zo een zware wagen. Heb hier nog een Ford Maverick 3.0V6, deze weegt 1700kg, heeft 200pk en de prestaties zijn gelijkwaardig met mijn Kjn.

Citaat:

Kan ik niet op antwoorden, maar ik denk als je er eentje met tussen de 100 en 120k neemt, de meeste kinderziektes al wel verholpen zijn, (daar ging ik alleszins vanuit) of zie ik dat verkeerd? Daarom raad ik ook garantie aan...

01 okt 2011 19:49
Profiel
Moderator
PF #57
turbo gaat heel erg van zijn plaats. schrikbarend die trekkracht icm de wegligging. Waanzin. Oja, zeker schrikbarend hoe vaak je er mee moet tanken, begreep ik van een ex-eigenaar. :shock:

Ik neem aan dat je die KN neemt omdat je het een mooie en functionele auto vindt, en niet voor de sportieve aspiraties? Wat zou de overweging zijn om een 4.5 te nemen? trekkracht (paardenwagen oid) of gewoon hoe-hard-hij-kan?

01 okt 2011 19:53
Profiel
‘64 Kever
Staat mij bij, dat het verbruik van een 4.5 en een 3.2 ongeveer gelijk is... (3.2 is net te licht voor de wagen, waardoor ie "harder" moet werken).... Turbo rijdt inderdaad 1:1 (geintje, 1:3 is makkelijk haalbaar).... Wegligging fenomenaal, trekkracht ongeëvenaard, wel met PDCC (heet dat zo? Dat systeem dat de wagen recht houdt)...

Paar keer in een Turbo gereden, Esther vond hem fijner rijden dan de 3.2... Maar gelukkig hebben wij die wagens gemiddeld voor 1 dag ;)

Rare vraag, maar wat kost zo'n ding eigenlijk in wegenbelasting en verzekering enzo gemiddeld? Puur informatief? Zit daar nog een (groot?) verschil tussen de modellen?

01 okt 2011 23:27
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
911 C4 (ex), Cayenne Turbo (ex) , 997 Turbo9(ex), 991 cabrio Turbo S
Montfoort
De Turbo gaat idd als een jekko! We hebben die van ons bij een jaar en als ik de brandstof kosten optel wordt je daar niet vrolijk van. Dus dat doen ik gewoon niet. Verbruik gemm., als ik rij 1:6, verbruik als m'n vrouw rijdt op lange afstanden 1:9. Verbruik een paar weken geleden in Duitsland 1:2. (maar wel kicken hoor).

Wegligging fantastisch! Wegenbelasting provincie Utrecht ik dacht ca. 100 per maand. all risk ca. 1500 p jaar.

Ik heb m'n 911 (964) ook nog en qua beleving rij en werk je hier veel meer in. Gewoon een andere beleving maar daar rij ik hooguit 2500 km per jaar mee.

02 okt 2011 16:58
Profiel
PorscheForum Rookie
Afgelopen zaterdag een proefrit gemaakt met een 3.2 en het rijdt inderdaad fantastisch. Alleen de explosie bij kick down viel me erg tegen.

Kan iemand aangeven wat het verbruik snelweg bij de 4.5 is? En of er echt problemen zijn met de versie uit 2004-2005?

04 okt 2011 16:25
Profiel
PorscheForum Rakker
997 C2, ex-996 4s, ex-964 C2, ex-911 2.7
Hoogland
Een vriend van mij had een S en reed er altijd 1:6 a 7 mee. Nu heeft hij een turbo en daar rijdt hij 1:5 a 6 mee. In Dld is het bij een beetje doorrijden geen probleem om 1:3 te rijden.

Zijn 4.5S was van 2004. Hij heeft in 5 jaar en 125.000km zonder al te veel problemen mee gereden. Wel 1* problemen met de bobines. Remmen, remschijven en banden slijten snel, maar dat is logisch met een zware snelle wagen.

04 okt 2011 20:27
Profiel
981 Boxster GTS
Een goede vriend van mij heeft een Turbo en ik heb deze op de snelweg (richting topsnelheid in D) en in het terrein mee mogen maken.

Ik kan niet anders zeggen "Wat een fenomenale auto . . . en ook in het terrein staat de KJN zijn mannetje"

Jammer van het PC Hooftstraat imago . . . en dat brandstofverbruik hè

05 okt 2011 9:10
Profiel
Forum Admin
Cayenne
mstramrood schreef:

de 4,5 is de probleem auto, vooral de eerste versies geven echt (dure) problemen..de 3,2 is idd. geen racer, maar kan meer dan goed mee komen in het verkeer.

Uitlaatgeluid is bij de 3,2 wel weer fraaier dan de S...de turbo vraagt om een zware rechtervoet....dus duur in gebruik etc. etc.

Mijn advies (als Cayenne rijder) ga voor een volle 3,2 staar je niet blind op de topsnelheid, die kan je toch niet halen hier.

05 okt 2011 10:49
Profiel
PorscheForum Rakker
911
Ik heb nog een redelijk "volle" KJN in de aanbieding... :wink:

05 okt 2011 10:53
Profiel
PorscheForum Rookie
Ik ben zeker geinteresseerd. Kun je wat specificaties geven?

05 okt 2011 12:02
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 57 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende